Розробка уроку на тему: "Подарунки Діда Мороза. Звуки [д], [д']. Букви Д,д"

Про матеріал
ознайомити дітей із друкованою буквою Д, д; з артикуляцією звуків [д], [д'], позначення їх буквою «де»; продовжувати вчити давати характеристику звуку; продовжувати вчити дітей розпізнавати тверді та м’які звуки, розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, мислення, спостережливість. Формувати уміння читати відкриті та закриті склади з новою буквою; формувати навичку читання слів із вивченими буквами; Удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати любов до предмету. Обладнання: фішки, магнітні картки з літерами, ІКТ, картки з малюнками, маркер, буквар, коробочки з подарунками.
Перегляд файлу

Мета: ознайомити дітей із друкованою буквою Д, д;  з артикуляцією звуків [д], [д'], позначення їх буквою «де»; продовжувати вчити давати характеристику звуку; продовжувати вчити дітей розпізнавати тверді та м’які звуки, розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, мислення, спостережливість. Формувати уміння читати відкриті та закриті склади з новою буквою; формувати навичку читання слів із вивченими буквами;  Удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати любов до предмету.

Обладнання: фішки, магнітні картки з літерами, ІКТ, картки з  малюнками, маркер, буквар, коробочки з подарунками.

Тип уроку: засвоєння нових знань

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

Дорогі мої малята,

Ви готові працювати?

Приготуйтеся, зберіться

І за діло вже беріться!

На минулому уроці

Всі мої дівчатка й хлопці

Букву «ен» вивчали.

Ви ще не позабували?

Що ж готові працювати,

Нові літери вивчати?

А для кращого навчання.

Пропоную вам змагання.

Треба добре працювати

Щоб знання всі показати,

За знання вам будуть фішки

Й стане веселіше трішки.

Як закінчиться урок,

Підведемо підсумок.

Хто найкраще працював,

багато фішок заробляв,

той отримає пакунок – дуже гарний подарунок.

  1. Актуалізація опорних знань.

Щоб отримать перші фішки, треба повторити трішки!

— На які групи поділяються звуки?

Назвіть голосні звуки. Чим вони відрізняються від приголосних?

Скільки букв є в українській мові?

Назвати букви які ми вивчили і звуки, які вони позначають.

Якими бувають склади? (відкриті, закриті).

Променеві таблиці.

  • Молодці, так тримати!
  • Ну – мо  далі працювати!

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Треба  літери вивчати

Й нову букву відгадати.

Спробуй відгадай,

букву цю хутчіш впіймай.

1. Гра «Впіймай звук»

Данилко, Дмитрик і Дарина
Дерева садять у долині.
Один дубок і десять кленів, —
Хай буде світ увесь зелений.

IV.Вивчення нового матеріалу.

- То яку букву ми сьогодні вивчатимемо?

Давайте її вимовимо. Можемо її проспівати? Якщо я назву такі слова: дід, дощ, Дарина, як звучить цей звук? (твердо), а в словах – дівчинка, дядько, Дюймовочка ? (м’яко).Отже, буква «де» - приголосна і може позначати звуки [д] [д’].

1. Робота над чистомовкою.

Нема часу сумувати,

Ну – мо чистомовку промовляти!

Да, да, да – чиста… (вода).

Ді, ді, ді – сидимо у… (воді.)

Де, де, де – нема риби… (ніде)

Ди, ди, ди – всі вже вийшли з … (води).

2. Робота над скоромовкою.

Ти часу не гай, скоромовку промовляй!

Будували дім бобри,
Замість дому дві діри.
Видра вдерлася у дім,
Буде жити видра в нім.

  • Хто зможе найкраще відтворити скоромовку, отримає додаткову фішку.
  • Діти, а ви любите загадки?

3. Робота над загадками.

*Влітку одягається,
а на зиму одежі цурається. (Дерево)

 

*Чи хто заходить, чи виходить,
Той першим руку нам дає.
Ми стоїмо завжди при вході.
Нас в кожній хаті кілька є.
(Двері)

* Без крил, без рук, без ніг,
А вгору піднімається.
(Дим)

Є у мене дивне скельце,
що з усіх кривляється:
як до нього усміхнешся,
воно теж всміхається.
(Дзеркало)

Я на сонці сонцем сяю.
Родичів багато маю.
Гарбузову господиню
Усі знають. Хто я?… (Диня)

Вірно людям я служу,
їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним добуваю.
(Дятел)

Є чарівник у школі в нас,

Ану,впізнайте, хто він?

Озветься – тиша йде у клас,

Озветься ще раз – гомін.

Щоб не спізнились на урок,

Нам голос подає

(Дзвінок)

 

Гарне дерево міцне,

Листя різьблене, рясне.

А на гілочках крилатих

Дуже жолудів багато

(Дуб)

-Діти, а на яку ж літеру починаються всі відгадки у цих загадках?

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V.Узагальнення й систематизація знань.

Гей, малята не сидіть,

Нову букву скоріш закріпіть!

1. Читання променевих таблиць.

2. Ділимо слова на склади

Дерево, двері, дрова, дим, дітвора, подарунки.

Звуковий аналіз слів (робота з малюнками)

(Діти називають предмет, зображений на малюнку, слово ділять на склади, на дошці записують звукову схему слова).

Дід, дім, подарунки,діти.

3. Треба далі прямувати,

Час букварик почитати!

(робота з букварем).

ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ.

4. Знайди нову букву.

А тепер таке завдання,

Ви послухайте прохання.

Картку швидко обери,

Нову букву обведи.

 

VІ.Підсумок уроку

Ось і все, мої малята,

Час нам фішки рахувати.

За сумлінную роботу

Ти отримай нагороду!

  • Яку літеру ми сьогодні вивчили?
  • Які звуки вона позначає?
  • Що сподобалося на уроці?

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку