Тема уроку: «Попереднє сервірування столу до обіду».
Мета уроку:
- навчальна: вдосконалення професійних знань, умінь та навичок у процесі попередньої сервіровки столу до обіду;
- виховна:виховання прагнення до розвитку професійних здібностей;
- розвивальна: розвиток професійної компетентності.
Тип уроку: урок формування навичок виконання операцій і видів робіт.
Методи навчання:
- словесні: бесіда, пояснення, інструктаж;
- наочні:ілюстрування;
- практичні: вправи.
Міжпредметні зв'язки:
«Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства» – тема: «Загальні правила і послідовність сервірування столів»,
«Санітарія та гігієна» – тема: «Санітарно-гігієнічні вимоги до працівників ресторанного господарства»;
«Охорона праці» – тема: «»
Матеріально-технічне забезпечення:
- обідній стіл, сервант офіціанта, білизна (скатертини, серветки,), посуд порцеляновий, скляний, прилади металеві, аксесуари, квіти;
- мультимедійних проектор, ноутбук, екран.
Навчально-методичне забезпечення:
- презентація «Попереднє сервірування столу до обіду.
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
Група: №11
Спеціальність: «Майстер ресторанного обслуговування, кухар»
Майстер в/н: Динник Ольга Іванівна
Об’єкт, на якому проходить виробниче навчання: майстерня організації обслуговування.
Тема програми: «Підготовка торгового залу до обслуговування, організація робочого місця за барною та буфетною стійками».
Тема уроку: «Попереднє сервірування столу до обіду».
Мета уроку:
Тип уроку: урок формування навичок виконання операцій і видів робіт.
Методи навчання:
Міжпредметні зв’язки:
«Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства» – тема: «Загальні правила і послідовність сервірування столів»,
«Санітарія та гігієна» – тема: «Санітарно-гігієнічні вимоги до працівників ресторанного господарства»;
«Охорона праці» – тема: «»
Матеріально-технічне забезпечення:
Навчально-методичне забезпечення:
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Вступний інструктаж
Майстер в/н. Тема сьогоднішнього уроку: «Попереднє сервірування столу до обіду». На сьогоднішньому уроці ви повинні навчитися попередньому сервіруванню столу до обіду; закріпити практично-теоретичні знання з теми щодо організації робочого місця, дотримання вимог санітарії, гігієни, охорони праці та пожежної безпеки.
Дана тема дуже важлива, адже у всіх ресторанах, кафе, барах для скорочення часу на обслуговування споживачів застосовують попередню сервіровку столів. Сервірування столів виконується з певною метою. У першу чергу ми хочемо показати гостеві, що його чекають. Сервіровані столи є прекрасним доповненням до інтер’єру і створюють враження затишку та комфорту. Попереднє замовлення прискорює обслуговування. Кількість предметів, що вказують на нього, залежить від попиту на холодні закуски та другі страви, а не від пори дня. Звідси правило, якщо більшість відвідувачів протягом дня замовляє холодні закуски, то попереднє сервірування включає закусочну тарілку і закусочні прибори. Якщо ж ні – столовий ніж та вилку і пиріжкові тарілку. Розміщення посуду та столових приборів має ряд особливостей, які необхідно враховувати офіціанту при сервірування столів і які ми зможемо засвоїти під час вивчення сьогоднішньої теми уроку.
Майстер в/н: Зараз ми перевіримо ваші знання з теоретичного навчання.
(Підготовка торгового приміщення розпочинається з прибирання торгового приміщення,розставляння меблів, отримання посуду, приладдя, столової білизни; підготовка їх до використання; попереднє сервірування столу)
(Послідовність прибирання залежить від матеріалу, з якого виготовлена підлога. Якщо підлога з лінолеуму, то спочатку витирають порох з підвіконників, панелей, меблів, світильників, а потім миють підлогу. В ресторанах, де паркетна підлога, спочатку витирають порох з підлоги, гарно її натирають, а потім протирають порох з усіх предметів. Килимову доріжку чистять за допомогою порохотягу)
(Прибирання торгового приміщення повинно бути завершене за дві години до відкриття торгового залу, приміщення добре провітрене)
(Столовий посуд і прибори отримують метрдотель, бригадир офіціантів або кожен офіціант у сервізній)
(Ножі беруть лівою рукою через рушник, а правою натирають до блиску. При цьому лезо ножа тримають від себе)
(Тарілку беруть кутиком рушника в ліву руку, а потім правою рукою іншу частину рушника і полірують, обертаючи її між двома руками)
(Фужер беруть рушником за ніжку і натирають. При цьому фужер обертають між двома руками, не натискуючи пальцями. Великий палець, обгорнутий серветкою, повинен торкатися внутрішньої частини фужера)
Майстер в/н. Сьогодні на уроці ми будемо відпрацьовувати процес сервіровки столу до обіду за такою схемою:
Майстер в/н. Розглянемо вимоги охорони праці при виконанні робіт.
На виконання вимог охорони праці майстру ресторанного обслуговування необхідно:
- перевіряти технічний стан підлоги в залі й поблизу роздачі;
- негайно забирати з підлоги пролитий жир, рідину, предмети або продукти;
- бути обережним і уважним біля дверей і проходів;
- відкривати банки з консервованою продукцією ключем або спеціальним приладом;
- ставити посуд з гарячими блюдами на тацю, площа якої повинна бути більшою, ніж посуд;
- дотримуватись обережності при перенесенні їжі на східцях;
- не проходити з тацею по залу під час танців;
- не використовувати посуд із тріщинами, вимагати вилучення його або заміни;
- зберігати порядок і послідовність одержання готових блюд з кухні при обслуговуванні відвідувачів;
- ставити блюда на тацю тільки в один ряд;
- не носити столові прилади у руках, а використовувати для цього тарілку або тацю;
- відкривати пляшки тільки штопором або ключем;
- не використовувати на одязі шпильки; не тримати в кишенях ламкі та гострі предмети.
Майстер в/н. Щоб приступити до сервірування столу, необхідно підібрати інвентар. На уроці ми будемо використовувати такий інвентар: обідній стіл, сервант офіціанта, білизну (скатертину, серветки), порцеляновий посуд, скляний посуд, прилади металеві, аксесуари, квіти.
Майстер в/н. Особливістю обіду є те що він включає в себе перші страви.
Одним з головних елементів будь-якого прийому є сервірований стіл.
При попередньому сервіруванні для скомплектованих обідів на обідній стіл ставлять страви, напої, хліб, прибори, спеції, паперові серветки. Страви і напої розміщують залежно від кількості місць. Хліб на пиріжковій тарілці ставлять кожному гостю зліва. Прибори кладуть з обох боків тарілки із закускою: справа – ложку і ніж, зліва – виделку або в центрі столу на підставці прибори залежно від кількості місць за столом.
Офіціанти заносять до залу добре відпрасовані скатертини і кладуть їх на кожний стіл. Потім скатертину, складену вчетверо, розгортають так, щоб у запрасованому вигляді розгорнути її уздовж столу. Офіціант бере двома руками край скатертини, що знаходиться між зовнішньою крайкою (прилягаючою до столу) і середньою запрасованою лінією, струшує її, викидаючи руки вперед, потім опускає середню лінію, ретельно натягуючи скатертину на кришку столу. Невеликий стіл можна накрити скатертиною, взявши її за край і струснувши над столом. Вона має звисати з усіх боків столу приблизно на 25-35 см так, щоб край її досягав поверхні сидінь стільців або крісел, але не нижче.
При сервіруванні стіл будь-якої форми поділяють по периметру на рівні частини довжиною 60-80 см, розраховані на одне місце.
Навколо столу розставляють стільці або крісла. Щоб забезпечити вільне переміщення відвідувачів, стільці (крісла) можна відсунути приблизно на півметра від краю столу.
Для обіду стіл сервірують у такий спосіб.
Зліва відносно споживачів, що займуть місця за сервірованим столом, відступивши від краю на 8 см, ставлять пиріжкову тарілку. Закусочні тарілки на стіл не ставлять, якщо холодні страви подають безпосередньо в них. Але якщо при подаванні холодних закусок використовують салатники та металевий посуд, офіціант доповнює сервірування закусочною тарілкою. Зліва від тарілки, у якій буде подана страва, кладуть столову виделку зубцями догори, справа – столовий ніж лезом до тарілки і столову ложку заглибленням догори. Відступають від краю столу так, щоб можна було поставити тарілку, над ножем ставлять фужер. У невисокій порцеляновій або скляній вазі на середину столу ставлять невеликий букет квітів і прибори для спецій.
(Сервірують столи до обіду із закусочної тарілки)
(Пиріжкову тарілку ставлять з лівого боку на відстані 8 см )
(Зліва від тарілки, у якій буде подана страва, кладуть столову виделку зубцями догори)
(Справа від тарілки, у якій буде подана страва, кладуть столову виделку зубцями догори)
5. Де розміщується фужер?
(Фужер розміщують над першим ножем від тарілки)
4. Видача завдань і розподіл учнів по робочих місцях.
№ з/п |
Прізвище, ім’я учня |
Зміст роботи, яку необхідно виконати |
1 |
|
Відтворення попередньої сервіровки столу до обіду |
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
ІІІ. Поточний інструктаж
Перший обхід: перевірка, чи всі учні приступили до роботи, чи немає організаційних утруднень, що заважають її виконанню.
Другий обхід: перевірка, чи правильно організовані робочі місця, чи не припускаються помилки при виконанні роботи; ступінь засвоєння показаних прийомів, раціональне використання матеріалів, інструментів, дотримання правил техніки безпеки.
Третій обхід:контроль за прийомами робіт окремих учнів.
Четвертий обхід: контроль за дотриманням режиму роботи учнів.
IV. Заключний інструктаж