Розробка уроку мистецтва (музичного мистецтва) за темою "Моє довкілля" для 1 класу (НУШ)

Про матеріал
Розробка уроку мистецтва (музичного мистецтва) за темою "Моє довкілля" для 1 класу допоможе вчителю мистецтва знайти цікаві ідеї для уроку в музичному та образотворчому оформленні класу. В матеріалі до уроку є творча вправа, яка об`єднує клас та дає можливість учителю простежити за творчістю усього класу.
Перегляд файлу

Розробка уроку мистецтва (музичного мистецтва)

за темою «Моє довкілля» для 1 класу (НУШ)

Підручник: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;

Київ «Генеза» 2018

Тема семестру: Мистецтво – чарівне вікно у світ

Тема уроку: Моє довкілля

Мета: ознайомити учнів з поняттями: високі та низькі музичні звуки;

формувати креативні, комунікативні якості особистості учнів; вміння співвідносити художні образи з музичними інструментами, відтворювати мелодичну імпровізацію;

виховувати усвідомлення власної причетності до української культурної спадщини, виховувати вміння естетично оцінювати твори мистецтва.

Формувати на уроці ключові компетентності Нової Української Школи:

  • Спілкування рідною/державною мовою: обговорення, аналіз музичних творів;

 

  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях: відтворення звуків тварин, навколишнього світу;

 

  • Інформаційно-цифрова компетентність: використання сучасних цифрових технологій для пізнання та творення мистецтва;

 

  • Компетентності ініціативності і підприємливості: імпровізація на дитячих музичних інструментах;

 

  • Компетентність уміння вчитися впродовж життя: домашня робота за бажанням – учень може створити вдома «музичні склянки».

 

  • Математична компетентність: застосування обчислювальних умінь упродовж уроку;

 

  • Соціальна та громадянська компетентності: інсценізація казки «Як миша віддячила левові»;

 

  • Компетентність здорового життя: організація правильної співацької постави.

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент:

Учні: знають, що існують високі та низькі звуки;

           створюють мелодичну імпровізацію;

Діяльнісний компонент:

Учні: характеризують твори: Е. Гріг. Пташка. В. Подвала. Їжачок. Дятел.

           виявляють ініціативу щодо відтворення ритмічної імпровізації під час інсценізації казки «Як миша віддячила левові», щодо відтворення мелодичної імпровізації  під час вигаданої музичної історії з голосами тварин різної висоти;

 

Ціннісний компонент:

Учні: визначають власні емоції від сприйняття творів, які пролунали на уроці.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручник Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;

  • Київ «Генеза» 2018, робочий зошит-альбом інтегрованого курсу для 1 класу, автори: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило; картки або вирізані з паперу зображення ліси, вовка, зайця, їжачка, ведмедя, лева, різних птахів, дерев та рослин лісу, ноутбук з колонками, шумові та музичні дитячі музичні інструменти, текст казки «Як миша віддячила левові»; конверт з листом Барвика.

 

Хід уроку

І Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

Діти заходять до класу під запис звуків лісу. На партах лежать картки або вирізані з паперу зображення ліси, вовка, зайця ,їжачка, ведмедя, лева, різних птахів, дерев та рослин лісу.

Діти, вітаю вас! Ви чуєте, які приємні звуки нас оточують? А на партах у вас що? І з чим усе це пов`язано? Так, ми зараз ніби з вами у лісі. У нас сьогодні незвичайний урок – ми поговоримо голосами мешканців лісу. Але спочатку я хочу прочитати вам лист Барвика. Вчитель відкриває конверт і читає:

Любі, першокласники!

Дуже дякую вам за вашу допомогу мені у навчанні! Я вже вивчив, що звуки бувають шумові і (пауза) … (відповідь дітей), короткі і…, а ще вони бувають високі і… Вірно. Барвик вас, діти, питає: Хто у лісі говорить низьким голосом, а хто високим?

Давайте йому допоможемо усі разом.

ІІ Основна частина уроку.

1. Діти, відкрийте, будь ласка свої підручники на стр.12. Підкажіть Барвику.

Коли учень дає відповідь, учитель питає його і клас  який музичний інструмент можна дібрати кожній тварині лісу.

2. Учитель знову вмикає запис з голосами лісу. Запис звучить фоном для казки «Як миша віддячила левові». А зараз наші музичні інструменти, які ви дібрали тваринам лісу допоможуть нам в слуханні казочки. А називається вона «Як миша віддячила левові». Учні отримують ролі, в руках у них музичні інструменти, які вони використовують за сюжетом казки під час  читання.

Як миша віддячила левові

Українська народна казка про тварин

Дрімав собі лев спокійно під деревом в лісі. Нараз надбігла миш і побігла по нім. Збудився лев і рикнув страшно із злости, що його збудила миш, зловив ю в лапи і держить.

— Як ти сміла мене будити? — гукнув громовим голосом на перестрашену миш. — Заплатиш мені за тоє життям твоїм!

— Ах, пане мій і царю, — сказала покірненько перестрашена миш, — даруй мені тую провину... Що тобі прийде з моєї смерти?.. Будь милостив, даруй мені життя, а я тобі за то колись відплачуся!

Засміявся страшний лев на таку бесіду миші і сказав:

— Ти дрібна, дурна... І як же ти мені можеш відслужитись?.. Іди до своєї діри! Марш!

І пустив її на волю.

Незадовго потім попався лев в сіти з реміння і шнурів, котрі люди на нього були наставили. Лев шарпався, злостився, но сітей порвати не міг. Заричав із злости сильно...

Рик той зачула миш, — тая сама. Пізнала голос льва. Біжить і каже:

— Чекай, царю мій і пане мій, я тебе виратую!

Побігла, закликала з п’ятдесят других мишей, самих свояків своїх, дітей і внуків, і каже:

— Гризіть сіти, і я буду гризти!

Кинулись миші з острими зубами на сіти і давай гризти! Гризуть, аж хрупотить. Не минула годинка — сіти були розгризені, і лев став знов свобідний, подяковав мишці і пішов поважно в ліс.

А наука для нас з того яка?.. Не горди ніким, хоть би найслабшим і найбіднішим, бо і найслабший, і найбідніший може тобі в пригоді велику услугу зробити.

3. Настає час руханки. Діти виконують вправи під час руханки «Вгору-вниз».

4. А зараз послухаємо тишу. Сядьте зручно. Ми послухаємо музику. Будьте уважні, ви знову почуєте лісні голоси, але зараз вони прозвучать у музичних творах. І я навмисно не буду казати їхні назви. Відгадайте, буль ласка, героїв цих творів. Звучать наступні твори: Е. Гріг. Пташка. В. Подвала. Їжачок. Дятел. Після прослуховування музичних творів обговорюється характер музики. Учні порівнюють схеми у підручнику на стр.12 з музичними творами.

 

5. Вчитель грає на металофоні і співає: Ку-ку, тьох-тьох-тьох, тьох-тьох-тьох. Учні повторюють,. вчать поспівку. Далі співаємо поспівку на ті-ті-та. Згадуємо разом значки та записуємо ритм поспівки на дощці.

 

6. А зараз, діти, настає час творчості. Ви можете відкрити свої зошити-альбоми та у малюнках відобразити цікаву історію, яка трапилася з тваринами у лісі. Я дуже буду рада, якщо ви будете співати за її героїв. Об`єднайтеся, будь ласка, у пари та розкажіть свої історії один одному.

 

ІІІ Заключна частина уроку.

Сьогодні ви усі молодці. Працювали плідно. Лясолька пропонує вам створити вдома «музичні склянки». Подивиться на малюнок на стр.6 у ваших зошитах. Знаєте, це цікаво. Якщо легенько постукати по них ложечкою, ви почуєте звуки різної висоти: високі та низькі. Тільки запам`ятайте у якій склянці звук вищий, а у якій – нижчий. Бажаю успіхів. Будемо чекати ваші відповіді на наступному уроці! До побачення!

 

docx
Додано
22 серпня 2019
Переглядів
5667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку