Тема уроку: Робота з волокнами та нитками.
Лялька-мотанка з ниток.
Мета:
۞ навчальна: Розширити знання учениць про обереги українського роду, про історію створення ляльки - мотанки, її види.
۞ розвиток: Розвивати уявлення про життя наших предків; увагу, спостережливість, аналітичні здібності; вміння висловлювати власну
думку .
۞ Виховувати почуття пошани до оберегу, формувати національну свідомість, інтерес до самостійного виготовлення ляльки-мотанки.
Наочні посібники, інструменти та матеріали:
Тип уроку: узагальнення знань, вмінь і навичок.
ХІД УРОКУ:
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Всі ви в дитинстві гралися різними іграшками, в тому числі і ляльками. А чи знаєте ви, що лялька — сама найстарша серед іграшок. Вона відома з глибокої давнини. Найбільш ранні ляльки, які дійшли до нас, були знайдені в Єгипті і їм більше 5000 років. Вони зроблені з дерева і прикрашені намистом.
А чи може хтось з вас розповісти, якими ляльками гралися ваші батьки, бабусі?
Як вони виглядали? Хто їх виготовляв? (вчитель узагальнює відповіді учнів, які повинні були вдома поцікавитись у своїх батьків, бабусь і по можливості прабабусь, якими іграшками вони гралися у дитинстві. )
Я думаю, що всім вам цікаво дізнатися про історію розвитку нашої української ляльки і чи існують ці ляльки в наш час.
Випереджувальні завдання(виступ учнів)
ІІІ Оголошення теми і мети уроку.
Розгорніть ,будь ласка,підручник на с. 49
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1.Вступна бесіда.
Раніше, коли ще ваші прабабусі були дітьми, вони, як і ви, полюбляли гратися, магазинів з іграшками не було і тому іграшки вони виготовляли власноруч
На той час, найчастіше, цими іграшками були – ляльки. Людина вигадувала ляльку - подібну собі. Можна сказати, лялька – це найдавніше у світі зображення людської постаті, і навіть предтеча скульптури. Лялька отримувала життя за допомогою уяви і творчості свого творця. В ній поєднувалась і частина культури всього людства: голова, руки, волосся і характерні риси народу, який її створював: вишивка, елементи одягу, вінок, намисто.
Отже, головна цінність традиційної народної ляльки – зв'язок поколінь.
2.Робота з підручником
-Подивіться на фото,розміщене у підручнику.Які різновиди українських ляльок ви бачите?
Узагальнюючи отримані знання на сьогоднішньому уроці ми можемо сказати, що різновидів ляльок-мотанок є дуже багато, і кожна має своє символічне призначення.
-А ми з вами сьогодні будемо виготовляти ляльку з ниток.
-На с.50 нашого підручника є фото-інструкція виготовлення нашої ляльки.Давайте разом складемо план нашої роботи.
3.Перегляд відео-ролика.
https://www.youtube.com/watch?v=eVTeU4GdUy8
4.Самостійна робота учнів.
5.Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU
6.Виставка робіт.
ІV Підсумок уроку.
1