Тема. Подарунки Діда Мороза. Звуки [д], [д’], буква Д, д.
Мета: Формувати вміння правильно вимовляти й виділяти з мовленевого слова звук [д], [д’], позначати його у звуковій моделі відповідним умовним знаком та буквою на письмі, вдосконалювати вміння складати речення, Розвивати увагу, граматичну пильність, логічне мислення. Виховувати любов до українського слова, вчити відчувати його мелодійність, милозвучність. Виховувати у дітей розуміння сімейних традицій.
Обладнання: маски звірів, маска діда, рукавичка, картка з літерою Д д,
відеофрагмент з мультфільма «Маша і Ведмідь. Новий рік.», зображення новорічного мішка, розфарбовка «подарунок».
Хід уроку
1.Організаційний момент.
Всі почули дзвінок?
Він покликав на урок.
Ми усі приготувались,
До уроку постарались.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
II Слухання та інсценування казки «Рукавичка»
-Казкою сьогодні почнемо ми урок.
Загадку, відгадавши, зробим туди крок.
Гріють наші ручки
Морозною зимою.
Сніжки ліпити будемо
Круглі з тобою.
І ручки завжди наші
залишаться в теплі.
А що ж це таке?
Скажіть скоріш мені! ( Рукавички)
-Які головні герої казки? (Мишка, жабка, лисичка, кабанчик, зайчик, дід.)
Вчитель читає казку, а діти її інсценують.
Рукавичка
Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку.
От біжить мишка, улізла в ту рукавичку та й каже:
— Тут я буду жити!
Коли це жабка плигає та й питає:
— А хто-хто в цій рукавичці?
— Мишка-шкряботушка. А ти хто?
— Жабка-скрекотушка. Пусти й мене!
От уже їх двоє. Коли біжить зайчик. Прибіг до рукавички та й питає:
— А хто-хто в цій рукавичці?
— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка. А ти хто?
— А я зайчик-побігайчик. Пустіть і мене!
— Іди!
От уже їх троє.
Коли це біжить лисичка — та до рукавички:
— А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка та зайчик-побігайчик. А ти хто?
— Та я лисичка-сестричка. Пустіть і мене!
— Та йди!
Ото вже їх четверо сидить. Аж суне вовчик — та й собі до рукавички, питається:
— А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик та лисичка-сестричка. А ти хто?
— Та я вовчик-братик. Пустіть і мене!
— Та вже йди!
Уліз і той. Уже їх п'ятеро.
Де не взявся — біжить кабан.
— Хро-хро-хро! А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка та вовчик-братик. А ти хто?
— Хро-хро-хро! А я кабан-іклан. Пустіть і мене!
— Оце лихо! Хто не набреде — та все в рукавичку! Куди ж ти тут улізеш?
— Та вже влізу,— пустіть!
— Та що вже з тобою робити,— йди!
Уліз і той. Уже їх шестеро, уже так їм тісно, що й нікуди. Коли це тріщать кущі, вилазить ведмідь — та й собі до рукавички, реве й питається:
— А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик та кабан-іклан. А ти хто?
— Гу-гу-гу! Як вас багато! А я ведмідь-набрідь. Пустіть і мене!
— Куди ми тебе пустимо, коли й так тісно?
— Та якось будемо.
— Та вже йди, тільки скраєчку! Уліз і ведмідь, — семеро стало.
Та так вже тісно, що рукавичка ось-ось розірветься.
Коли це дід оглядівся,— нема рукавички. Він тоді назад — шукати її, а собачка попереду побігла. Бігла-бігла, бачить — лежить рукавичка і ворушиться. Собачка тоді: «Гав-гав-гав!»
Вони як злякаються, як вирвуться з рукавички,— так усі й порозбігалися лісом.
Прийшов дід та й забрав рукавичку.
-Яким героєм ми почали казку «Рукавичка»? (Дід)
-Давайте спіймаємо перший звук в слові «дід».
-А тепер-останній.
-Що ми можемо сказати про ці звуки?
- На письмі звуки [д], [д’] позначаються літерою Д д.
-На що вона схожа? У кого буде бажання, той намалює нам малюнок.
-Роздивіться уважно малюнок на с. 62.
- Перед нами знову дід… А як же його звати? (Мороз)
-Що приніс дід Мороз дітям?
-Чи раді діти подарункам?
-Які слова відповідають звуковим схемам, що зображені на малюнку? (Дід, діти, подарунки.)
Далі звертається увага на схему речення під малюнком.
Раз, два-дерева.
Три, чотири-вийшли звіри.
П’ять, шість-пада лист.
Сім, вісім-птахи в лісі.
Дев’ять, десять-це сунички підняли веселі личка.
-Лісом піду…грибочки знайду. Лісом піду…ялиночки знайду. Лісом піду…пеньочки знайду.
V. Читання
1. Читання складів .
2. Читання стовпчиків слів.
3. Вибіркове читання.
-Діти, ви молодці! Скоро Новий рік і кожен чекає на подарунки. Та їх приємно не тільки отримувати, а й дарувати. То я пропоную вам розфарбувати подаруночок другу і наповнити ними мішечок Діда Мороза. (Діти розфарбовують під супровід відеофрагмента з мультфільма «Маша та ведмідь. Новий рік»)
Продовжи речення.
-Сьогодні на уроці ми вивчали букву….
-На письмі вона позначає звуки…
-Сьогодні ми говорили про свято…