Розробка уроку на тему: "Складові особистої гігієни"

Про матеріал
Мета: - ознайомити зі складовими особистої гігієни; - систематизувати знання про гігієнічні процедури; - розвивати вміння планувати свою діяльність, ураховуючи аналіз можливостей і обставин; - виховувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.
Перегляд файлу

1

 

9 клас

Урок____

ТЕМА: СКЛАДОВІ ОСОБИСТОЇ ГІГІЄНИ

Мета:

- ознайомити зі складовими особистої гігієни;

- систематизувати знання про гігієнічні процедури;

- розвивати вміння планувати свою діяльність, ураховуючи аналіз можливостей і обставин;

- виховувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.

Тип уроку: комбінований.

 

ХІД УРОКУ

 

«Гігієна ставить, перед собою

велику й благородну мету

 зробиш розвиток людини найдосконалішим,

життя — енергійнішим, старіння — мої швидким,

а смерть — найбільш віддаленою»

Е. А. Парке, англійський учений

 

 

І. ОРГАНІЗАЦІНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Фронтальне опитування

1. Дайте визначення поняття «рухова активність».

2. Яких 3 види рухової активності існує?

3. Яка рухова активність належить до помірної?

4. Чи належить до рухової активності: робота за комп’ютером, сидіння за робочим столом, перегляд телепередач?

5.  На яких два види поділяються фізичні вправи?

6. Анаеробні вправи – це?

7. Які вправи належать до аеробних?

8. Назвіть принципи рухової активності?

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ

Вправа «Мозковий штурм»

Які гігієнічні процедури ви знаєте?

 

 

Фронтальна бесіда.

Пригадайте ситуації та опишіть свої відчуття, коли ви були:

1. Абсолютно чистими:щойно вмилися, помили голову, почистили зуби,вдягнули усе чисте;

2. Справді брудними: роботи на городі , подорожі в потягу та ін.

Висновок: Бути чистим набагато приємніше. І не лише для себе самого, а й для рідних, друзів, вчителів. Це сприяє підвищенню вашої самооцінки, робить вас популярнішими серед однолітків . А це - корисно для здоров`я.

 

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Нас оточують мільярди мікроорганізмів. Більшість з них не шкідливі для людей, але деякі спричиняють захворювання. Колись нічого не знали про це і тому страждали від багатьох інфекційних хвороб та  епідемій.

Уявіть собі  європейську столицю, у якій посеред вулиці копирсаються в купах сміття свині та кози, а мешканці міста виливають бруд і викидають сміття просто з вікон своїх будинків. Таким був Париж. Стічні води стікали мостовими просто в Сену. У житлових кварталах розміщувались бойні, шкіряні та фарбувальні майстерні, кузні, крамниці.  У посушливі місяці у місті було важко дихати через сморід, а під час дощу вулиці перетворювалися у справжнє болото. Тут виникали масові епідемії. І навіть дворяни та багатії приймали ванну  лише під час хвороби , а у всі інші дні обмежувалися обтиранням рушником. І навіть було зафіксовано досить ганебний випадок-коли французька принцеса померла від вошей.

  Нам сьогодні уявити важко таке. Ми змалечку навчаємось вмиватись, чистити зуби, доглядати за собою. Зараз у містах і селах працюють водогони,  каналізація, вивозять сміття.

Виникла нова галузь медицини - гігієна і особлива медична спеціальність-лікар-гігієніст. Без дозволу  цього спеціаліста не буде допущений до виробництва жоден вид продукції.

 

V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

 

VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Легенда

Згідно з міфологією стародавнього світу, Асклепій (Ескулап) дав­ньогрецький бог лікування, син Аполлона, мав двох дочок — Панакею та Гігією.

Першу вважали покровителькою лікуваль­ної медицини, другу — покровителькою медицини профілактичної. Саме від її імені утворене слово гігієна (з грецьк. той, хто приносить здоров'я).

 

Поняття про гігієну

Гігієна — це наукова дисципліна та прак­тична галузі, медичної науки, яка досліджує закономірності пилину навколиш­нього середовища на організм людини й громадське здоров’я з метою обґрунтування гігієнічних нормативів, санітарних норм і правил, а також профілактичних заходів. Вона забезпечує оптимальні умови для життєдіяльності людини, збере­ження й зміцнення її здоров'я та запобігання виникненню різних захворювань.

Особиста гігієна — це основа здорово­го способу житія, умова ефективної профілактики різних захворювань, тобто додержання вимог і правил заради збереження власного здоров’я і працездатності.

Особиста гігі­єна ґрунтується на принципах збереження та зміцнення здоров’я шляхом дотримання гігієнічних вимогу повсякденному особис­тому житті й діяльності людини. Вона спря­мована на профілактику хвороб, створення сприятливих умов для життя й хорошого самопочуття.

 

Робота з підручником

У підручнику на сторінці 32 розгляньте та перемалюйте схему «Складові особистої гігієни»

 

Вправа «Я вважаю так, а ти……»?

Поясніть як ви розумієте епіграф нашого уроку: Гігієна ставить, перед собою

велику й благородну мету — зробиш розвиток людини найдосконалішим, життя — енергійнішим, старіння — мої швидким, а смерть — найбільш віддаленою»

 

Робота з підручником

У підручнику на сторінках 33-35 опрацюйте таблицю «Правила особистої гігієни»

 

Обговорення

Обговоріть подану інформацію.

Через шкіру за годину виділяється 10-20 мл по ту. Під час важкої роботи або пе­регрівання ця кількість може зростати до 300-500 мл і більше.

Щодоби шкіра до­рослої людини виділяє 1540 г. шкірного жиру, до складу якого входять різні жирні кислоти, білки й інші речовини, відбувається злущення до 15 г. лусочок епідермісу.

Сукупність цих та інших речовин сприяє розмноженню на шкірі бактерій і грибків.

Поясніть, що відбуватиметься з організмом людини, яка нехтує правилами особис­тої гігієни.

 

 

Це цікаво

Японські вчені помітили такий факт: чим частіше людина чистить зуби, тим нижче його вага. Експеримент був проведений серед чотирнадцяти тисяч пацієнтів. Стрункі люди після кожного прийому їжі за звичаєм чистили зуби, тоді як пацієнти із зайвою вагою забували провести процедуру навіть раз в день. При цьому японські медики не рекомендують розглядати чищення зубів як спосіб спалювання жиру. Більш акуратні люди у всіх сферах свого життя раціональніші  і грамотніші.

Наукою доведено, що наявність міцних зубів впливає на якість пам’яті. Щоб зуби були здоровими, за ними необхідний щоденний гігієнічний догляд. Тоді не тільки посмішка буде білосніжною і голівудською, але і всі органи стануть працювати як годинник

 

Предмети та засоби особистої гігієни

Предмети особистої це, зокрема - зубна щітка , гребінець для волосся, рушник, мочалка, бритва, ножиці, пилочка для нігтів та ін. Вони мають бути індивідуальними.

Засоби особистої гігієни це - зубна паста , мило, креми, тоніки, гелі, шампуні, лосьйони, спеціальні маски для обличчя, присипки, косметичні серветки, вата й ватні палички, туалетний папір та ін.. Ними завжди можна поділитися з іншими, але слід враховувати особисті особливості тіла, віку, смаку. Наприклад, для кожного віку розроблені свої креми, шампуні й зубні пасти: для дітей , підлітків та дорослих.

 

ЗАПАМ’ЯТАЙ!

1. Усі предмети особистої гігієни слід добирати індивідуально, відповідно до віку, типу шкіри або волосся.

2. Особисті предмети гігієни потрібно регу­лярно очищувати і міняти.

3. Якщо після користування милом, кремом, гелем відчуваєте свербіж шкіри, виникає почервоніння, набряк, негайно припиніть користуватися цим засобом і розкажіть про це дорослим.

4. Той, хто виконує гігієнічні поради, завжди має охайний і привабливий вигляд. Це не тільки корисно для здоров’я, а й сприяє впевненій поведін­ці, підвищенню самооцінки.

 

VІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ

Робота з малюнками

У підручнику на сторінці 36 розгляньте фотоілюстрації. Хто додержується правил особистої гігієни, а хто — ні? Що поралите тим. хто не додержується правил гігієни?

Вправа «Вірно – невірно»

  1. Особиста гігієна спрямована на профілактику хвороб.
  2. Особиста гігієна – це догляд за шкірою та волоссям.
  3. Треба щодня приймати душ.
  4. Якщо виникають проблеми зі шкірою обличчя то требо звернутися до лікаря косметолога.
  5. Засоби особистої гігієни – це: гігієнічна помада, манікюрні ножиці, зубна щітка, гребінець.
  6. До засобів особистої гігієни відносять: гель для душу та мило. Щодня провітрювати кімнату.
  7. Відвідувати стоматолога двічі на рік.

 

Гра «Так- Ні»

Скажіть, правильно це, чи ні.

1. «Ходити в сауну треба щодня, щоб виходили шлаки».

2. «Треба регулярно мити руки, щоб уберегти себе від мікробів».

3. «Чистити зуби треба якомога рідше, щоб не пошкодити зубну емаль».

4. «Митися щодня не можна, бо стирається захисний шар шкіри».

5. «Чистити зуби бажано тільки з появою неприємного запаху з рота».

6. «До засобів особистої гігієни можна віднести мило, шампунь, зубну пасту».

7.  «Можна вживати одночасно гарячу і холодну їжу».

Дослідницька робота.

Об’єднайтеся у групи та складіть перелік предметів та засобів особистої гігієни, якщо:

Група 1. Вирушаєш у тривалий піший похід лісом із ночівлею в наметі.

Група 2. Вирушаєш відпочивати на море, де буде дуже сонячно й спекотно,  при цьому тебе поселять у будиночок із гарячою водою та душем.

Група 3. Поїдеш з батьками на дачу.

 

Аналіз ситуацій

 Розгляньте запро­поновані ситуації. Визначте які її наслідки та шляхи усунення негативних наслідив.

Ситуація 1. Дівчина прочитала в книжці рецептів народної медицини, як позбутися родимки, та вирішила діяти, до того ж останнім часом родимка, яка так докучала їй, змінила колір і стала збільшуватися за розміром.

Ситуація 2. Чотирнадцятирічна дівчина невисокого зросту носить взуття на високих                     (більше 12см) підборах.

Ситуація 3. Хлопець після інтенсивних тренувань нехтує водними процедурами, а витирає тіло рушником і користується дезодорантом.

Ситуація 4. Хлопці побилися об заклад, хто з них більше розкусить горіхів.

Ситуація 5. Дівчина з великим (на її думку) розміром нот и носить взуття, на розмір менше.

Ситуація 6. Дівчина, побоюючись відвідування стоматолога, не розповідає бать­кам. що вона мас проблеми із зубами.

Ситуація 7. Дівчина мріяла про гарне волосся, тож скористалася порадою реклами й і кутала використовувати новий шампунь.

Ситуація 8. Хлопець не дотримувався правил особистої гігієни й носив одні й ті самі шкарпетки протягом тижня.

 

Обговорення (с.36)

1. Визначте, чи всіх правил особистої гігієни додержуєтеся ви щодня. Які з них вам виконувати найважче? Чому?

2. Чи додержується кожен з вас порядку на своєму робочому місці. Доведіть власні думки на прикладах.

 

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Щоденне додержання основних правил особистої гігієни — запорука здоров’я. Усі предмети особистої гігієни слід добирати індивідуально, від­повідно до віку, типу шкіри або волосся. Виконуючи гігієнічні поради, завжди будете охайними та матимете привабливий вигляд. Де не тільки корисно для здоров'я, а й сприяє впевненій поведінці, підвищенню                  самооцінки.

 

 

ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов’язкове:

1. Вивчити параграф 6 с.32-36

Додаткове (за бажанням, на вибір):

1.   Намалювати плакат, який закликає дотримуватись правил особистої гігієни.

2.   Підготувати рекламу одного з засобів особистої гігієни, який підходить саме вам.

3.   Виконати дослідницький проект « Обери правильну зубну пасту та щітку».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Майя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трофімова Тетяна Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
16603
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку