Розробка уроку математики "Закріплення таблиці множення на 7".

Про матеріал

Пропоную розробку уроку -подорожі математики в 2 класі. Під час подорожі учні повинні показати знання з вивчених таблиць множення і ділення, бути уважними в обчисленнях, розв'язувати складені задачі, рівняння. Допомагаючи козаку, діти пройдуть ігрові випробування “Блискавка”, “День і ніч”,“Хто правий?” .

Перегляд файлу

 

       Тема уроку. Закріплення таблиці множення на 7. 

       Мета уроку. Сприяти свідомому засвоєнню учнями таблиць множення і ділення. Вдосконалювати швидкі обчислювальні навички. Розвивати уміння розв’язувати складені задачі, мислення, увагу. Виховувати інтерес до уроків математики, доброзичливість, бажання допомагати іншому.

        Навчально-методичне обладнання: малюнки із зображенням козака, дідуся, змія; таблиць: ”Я не боюся помилитися – я вчуся!”, ”Чи все мені зрозуміло? ”, Презентація гри “Хто правий?” з використанням мультимедійної дошки. 

                                              Хід уроку

 І. Організація класу.

   - Подивилися на мене,

Усміхнулися усі!

Всі готові до роботи?

Всі бадьорі? Молодці!      

- Давайте сьогоднішній день розпочнемо з побажань. Поверніться обличчям до свого товариша і побажайте йому успішного дня.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок-подорож. І розпочнемо його з казки. Отож, слухайте уважно.

Ген за синіми морями та за темними лісами проти неба на землі жив козак в однім селі. (З’являється малюнок козака) Звали його Іван. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав з біди.

Одного разу вирушив він у подорож.Чи довго їхав, чи ні аж дорога привела його до казкового міста. Навколо була чудова природа, та всі діти ходили в цьому місті сумні. Не чутно було веселого сміху.

  • Що ж сталося?- поцікавився козак Іван. Йому розповіли, що лютий Змій налетів одного разу і вкрав у дітей хороші оцінки. І хоч як стараються вони вчити уроки, одержують лише двійки, трійки і одиниці.

Не зміг цього стерпіти козак. Вирішив він битися із змієм і перемогти його. Та от біда – ніхто не знав дороги до царства Змія. Вирішив козак попитати дорогу у столітнього дідуся, який жив у лісовій хатині. Знав Іван, що хоч і вкаже шлях дідусь, нелегко буде перемогти Змія. Потрібні йому вірні побратими, бо одному не впоратись.

  • Чи згодні ви стати такими побратимами?
  • Добре. Сьогодні під час подорожі ви повинні показати знання з вивчених таблиць множення і ділення, бути уважними в обчисленнях. Ми будемо складати і розвязувати складені задачі, рівняння.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Отже, перше випробування - “Блискавка”. Перевіримо ваші знання з вивченої таблиці множення 7.

На дошці 10 прикладів на множення 7. По команді вчителя за 1хв учні повинні їх розвязати. ( В зошит записують в рядочок тільки  відповіді) .

 Взаємоперевірка. (Обмін зошитами. Взаємооцінювання.)

  • Молодці! Вирушаємо в дорогу. А щоб нам швидше дістатися до лісової хатинки дідуся і довга дорога стала коротшою проведемо гру “День і ніч”.

( По команді “Ніч” діти закривають очі, обчислюють ланцюжки прикладів і потім по команді “День” називають результат).

7∙4-8:4∙9-6=39

12:6∙3+30:6-6=0

45-15:5∙7+8=50

4∙2+20:4∙9-3=60

  Не одну ніч і не один день був козак у дорозі. Ось і хатинка, а на порозі – дідусь з чарівним клубочком. Вислухав він козака і сказав, що вкаже дорогу, але спочатку повинен Іван виграти гру “Хто правий?”

 (Використання мультимедійної дошки або серії карток)

  • Діти, ви бачите приклад. Під ним – зображення двох казкових героїв із відповідями до прикладу. Виберіть, хто з них правий?

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

     Виграв козак гру і подарував йому дідусь клубочок, але попередив, що багато прийдеться перешкод подолати, щоб дістатись до царства  Змія. Допоможуть козаку уважність, кмітливість і вірні друзі.

    Покотився клубочок, помчав уперед козак. Підїхав він до каменя, від якого відходять три дороги. Задумався козак : ”По якій же йти?”. Тут з нірки вискочила мишка. Козак почастував її хлібом, і вона сказала: “Не сумуй, козаче. Розвяжи ось ці приклади, то може й дорогу знайдеш”.

1. Розвязування прикладів.

( На партах лежать смужки, на яких у стовпчик записані приклади. На полях зошитів діти записують тільки відповіді.)

7∙5-15=                    20  -     П

(24-17)∙3=               21   -     Р

3∙6+15=                   33  -      Я

48:6+9=                   17  -      М

6∙8-29=                    19  -      О

  • Допоможете козаку розвязати приклади? А знайти дорогу допоможуть літери українського алфавіту за номерами.
  • Подякував козак мишці і швидко помчав прямо по дорозі.

Під’їхав він до високого дуба і вирішив відпочити. Ліг під деревом і заснув. І сниться йому, що дуб говорить до нього людським голосом: ”Годі спати, козаче! Змій не дрімає. Зірви 2 жолуді”. Тільки-но зірвав козак 2 жолуді, як вони розкрились, а з них випали листочки з задачами. Давайте ми разом з козаком розвяжемо ці задачі.

  1. Робота над задачею №249 (з першого дубового листочка).

Колективний аналіз умови до задачі, складання короткого запису. Самостійне розвязування задачі ( 1учень біля дошки. Оцінювання відповіді).

  1. Складання і розв’язування задачі за коротким записом (з другого дубового листочка).

 

3 кош. - 21 кг

5 кош. - ?

Колективний аналіз короткого запису і умови до задачі. Самостійне розвязування задачі ( 1учень біля дошки. Оцінювання відповіді).

-     Молодець, козаче!- прошумів дуб. Я подарую тобі листочок. Куди він полетить, туди і ти йди. Козак далі рушив в дорогу. А ми тим часом відпочинемо.

  1. Рухлива хвилинка.
  2. Самостійна робота.

Їхав-їхав козак і під’їхав до озера. Шукав-шукав човна – немає ніде. Сів і зажурився. Раптом щука женеться за сріблястою рибкою. Прогнав козак щуку. Припливла до берега рибка і говорить:

  • Дякую тобі, козаче! Подарую я тобі човна, але спочатку виконай моє завдання. Розвяжи рівняння на знаходження невідомого від’ємника за №251.

Взаємоперевірка (обмін зошитами). Коментування 1учня.

  • Ну от, з вашою допомогою впорався козак і з цим завданням . Переплив він озеро і рушив прямо до палацу Змія.

Приповз до нього Змій. У нього - 3 шиї, на кожній – по 3 голови. Скільки голів у Змія?

 І заговорив дев’ятиголовий Змій:

  • Де тобі мене перемогти, у тебе й меча немає?

А козак і говорить: …

7. Самостійна робота по варіантах.

  • А щоб дізнатися, що сказав козак, давайте розв’яжемо ось ці приклади:

 7∙6-21=21    - Р             18:2+8=17   -  М              7∙7-39=10     -  З

 7∙2+5=19     - О             9:3+16=19   -  О              7∙4-26=2       -  Б

 7∙9-53=10    - З              3∙4+21=33  -  Я               7∙5-14=21     -  Р

 7∙2+10=24   - У          (1учень біля дошки)          7∙8-37=19     -  О

 7∙4-11=17    - М                                                     7∙2+19=33    -  Я

( І варіант)                                                                ( ІІ варіант)

-    Якщо зробите правильні обчислення, то дізнаєтесь, що сказав козак.

8. Задачі для кмітливих.

  • Ну добре,- сказав Змій. Зараз перевіримо, які ви розумні. Якщо почую всі відповіді на запитання, то поверну дітям гарні оцінки.
  • Коли я стою на одній лапі, то важу 120кг. Скільки буду важити, коли стану на дві лапи?
  • Один змій без відпочинку може пробігти  15км. Скільки кілометрів зможуть пробігти троє зміїв?
  • Я молодший за брата на 3 роки, на скільки я буду молодший за нього через 7 років?

Ви правильно розвязали всі задачі. Змій змушений повернути “10”,”11”,”12”, а козак Іван  поверне їх дітям. Оцінок хороших так багато, що і нам з вами вистачить сьогодні. Козак щиро дякує вам, а найкмітливіші і найактивніші отримають теж хороші оцінки.(Відзначення активних учнів).

VІІ. Підсумок уроку.

Метод «Займи позицію»

- Самостійно за таблицею підведіть підсумок нашого уроку.

Уміння, навички

Дуже добре

Не все зрозумів

Багато чого не зрозумів

Я навчився обчислювати нові приклади

 

 

 

Я зрозумів, як розвязували задачі інші

 

 

 

Я сам розв’язував задачі

 

 

 

Урок був цікавим

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 лютого 2018
Переглядів
1260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку