Розробка уроку МГП"У фокусі:воз"єднання сімей"

Про матеріал

Розробка уроку-дослідження до курсу "Вивчаючи МГП" за темою "У фокусі:воз'єднання сімей"

ТЕМА: У ФОКУСІ: ВОЗЗ′ЄДНАННЯ СІМЕЙ.

Форма уроку: урок- дослідження

Обладнання: підручник, фотоколаж, словник, аркуші паперу, маркери,копії форми запиту про розшук та форми послання Червоного Хреста.

План уроку

1.Діяльність з розшуку і возз′єднання родини.

2. Діти, залишені без опіки дорослих, та особи, зниклі безвісти.

Хід уроку

І. Оргмомент.

ІІ. Актуалізація знань.

1.Чи знаєте ви, якими є наслідки збройного конфлікту?

2.Що означає для членів родини втратити зв′язки один з одним у результаті збройного конфлікту?

3.Хто під час збройного конфлікту вважається вразливою категорією і має потребу щодо відновлення сімейних зв′язків?

Перегляд файлу

ТЕМА: У ФОКУСІ: ВОЗЗ′ЄДНАННЯ СІМЕЙ.

Форма уроку: урок- дослідження

Обладнання: підручник, фотоколаж, словник, аркуші паперу, маркери,копії форми запиту про розшук та форми послання Червоного Хреста.

 

План уроку

1.Діяльність з розшуку і возз′єднання родини.

2. Діти, залишені без опіки дорослих, та особи, зниклі безвісти.

 

Хід уроку

І. Оргмомент.

ІІ. Актуалізація знань.

  1. Чи знаєте ви, якими є наслідки збройного конфлікту?
  2. Що означає для членів родини втратити зв′язки один з одним у результаті збройного конфлікту?
  3. Хто під час збройного конфлікту вважається вразливою категорією і має потребу щодо відновлення сімейних зв′язків?

 

ІІІ. Мотивація

Учням пропонується переглянути фотоколаж на ст.131 підручника, що іллюструє дії щодо розшуку, а також досвід сімей, що пережили розлучення і подальше возз′єднання.

Після перегляду учні висловлюють своє ставлення до подій, відображенних в фотоколажі і відповідають на запитання:

  • Чи губились ви коли- небудь? Які ваші відчуття? Скільки вам було років? Як вас знайшли?
  • Хто особливо потребує новин про членів сімей, загублених під час збройного конфлікту?

 

ІV. Оголошення теми і мети уроку

 

Очикуваний результат:

1)Пояснювати зміст понятть „біженці”, „переміщені особи”;

2)Характеризувати механізм розшуку осіб, зниклих внаслідок воєнних дій;

3)З′ясувати, як МГП допомогає возз′єднанню сімей;

4)Продемонструвати своє розуміння необхідності докладання зусиль задля розшуку і возз′єднання навіть однієї родини.

 

V. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з новими термінами.

На дошці висять 5 аркушів паперу. На кожному з них написано визначення терміну, уже знайомого учням. І ще 2 аркуші з новими визначеннями. Всі аркуші з термінами розміщені урозбрід. Рядом, теж урозбрід, висять самі терміни ( наприклад: зброя, біженці, комбатант, переміщені особи, репатріант)

Шляхом виключення і співвідношення уже знайомих визначеннь з термінами, учні підходять до нових понятть. Тобто на дошці залишається лише два визначення і два нових терміни. Щоб їх правильно співвіднести, учні використовують словники і запам′ятовують визначення нових понятть.

2. Бесіда вчителя з застосуванням статистичних даних

- Сьогодні в світі майже 50 міліонів біженців і переміщених осіб; більше половини переміщених – це діти і підлітки.Понад два міліони дітей розлучені зі своїми родинами. Вони особливо вразливі без опіки дорослих, піддані побиттю, сексуальному насильству і примусовому вступу до ариії, як діти- солдати.

 

Щоб допомогти учням зрозуміти величину цих цифр, вчитель ставит слідуючі питання:

  • Скільки потрібно таких аудіторій, як наша, щоб розмістити два міліони осіб?
  • Скільки необхідно спортивних стадионів, щоб розмістити 50 млн осіб?

3.Дослідження. Робота в групах.

Клас поділяється на 4 групи.

1-ша група отримує копію форми запиту, 2-га- копію послання Червоного Хреста.

Завдання: уявити себе заявником і заповнити форму запиту і послання.

В презентації: Проаналізувати ваші відчуття при заповненні форми. Відповісти, чому саме ця інформація із форми важлива?

Завдання для 3 і 4 груп: Спробувати самостійно скласти 3-й групі форму запиту про розшук, 4-й – форму послання Червоного Хреста.

В презентації: Відповісти, чи легко було визначитись з переліком необхідних питаннь? Які питання ви внесли, чому саме ці?

Результат роботи фіксується на дошці у вигляді двох варіантів форм: заповнених і складених самостійно.

Разом з вчителем учні визначаються, чим складені форми відрізняються від існуючих? Краще вони, чи ні?

4.Прийом „Займи позицію”

Діти знайомляться зі статтями підручника на ст.134 „Діти, залишені без опіки дорослих...” та „Діти Руанди”. Завдання для опрацювання: Вирішити, чи доцільно через декілька років повертати усіновлених дітей, яких було вивезено з зони конфлікту додому.

На дошці розташовано три написи: зліва- „ТАК”, справа- „НІ”, всередені- „НЕ МОЖУ ВИЗНАЧИТИСЬ”. Діти розходяться на групи відповідно до надпису, який вони вважають правильним. Середній групі пропонується сісти на місце і прослухати відповіді двох других команд.

Учні одним реченням доводять, чому вони зайняли саме цю позицію. Потім представляється можливість середній групі ще раз визначитись, яка позиція їм ближче. Перелічивши кількість учнів, і визначивши, яка позиція перемогла, вчитель разом з учнями робить висновок щодо доцільності, або недоцільності повертати усиновлених дітей в колишню сім′ю.

5.Робота з підручником.

Діти вголос по черзі читають уривки із статей на ст.135-136 „І Додатковий протокол Женевських Конвенцій...”, „Розшук і возз′єднання родин- правова основа”

Завдання для опрацювання: Визначитись з тим, яким чином ці правила допомагають розшуку і возз′єднанню сімей.

Висловлюючи свою думку, діти повинні дійти висновку про необхідність докладання зусиль для розшуку і возз′єднання навіть однієї родини.

 

VII. Закріплення

1. Які заходи уживаються для пошуку людей, шо зникли безвісти?

2. Якізаходи направлені на возз′єднання сімейних зв′язків?

 

VIIІ. Підведення підсумків

  • Що ми робили на уроці?
  • Які моменти уроку вам сподобались більше? Чому?
  • Які визвали дискомфорт, тривогу, печаль?
  • Вважаєте ви важливими у подальшому житті знання, отримані на сьогоднішньому уроці? Де вони можуть стати вам у пригоді?

ІХ. Домашнє завдання

Для всього класу: Урок №16, ст.130- 136, читати, відповідати на питання.

Для окремих учнів: Намалювати плакат та помістити на ньому інформацію про розшук і возз′єднання сімей.

Х. Контроль знаннь

Опитування „Так чи ні”

Вчитель промовляє ряд тезисів по вивченому матеріалу, які потребують відповіді „так” або „ні”. Якщо відповідь „так”- діти піднімають вгору руку. Якщо відповідь „ні”- діти руку не піднімають.

Пропоновані тезіси:

-Для того,щоб наш пошук був результативним, необхідно оформити форму запиту про розшук.

- Переміщені особи- особи, які покинули свої будинки, залишаючись в межах країни проживання, через загрозу переслідування, з метою уникнення наслідків збройного конфлікту.

-Пошуком зниклих бозвісти займаються війсковополонені і комбатанти.

- Пошуком зниклих бозвісти займаються гуманітарні організації.

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку