Пропоную розробку уроку -подорожі математики в 2 класі. Під час подорожі учні повинні показати знання з вивчених таблиць множення і ділення, бути уважними в обчисленнях, розв'язувати складені задачі, рівняння. Допомагаючи козаку, діти пройдуть ігрові випробування “Блискавка”, “День і ніч”,“Хто правий?” .
Тема уроку. Закріплення таблиці множення на 7.
Мета уроку. Сприяти свідомому засвоєнню учнями таблиць множення і ділення. Вдосконалювати швидкі обчислювальні навички. Розвивати уміння розв’язувати складені задачі, мислення, увагу. Виховувати інтерес до уроків математики, доброзичливість, бажання допомагати іншому.
Навчально-методичне обладнання: малюнки із зображенням козака, дідуся, змія; таблиць: ”Я не боюся помилитися – я вчуся!”, ”Чи все мені зрозуміло? ”, Презентація гри “Хто правий?” з використанням мультимедійної дошки.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Подивилися на мене,
Усміхнулися усі!
Всі готові до роботи?
Всі бадьорі? Молодці!
- Давайте сьогоднішній день розпочнемо з побажань. Поверніться обличчям до свого товариша і побажайте йому успішного дня.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок-подорож. І розпочнемо його з казки. Отож, слухайте уважно.
Ген за синіми морями та за темними лісами проти неба на землі жив козак в однім селі. (З’являється малюнок козака) Звали його Іван. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав з біди.
Одного разу вирушив він у подорож.Чи довго їхав, чи ні аж дорога привела його до казкового міста. Навколо була чудова природа, та всі діти ходили в цьому місті сумні. Не чутно було веселого сміху.
Не зміг цього стерпіти козак. Вирішив він битися із змієм і перемогти його. Та от біда – ніхто не знав дороги до царства Змія. Вирішив козак попитати дорогу у столітнього дідуся, який жив у лісовій хатині. Знав Іван, що хоч і вкаже шлях дідусь, нелегко буде перемогти Змія. Потрібні йому вірні побратими, бо одному не впоратись.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
На дошці 10 прикладів на множення 7. По команді вчителя за 1хв учні повинні їх розв’язати. ( В зошит записують в рядочок тільки відповіді) .
Взаємоперевірка. (Обмін зошитами. Взаємооцінювання.)
( По команді “Ніч” діти закривають очі, обчислюють ланцюжки прикладів і потім по команді “День” називають результат).
7∙4-8:4∙9-6=39
12:6∙3+30:6-6=0
45-15:5∙7+8=50
4∙2+20:4∙9-3=60
Не одну ніч і не один день був козак у дорозі. Ось і хатинка, а на порозі – дідусь з чарівним клубочком. Вислухав він козака і сказав, що вкаже дорогу, але спочатку повинен Іван виграти гру “Хто правий?”
(Використання мультимедійної дошки або серії карток)
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Виграв козак гру і подарував йому дідусь клубочок, але попередив, що багато прийдеться перешкод подолати, щоб дістатись до царства Змія. Допоможуть козаку уважність, кмітливість і вірні друзі.
Покотився клубочок, помчав уперед козак. Під’їхав він до каменя, від якого відходять три дороги. Задумався козак : ”По якій же йти?”. Тут з нірки вискочила мишка. Козак почастував її хлібом, і вона сказала: “Не сумуй, козаче. Розв’яжи ось ці приклади, то може й дорогу знайдеш”.
1. Розв’язування прикладів.
( На партах лежать смужки, на яких у стовпчик записані приклади. На полях зошитів діти записують тільки відповіді.)
7∙5-15= 20 - П
(24-17)∙3= 21 - Р
3∙6+15= 33 - Я
48:6+9= 17 - М
6∙8-29= 19 - О
Під’їхав він до високого дуба і вирішив відпочити. Ліг під деревом і заснув. І сниться йому, що дуб говорить до нього людським голосом: ”Годі спати, козаче! Змій не дрімає. Зірви 2 жолуді”. Тільки-но зірвав козак 2 жолуді, як вони розкрились, а з них випали листочки з задачами. Давайте ми разом з козаком розв’яжемо ці задачі.
Колективний аналіз умови до задачі, складання короткого запису. Самостійне розв’язування задачі ( 1учень біля дошки. Оцінювання відповіді).
3 кош. - 21 кг 5 кош. - ? |
Колективний аналіз короткого запису і умови до задачі. Самостійне розв’язування задачі ( 1учень біля дошки. Оцінювання відповіді).
- Молодець, козаче!- прошумів дуб. Я подарую тобі листочок. Куди він полетить, туди і ти йди. Козак далі рушив в дорогу. А ми тим часом відпочинемо.
Їхав-їхав козак і під’їхав до озера. Шукав-шукав човна – немає ніде. Сів і зажурився. Раптом щука женеться за сріблястою рибкою. Прогнав козак щуку. Припливла до берега рибка і говорить:
Взаємоперевірка (обмін зошитами). Коментування 1учня.
Приповз до нього Змій. У нього - 3 шиї, на кожній – по 3 голови. Скільки голів у Змія?
І заговорив дев’ятиголовий Змій:
А козак і говорить: …
7. Самостійна робота по варіантах.
7∙6-21=21 - Р 18:2+8=17 - М 7∙7-39=10 - З
7∙2+5=19 - О 9:3+16=19 - О 7∙4-26=2 - Б
7∙9-53=10 - З 3∙4+21=33 - Я 7∙5-14=21 - Р
7∙2+10=24 - У (1учень біля дошки) 7∙8-37=19 - О
7∙4-11=17 - М 7∙2+19=33 - Я
( І варіант) ( ІІ варіант)
- Якщо зробите правильні обчислення, то дізнаєтесь, що сказав козак.
8. Задачі для кмітливих.
Ви правильно розв’язали всі задачі. Змій змушений повернути “10”,”11”,”12”, а козак Іван поверне їх дітям. Оцінок хороших так багато, що і нам з вами вистачить сьогодні. Козак щиро дякує вам, а найкмітливіші і найактивніші отримають теж хороші оцінки.(Відзначення активних учнів).
VІІ. Підсумок уроку.
Метод «Займи позицію»
- Самостійно за таблицею підведіть підсумок нашого уроку.
Уміння, навички |
Дуже добре |
Не все зрозумів |
Багато чого не зрозумів |
Я навчився обчислювати нові приклади |
|
|
|
Я зрозумів, як розв’язували задачі інші |
|
|
|
Я сам розв’язував задачі |
|
|
|
Урок був цікавим |
|
|
|