Розробка уроку на тему "100 днів у школі"

Про матеріал
Формує комунікативну компетентність через вільне спілкування та самовираження; ; вчить самостійно і творчо здобувати і формувати пізнавальні здібності першокласників; сприяє становленню дитячого колективу; виховує дисциплінованість, доброту, повагу до однокласників; примножує традиції класу
Перегляд файлу

СТО ДНІВ У ШКОЛІ

Мета: формувати комунікативну компетентність через вільне спілкування та самовираження; показати рівень сформованості навичок, умінь учнів; розвивати інтерес до знань; вчитись самостійно і творчо їх здобувати; формувати пізнавальні здібності першокласників; сприяти становленню дитячого колективу; виховувати дисциплінованість, доброту, повагу до однокласників; примножувати традиції класу.

Обладнання: карточки з буквами, словами, схемами; віяло з цифрами;   виставка дитячих малюнків, саморобок, зошитів; іменні «Залікові книжки» для кожного учня.

Святково прибрана класна кімната. Парти стоять півколом. За партами лави для гостей.

(Звучить запис маршу і до класу заходять святково одягнені школярі).

                                                 Хід свята

Вчитель. – Всіх присутніх зі святом вітаю. 1 клас! 1 клас! Скільки грамотних у нас?

Діти. - Нас 33.

Вчитель.

Хто вже вміє рахувати,

Той повинен добре знати,

Що кожен учень провчитись зумів

100 найперших в школі навчальних днів.

Пісня «Вчать у школі».

1 учень.

 Розпочинаємо ми свято,

 Якого ждали ми 100 днів.

 Ми стали вже не просто діти,

А учні школи – школярі!

2 учень. У нашому класі сьогодні звіт,

                 Прийшли до нас гості шановні.

                  Ми докажемо вам усім,

                   Які ми тепер красномовні.

3 учень. Ми всі бажаємо старанно вчитись,

                 Писати в зошитах, читати букварі.

                  Ми стаєм не просто діти,

                   А справжні учні – школярі.

4 учень. Учитись в школі ми готові,

                 Вже трохи вміємо читать.

                  Ми мамі й тату дали слово:

                   Відмінниками в школі стать.

5 учень. На зимовім виднокіллі

                 Зайнялась зоря.

                  Це звітуємо ми в школі

                   Перших 100 днів школяра.

6 учень. Перший раз у перший клас

                 Зустрічала школа нас.

                  Дзвоник все дзелень - дзелень

                   Кличе в школу кожен день.

Пісня «Перший дзвоник»

Учень. Буде свят у нас багато –

              І серозних, і смішних.

              Але це найперше свято,

               Найважливіше з усіх.

Вчитель. Так, це свято – перше. Мабуть тому воно таке важливе для нас «100 днів у школі» - так називається наше свято. 100 днів навчання – це мало чи багато? Для одних батьків вони збігли дуже швидко, а для інших – це ціла вічність. Для мене, як для вчителя, це не мало і не багато. Це 100 днів щоденної наполегливої праці.

За цей час я:

  • Вивчала ваших дітей, намагалася і намагаюсь до кожного підібрати ключик;
  • Стараюся прищепити вашим дітям любов до школи і з бажанням поспішати на уроки;
  • Кожен день відкриваю двері у прекрасну країну «Знань» і взявшись за руки робимо перші несміливі кроки.

За  100 днів навчання ваші діти суттєво змінилися:

  • Вони стали більш дисциплінованими і організованими; більш допитливими;
  • Засвоїли ази деяких наук;
  • Здружилися з іншими дітьми;
  • Навчились слухати нас вчителів і виконувати те, що від них вимагається.

Вчитель. Сьогодні на уроках ми з’ясуємо чи стали ми, все ж таки, за ці 100 днів справжніми школярами. Покажемо наші маленькі досягнення і здобутки.

  • Що ж ми робили цих 100 днів?

Учень. Вчились букви ми складати,

              Трохи вміємо читати.

               І без пальців рахувать –

                1, 2, 3, 4. 5.

Пісня «Школа радісний наш дім».

Вчитель. Я думаю, що саме настав час, прозвітувати перед всіма, що навчились за 100 днів у школі. Я вручаю «Залікові книжки» . В них цікаві завдання. Будьте уважні. Виконуйте всі завдання старанно і охайно, бо в кінці уроків, журі – а це ваші батьки – визначать, хто з вас уже став справжнім школярем.

1 сторінка. Навчання грамоти. Читання.

Вчитель. Перевіримо, як ми читаємо.

  • А який секрет уроків читання?

Учень.      Книга мудра і багато знає.

                   Вчить людину, як на світі жить.

                    Мудрий той, хто книжечку читає,

                   А хто читає, вміє все робить.

Вчитель. – Зачекайте, але разом зі мною на свято повинні були прийти казкові герої. Але на жаль, вони не змогли приїхати і надіслали телеграми. Спробуйте впізнати, хто написав ці телеграми.

« Дуже засмучена. Мишка випадково розбила яєчко. Прийти не зможу».

                                                                                              («Курочка Ряба»).

« З’їв семеро козенят. Болить живіт.»                          ( Вовк).

«Приїхати не зможу. Тато не зробив мені човник і весельце»

                                                                                                  ( Івасик-Телесик).

« Терміново викликали лікувати звірів в Африку. Не встигну повернутись».

                                                                                                    ( Лікар Айболить).

« Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможу».

                                                                                                     ( Дід).

Вчитель. – Перш, ніж читати текст, проведемо розчитування чистомовкою.

Ка- ка – ка – у мене болить …              ( рука )

Ар – ар – ар – загудів у хаті …               ( комар )

Би – би – би – в лісі виросли …              ( гриби )

Ди – ди - ди – гуси вийшли із …             ( води )

Жа – жа – жа – в лісі бачили …                (вужа)

Жу – жу – жу – я до школи вже …           ( ходжу )

  • Отже, прочитаємо текст ланцюжком.

                              Зима

Настала холодна зима. На землю падає лапатий сніжок. Мороз

   прикрасив візерунками вікна. Замурував у лід озера, ріки, ставки. Діти

   вийшли на вулицю. Ярослав, Олександра, Вікторія, Анастасія, Марта,

   Ангеліна, Яна, Валерія і Дмитро катались на санчатах. Анастасія,Юрій,

  Валерія, Ірина, Аліна, Роксолана, Владислав і Олександр спускались з гірки.

  А Владислав, Тарас, Софія, Ірина, Назар, Дмитро,  Іван, Василь грали у

    сніжки.

Зима морозна, але така весела!

 

Вчитель. – А хто любить зиму?За що ви її любите?

( Складання речень за малюнком із зображенням зими).

Фізкультхвилинка « Черепаха Аха».

2 сторінка. Навчання грамоти. Письмо.

Вчитель. – Який секрет уроків письма?

Учень. Хто навчився грамотно писати,

              Тому всі відкриються путі:

               Зможе він багато розказати,

                Допоможе іншим у житті.

Відгадування загадок.

  1. Прийшла до нас бабуся,у білому кожусі,

Поля причепурила, пухнастим снігом вкрила.

Відгадайте хто вона, ця бабуся чепурна?                (Зима)

  1. У зимовий світлий час, люблять всі малята нас.

З гірки ми рушаєм в путь, а на гірку нас везуть.      (Санки).

  1. Хто на зиму роздягається?                                             (Дерева).
  2. Рукавом махнув – дерева нагнув.                                (Вітер).

( На дошці звукові моделі слів в одному стовпчику, а в другому картки зі словами-відгадками. З’єднати звукову модель зі словом, якому вона відповідає).

-

0

-

0

-

0

=

0

-

0

-

 

-

0

-

0

 

-

0

-

-

0

                вітер

                санки

                зима

                дерева

Вчитель. – В залікових книжечках є друковані букви, давайте їх прочитаємо і напишемо писаними літерами.

                а  з  и  м  і  к  р  о  с

  • Складіть із цих букв односкладові слова і запишіть:

мак, рак, рік, рис, сік,зір, сом, сир, мир.

  • Складіть двоскладові слова:

зима, роса, коса, зірка, сірка, мірка.

Фізкультхвилинка «Маша».

3 сторінка. Математика - цариця всіх наук.

  • Який секрет цих уроків?

Учень. Математика – наука найточніша,

              Її треба наполегливо учить.

              І чим далі – тим вона складніша,

              А без неї людям не прожить.

Учень. Перед нами рівно в ряд

              Цифровий іде парад.

               Треба цифри добре знати,

               Гарно в зошит їх писати.

(Виходять учні і розказують вірші про цифри. У кожного в руках – цифра).

1 – Ось один чи одиниця, і тонка й пряма, як спиця.

2 – А оце ось цифра 2. В неї кругла голова. Довгий хвіст, зігнута шийка – ось така, як бачиш двійка.

3 – Трійка третя із значків, складена із двох гачків.

4 – Ось четвірка жартівливо випинає лікоть вліво.

5 – А ось вийшла погулять, на папері цифра 5, руку вправо простягнула,  ніжку бубликом зігнула.

6 – Цифра 6 – немов замок: знизу круг, вгорі гачок.

7 – Цифра 7, як кочерга, в неї бач одна нога.

8 – Цифра 8, два кільця, без початку, без кінця.

9 – Цифра 9 чи дев’ятка, наче в цирку акробатка, сторчака як повернеться, зразу шісткою назветься.

10 – кругла, наче О, цифра 0 або ніщо, як стоїть він сам самісінький, то не значить нічогісінько. А як одиницю поруч, ми поставимо ліворуч, то із двох значків у нас, число 10 стане враз.

  1. Хвилинка каліграфії.
  • Я задумала число, коли до нього додати 9, то отримаємо 10. Яке число я задумала?
  1. Математичний диктант.
  • Число 3 збільшити на 7.
  • Число 8 зменшити на 3.
  • Перший доданок – 1, другий – 3, запишіть суму.
  • Запишіть різницю чисел 9 і 3.
  • Кавун важить 3 кг, а диня – 1 кг. На скільки кілограмів диня легша за кавун?
  • У бідоні було 10 л води. 2 л відлили. Скільки літрів води залишилось?
  1. Усний рахунок. ( Діти показують відповіді цифровими віялами).

 


На травиці, біля хати,                             

Метушаться цуценята.

Двоє білих, наче сніг,

Троє чорних, скільки всіх?

 

У садок до годівниці

Прилетіли 3 синиці.

Потім ще 4 птиці.

Скільки їх на годівниці?

 

На полиці 8 книг.

Толя взяв 1 із них.

Хто тепер сказати міг,

Скільки на полиці книг.

 

Дятел хатку будував –

Вікна всі пофарбував.

Тує одне, а там 4.

Скільки вікон, полічили?

 

 

Каже мати-квочка:

В мене 2 синочки

Та 4 дочки.

Скільки діток в квочки?

 

В білки 10 білченят,

А горішків тільки 5.

Хто ж із вас, малята, знає

Скільки їх не вистачає?

 

10 хлопчиків завзято

Вперто сперечались.

Двох із них гукнула мати.

Скільки їх зосталось?

 

Лиска моркву посадила.

5 морквин там уродило.

Наш зайчисько враз 3 з’їв.

Скільки лисці залишив?

 


  1.  Вставити знаки «+» або «-»

5 * 3 * 1 = 7

3 * 2 * 5 = 10

 7 * 3 * 5 = 9

Фізкультхвилинка «Розбудило сонечко нас з тобою».


  1. Обчислити вирази.

          7 – 6 + 3 =

          1 + 6 + 2 =

  1. + 5 – 6 =

  1. Накреслити відрізок довжиною 8 см; а другий на 2 см коротший.
  2. Задачі з логічним навантаженням.

а) Біля школи росло 5 яблунь. Посадили ще 1 грушу і 2 яблуні. Скільки яблунь росло біля школи?

б) Галя бігає швидше за Олю, а Оля – швидше за Таню. Чи зможе Галя наздогнати Таню?

в) На ковзанці каталося 6 хлопчиків і 2 дівчинки. Прийшов ще Петрик. Скільки хлопчиків на ковзанці?

г) На гілці у саду сиділо 10 горобчиків; четвертий полетів. Скільки горобців залишилось?

д) До школи йшло 3 дітей, а назустріч їм 2. Скільки дітей ішло до школи?

4 сторінка. Природознавство.

Вчитель. -Розкрийте секрет уроків природознавства.

Учень. Земля – це найбільше диво,

Оточує нас дивосвіт.

І довкілля таке красиве,

Всіх приваблює з юних літ.

 

Все в гармонії в цьому світі:

Флора, фауна і зірки.

Тож природу потрібно любити

І другом їй бути завжди!

  1. Відгадування загадок.

Вдень по небу гуляє,

А ввечері на землю сідає.     ( сонце )

 

У зеленому жакеті

Галасує в очереті.

Хоч плавати мастак

А не риба і не рак.                   ( жаба )

 

Після дощику улітку

Розцвіла на небі квітка.

Квітка дивна, чарівна –

Різноколірна вона.                     ( веселка )

 

Прийшла кума із довгим віником

На бесіду із нашим півником.

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід.            ( лисиця )

 

 

  1. Розподіл рослин за групами. ( Робота в групах ).

Дерева – 1 група; кущі – 2 група; трави – 3 група.

( Ліщина, мак, дуб, ромашка, калина, береза, конюшина, бузок, сосна, клен, кульбаба, шипшина, тополя, волошка, тюльпан, смородина, осика, ялина ).

  1. Гра « Що зайве?»

а) Вовк, лисиця, ластівка,заєць, олень.

б) Ромашка, дуб, айстра, конвалія.

в) Комар, качка, курка, гуска.

г) Свиня, корова,кінь, кит, баран.

д) Горобець, синичка, півень, дятел.

е) Береза, липа,клен, ялина, горобина.

- А який же секрет уроків фізкультури і основ здоров’я ?

Головне завдання - всім здоровим бути,

Мусиш сам подбати - і не вередуй!

Тож про фізкультуру, як же нам забути?

Дух і волю й тіло вправами гартуй!

 

І зарядку треба нам щодня робити,

Й бігати, стрибати – всім потрібен рух!

А без цього, діти, в світі не прожити

Лиш в здоровім тілі є здоровий дух!

  • А чи є секрет уроків музики, малювання, трудового навчання?

Всіх людей краса єднає.

Щастя, радість нам дає.

Всяк від радості співає

І такі уроки є!

                 Вчимося гарно малювати,

                 Бо в світі стільки є краси,

                 Щоб світ у фарбах передати,

                 І людям цю красу неси!

Привчаємо до праці руки,

А головне даєм знання.

Майстерності навчаємось без муки,

Щоб бути наполегливим щодня!

( Обведення і вирізування долоньок і створення «Асоціативного куща»).

  • А чи готові далі рухатись по Країні Знань? А як же подолати труднощі?

Здолати труднощі зумій,

Своє завдання зрозумій,

Що лише той учитись зможе,

Хто власні ліньки переможе.

  • Раз ви готові до подолання труднощів, то перевіримо, чи знаєте правила поведінки в школі? А без них в Країні Знань не можна вчитись.
  1. Вставайте дружно кожен раз,

Коли учитель входить в клас.

Спитає вчитель – треба встати,

Дозволить сісти – тихо сядь.

  1. Сказати хочеш – не кричи,

А тільки руку підніми.

  1. На уроках не жувати,

Не дрімати і не спати.

  1. В школі парту бережи,

і на парті не лежи.

  1. Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

Не крутитись на уроках,

Як папуга чи сорока.

Пісня « Ми – першокласники».

Вчитель .- Ну от і все. Перегорнули ми останню сторінку «Залікової книжки». Я задоволена вами, що ви були уважними, наполегливими, дисциплінованими. Я думаю, що ви впоралися із завданнями і потішите своїх батьків успіхами, бо саме сьогодні вони будуть оцінювати ваші роботи. І вам батьки, зате, що ви підтримуєте своїх дітей, цікавитеся їхніми досягненнями, вони хочуть сказати такі слова.

1 учень. Ми до батьків сказати хочем слово

          І привітати хочем від душі,

          Подарувати пісню всім чудову,

          Найкращі прочитати вам вірші.

2 учень. Бо без батьків нічого ми не варті,

                Без маминої ласки і тепла,

                Без батьківської строгості і жарту,

                Без нашого родинного тепла.

3 учень. Вони ж нас, як пташенят в гнізді зростили,

                Давали дітям раду, як могли

                І в наших душах сонце засвітили

                І крила для польоту нам дали.

4 учень. А тепер вітання щирі

                Ми шлемо своїм батькам,

                Щоб у злагоді і мирі

                Літ ще сто прожити вам.

5 учень. Я люблю матусю й тата,

                Дідуся, бабусю й брата,

                В лузі пишную калину,

                Й чарівну свою країну.

6 учень. Хай Господь дарує з неба

                Вам щасливії літа,

                Щоб наповнювали завжди

                Чашу радощів життя.

Вчитель. – Нехай ця пісня зігріє ваші серця.

Пісня « Мама і я»

  • На завершення нашої програми, ми подивимось відеорепортаж

« 1 – А – наш дружний клас».

 

docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку