Освітній сценарій з математики за темою:
Узагальнення та систематизація знань з теми «Додавання раціональних чисел»
Вчитель ЯКОВИШИНА Н.В.
Основні задачі психологічно- соціального розв’язку:
Результати навчального модуля:
Знати:
Нормувати:
Формування компетентностей:
ключові компетентності:
Тип уроку: узагальнюючий
Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація PowerPoint; картки з завданнями; два варіанти самостійної роботи (роздруковані); сигнальні картки.
ХІД МОДУЛЯ.
І. Адоптивно - перетворювальний модуль(2*30хв.)
1. І. Організаційний етап
Доброго всім дня! Діти, сподіваюсь, що настрій у всіх теж добрий, починаємо працювати.
До вашої уваги «хмаринка слів» у вигляді філіжанки кави. Подивіться уважно: які означення, терміни, ключові слова, вже знайомі для вас, ви бачите на екрані? (Діти відповідають: «Раціональні числа, модуль числа, порівняння чисел, , плюс, мінус, додавання») (слайд1)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Отже, тема нашого уроку: «Додавання раціональних чисел». В зошитах записуємо число, класна робота. Сьогодні ми узагальнимо, повторимо всі ті знання, що ви отримали протягом останніх уроків, і підготуємось до самостійної роботи.
Девізом нашого уроку будуть слова американського математика Нівена: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це роблять інші». Звичайно, і ви не будете спостерігачами. Як і завжди, працюємо з натхненням. (слайд 2)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
№ 1159(1) ( слайд 3).
Запитання:
№ 1162.
Розв’язуючи цю задачу, учень 6 класу Іван Тяпкін-Ляпкін, зробив наступний запис:
-999 +10 =-899.
Чи правильно розв’язана задача? Яку помилку зробив учень?
IV. Систематизація і узагальнення знань. Розв'язування вправ.
Перед тим, як перейти до розв’язування задач, нам треба добре підготуватися. Тому почнемо з розминки.
1. Для розминки – завдання з сигнальними картками. Правильне твердження – ви показуєте мені зелений смайлик, помилкове твердження – червоний. (слайди 4-5)
Повторимо правила додавання і віднімання раціональних чисел. Мені допоможуть учні...
2. Вправа «Коти» (слайди 6 – 11) (інтерпретація визначення знаку результату додавання, асоціації)
1 учень: Математики урок – не наука, просто шок!
Треба цілий день зубрити,
Щоб хоч трохи зрозуміти,
Як відняти? Як додати?
2 учень: Неправда! Нічого тут важкого. Я тобі зараз допоможу. (пояснює. При натисканні мишкою на «об’єкт» - результат додавання -включається анімація)
3. Обчислюємо усно (слайд 12). Перевіримо, як ви знаєте правила додавання і віднімання.
(Відповідь: 40)
5. Вправа «Чарівна квітка». (слайд 14). Завдання полягає в тому, щоб знайти суму всіх чисел, що записані на пелюстках квітки. Але тому квітка і чарівна, що треба уважно подивитися на ці числа. Що ви помічаєте? (пари протилежних чисел»). Яку властивість додавання будемо використовувати? Називаємо ці пари… (Відповідь: Сума чисел 25) (вправа інтерактивна)
6. Фізкультхвилинка (слайд 15). Визначаємо знак результату дії додавання. Якщо знак від’ємний – діти встають, додатний – сидять.
7.Працюємо з мініпідручником.
№ 3,4,5 (виконуємо з коментарями)
8. Колективна робота.
Розв'язати рівняння (слайд 16)
Усно: |Х|=50 і |Х| = 0
Письмово (біля дошки): 1) Х – 1,5 = - 5,5;
2) |Х – 1|= 8; 3) |Х| +1 = -2.
ІІ. Оцінно- смисловий модуль(1*30)
9. «Життєва математика». Наскрізні лінії на уроці.
Питання: Який же метод зберігання фруктів є оптимальним і найкориснішим для здоров'я?
Вправа 4. Перша згадка про українських козаків у писемних джерелах датується 1489 роком. Остаточно ліквідовано Запорізьку Січ у 1775 році. Скільки років існувало таке неповторне явище, як Запорізьке Козацтво? (Відповідь: 286 років)
Вправа 5. Видатний давньоримський державний і політичний діяч, полководець Гай Юлій Цезарь загинув у 44-му році до нашої ери у віці 56 років. У якому році він народився? (Відповідь: у 100 р. до н.е.)
IV. Самостійна робота
І Варіант
1.Виконайте додавання: 2.Обчисліть: а) -85 + 109 +(-82) +(-11); б)-5,6 + 3,4 + (-3,4) + 4,6 + 1; в) –3+5+2+(–5). 3.Спростіть вираз і знайдіть його значення при 4. Обчислити значення виразу a+b+c, якщо а=-24, b=9, с= -16 5. Розв’язати рівняння: а) х – 4,5= –9,3; б)x – 4 = –1; в)x - 5 = 11. 6.Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності –8 < x < 6. |
ІІ варіант
1.Виконайте додавання: 2.Обчисліть а) -153 + 107 +(-68) + 12; б) 3,6 + (-4,3) + (-5,7) + (-3,6) + 10; в) –3+5+2+(–5). 3.Спростіть вираз і знайдіть його значення при 4.Обчислити значення виразу a+b+c, якщо а=-24, b=9,с= -16 5.Розв’язати рівняння: а) х – 6,1= –9,3; б) x – 3 = –2; в)x - 4 = 13. 6.Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності –9 < x < 7. |
12. Підсумки уроку. Рефлексія. (слайд 23)
13. Домашнє завдання.(слайд 24)