Розробка уроку: "Менеджмент"

Про матеріал

1.Поняття і цілі менеджменту.

2. Функції менеджменту.

3. Види менеджменту.

4. Основні риси менеджера.

Час ніколи не щадить, а тим паче – час перемін. В такий період одні, слабші підприємства, не витримують умов реформування і зникають, а інші, сильніші, шукають виходу, змінюють погляди, методи роботи, і, знайшовши свої шляхи, впевнено прямують ними.

Слово «менеджмент» стало дуже популярною, модною, актуальною проблемою сьогодні. Куди не глянь скрізь одні менеджери – і працівник офісу, і продавець, і співробітник складу, і директор ресторану, і шеф-кухар…

Перегляд файлу

ПЛАН  УРОКУ

 

Тема уроку:

«Менеджмент»

 

Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів із поняттям «менеджмент», 

                                              функціями і видами менеджменту, та 

                                              основними рисами, які притаманні менеджеру;

               розвиваюча – розвивати економічне мислення, допитливість і  

                                       самостійність;

                    виховна – виховувати культуру спілкування.

 

Матеріально-технічне забезпечення

      1.  Роздатковий матеріал.

   2.  Мультимедійний проектор.

   3. Слайд-шоу.

Структура уроку

І. Організаційний момент………………………………………………….... 1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів ……………………………. .5 хв.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу………………………………………….. …25 хв.

ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів……………………………….. .11 хв.

V. Підсумок уроку…………………………………………………………. …..2 хв.

VІ. Домашнє завдання…………………………………………………….. …..1 хв.

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  1. Перевірка присутності учнів в групі.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.               (Слайд 1, 2)        
  2. Перевірка знань попереднього матеріалу:

 

     Частині учнів роздаються тестові завдання.

     Інша частина опитується усно.

 

1. Що таке підприємництво?                                 (Слайд 3)                         

2. Яка мета підприємницької діяльності?           

3. Які види підприємництва у сфері ресторанного господарства Ви знаєте?                                                                                                                                                   

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ                (Слайд 4)        

  1. Поняття і цілі менеджменту.

 2.  Функції менеджменту.

 3.  Види менеджменту.

  4. Основні риси менеджера.                                                                                                                                                 

 

Розповідь викладача.

«Майстерність уроку виявляється у пробудженні любові до творчого мислення та здобуття знань».                                 (Слайд 5)        

                                                                            Ейнштейн

       Я сподіваюся, що урок буде для вас цікавим, корисним.

      Я вас умовно поділю на команди за весняними місяцями: березень, квітень і травень. Пропоную Вам здійснити свій вибір до тієї чи іншої команди для здійснення творчої роботи. Бажаю успіхів.

 

  1. Поняття і цілі менеджменту.                            (Слайд 6)        

 

 Час ніколи не щадить, а тим паче – час перемін. В такий період одні, слабші підприємства,  не витримують умов реформування і зникають, а інші, сильніші, шукають виходу, змінюють погляди, методи роботи, і, знайшовши свої шляхи, впевнено прямують ними.

 

             Слово «менеджмент» стало дуже популярною, модною, актуальною проблемою сьогодні. Куди не глянь скрізь одні менеджери – і працівник офісу, і продавець, і співробітник складу, і директор ресторану, і шеф-кухар…

 

Цією проблемою займались і займаються багато провідних  закордонних та вітчизняних вчених економістів: І.І. Мальченко, М.І. Самокиш, П.М. Фугело, Е.О. Сисак, В. Бойко, Ю. Коваленка, Завадський Й.С., Макаренко П.М, Михайлова Л.М., Доманчук Д.П. Саблук П.Т. та ін. Аналіз літературних джерел показав, що дослідження цих науковців є ґрунтовними, але для вивчення менеджменту залишається незавершеним та не доопрацьованим.

 

           З якими предметами зв’язаний «Менеджмент»?

     (Менеджмент, тісно пов’язаний з інформатикою, економікою, правознавством, географією, історією, філософією та іншими)

 

    Учні, а які Ви знаєте вислови вчених про менеджмент?

 

   Якими постатями люди захоплювались впродовж всієї історії?

 

        Історія управлінської думки має свої корені, які йдуть в глибину віків і тисячоліть. Висловлювання по проблемах управління вчені знаходять і на єгипетських папірусах, і на глиняних табличках з міжгір'я Тигру і Євфрату. Проте поєднувати їх з менеджментом прямо не можливо, тому що це були в основному рекомендації по державному управлінню. Протягом усієї історії люди захоплювалися такими постатями, як Олександр Македонський і Наполеон, Генрі Форд і Пол Гейтц, більше, ніж видатними вченими, мислителями та поетами. Успіхи цих діячів спричинювалися не лише тим, що вони знали, чого і як хотіли б досягти. Найдивовижнішим завжди здавалося те, що вони вміли підпорядковувати собі інших і змушувати їх свідомо, наполегливо, майже добровільно діяти для досягнення поставленої мети. Вміння керувати чи то виробництвом, чи армією, чи державою завжди вважалося і називалося мистецтвом або талантом. Від нього залежала доля держав, війн, народів і окремих людей.

 

 

        Найкращим менеджером XX ст. називають Джека Уелча, а  

менеджером  і батьком сучасного менеджменту  вважають Роберта Оуена. 

 

 

       Деякі учні вже підготовили інформацію про цих менеджерів.

 

           Чи потрібно  кухарям; кондитерам вивчати «менеджмент»?

        Закінчивши професійне навчання, молоді люди працюють помічниками кухаря на підприємствах громадського харчування: в ресто­ранах, кафе, шкільних їдальнях та ін. Тільки вдосконалюючи свою май­стерність, можна «дорости» до шеф-кухаря, стати директорами ресторанів, підприємцями, менеджерами, ваші фірмові блюда якого стануть візитною карткою солідного ресторану або кафе.

           Грамотні ресторанні управляючі зараз у дефіцит і, на жаль, немає спеціальних установ, де готували б управляючих. Багато управляючі виростають з колишніх менеджерів залів, офіціантів, барменів. Якщо ж власник знайшов управляючого професіонала, який відповідав би усім своїм вимогою, він намагається утримати управляючого високими зарплатами. Є управляючі з великим досвідом роботи з відкриття ресторанів, та його можна буде наймати з зародження ідеї. Він допоможе вибрати приміщення і проконтролювати все етапи. Часто буває, що у стартовою стадії в ролі управляючого наймають одну людину, а постійної, рутинної роботи - іншого.

 

             «Японці рахують, що їх менеджмент, або система управління тримається на трьох китах: техніка, капітал,  люди».     (Слайд 7)        

   Існує досить багато визначень менеджменту.

        На думку одних, це слово походить від англійського Manageуправляти,                                            від інших - латинського Manusрука, тобто рукою вказують напрямок, у якому потрібно рухатися.

        Менеджмент - це мистецтво керувати людьми.

       Цілі  менеджменту:                                    (Слайд 8)          

  • висока продуктивність праці;
  • висока рентабельність продукції, робіт, послуг;
  • якість продукції та послуг;
  • низька трудомісткість виробництва продукції;
  •  процвітання підприємства разом з максимальним добробутом кожного працівника.

 

 

 

 

 

  1. Функції менеджменту.                       (Слайд 9)        

 

Сутність управління полягає в здійсненні функцій:

 

  • планування;
  • організації;
  • мотивації;
  • контролю.  

 

Планування – є початковим етапом процесу управління. Керівництво має оцінити слабкі та сильні сторони організації у сфері фінансів, маркетингу, виробництва, трудових ресурсів, конкуренцію, постачання.

 

Організація – як тільки план складений необхідно його виконання. Наприклад, якщо у вас є план побудови будинку, чи ресторану, то організація його виконання передбачає підбір і розміщення робітників, придбання і доставку необхідних для будівництва матеріалів.

 

Мотивація – виникає бажання працювати так, щоб сприяти досягненню цілей організації. Серед німецьких вчених існує таке прислів’я: «Хто виробляє, той не керує, хто керує, той не виробляє» зробити роботу якісно чужими руками – завдання не з простих. Для цього необхідні: талант, знання, вміння.

 

Контроль – це порівняння фактичних результатів із плановими.

 

 

  1. Види менеджменту.                                (Слайд 10)        

 

Основні види менеджменту у людському суспільстві:

 

  • Менеджмент персоналу  займається управлінням людьми, мотивацією, організацією їхньої діяльності, перекваліфікацією, розстановкою на робочих місцях тощо.
  • Виробничий менеджмент займається організацією виробництва, його технологічними процесами, якістю продукції, збутом продукції.
  • Інноваційний менеджмент – (управління розвитком і розробками, запровадження нових інноваційних напрямків)
  • Фінансовий менеджмент – управління фінансами.
  • Інвестиційний менеджмент;
  • Адміністративний менеджмент;
  • Енергетичний менеджмент;
  • Екологічний менеджмент;
  • Інформаційний менеджмент;
  • Міжнародний менеджмент;
  • Бюджетний менеджмент;
  • Податковий менеджмент;
  • Банківський менеджмент;
  • Аграрний;
  • Менеджмент освіти.

 

 

Агроном повинен знати аграрний і екологічний менеджмент

Головний бухгалтерфінансовий, аграрний, інформаційний менеджменти.

Інженер – аграрний, виробничий, інноваційний менеджмент.

Директор банку – банківський, фінансовий менеджмент.

Начальник податкової – податковий, фінансовий менеджмент.

Директора ресторанів, кафе, шеф-кухаріменеджмент персоналу, виробничий менеджмент, адміністративний.

Сучасний керівник ПТНЗ, тобто директор  – повинен знати також і менеджмент освіти.

 

 

  1. Основні риси менеджера.              (Слайд 11)        

 

              «Окремий скрипач сам управляє собою, а оркестр потребує диригента» .

                                                                                                          Народна мудрість

 

             Відомий хокеїст Грецькі на питання щодо секрету свого успіху відповів:

            «Я завжди бачу, де має бути шайба і встигаю на місце за секунду до неї».

 

Як керівник і організатор, менеджер повинен мати певні якості, які б дали йому змогу спрямовувати діяльність колективу у потрібне русло з максимальною ефективністю.

Як свідчать матеріали соціологічного опитування, найбільш раціональним для роботи на посаді керівника підприємства є віком від 40 до 50 років. У цей період життя, керівник має відповідний досвід, високу кваліфікацію, нормальне здоров’я і працездатність.

 

Риси менеджера:                                      (Слайд 12)        

Повинна бути високоморальна людина;
Вміння реалізувати індивідуальний підхід до працівників.
Комунікабельність.
Інтелект.
Здатність навчати і навчатися.
Вимогливість.
Вміння працювати з комп’ютером.

Чесність.

Професіоналізм.

Відповідальність.

          Кожний менеджер знаходить свій стиль у роботі. Один динамічний, чарівний, спроможний надихати інших. Інший спокійний, стриманий у розмові і поводженні. Проте обидва вони можуть діяти з рівною ефективністю - викликати до себе довіру і домагатися того, щоб робота виконувалася швидко і якісно.

         Раціональне використання часу – вирішальний фактор управління.

                                                                                                                       (Слайд 13)  

 

 

         Найбільш ефективний метод обліку того, як Ви використовуєте час – це вести щоденник.

 

         Щоденник буде мати величезну цінність для Вас:

- Змушувати тверезо дивитися на Ваші цілі і плани;

- Показувати Вам, як можна навчитися передбачати помилки і уникнути їх;

- Допомагати Вам запам’ятовувати імена та обличчя;

- Породжувати нові ідеї;

- Не відступати перед труднощами і перемагати їх; ефективно керувати.

- Найкраще робити записи перед закінченням роботи, а також перед сном. При веденні щоденника будьте чесними.

 

         Робіть відпочинки тоді, коли це треба, а не тоді, коли у Вас з’явиться можливість. Хорошим менеджером часто вважається людина, двері якої постійно широко відкриті для своїх підлеглих.

 Найважливішими словами в мові менеджера є:                  (Слайд 14)        

—"Що ви про це думаєте";

—"Якщо ви не заперечуєте?";

—"Я пишаюся вами!";

-  "Дякую вам!"

 

            Будучи на зустрічі з професором Вашинтонського університету Робертом Коупом, професори ПДАТА Самокиш М.І. та І. І. Мальченко запитали його:

- який зміст Ви вкладуєте в поняття «підприємець, «бізнесмен», і менеджер»,  він відповів, що на його думку це майже одне і те ж, бо їх об’єднує спільна мета, а саме – пошуки нових ідей. 

 

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

 

Завдання 1. Встановіть відповідність.                    (Слайд 15)        

 

  1. Бізнесмен                                       А) Обов’язково займає постійну посаду, в його  

                                                                 підпорядкуванні   знаходяться люди.

 

                                                        Б) Той, «хто робить гроші». Власник капіталу.                 

                                                                Ним може бути ділова людина, в        

  2.  Менеджер                                             підпорядкуванні якої ніхто не знаходиться.

 

                                                               В) Навчає та виховує дітей.

 

3.   Підприємець                                 Г) Лікує хворих людей.

 

                                                      Д)  Людина, яка бере на себе ризик,      

                                                              пов’язаний з організацією нового     

                                                              підприємства.

 

Завдання 2. Оберіть,  які на Вашу думку, особисті риси            (Слайд 16)        

 

а). повинні відповідати вимогам шеф – кухаря та директора ресторану?

б).  не повинні бути у шеф – кухаря ресторану?

 

 

Завдання 3. Віднови втрачене.                                         (Слайд 17)        

Викладач пропонує учням речення, в яких не вистачає терміна, прізвище, вони відтворюють втрачене. Кожна правильна відповідь дає можливість отримати 1 бал.

 

Працюй з розумом, а не до ночі.                        ( Петро І).

 

Посієш турботу – пожнеш ініціативу.                 ( Сократ).

 

Слово …………….   з англійської мови означає «управляти».      (Менеджмент)

 

……………– це порівняння фактичних результатів із плановими.       (Контроль)

 

Раціональне використання часу – вирішальний фактор управління.  Найбільш ефективний метод обліку того, як Ви використовуєте час – це вести ………………………... (Щоденник)

 

Менеджмент — це…………….

 

 

Завдання 4. Cкладіть запитання до кросворду.                 (Слайд 18)        

 

          2

1

М

Е

Н

Е

Д

Ж

М

Е

Н

Т

 

 

 

 

 

 

 

       5

3

О

У

Е

Н

 

 

 

 

 

4

Т

 

И

 

В

А

Ц

                                   6

І

Н

Т

Е

Л

Е

К

Т

У

П

Р

А

В

Л

Я

Т

И

 

Н

 

Е

 

Р

Г

Е

Т

7

Щ

О

Д

Е

Н

Н

И

К

 

 

Ч

 

8

Б

І

З

Н

Е

С

М

Е

Н

И

Й


 

Завдання 5.  Викладач доручає учням скласти на окремих аркушах 4 запитання. Учні обмінюються аркушами та відповідають на запитання. Аркуші із запитаннями та відповідями учні здають викладачу. Найкращі результати можна причепити на стенд, а питання використати на наступному уроці при перевірці домашнього завдання.                                          (Слайд 19)        

 

 

Завдання 6. Асоціаційний кущ.                           (Слайд 20)        

 

Учні, скажіть будь-ласка з якими словами у Вас асоціюється термін «менеджмент»?

       (Управління, керівництво, адміністрування, керівник, директор, начальник, підприємець)

 

 

   V. ПІДСУМОК УРОКУ

 

       Підведення підсумків виконання завдання.

 

Метод «кошик знань».

Учні по черзі повідомляють про що вони дізнались на уроці, що було найцікавішим, що на думку учнів було найскладнішим на уроці і чи урок був для них корисним.

Отже, слово «менеджмент» з англійської мови означає «управляти». Це діяльність із координації роботи інших людей.

Сутність управління полягає в здійсненні функцій:

 

  •                       планування;
  •                       організації;
  •                       мотивації;
  •                       контролю.

 

Менеджер – це мистецтво керування людьми.

 

Викладач акцентує увагу учнів на тому, що вивчення теми «Менеджмент»  буде продовжено на наступному уроці.

 

Відмічаю кращих і гірших учнів.

Повідомлення і обґрунтованість оцінок.

 

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ                   

 

Завдання.

  1. Покажіть на конкретних прикладах, які ролі потрібно виконувати менеджеру на підприємстві.
  2.  Як ви оцінюєте свої здібності як менеджера.
  3. Поясніть, як пов'язані менеджмент і продуктивність праці.        (Слайд  21)        

 

Відповідь на запитання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Коровицька Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Блідна Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
5604
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку