Розробка уроку з навчання грамоти (читання) за темою"Подарунки Діда Мороза. Звуки [д], [д’], буква Д, д."

Про матеріал
Нова українська школа. Розробка уроку з навчання грамоти (читання). Вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Тема. Подарунки Діда Мороза. Звуки [д], [д’], буква Д, д.

 

Мета: Формувати вміння правильно вимовляти й виділяти з  мовленевого слова звук [д], [д’],  позначати його у звуковій моделі відповідним умовним знаком та буквою на письмі, вдосконалювати вміння складати речення, Розвивати увагу, граматичну пильність, логічне мислення. Виховувати любов до українського слова, вчити відчувати його мелодійність, милозвучність. Виховувати у дітей  розуміння сімейних традицій.

Обладнання: маски звірів, маска діда, рукавичка,  картка з літерою Д д,

відеофрагмент з мультфільма «Маша і Ведмідь. Новий рік.», зображення новорічного мішка, розфарбовка «подарунок».

 

Хід уроку

  1. Взаємодіємо усно

1.Організаційний момент.

 

Всі почули дзвінок?

Він покликав на урок.

Ми усі приготувались,

До уроку постарались.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлопята.

 

II Слухання та інсценування казки «Рукавичка»

-Казкою сьогодні почнемо ми урок.

Загадку, відгадавши, зробим туди крок.

 

Гріють наші ручки

Морозною зимою.

Сніжки ліпити будемо

Круглі з тобою.

І ручки завжди наші

 залишаться в теплі.

А що ж це таке?

Скажіть скоріш мені! ( Рукавички)

 

-Які головні герої казки? (Мишка, жабка, лисичка, кабанчик, зайчик, дід.)

 

Вчитель читає казку, а діти її інсценують.

Рукавичка

Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку.

От біжить мишка, улізла в ту рукавичку та й каже:

— Тут я буду жити!

Коли це жабка плигає та й питає:

— А хто-хто в цій рукавичці?

— Мишка-шкряботушка. А ти хто?

— Жабка-скрекотушка. Пусти й мене!

От уже їх двоє. Коли біжить зайчик. Прибіг до рукавички та й питає:

— А хто-хто в цій рукавичці?

— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка. А ти хто?

— А я зайчик-побігайчик. Пустіть і мене!

— Іди!

От уже їх троє.

Коли це біжить лисичка — та до рукавички:

— А хто-хто в цій рукавичці живе?

— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка та зайчик-побігайчик. А ти хто?

— Та я лисичка-сестричка. Пустіть і мене!

— Та йди!

Ото вже їх четверо сидить. Аж суне вовчик — та й собі до рукавички, питається:

— А хто-хто в цій рукавичці живе?

— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик та лисичка-сестричка. А ти хто?

— Та я вовчик-братик. Пустіть і мене!

— Та вже йди!

Уліз і той. Уже їх п'ятеро.

Де не взявся — біжить кабан.

— Хро-хро-хро! А хто-хто в цій рукавичці живе?

— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка та вовчик-братик. А ти хто?

— Хро-хро-хро! А я кабан-іклан. Пустіть і мене!

— Оце лихо! Хто не набреде — та все в рукавичку! Куди ж ти тут улізеш?

— Та вже влізу,— пустіть!

— Та що вже з тобою робити,— йди!

Уліз і той. Уже їх шестеро, уже так їм тісно, що й нікуди. Коли це тріщать кущі, вилазить ведмідь — та й собі до рукавички, реве й питається:

— А хто-хто в цій рукавичці живе?

— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик та кабан-іклан. А ти хто?

— Гу-гу-гу! Як вас багато! А я ведмідь-набрідь. Пустіть і мене!

— Куди ми тебе пустимо, коли й так тісно?

— Та якось будемо.

— Та вже йди, тільки скраєчку! Уліз і ведмідь, — семеро стало.

Та так вже тісно, що рукавичка ось-ось розірветься.

Коли це дід оглядівся,— нема рукавички. Він тоді назад — шукати її, а собачка попереду побігла. Бігла-бігла, бачить — лежить рукавичка і ворушиться. Собачка тоді: «Гав-гав-гав!»

Вони як злякаються, як вирвуться з рукавички,— так усі й порозбігалися лісом.

Прийшов дід та й забрав рукавичку.

 

  1. Досліджуємо мовні явища.
  1. Виділення звуків [д], [д’]та їх характеристика.

 

-Яким героєм ми почали казку «Рукавичка»? (Дід)

-Давайте спіймаємо перший звук в слові «дід».

-А тепер-останній.

-Що ми можемо сказати про ці звуки?

- На письмі звуки [д], [д’] позначаються літерою Д д.

-На що вона схожа? У кого буде бажання, той намалює нам малюнок.

 

  1. Робота з підручником.

-Роздивіться уважно малюнок на с. 62.

- Перед нами знову дід… А як же його звати? (Мороз)

-Що приніс дід Мороз дітям?

-Чи раді діти подарункам?

-Які слова відповідають звуковим схемам, що зображені на малюнку? (Дід, діти, подарунки.)

Далі звертається увага на схему речення під малюнком.

 

  1. Фізкультхвилинка

 

Раз, два-дерева.

Три, чотири-вийшли звіри.

П’ять, шість-пада лист.

Сім, вісім-птахи в лісі.

Девять, десять-це сунички підняли веселі личка.

 

-Лісом піду…грибочки знайду. Лісом піду…ялиночки знайду. Лісом піду…пеньочки знайду.

V. Читання

 

1. Читання складів .

2. Читання стовпчиків слів.

3. Вибіркове читання.

 

  1. Творча хвилинка-сюрприз.

 

-Діти, ви молодці! Скоро Новий рік і кожен чекає на подарунки. Та їх приємно не тільки отримувати, а й дарувати. То я пропоную вам розфарбувати подаруночок другу і наповнити ними мішечок Діда Мороза. (Діти розфарбовують під супровід відеофрагмента з мультфільма «Маша та ведмідь. Новий рік»)

 

  1. Підсумок уроку.

 

Продовжи речення.

 

-Сьогодні на уроці ми вивчали букву….

-На письмі вона позначає звуки…

-Сьогодні ми говорили про свято…

docx
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
1019
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку