Тема: Площа квадрата. Квадратний кілометр. Обчислення значень виразів на декілька дій. Розв’язування задач. Складання обернених задач.
(№ 481-491).
Мета: продовжити знайомити учнів з терміном ,,площа фігури’’; одиницею вимірювання площі ,,квадратним кілометром’’ та його записом; закріплювати знання порядку виконання дій у виразах; удосконалювати навички розв’язування задач; розвивати логічне мислення, увагу та пам'ять; виховувати інтерес до математики.
Обладнання: презентація, картки.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
- Діти, я хочу розпочати наш урок математики такими словами:
,,Ви талановиті діти! Коли-небудь ви самі приємно здивуєтеся, які ви розумні, як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою, ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення.’’
- Я хочу, щоб ви про це пам’ятали не лише протягом цього уроку, а й протягом усього життя.
- Сьогодні на уроці перед вами буде поставлена ціла низка завдань. Але ви впораєтеся з ними, якщо працюватимете старанно, слухатимете уважно і писатимете охайно.
- Отож, до роботи.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Які ви знаєте одиниці вимірювання довжини?( мм, см, дм, м, км)
1) Каліграфічна хвилинка
- Запишіть їх у порядку спадання – від найбільшої до найменшої.
км м дм см мм
- Де ми використовуємо одиниці вимірювання довжини? ( на уроках, у повсякденному житті)
- А що ми ще вміємо з ними робити?
- Так, ви вмієте перетворювати одні одиниці довжини в інші, виконувати з ними дії, знаходити частину числа. Давайте згадаємо, як ми це робимо.
2) Математичний диктант
- Слухайте уважно завдання і записуйте лише відповідь.
1) Запиши в міліметрах: 3 дм (300 мм)
2) Запиши в кілометрах: 73 000 м (73 км)
3) Знайди: 1/10 від 1 км (1000:10=100 м)
4) Обчисли: 1 м – 1 мм ( 1000-1=999мм)
5) Обчисли периметр прямокутника зі сторонами 2см і 3 см
(Р= 2+2+3+3=10 см)
- Перевіримо чи правильно ви виконали завдання. Обміняйтеся зошитами і звірте відповіді сусіда по парті з відповідями на дошці.
ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.
- Як ви думаєте, чому в математичному диктанті було ще й завдання про периметр?
- Тому що периметр вимірюється в см, м, дм. А це одиниці довжини.
- Сьогодні ми продовжимо знайомитися з сестрою периметра. Її звати площа.
- Пригадаємо, які є одиниці вимірювання площі? ( мм², см², дм², м²)
- Наведіть приклади, площу яких саме предметів у нашому класі ми можемо виміряти користуючись цими одиницями довжини? (площу стола, дошки, зошита, класу)
- За якою формулою ми знаходимо площу прямокутника?
( S= a ` b)
- Яку найбільшу одиницю довжини ви знаєте? ( км)
- Дійсно, квадрат, сторона якого дорівнює 1 км, має площу1 км².
- Як ви думаєте, площу чого саме вимірюють у км² ? ( площу країни, областей, великий міст, водойм).
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Робота в групі на картках.
S= a ` a
3 м * 3 м = 9 м ²
Робота в групі
Товар |
Ціна |
Кількість |
Вартість |
Маркер |
? |
7 |
105 грн |
105 : 7= 15 (грн.)- ціна 1 маркера
7 * 15 = 105 (грн.)- вартість 7 маркерів
105 : 15= 7
Робота в парі
P = 5+5+5+5 P= 20 cm
S= 5 · 5 S= 25 cm
V. Домашнє завдання.
- № 490, 491, вивчити формулу знаходження площі квадрата с. 92.
VІ. Підсумок уроку.
- Ось ми й виконали всі поставлені завдання.
- Що нового ви дізналися на цьому уроці? Чи все вам вдалося?
- Оцініть будь ласка свою роботу на уроці за допомогою Лего.