розробка уроку математики для 6 класу

Про матеріал
сценарій розроблений для роботи за модульно- розвивальним навчанням відповідно до вимог програми
Перегляд файлу

Освітній сценарій з математики за темою:

 Узагальнення та систематизація знань з теми  «Додавання раціональних чисел»

Вчитель ЯКОВИШИНА Н.В.

 

Основні задачі психологічно- соціального розв’язку:

  •    елементи логічного та абстрактного мислення;
  •    комунікативність;
  •    вміння працювати самостійно.

Результати навчального модуля:

Знати:

  • правила додавання чисел з однаковими знаками;
  • правила додавання чисел з різними знаками.

Нормувати:

  • вміння додавати раціональні числа;
  • вміння застосовувати набуті знання при розв’язанні задач і прикладів.
  • Цінувати:
  • вміння  відтворювати зміст вивчених понять;
  • відповідальність, працьовитість, уважність.

Формування компетентностей:

  • математична компетентність: повторити, систематизувати і узагальнити знання учнів про раціональні числа, порівняння раціональних чисел, модуль числа, додавання і віднімання раціональних чисел; відтворити і перевірити вміння розв’язувати задачі і вправи на додавання і віднімання раціональних чисел, що мають практичний зміст;

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися українською мовою, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
  • основні компетентності у природничих науках та технологіях – усвідомлювати важливість математики як універсальної мови науки;
  • уміння вчитися впродовж життя – визначати мету своєї діяльності, аналізувати і застосовувати потрібні знання та способи для досягнення поставленої мети; контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; формувати свідоме ставлення до навчання;

 

  • інформаційно-цифрова компетентність – вміння безпечно користуватися інтернетом, застосовувати онлайн-сервіси для навчального процесу.

Тип уроку: узагальнюючий

Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація PowerPoint; картки з завданнями; два варіанти самостійної роботи (роздруковані); сигнальні картки.

ХІД МОДУЛЯ.

І. Адоптивно - перетворювальний модуль(2*30хв.)

1. І. Організаційний етап

Доброго всім дня! Діти, сподіваюсь, що настрій у всіх теж добрий, починаємо працювати.

До вашої уваги «хмаринка слів» у вигляді філіжанки кави. Подивіться уважно: які означення, терміни, ключові слова, вже знайомі для вас, ви бачите на екрані? (Діти відповідають: «Раціональні числа, модуль числа, порівняння чисел, , плюс, мінус, додавання») (слайд1)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Отже, тема нашого уроку: «Додавання раціональних чисел». В зошитах записуємо число, класна робота. Сьогодні ми узагальнимо, повторимо всі ті знання, що ви отримали протягом останніх уроків, і підготуємось до самостійної роботи.

Девізом нашого уроку будуть слова американського математика Нівена: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це роблять інші». Звичайно, і ви не будете спостерігачами. Як і завжди, працюємо з натхненням. (слайд 2)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

№ 1159(1) ( слайд 3).

Запитання:

  • Чому при розв’язанні цього рівняння ми розглядаємо два випадки?
  • Що називається модулем числа?
  • Яким не може бути модуль числа?
  • В якому випадку подібне рівняння мало лише один корінь?

 № 1162.

Розв’язуючи цю задачу, учень 6 класу  Іван Тяпкін-Ляпкін, зробив наступний запис:

-999 +10 =-899.

Чи правильно розв’язана задача? Яку помилку зробив учень?              

 

IV. Систематизація і узагальнення знань.  Розв'язування вправ.

Перед тим, як перейти до розв’язування задач, нам треба добре підготуватися. Тому почнемо з розминки.

 

1. Для розминки – завдання з сигнальними картками. Правильне твердження – ви показуєте мені зелений смайлик, помилкове твердження – червоний. (слайди 4-5)

  • До раціональних чисел відносять цілі, дробові від'ємні і дробові додатні числа (так)
  • Модуль будь-якого числа – додатне число (ні)
  • Модулі протилежних чисел рівні між собою (так)
  • Сума від'ємних чисел – завжди від'ємне число (так)
  • У додатного числа модуль більше, ніж у від’ємного (ні)
  • Від'ємне число завжди менше додатного (так)
  • На координатній прямій додатні числа розташовані ліворуч від нуля (ні)
  •  Якщо до числа додати від'ємне число, то воно зменшиться (так)
  • Сума протилежних чисел дорівнює нулю (так)
  • Сума від'ємного та додатного числа завжди від'ємне число (ні)
  • Правила додавання раціональних чисел вивчити неможливо (ні)

Повторимо правила додавання і віднімання раціональних чисел. Мені допоможуть учні...

2. Вправа «Коти» (слайди 6 – 11) (інтерпретація визначення знаку результату додавання, асоціації)

         1 учень:  Математики урок – не наука, просто шок!

Треба цілий день зубрити,

Щоб хоч трохи зрозуміти,

Як відняти? Як додати?

         2 учень: Неправда! Нічого тут важкого. Я тобі зараз допоможу. (пояснює. При натисканні мишкою на «об’єкт» - результат додавання -включається анімація)

3. Обчислюємо усно (слайд 12). Перевіримо, як ви знаєте правила додавання і віднімання.

  •  «Хто швидше?». Заповнити порожні комірки. (Вставити пропущені числа, враховуючи результати обчислення). (слайд 13)

                                         (Відповідь: 40)

5. Вправа «Чарівна квітка». (слайд 14). Завдання полягає в тому, щоб знайти суму всіх чисел, що записані на пелюстках квітки. Але тому квітка і чарівна, що треба уважно подивитися на ці числа. Що ви помічаєте? (пари протилежних чисел»). Яку властивість додавання будемо використовувати?  Називаємо ці пари… (Відповідь: Сума чисел 25) (вправа інтерактивна)

6. Фізкультхвилинка (слайд 15). Визначаємо знак результату дії додавання. Якщо знак від’ємний – діти встають, додатний – сидять.

7.Працюємо з мініпідручником.

№ 3,4,5 (виконуємо з коментарями)

8. Колективна робота.

Розв'язати рівняння (слайд 16)

    Усно:  |Х|=50   і  |Х| = 0

    Письмово (біля дошки):      1)  Х – 1,5 = - 5,5;

                                              2) |Х – 1|= 8;     3) |Х| +1 = -2.

ІІ. Оцінно- смисловий модуль(1*30)

9. «Життєва математика». Наскрізні лінії на уроці.

  • (слайд 17) Вправа 1. На яку суму треба поповнити рахунок клієнту, щоб користуватися інтернетом протягом тижня, якщо щоденна вартість послуги 5 грн.? (Відповідь 37 грн)
  • (слайд 18) Вправа 2. За наданою діаграмою пояснити залежність кількості вітаміну С від температури у фруктах під час зберігання та переробки. (Пояснення учнів)

      Питання: Який же метод зберігання фруктів є оптимальним і найкориснішим для здоров'я?

  • (слайд 19) Вправа 3. Найвищий хмарочос України знаходиться у Києві – це житловий комплекс в 46 поверхів. Його висота 168 м, що на 273 м вище за станцію метро «Арсенальна», яка є найглибшою станцією метро у світі. На якій глибині побудовано станцію метро «Арсенальна»? (Відповідь 105 м)
  • (слайд 20) Історія України на уроках математики.

Вправа 4. Перша згадка про українських козаків у писемних джерелах датується 1489 роком. Остаточно ліквідовано Запорізьку Січ у 1775 році. Скільки років існувало таке неповторне явище, як Запорізьке Козацтво?                                  (Відповідь: 286 років)

  • (слайд 21) Всесвітня історія.

Вправа 5. Видатний давньоримський державний і політичний діяч, полководець Гай Юлій Цезарь загинув у 44-му році до нашої ери у віці 56 років. У якому році він народився?  (Відповідь: у 100 р. до н.е.)

 

IV. Самостійна робота

І Варіант

1.Виконайте додавання:
 

2.Обчисліть:

а) -85 + 109 +(-82) +(-11);

б)-5,6 + 3,4 + (-3,4) + 4,6 + 1;

в)  –3+5+2+(–5).

3.Спростіть вираз і знайдіть його значення при

4. Обчислити значення виразу

a+b+c, якщо а=-24, b=9,  с= -16

5. Розв’язати рівняння: 

а) х – 4,5= –9,3;

б)x – 4 = –1;

в)x - 5 = 11.

6.Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності –8 < x < 6.

ІІ варіант

1.Виконайте додавання:

2.Обчисліть

а) -153 + 107 +(-68) + 12;

б) 3,6 + (-4,3) + (-5,7) + (-3,6) + 10;

в)  –3+5+2+(–5).

3.Спростіть вираз і знайдіть його значення при

4.Обчислити значення виразу

a+b+c, якщо а=-24, b=9,с= -16

 5.Розв’язати рівняння:  

а)  х – 6,1= –9,3;

б) x – 3 = –2;

в)x - 4 = 13.

6.Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності –9 < x < 7.

 

 

12Підсумки уроку. Рефлексія. (слайд 23)

13. Домашнє завдання.(слайд 24)

  • Повторити § 21-27
  • Виконати онлайн-тести

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 березня 2021
Переглядів
396
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку