Розробка уроку на тему "Площа квадрата. Квадратний кілометр. Обчислення значень виразів на декілька дій. Розв’язування задач. Складання обернених задач".

Про матеріал
продовжити знайомити учнів з терміном ,,площа фігури’’; одиницею вимірювання площі ,,квадратним кілометром’’ та його записом; закріплювати знання порядку виконання дій у виразах; удосконалювати навички розв’язування задач; розвивати логічне мислення, увагу та пам'ять; виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Тема: Площа квадрата. Квадратний кілометр. Обчислення значень виразів на декілька дій. Розв’язування задач. Складання обернених задач. 

(№ 481-491).

Мета: продовжити знайомити учнів з терміном ,,площа фігури’’; одиницею вимірювання площі ,,квадратним кілометром’’ та його записом;  закріплювати знання порядку виконання дій у виразах; удосконалювати навички розв’язування задач; розвивати логічне мислення, увагу та пам'ять; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: презентація, картки.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

- Діти, я хочу розпочати наш урок математики такими словами:

,,Ви талановиті діти! Коли-небудь ви самі приємно здивуєтеся, які ви розумні, як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою, ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення.’’

- Я хочу, щоб ви про це пам’ятали не лише протягом цього уроку, а й протягом усього життя.

- Сьогодні на уроці перед вами буде поставлена ціла низка завдань. Але ви впораєтеся з ними, якщо працюватимете старанно, слухатимете уважно і писатимете охайно.

- Отож, до роботи.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Які ви знаєте одиниці вимірювання довжини?( мм, см, дм, м, км)

1) Каліграфічна хвилинка

- Запишіть їх у порядку спадання – від найбільшої до найменшої.

км   м   дм   см   мм

- Де ми використовуємо одиниці вимірювання довжини? ( на уроках, у повсякденному житті)

- А що ми ще вміємо з ними робити?

- Так, ви вмієте перетворювати одні одиниці довжини в інші, виконувати з ними дії, знаходити частину числа. Давайте згадаємо, як ми це робимо.

2) Математичний диктант

- Слухайте уважно завдання і записуйте лише відповідь.

1) Запиши в міліметрах: 3 дм (300 мм)

2) Запиши в кілометрах: 73 000 м (73 км)

3) Знайди: 1/10 від 1 км (1000:10=100 м)

4) Обчисли: 1 м – 1 мм ( 1000-1=999мм)

5) Обчисли периметр прямокутника зі сторонами 2см і 3 см

(Р= 2+2+3+3=10 см)

 

- Перевіримо чи правильно ви виконали завдання. Обміняйтеся зошитами і звірте відповіді сусіда по парті з відповідями на дошці.

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.

- Як ви думаєте, чому в математичному диктанті було ще й завдання про периметр?

- Тому що периметр вимірюється в см, м, дм. А це одиниці довжини.

- Сьогодні ми продовжимо знайомитися з сестрою периметра. Її звати площа.

-  Пригадаємо, які є одиниці вимірювання площі? ( мм², см², дм², м²)

- Наведіть приклади, площу яких саме предметів у нашому класі ми можемо виміряти користуючись цими одиницями довжини? (площу стола, дошки, зошита, класу)

- За якою формулою ми знаходимо площу прямокутника?

( S= a ` b)

 - Яку найбільшу одиницю довжини ви знаєте? ( км)

- Дійсно, квадрат, сторона якого дорівнює 1 км, має площу1 км².

- Як ви думаєте, площу чого саме вимірюють у км² ? ( площу країни, областей, великий міст, водойм).

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  •                   Прочитайте, скориставшись зразком, які площі займають указані об’єкти № 482.
  •                   Знайдіть площу водосховища прямокутної форми, якщо його довжина дорівнює 4 км, а ширина – 2 км.
  •                   S= a ` b
  •                   S= 4 ` 2
  •                   S= 8 км².

Робота в групі на картках.

  1.               Знайди площу прямокутника зі сторонами 7 см і 9 см (63 см²)
  2.               Знайди площу прямокутника зі сторонами 10 см і 30 см ( 300см²)
  •                   Розгляньте № 484 у підручнику.
  •                   Пригадаємо, що таке квадрат? ( квадрат – це прямокутник з рівними сторонами)
  •                   А як же знайти  площу квадрата?
  •                   Щоб знайти площу квадрата, треба довжину його сторони помножити саму на себе.

S= a ` a

  •                   Якщо сторона квадрата дорівнює 3 м, то його площа становить

3 м * 3 м = 9 м ²

           Робота в групі

  1.               Знайдіть площу квадрата  зі стороною  5 см   (площа = 25 см²)
  2.               Знайдіть площу квадрата  зі стороною 9 дм  ( площа = 81дм²)
  •                   Розгляньте табличку до задачі 488.
  •                   Давайте складемо задачу за таблицею.
  •                   У магазині Марійка купила 7 маркерів. Заплатила за них 105 грн. Яка ціна 1 маркера?

Товар

Ціна

Кількість

Вартість

Маркер

?

7

105 грн

105 : 7= 15 (грн.)- ціна 1 маркера

 

  •                   Складіть до цієї задачі обернену.
  •                   Марійка купила 7 маркерів по 15 грн. Яка вартість усієї покупки?

  7 * 15 = 105 (грн.)- вартість 7 маркерів

 

  •                   Марійка купила маркери, по 15 грн кожний. За всю покупку заплатила 105 грн. Скільки маркерів купила дівчинка?

    105 : 15= 7

 

Робота в парі

  •                   Розв’яжіть приклади на картках.
  •                   567- 623 : 7+13=  685:5+93 · 8=
  •                   62  · 9 – 928: 2=  825 · 1000:10=
  •                   125  · 8 : 100:10=  10000 :100 :10=
  •                   Накресліть в зошиті квадрат зі стороною 5 см. Знайдіть його периметр і площу.

P = 5+5+5+5   P= 20 cm

S= 5  · 5    S= 25 cm

V. Домашнє завдання.

- № 490, 491, вивчити формулу знаходження площі квадрата с. 92.

VІ. Підсумок уроку.

- Ось ми й виконали всі поставлені завдання.

- Що нового ви дізналися на цьому уроці? Чи  все вам вдалося?

- Оцініть будь ласка свою роботу на уроці за допомогою Лего.

C:\Users\user\Downloads\самооцінювання гусениця.png

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 січня 2022
Переглядів
5616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку