Розробка уроку на тему: "Робота з волокнами та нитками. Лялька-мотанка з ниток".Дизайн і технології у 3 класі.

Про матеріал
ХІД УРОКУ: I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Всі ви в дитинстві гралися різними іграшками, в тому числі і ляльками. А чи знаєте ви, що лялька — сама найстарша серед іграшок. Вона відома з глибокої давнини. Найбільш ранні ляльки, які дійшли до нас, були знайдені в Єгипті і їм більше 5000 років. Вони зроблені з дерева і прикрашені намистом. А чи може хтось з вас розповісти, якими ляльками гралися ваші батьки, бабусі? Як вони виглядали? Хто їх виготовляв? (вчитель узагальнює відповіді учнів, які повинні були вдома поцікавитись у своїх батьків, бабусь і по можливості прабабусь, якими іграшками вони гралися у дитинстві. ) Я думаю, що всім вам цікаво дізнатися про історію розвитку нашої української ляльки і чи існують ці ляльки в наш час. Випереджувальні завдання(виступ учнів) ІІІ Оголошення теми і мети уроку. Розгорніть ,будь ласка,підручник на с. 49 III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. 1.Вступна бесіда. Раніше, коли ще ваші прабабусі були дітьми, вони, як і ви, полюбляли гратися, магазинів з іграшками не було і тому іграшки вони виготовляли власноруч На той час, найчастіше, цими іграшками були – ляльки. Людина вигадувала ляльку - подібну собі. Можна сказати, лялька – це найдавніше у світі зображення людської постаті, і навіть предтеча скульптури. Лялька отримувала життя за допомогою уяви і творчості свого творця. В ній поєднувалась і частина культури всього людства: голова, руки, волосся і характерні риси народу, який її створював: вишивка, елементи одягу, вінок
Перегляд файлу

 

 

Тема уроку: Робота з волокнами та нитками.

Лялька-мотанка з ниток.

Мета: 

۞ навчальна: Розширити знання учениць про обереги українського роду, про історію створення ляльки - мотанки, її види.

۞ розвиток: Розвивати уявлення про життя наших предків; увагу, спостережливість, аналітичні  здібності; вміння  висловлювати власну

 думку .

۞  Виховувати почуття пошани до оберегу, формувати національну свідомість, інтерес до самостійного виготовлення ляльки-мотанки.

Наочні посібники, інструменти та матеріали:

  •                   презентація з історії мотанки та її видів;
  •                   ілюстрації з журналів;
  •                   зразки ляльок-мотанок;
  •                   інструкційні картки;
  •                   нитки;
  •                   ножиці;
  •                   набори клаптиків тканини
  •                   підручник Я досліджую світ (частина 2)В.Вдовенко,Н.Котелянець,О.Агєєва.

Тип уроку: узагальнення знань, вмінь і навичок.

ХІД  УРОКУ:

 

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 

II.  МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ.

Всі ви в дитинстві гралися різними іграшками, в тому числі і ляльками. А чи знаєте ви, що лялька — сама найстарша серед іграшок. Вона відома з глибокої давнини. Найбільш ранні ляльки, які дійшли до нас, були знайдені в Єгипті і їм більше 5000 років. Вони зроблені з дерева і прикрашені намистом.

А чи може хтось з вас розповісти, якими ляльками гралися ваші батьки, бабусі?

Як вони виглядали? Хто їх виготовляв? (вчитель узагальнює  відповіді учнів, які повинні були вдома поцікавитись у своїх батьків, бабусь і по можливості прабабусь, якими іграшками вони гралися у дитинстві. )

Я думаю, що всім вам цікаво дізнатися про історію розвитку нашої української ляльки і чи існують ці ляльки в наш час.

Випереджувальні завдання(виступ учнів)

 ІІІ   Оголошення  теми і  мети  уроку.

Розгорніть ,будь ласка,підручник  на с. 49

 

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.Вступна бесіда.

Раніше, коли ще ваші прабабусі були дітьми, вони, як і ви, полюбляли гратися, магазинів з іграшками не було і тому іграшки вони виготовляли власноруч

На той час, найчастіше, цими іграшками були – ляльки. Людина вигадувала ляльку - подібну собі. Можна сказати, лялька – це найдавніше у світі зображення людської постаті, і навіть предтеча скульптури. Лялька отримувала життя за допомогою уяви і творчості свого творця. В ній поєднувалась і частина культури всього людства: голова, руки, волосся і характерні риси народу, який її  створював: вишивка, елементи одягу, вінок, намисто.

 Отже, головна  цінність традиційної народної  ляльки – зв'язок  поколінь.

2.Робота з підручником

-Подивіться на фото,розміщене у підручнику.Які різновиди українських ляльок ви бачите?

  •           Солом’яні ляльки (ангели)
  •           Дерев’яні іграшки
  •           Глиняні фігурки (коники, баранці, півники)
  •           Ляльки - мотанки

Узагальнюючи отримані знання на сьогоднішньому уроці ми можемо сказати, що різновидів ляльок-мотанок є дуже багато, і кожна має своє символічне призначення.

-А ми з вами сьогодні будемо виготовляти ляльку з ниток.

-На с.50 нашого підручника є фото-інструкція виготовлення нашої ляльки.Давайте разом складемо план нашої роботи.

3.Перегляд відео-ролика.

https://www.youtube.com/watch?v=eVTeU4GdUy8

4.Самостійна робота учнів.

5.Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU

6.Виставка робіт.

ІV Підсумок уроку.

 

1

 

docx
Додано
3 січня 2023
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку