Конспект уроку математики у 1 класі .
Тема уроку : Обчислення значень виразів. Розв’язування задач. Побудова відрізків.
Мета уроку : поглибити знання та вміння учнів розв’язувати задачі та креслити відрізки ; вдосконалювати обчислювальні навички додавання і віднімання в межах 20 ;розвивати увагу, мовлення , мислення ;виховувати інтерес до вивчення математики.
Тип уроку: узагальнення знань
Форма уроку: урок-подорож до казки «Колобок».
Обладнання:розмальовки з казки «Колобок», математичні віяла,іграшкові герої казки «Колобок»,коробочки з прикладами та іграшками ,таблиці з числами та прикладами ,малюнки хмарок і сонечок.
Хід уроку
І.Організація учнів до роботи на уроці
Встаньте всі рівненько , вийдіть із-за парти,
Урок математики час нам розпочати.
Треба всім нам привітатись :
-Добрий день!
Дружно , весело сказати
-Добрий день!
Вліво , вправо повернулись ,
Туди –сюди посміхнулись ,
-Добрий день! Добрий день!
ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
-Діти , ви любите казки?Які вам розповідали казки мами?
Зараз я вам прочитаю віршик ,а ви відгадайте , з якої це казки.
Я по засіку метений , я із борошна спечений ,
Я від діда втік , я від баби втік
І від тебе втечу! ( Колобок)
От сьогодні ми здійснимо подорож до цієї казки , будемо допомагати Колобку. Розв’язуватимемо цікаві завдання від героїв цієї казки і змінимо кінець казки на щасливий. А в кінці уроку ви виберете собі хмаринку чи сонечко в залежності який настрій у вас буде після нашої роботи.
ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів.
Спекла баба увечері Колобок і поклала на вікно , щоб прохолов. Колобок , на диво , вийшов незвичайний. Мало того , що непосидючий , а ще й допитливий. Лежить Колобок на вікні , дивиться на небо і зірки рахує . Допоможемо йому.
1.Усний рахунок.
-полічити від 1 до 20 , від 20 до 1 ;
- порахувати від 12 до 18 , від 15 до 10 , від 11 до 17;
- назвати сусідів чисел 15 , 18 , 6 ,2, 17, 12.
Молодці , як ви вправно допомогли Колобку .Та вже трішки почало світати і зірочки на небі , а вони були не прості , кожна мала своє ім’я у вигляді числа і ось вони на ранок почали зникати . Назвіть , яких зірочок не вистачає?
2.Гра «Доповни ряд»
|
11 |
|
|
14 |
|
|
|
18 |
|
11 |
12 |
|
|
|
16 |
|
|
10 |
|
|
13 |
|
|
|
17 |
|
|
2 |
|
|
|
6 |
|
|
9 |
5+3= 1+3= 0+3=
3+3= 2+3= 4+3=
7+3= 6+3=
- Сонячні промінчики розбудили Колобка , він стрибнув з вікна і помандрував у ліс . Дорогу ми не знаємо , але повинні швидко знайти Колобка. Тому ми спершу запишемо каліграфічну хвилинку.
3. Напишіть каліграфічно по рядочку цифри 3 , 6, 9.
- Ось ми вийшли на лісову галявину. А на зустріч поспішає….. Хто?
Раптом бачить Колобок ,
З-за тернинки виглядає якась тваринка.
Вушка довгенькі, кожушок сіренький . Хто це , діти? (Зайчик).
- Так . це Зайчик - Побігайчик . Він вже зустрічався з Колобком , але не покаже нам доріжку доти , поки ми не виконаємо його завдання.
4.Віршовані задачі.
-А для цього вам треба швиденько розв’язати віршовані задачки. Слухайте уважно , бо Колобок чекає вашої допомоги.
•Скачуть жабки: ква – ква - ква
Ой , яка м’яка трава !
Тут – сімнадцять , а там - дві .
Скільки разом їх в траві?(17+2=19)
•Каже мати - квочка :
В мене дванадцять синочків і чотири дочки.
Скільки ж діток у квочки?(12+4=16)
•Бігло до річки одинадцять каченят .
А на шість більше – курчат..
Дуже вони захотіли попити .
Скільки курчат?Нумо лічити.(11+6=17)
•У живім куточку в школі
Є сім рибок у воді .
Ще одну додасть Микола
Скільки буде риб тоді.(7+1=8)
•Посадив ведмідь в лісочку 6 беріз та 2 дубочки.
Рахувати сам не вмів і зозулю попросив.
Почала вона літати , почала вона кувати.
Та не може полічить , ану ж ви допоможіть!(6+2=8)
- Молодці! Виконали завдання зайчика.
- Мандруємо далі. Кого ж ми тепер зустрінемо?(вовка).
Вовк до школи не ходив ,Вовк уроків не учив .
Не читав і не писав і по нотах не співав.
Тож нічого і не знав.
5.Математичний диктант.
- Пригадайте , якщо треба знайти суму , яку дію виконуємо? Як назаваються числа при додаванні?( перший доданок , другий доданок і сума).
А якщо знаходимо різницю? Як називаються числа при відніманні?(зменшуване , від’ємник і різниця).
Перший доданок 13 , другий 4.Знайти суму.(17).
Зменшуване 15, від’ємник 2.Знайти різницю.(13).
Фізкультхвилинка
Дружно разом піднялись (підводяться , виходять з-за пирт)
Вліво , вправо подивились(нахиляють голову ліворуч-праворуч).
Потім хутко повернулись(руки на пояс і повертаються)
Всім навколо посміхнулись(посміхаються)
Поплескали у долоні(плескають у долоні)
І побігли всі ,як поні(біг на місці)
Хай лунає всюди сміх
Ми малята кращі всіх(промовляють хором).
6.Гра « Яка іграшка з якої коробки».
- Подорожуємо далі. Хто ж зараз допоможе нам , вкаже , де знайти Колобка?
Взимку ляже спати дядько волохатий,
Лиш тоді устане , як весна настане (Ведмідь).
-А він нам покаже доріжку до Колобка тільки тоді , коли ми доведемо йому . що вміємо розв’язувати приклади.
-У нас є три коробочки , на кожній з них є числа , це відповіді до прикладів і є в нас іграшки з прикладами. Нам необхідно розв’язати і записати приклади та дізнатися у якій коробці яка іграшка знаходиться . А записати ми маємо у 3 стовпчики , 1-й стовпчик з відповіддю 10 , 2-й стовпчик -20 , 3-й стовпчик -17.
Отже записуємо перший приклад:
10 |
20 |
17 |
16-6 |
15+5 |
10+7 |
7+3 |
10+10 |
15+2 |
6+4 |
19+1 |
19-2 |
7.Креслення відрізків.
-А ще Ведмедик хоче подивитись , як ви вмієте креслити відрізки.
- Хто мені скаже . що таке відрізок?(Відрізок – це дві точки з’єднані частиною прямої).
-А скільки в 1 дм сантиметрів?(10 см)
- Так от , нам необхідно накреслити відрізок довжиною в 1 дм і 1 см . Ми сказали , що 1дм це 10см, та ще 1 см , скільки це буде?(11см).Отже наш відрізок має бути 11сантиметрів.
- Ще накресліть відрізок котрий буде коротший за той , що ви накреслили. Коротший , це буде більший чи менший?(менший).
8.Робота над задачею
- Вже чується , наче, пісенька Колобка. З ким йому залишилось зустрітися?
У темнім лісі проживає ,довгий хвіст пухнастий має,
Їй на місці не сидиться , як зовуть її?(Лисиця).
-Поки Колобок котиться по дорозі ,співаччи свою пісеньку, ми перші зустрінемось з Лисичкою і не дамо їй з’їсти Колобка.
Я Лисичка , я сестричка , не сиджу без діла,
Задачки ось такі ви розв’яжіть вміло!
Отже для вас задачі:
-У Миколки 5 цукерок , а у Петрика 15.У кого більше цукерок і на скільки ?У кого менше і на скільки?.
-Що цікаве в задачі?(Питання різні , а розв’язок один)
-А чому так?(бо ми знаємо правило :щоб знайти на скільки одне числа більше*менше від іншого , треба від більшого числа відняти менше.)
-Які ж ви молодці ! Допомогли Колобку втекти від Лисички.
ІУ.Підсумок уроку
-Молодці ,діти, сьогодні ви гарно допомогли Колобку.
- а що ж ми робили сьогодні на уроці?
-Що вам найбільше сподобалося?
-Виберіть відповідно свого настрою : собі сонечко чи хмарку (діти вибирають і пояснюють чому).
- А в знак вдячності вам Колобок дарує розмальовки.