СТО ДНІВ У ШКОЛІ
Мета: формувати комунікативну компетентність через вільне спілкування та самовираження; показати рівень сформованості навичок, умінь учнів; розвивати інтерес до знань; вчитись самостійно і творчо їх здобувати; формувати пізнавальні здібності першокласників; сприяти становленню дитячого колективу; виховувати дисциплінованість, доброту, повагу до однокласників; примножувати традиції класу.
Обладнання: карточки з буквами, словами, схемами; віяло з цифрами; виставка дитячих малюнків, саморобок, зошитів; іменні «Залікові книжки» для кожного учня.
Святково прибрана класна кімната. Парти стоять півколом. За партами лави для гостей.
(Звучить запис маршу і до класу заходять святково одягнені школярі).
Хід свята
Вчитель. – Всіх присутніх зі святом вітаю. 1 клас! 1 клас! Скільки грамотних у нас?
Діти. - Нас 33.
Вчитель.
Хто вже вміє рахувати,
Той повинен добре знати,
Що кожен учень провчитись зумів
100 найперших в школі навчальних днів.
Пісня «Вчать у школі».
1 учень.
Розпочинаємо ми свято,
Якого ждали ми 100 днів.
Ми стали вже не просто діти,
А учні школи – школярі!
2 учень. У нашому класі сьогодні звіт,
Прийшли до нас гості шановні.
Ми докажемо вам усім,
Які ми тепер красномовні.
3 учень. Ми всі бажаємо старанно вчитись,
Писати в зошитах, читати букварі.
Ми стаєм не просто діти,
А справжні учні – школярі.
4 учень. Учитись в школі ми готові,
Вже трохи вміємо читать.
Ми мамі й тату дали слово:
Відмінниками в школі стать.
5 учень. На зимовім виднокіллі
Зайнялась зоря.
Це звітуємо ми в школі
Перших 100 днів школяра.
6 учень. Перший раз у перший клас
Зустрічала школа нас.
Дзвоник все дзелень - дзелень
Кличе в школу кожен день.
Пісня «Перший дзвоник»
Учень. Буде свят у нас багато –
І серозних, і смішних.
Але це найперше свято,
Найважливіше з усіх.
Вчитель. Так, це свято – перше. Мабуть тому воно таке важливе для нас «100 днів у школі» - так називається наше свято. 100 днів навчання – це мало чи багато? Для одних батьків вони збігли дуже швидко, а для інших – це ціла вічність. Для мене, як для вчителя, це не мало і не багато. Це 100 днів щоденної наполегливої праці.
За цей час я:
За 100 днів навчання ваші діти суттєво змінилися:
Вчитель. Сьогодні на уроках ми з’ясуємо чи стали ми, все ж таки, за ці 100 днів справжніми школярами. Покажемо наші маленькі досягнення і здобутки.
Учень. Вчились букви ми складати,
Трохи вміємо читати.
І без пальців рахувать –
1, 2, 3, 4. 5.
Пісня «Школа радісний наш дім».
Вчитель. Я думаю, що саме настав час, прозвітувати перед всіма, що навчились за 100 днів у школі. Я вручаю «Залікові книжки» . В них цікаві завдання. Будьте уважні. Виконуйте всі завдання старанно і охайно, бо в кінці уроків, журі – а це ваші батьки – визначать, хто з вас уже став справжнім школярем.
1 сторінка. Навчання грамоти. Читання.
Вчитель. Перевіримо, як ми читаємо.
Учень. Книга мудра і багато знає.
Вчить людину, як на світі жить.
Мудрий той, хто книжечку читає,
А хто читає, вміє все робить.
Вчитель. – Зачекайте, але разом зі мною на свято повинні були прийти казкові герої. Але на жаль, вони не змогли приїхати і надіслали телеграми. Спробуйте впізнати, хто написав ці телеграми.
« Дуже засмучена. Мишка випадково розбила яєчко. Прийти не зможу».
(«Курочка Ряба»).
« З’їв семеро козенят. Болить живіт.» ( Вовк).
«Приїхати не зможу. Тато не зробив мені човник і весельце»
( Івасик-Телесик).
« Терміново викликали лікувати звірів в Африку. Не встигну повернутись».
( Лікар Айболить).
« Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможу».
( Дід).
Вчитель. – Перш, ніж читати текст, проведемо розчитування чистомовкою.
Ка- ка – ка – у мене болить … ( рука )
Ар – ар – ар – загудів у хаті … ( комар )
Би – би – би – в лісі виросли … ( гриби )
Ди – ди - ди – гуси вийшли із … ( води )
Жа – жа – жа – в лісі бачили … (вужа)
Жу – жу – жу – я до школи вже … ( ходжу )
Зима
Настала холодна зима. На землю падає лапатий сніжок. Мороз
прикрасив візерунками вікна. Замурував у лід озера, ріки, ставки. Діти
вийшли на вулицю. Ярослав, Олександра, Вікторія, Анастасія, Марта,
Ангеліна, Яна, Валерія і Дмитро катались на санчатах. Анастасія,Юрій,
Валерія, Ірина, Аліна, Роксолана, Владислав і Олександр спускались з гірки.
А Владислав, Тарас, Софія, Ірина, Назар, Дмитро, Іван, Василь грали у
сніжки.
Зима морозна, але така весела!
Вчитель. – А хто любить зиму?За що ви її любите?
( Складання речень за малюнком із зображенням зими).
Фізкультхвилинка « Черепаха Аха».
2 сторінка. Навчання грамоти. Письмо.
Вчитель. – Який секрет уроків письма?
Учень. Хто навчився грамотно писати,
Тому всі відкриються путі:
Зможе він багато розказати,
Допоможе іншим у житті.
Відгадування загадок.
Поля причепурила, пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте хто вона, ця бабуся чепурна? (Зима)
З гірки ми рушаєм в путь, а на гірку нас везуть. (Санки).
( На дошці звукові моделі слів в одному стовпчику, а в другому картки зі словами-відгадками. З’єднати звукову модель зі словом, якому вона відповідає).
- |
0 |
- |
0 |
- |
0 |
= |
0 |
- |
0 |
- |
|
- |
0 |
- |
0 |
|
|
- |
0 |
- |
- |
0 |
вітер
санки
зима
дерева
Вчитель. – В залікових книжечках є друковані букви, давайте їх прочитаємо і напишемо писаними літерами.
а з и м і к р о с
мак, рак, рік, рис, сік,зір, сом, сир, мир.
зима, роса, коса, зірка, сірка, мірка.
Фізкультхвилинка «Маша».
3 сторінка. Математика - цариця всіх наук.
Учень. Математика – наука найточніша,
Її треба наполегливо учить.
І чим далі – тим вона складніша,
А без неї людям не прожить.
Учень. Перед нами рівно в ряд
Цифровий іде парад.
Треба цифри добре знати,
Гарно в зошит їх писати.
(Виходять учні і розказують вірші про цифри. У кожного в руках – цифра).
1 – Ось один чи одиниця, і тонка й пряма, як спиця.
2 – А оце ось цифра 2. В неї кругла голова. Довгий хвіст, зігнута шийка – ось така, як бачиш двійка.
3 – Трійка третя із значків, складена із двох гачків.
4 – Ось четвірка жартівливо випинає лікоть вліво.
5 – А ось вийшла погулять, на папері цифра 5, руку вправо простягнула, ніжку бубликом зігнула.
6 – Цифра 6 – немов замок: знизу круг, вгорі гачок.
7 – Цифра 7, як кочерга, в неї бач одна нога.
8 – Цифра 8, два кільця, без початку, без кінця.
9 – Цифра 9 чи дев’ятка, наче в цирку акробатка, сторчака як повернеться, зразу шісткою назветься.
10 – кругла, наче О, цифра 0 або ніщо, як стоїть він сам самісінький, то не значить нічогісінько. А як одиницю поруч, ми поставимо ліворуч, то із двох значків у нас, число 10 стане враз.
На травиці, біля хати,
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних, скільки всіх?
У садок до годівниці
Прилетіли 3 синиці.
Потім ще 4 птиці.
Скільки їх на годівниці?
На полиці 8 книг.
Толя взяв 1 із них.
Хто тепер сказати міг,
Скільки на полиці книг.
Дятел хатку будував –
Вікна всі пофарбував.
Тує одне, а там 4.
Скільки вікон, полічили?
Каже мати-квочка:
В мене 2 синочки
Та 4 дочки.
Скільки діток в квочки?
В білки 10 білченят,
А горішків тільки 5.
Хто ж із вас, малята, знає
Скільки їх не вистачає?
10 хлопчиків завзято
Вперто сперечались.
Двох із них гукнула мати.
Скільки їх зосталось?
Лиска моркву посадила.
5 морквин там уродило.
Наш зайчисько враз 3 з’їв.
Скільки лисці залишив?
5 * 3 * 1 = 7
3 * 2 * 5 = 10
7 * 3 * 5 = 9
Фізкультхвилинка «Розбудило сонечко нас з тобою».
7 – 6 + 3 =
1 + 6 + 2 =
а) Біля школи росло 5 яблунь. Посадили ще 1 грушу і 2 яблуні. Скільки яблунь росло біля школи?
б) Галя бігає швидше за Олю, а Оля – швидше за Таню. Чи зможе Галя наздогнати Таню?
в) На ковзанці каталося 6 хлопчиків і 2 дівчинки. Прийшов ще Петрик. Скільки хлопчиків на ковзанці?
г) На гілці у саду сиділо 10 горобчиків; четвертий полетів. Скільки горобців залишилось?
д) До школи йшло 3 дітей, а назустріч їм 2. Скільки дітей ішло до школи?
4 сторінка. Природознавство.
Вчитель. -Розкрийте секрет уроків природознавства.
Учень. Земля – це найбільше диво,
Оточує нас дивосвіт.
І довкілля таке красиве,
Всіх приваблює з юних літ.
Все в гармонії в цьому світі:
Флора, фауна і зірки.
Тож природу потрібно любити
І другом їй бути завжди!
Вдень по небу гуляє,
А ввечері на землю сідає. ( сонце )
У зеленому жакеті
Галасує в очереті.
Хоч плавати мастак
А не риба і не рак. ( жаба )
Після дощику улітку
Розцвіла на небі квітка.
Квітка дивна, чарівна –
Різноколірна вона. ( веселка )
Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником.
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід. ( лисиця )
Дерева – 1 група; кущі – 2 група; трави – 3 група.
( Ліщина, мак, дуб, ромашка, калина, береза, конюшина, бузок, сосна, клен, кульбаба, шипшина, тополя, волошка, тюльпан, смородина, осика, ялина ).
а) Вовк, лисиця, ластівка,заєць, олень.
б) Ромашка, дуб, айстра, конвалія.
в) Комар, качка, курка, гуска.
г) Свиня, корова,кінь, кит, баран.
д) Горобець, синичка, півень, дятел.
е) Береза, липа,клен, ялина, горобина.
- А який же секрет уроків фізкультури і основ здоров’я ?
Головне завдання - всім здоровим бути,
Мусиш сам подбати - і не вередуй!
Тож про фізкультуру, як же нам забути?
Дух і волю й тіло вправами гартуй!
І зарядку треба нам щодня робити,
Й бігати, стрибати – всім потрібен рух!
А без цього, діти, в світі не прожити
Лиш в здоровім тілі є здоровий дух!
Всіх людей краса єднає.
Щастя, радість нам дає.
Всяк від радості співає
І такі уроки є!
Вчимося гарно малювати,
Бо в світі стільки є краси,
Щоб світ у фарбах передати,
І людям цю красу неси!
Привчаємо до праці руки,
А головне даєм знання.
Майстерності навчаємось без муки,
Щоб бути наполегливим щодня!
( Обведення і вирізування долоньок і створення «Асоціативного куща»).
Здолати труднощі зумій,
Своє завдання зрозумій,
Що лише той учитись зможе,
Хто власні ліньки переможе.
Коли учитель входить в клас.
Спитає вчитель – треба встати,
Дозволить сісти – тихо сядь.
А тільки руку підніми.
Не дрімати і не спати.
і на парті не лежи.
Треба сісти рівно, гарно.
Не крутитись на уроках,
Як папуга чи сорока.
Пісня « Ми – першокласники».
Вчитель .- Ну от і все. Перегорнули ми останню сторінку «Залікової книжки». Я задоволена вами, що ви були уважними, наполегливими, дисциплінованими. Я думаю, що ви впоралися із завданнями і потішите своїх батьків успіхами, бо саме сьогодні вони будуть оцінювати ваші роботи. І вам батьки, зате, що ви підтримуєте своїх дітей, цікавитеся їхніми досягненнями, вони хочуть сказати такі слова.
1 учень. Ми до батьків сказати хочем слово
І привітати хочем від душі,
Подарувати пісню всім чудову,
Найкращі прочитати вам вірші.
2 учень. Бо без батьків нічого ми не варті,
Без маминої ласки і тепла,
Без батьківської строгості і жарту,
Без нашого родинного тепла.
3 учень. Вони ж нас, як пташенят в гнізді зростили,
Давали дітям раду, як могли
І в наших душах сонце засвітили
І крила для польоту нам дали.
4 учень. А тепер вітання щирі
Ми шлемо своїм батькам,
Щоб у злагоді і мирі
Літ ще сто прожити вам.
5 учень. Я люблю матусю й тата,
Дідуся, бабусю й брата,
В лузі пишную калину,
Й чарівну свою країну.
6 учень. Хай Господь дарує з неба
Вам щасливії літа,
Щоб наповнювали завжди
Чашу радощів життя.
Вчитель. – Нехай ця пісня зігріє ваші серця.
Пісня « Мама і я»
« 1 – А – наш дружний клас».