Опис досвіду роботи "Використання хмарних технологій на уроках"

Про матеріал

Зараз настала ера інформаційних технологій. Немає, мабуть вже, ні одної сім'ї де б не було, комп'ютера, ноутбука, планшета і особливо смартфона. Кожен учень збираючись в школу бере з собою якийсь гаджет. Він може забути щоденник, підручник, ручку або зошит, але ніколи не забуде свій смартфон, або планшет. Дітей зараз важко зацікавити, якщо в них є такі гаджети з іграшками, але задача вчителів – це зробити. Коли діти вперше беруть свій гаджет для того щоб знайти , або скачати гру в Play Market їм обов'язково треба зареєструватися в Google Apps. Вони автоматично створюють електронну пошту Gmail, диск Google, Google документи, youtube.com. А це все вже хмарні технології. І вчителю треба лише правильно використати його гаджет.

Перегляд файлу

Тренінг вчителів Танського НВК І-ІІ ступенів «Використання хмарних технологій на уроках» , вчителя трудового навчання Патлай Тетяни Валеріївни.

Зараз настала ера інформаційних технологій. Немає, мабуть вже, ні одної сім’ї де б не було,  комп’ютера, ноутбука, планшета і особливо смартфона. Кожен учень збираючись в школу бере з собою якийсь гаджет. Він може забути щоденник, підручник, ручку або зошит, але ніколи не забуде   свій смартфон, або планшет. Дітей зараз важко зацікавити, якщо в них є такі гаджети з іграшками, але задача вчителів – це зробити.  Коли діти вперше беруть свій гаджет для того щоб знайти , або скачати гру в Play Market їм обов’язково треба зареєструватися в Google Apps. Вони автоматично створюють  електронну пошту Gmail, диск Google, Google  документи, youtube.com. А це все вже хмарні технології. І вчителю треба лише правильно використати його гаджет.

Хмарні технології – це кардинально новий сервіс, який дозволяє віддалено використовувати засоби обробки й зберігання даних. Найбільш поширена у використанні є хмарна платформа Google Apps Education Edition основними інструментами якої для використання учнями й вчителями є:

  • електронна пошта Gmail (перевагами даного сервісу є підтримка текстового та голосового чату Google Talk, а також відеочату);
  • календар Google; диск Google – сховище для зберігання власних файлів та можливістю настройки прав доступу до них;
  • Google Docs – сервіс для створення документів, таблиць і презентацій з можливістю надання прав спільного доступу декільком користувачам;
  • сайти Google – інструмент, який дозволяє створювати сайти за допомогою встроєних шаблонів.

Чому обирати Google-сервіси? 10 аргументів «за»:

 1. Безкоштовність. Доступні всі базові можливості, відсутність обмежень на період використання.

2. Один акаунт – всі сервіси. Реєстрація необхідна на самому початку, нові сервіси можна підключати по мірі необхідності, наявність та настройка персонального організатора всіх сервісів.

3.Знайомий інтуїтивно зрозумілий інтерфейс. Інтерфейс відповідає стандартним офісним програмам, україномовна версія.

4. Хмарне зберігання інформації. Можливість втрати даний виключена, спрощений доступ за прямими посиланнями, редагування та доступ з будь-якого комп’ютера що має підключення до мережі Інтернет.

5. Мінімальні вимоги для доступу. Відсутність необхідності встановлення додаткових програм, підтримка різними браузерами, доступ з портативних пристроїв.

6.Сумісне створення документів. Об’єднання людей що працюють над спільним документом, узгодженість документів «швидко», інтерактивність, відображення змін в реальному часі.

 7.Історія всіх змін. Ведення статистики змін, можливість відновлення документу попередньої редакції.

 8.Розмежування прав на доступ. Різні права на доступ (редагування, перегляд, коментування), можливість вбудовування у вигляді посилань

9.Підтримка та розвиток. Інноваційність, оновлення інтерфейсу та можливостей, інтеграція з сучасними технологіями Веб 2.0 та іншим.

10.Спільнота користувачів. Обмін думками та можливостями, ефективні приклади та досвід, широка аудиторія для тестування інструментів.

Хмарні сервіси на даний момент є повноцінним навчальним інструментом, що дозволяє навчальному закладу створити власний онлайн-простір та формувати особисте освітнє середовище вчителів та учнів максимально ефективно.

Необхідні компоненти для роботи в «хмарах»

-Інтернет

-комп’ютер (планшет, мобільний телефон, нетбук)

-браузер

-компанія, яка надає послуги хмарних технологій

-навички роботи з Інтернет та веб-застосунками.

Є й ряд недоліків:

 хмарна послуга надається завжди якоюсь компанією, відповідно,

збереження даних користувача залежить від цієї компанії;

 поява хмарних монополістів;

 необхідність завжди бути в мережі для роботи;

 небезпека хакерських атак на сервер (при зберіганні даних на

комп'ютері ви в будь-який час можете відключитися від мережі і

очистити систему за допомогою антивірусу);

 цілком можливо, що компанії надалі вирішить брати за послуги

плату з користувачів

Google Диск - єдиний простір для зберігання файлів і роботи з ними. Він дозволяє працювати над документами одночасно з іншими користувачами - наприклад, готувати спільний проект з колегою, планувати будь-які події або вести облік витрат з партнерами. Досить зручно в сервісі Google Диск створювати документи, презентації, таблиці, але для оцінювання та контролю самостійної роботи учнів, на мою думку, найкращим варіантом буде використання форм. Зайшовши на свою сторінку в сервісі ,і в закладці «Створити» вибравши додаток «Форма», наповнивши відповідним матеріалом (наприклад, тестовим), отримаємо форму для он-лайн перевірки знань учнів .

Зручність використання даної форми полягає в тому, що вчитель може переглянути відповіді учнів поіменно із зазначенням дати і часу, коли дана форма опрацьовувалася. На сучасному етапі запровадження ІКТ з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, навчальні заклади отримали можливість подавати нову інформацію, задовольняючи індивідуальні потреби кожного суб’єкта навчального процесу. Ефективність такого навчання залежить від вмілої організації вчителем навчального процесу як на заняттях, так і в позаурочний час. Разом з тим від того, як кожний учень уміє самостійно працювати, опановуючи необхідну інформацію, залежить рівень його навчальних досягнень.

Серед можливостей використання інформаційних технологій у процесі навчання виокремлюють: прямий і зворотний зв'язок між користувачами ІКТ; архівне зберігання великих обсягів інформації з можливостями їх передачі; можливість проведення віртуального експерименту; обробка та аналіз результатів експерименту та висновків, що з них випливають; автоматичне реферування і анотування матеріалів; можливість оцінки і контролю рівня опанування відповідною навчальною інформацією і коригування рівня навчальних досягнень.

Реалізація перерахованих можливостей ІКТ у педагогічній сфері діяльності  дозволяє визначити такі види діяльності, до яких можна залучити учнів під час навчання: збір, зберігання, обробка інформації про досліджувані об'єкти; передача інформації її інтерпретація та подання в різній формі; взаємодія користувача з програмною системою, що припускає обмін текстовими запитами і відповідями; автоматизований контроль результатів знань, тестування тощо. Зазначені види діяльності засновані на інформаційній взаємодії між учнями, вчителями і засобами інформаційних та комунікаційних технологій, спрямованих на досягнення навчальних цілей і досягнення запланованого засвоєння навчальної інформації.

Одним із видів інтерактивного навчання є використання інтерактивних вправ на уроці. Створювати інтерактивні вправи можна за допомогою онлайнового сервісу LearningApps.org. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використання і на уроках, і позаурочний час, і для малечі, і для старшокласників.

Сервіс Learningapps є додатком Web 2.0 для підтримки освітніх процесів у навчальних закладах різних типів. Конструктор Learningapps призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу.
Сервіс Learningapps надає можливість отримання коду для того, щоб інтерактивні завдання були розміщені на сторінки сайтів або блогів викладачів і учнів.

Сервіс працює на декількох мовах, зараз українську мову додано до переліку мов інтерфейсу сервісу: перекладені загальні текстові рядки та всі рядки, що стосуються різноманітних вправ. Вправу можна запозичити з будь-якого мовного середовища і переробити під український варіант або ж використовувати мовою оригіналу.

Кожен із ресурсів можна використати на своєму занятті, змінити під власні потреби, розробити схожий чи зовсім інший навчальний модуль, його можна зберігати у власному «кабінеті», створивши свій акаунт в даному онлайновому середовищі.

D:\A a ШКОЛА 2017-2018\мій тренінг вчителів\Використання інтерактивних вправ\Слайд5.JPG

За допомогою шаблонів даного сервісу можна створити такі приклади інтерактивних вправ:

  1. Категорія «Вибір»:

а) Шаблон «Фрагменти зображення». По натисненню на «фішку» з’являється фрагмент зображення зі списком, в якому треба вибрати відповідний допис;

б)  шаблон «Вікторина». В середовищі пропонуються шаблони для створення вікторин двох видів: з однією правильною відповіддю та з множинним вибором відповіддю. В обох шаблонах присутня можливість вставки мультимедійного контенту: зображення, аудіоматеріалів та відеоматеріалів.

До цього виду прикладів можна віднести і гру «Перший мільйон» (аналог відомої телегри), шаблон якої також можна використати в середовищі.

в) шаблон «Знайти слова». Навчальна гра, суть якої полягає в складання слова з букв, розташованих у сітці поруч один з одним. Слова можна розташовувати не тільки по вертикалі і горизонталі, але і по діагоналі. Створюючи завдання, можна відразу задати ключові слова, які потрібно знайти в таблиці та виділити їх, а можна подати опис цих понять і учні повинні дати відповідь, віднайшовши її в таблиці.

  1. Категорія «Розподіл». Шаблони вправ даної категорії дають можливість вчителю організувати парну чи групову роботу на уроці. Я використовую часто на своїх уроках шаблони «Знайти пару» та «Класифікація».
  2. Категорія «Послідовності». З цієї категорії використовую шаблон «Просте упорядкування». В ньому необхідно розташувати в певному порядку запропоновані елементи. При переміщенні нумерація у верхньому лівому куті автоматично змінюється.
  3. Категорія «Заповнення». В цій категорії використовую шаблон «Кросворд». Для складання кросворду нічого не треба малювати або креслити. Введіть в відповідні поля свої питання і відповіді, все інше програма зробить сама, розмістивши слова по горизонталі і вертикалі і визначивши місця перетинів. Можна встановити фонову картинку.
  4. D:\A a ШКОЛА 2017-2018\мій тренінг вчителів\Використання інтерактивних вправ\Слайд11.JPGКатегорія «Онлайнові ігри». В цій категорії є 2 шаблони «Скачки» і «Порахувати». В першому шаблоні хід гри зображується у вигляді вершників, які беруть участь у скачках (кожному гравцю відповідає певний вершник). Після кожної відповіді положення вершників змінюється в залежності від правильності і швидкості відповідей. В іншому шаблоні досить проста у створенні і використанні гра, в якій пропонується обчислити значення виразу або підрахувати кількість елементів, об’єктів, літер тощо.

D:\A a ШКОЛА 2017-2018\мій тренінг вчителів\Використання інтерактивних вправ\Слайд8.JPG

 

D:\A a ШКОЛА 2017-2018\мій тренінг вчителів\Використання інтерактивних вправ\Слайд9.JPG 

 

 

     Використовувати цю програму можна , як на уроці , так і як домашнє завдання, а також для самоперевірки, тому що в деяких вправах є самоперевірка. І та дитина яка боїться на уроці помилитися, вона виконує вправу із задоволенням.

На даний час майже кожен вчитель має свій блог, або сайт. На якому він може виставити і вправи LearningApps.org. Дуже зручно коли в школі є доступ до інтернету, і вчитель готуючись до уроку на свій сайт може наприклад закачати : тести, відеоматеріали, цікаві завдання тощо. Наприклад на початку уроку, або на закріплення учень пройшов онлайн тест і йому програма виставила автоматично оцінку. Це бачить як учень, так і вчитель.

Google Classroom є унікальним додатком Google оскільки розроблена саме для освітніх потреб. Ця платформа дозволяє використання вчителем всіх інтегрованих інструментів пакету Google Suite, наприклад, Google Drive і Gmail, Google Form G+.

У Класі зручно працювати і вчителю і учню. оскільки сервіс забезпечує користувачів універсальним робочим апаратом, має зручний, інтуїтивно-зрозумілий інтерфейс і можливості, необхідні учасникам освітнього процесу.

Основні  можливості Classroom:

  1. Налаштування класу. Для кожного класу створюється свій ключ доступу, який учні та інші вчителі використовують для приєднання до навчального курсу. Або вчитель може розіслати запрошення до свого навчального курсу використовуючи розсилку групі учнів на пошту кожного учня і вони відкриваючи отриманий лист натискають кнопку «Приєднатися» і автоматично є учасниками класу.
  2. Інтеграція з Google Диском. Коли вчитель використовує Google Classroom, папка «Клас» автоматично створюється на його робочому Google Диску. Для студентів також створюється папка «Клас» з вкладеними папками для кожного класу, до якого вони приєднуються.
  3. Різноманітні можливості для створення та розповсюдження завдань. Всі записи в Класі відображаються як у блозі, стрічкою. Вчитель отримує можливість використовувати в Класі дописи 4-х типів: «Створити оголошення», «Створити завдання», «Створити запитання» та «Використати наявний допис». Допис «Створити запитання» призначений для створення запитання з короткою відповіддю або запитання, що має варіанти відповіді. Допис «Створити завдання» призначений для створення індивідуальних завдань. Допис «Використати наявний допис» дає можливість вчителю використати завдання чи запитання створене в іншому класі (в своєму чи тому до якого він має доступ). Всі чотири типи дописів дають можливість використовувати посилання на файли будь-якого виду з Google-диска, зовнішнє посилання та посилання на відео з YouTude. Таким чином забезпечені умови для доступу учнів до навчального матеріалу (презентації, лекції, демонстрації, інтерактивні завдання, тестування, додаткова література та відео-уроки),

При створенні завдання у вигляді Google-документа, платформа буде створювати і поширювати індивідуальні копії документа для кожного учня класу з назвою типу <назва документа> – копія – <прізвище, ім’я учня >.doc. Це дає можливість давати завдання на відновлення записів, вставлення пропущених і завдання, що вимагають розгорнутої відповіді.

Також є можливість надання доступу для одночасної роботи над одним документом кільком користувачам. Спільна робота розширює можливості навчання, учні можуть  допомагати один одному. Такий підхід сприяє розвитку комунікативної компетентності.

  1. Управління часом. При створенні завдань вчитель може вказати термін здачі роботи. Коли учень здає завдання до завершення терміну виконання, на його документі з'являється статус «Перегляд», що дозволяє викладачеві перевірити роботу. Після перевірки викладач може повернути завдання студенту для доопрацювання. Воно автоматично переходить в статус «Редагування» і студент продовжує роботу над документом. Крім того є можливість запланувати публікацію завдання  на потрібну дату і час використовуючи опцію «Запланувати».
  1. Контроль виконання завдань і оцінювання. За усіма завданнями можна спостерігати одночасно, і контролювати роботу над окремим завданням відразу в декількох класах. Оцінювання можна виконувати вручну або автоматизовано, наприклад використовуючи додаток Flubaroo. Система оцінювання може бути адаптована під будь-яку кількість балів (автоматично 100 балів). Після оцінювання за допомогою кнопки «Повернути» оцінка відправляється на пошту кожного учня, хоча за необхідності можна змінити оцінку. Також є можливість експортувати всі оцінки курсу до таблиці.
  1. Комунікація в Класі. Завдяки поєднанню можливостей сервісу “Оголошення” і коментування завдань в Класі, вчителі та учні завжди підтримують зв'язок і слідкують за станом виконання/перевірки кожного завдання.
  1. Звіти для батьків. В Класі у вересні з’явилась ще одна дуже корисна функція – можливість розсилки звітів батькам/опікунам учнів. Батьки отримують запрошення на будь-яку існуючу електронну адресу і мають можливість щодня або щотижня отримувати звіт про невиконані або заплановані роботи і успіхи учня. За бажанням у будь-який момент опікун може відмовитись від отримання розсилки.

Простота у використанні, безкоштовність та високий рівень доступності Google Classroom та інших сервісів Google, які цифровий гігант Google постійно оновлює та вдосконалює, дає можливість вчителям математики та інших спеціальностей організовувати ІКТ-підтримку звичайних форми навчання, а також для перевернутого і дистанційного, індивідуалізувати навчання і широко використовувати групові форми роботи. Навчання не обмежуються лише школою. Матеріали розміщені на хмарі учні можуть переглядати вдома для повторення вивченого на уроці, або ж для того, щоб краще розібратись в темі, якщо при вивчені було щось незрозуміло. Для засвоєння матеріалу кожен учень матиме змогу підібрати темп сприйняття, обробки та засвоєння інформації. Вважаю, що це сприятиме підвищенню мотивації до навчання та кращому засвоєнню навчального матеріалу.

Література.

  1. 1.В. ГРИЦЕНКО, І. ЮСТИК ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ GOOGLE CLASSROOM ДЛЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМИ ПРОЦЕСАМИ http://www.kspu.kr.ua/ua/ntmd/konferentsiy/2015-10-06-06-17-54/sektsiia-4/3930-vykorystannya-servisu-google-classroom-dlya-upravlinnya-osvitnimy-protsesamy
  2. Носенко Т.І. Використання соціального сервісу Google групи в навчально-педагогічній діяльності/ Т.І. Носенко// Інформаційні технології в освіті.- №6.- 2010.- С. 97-100
  3. Слободяник О.В. Використання Google сервісів для контролю самостійної роботи учнів // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико−математичної і технологічної освіти. − Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2014.− Вип. 6- Ч.2. – 142с.- С.28-34
  4. 4.Дубашевський С.В. учитель інформатики та захисту Вітчизни Чигиринського НВК І-ІІІ ст.№3 . Використання інтерактивних вправ в освітній діяльності, створених за допомогою онлайнового сервісу LearningApps.org
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Цюпак Ольга Володимирівна
    Дякую, Тетяно Валеріївно за працю - матеріал актуальний і цікавий! Приємно знати, що є однодумці і Вчителі за покликанням! Наснаги Вам у нелегкій праці, сил та здоров’я, нових творчих ідей та вдячних учнів!! Тримаймося та борімося, бо час нелегкий і випробувальний для кожного
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Руденко Елена
    Зараз готуюсь до семінару, дуже корисна інформація, дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 травня 2018
Переглядів
3645
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку