Конспект уроку на тему "Сфери життя людини. Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя"

Про матеріал
Презентація до уроку з основ здоров'я на тему6 "Сфери життя людини. Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА: СФЕРИ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ. ДОВГОСТРОКОВЕ ПЛАНУВАННЯ З УРАХУВАННЯМ ВАЖЛИВИХ СФЕР ЖИТТЯКоли людина не знає, до якої пристані тримає шлях,для неї жоден вітер не буде попутним.

Номер слайду 2

Мета: – виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я; – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; – розширити і узагальнити поняття «життя» та «сфери діяльності людини»; - розвинути вміння планувати своє життя, критично мислити; - набути навичок аналізу власного способу життя, особистих цілей і розробки довгострокових планів, ураховуючи важливі сфери життя; - виховувати позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив. виховувати гармонійно розвинену особистість.

Номер слайду 3

А це ж так просто — щастя дарувати!І усмішку, щоб радістю цвіла. Лиш треба доброту у серці мати,І людяність, і трішечки тепла.І до людей нести це щиро-щиро,Сказати добре слово від душі……. То ж вчися щастя дарувати ти!

Номер слайду 4

ПЕЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯФронтальне опитування 1. Чому життя називають феноменом? 2. Чому здоров’я в сучасному світі розглядається як атрибут людського життя? 3. Назвіть основні правила здорового способу життя? 4. Назвіть чинники мотивації до здорового способу життя. 5. Чому здоров’я є важливою цінністю життя людини? 6. Яке ставлення до життя є необхідною умовою досягнення гармонії та благополуччя, радості від успіхів?

Номер слайду 5

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬПроблемне питання 1. Що являє собою ієрархія життєвих цінностей поборників здорового способу життя? Поясніть свою думку.

Номер слайду 6

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬЕрудит. 1. Чи погоджуєтеся Ви з висловом:«Формування правильного ставлення до особистого здоров’я є показником загальної культури людини» Обґрунтуйте свої відповідь.

Номер слайду 7

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІПослухай та проаналізуй«Історія Максима» Дев’ятикласник Максим поділився історією зі свого життя: «Якось я прийшов додому раніше з бажанням зайняти­ся корисною справою — оформити результати дослідження для проекту, який наша група завершила минулого тижня. Перед оформленням результатів вирішив лише на хвильку зайти в Інтернет, переглянути стрічку друзів. А тут, один друг порадив подивитися цікавий сері­ал. Скористався порадою, серіал дійсно захопив. Схаменувся лише близько опівночі, коли зайшов батько і запитав, чому я й досі не сплю. Наступного дня, а потім і весь тиждень я дивив­ся серіал. Так відбувалося й надалі: з комп’ютерними іграми, новими фільмами, іграми онлайн. Я завжди витрачав на них більше часу, ніж планував, і постійно відкладав свою роботу. Коли я підрахував витрати часу на такі «втечі від реальності» вийшло більше 300 годин за 2 місяці — немало, правда? Найгіршим було те, що важливі справи відкладалися на невизначений термін. Я ненавидів себе, бо ніяк не міг узя­тися за роботу, виконати доручені мені завдання та підво­див однокласників».

Номер слайду 8

Обговорення 1. Чи є в житті хлопця «крадії часу»? Які саме? 2. Яким справам Максим мав би віддати пріоритет? Чому? 3. Наскільки корисними для здоров’я є перегляд фільмів, серфінг по Інтернету? Чому? 4. Поміркуйте, що можна порадити хлопцю. Як перестати відкла­дати справи на потім?

Номер слайду 9

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ1. Інформаційне повідомлення «Сфери життя» Дев’ятий клас — це час вибору життєвого шляху, професії, складання планів на майбутнє. Перед вами відкриваються цікаві перспективи й можливості. Щоб не втратити їх, необхідно навчитися визначати пріоритети, планувати свій час, своє життя. Вважають, що в житті кожного існує вісім основних сфер життя, які складають так зване колесо життя. Кожна людина почувається щасливо, якщо реалізує себе в усіх сферах життя. Зазвичай кожна людина залежно від особистих якостей, особли­востей виховання, здібностей виділяє для себе кілька значущих сфер життя і заповнює ними весь свій час, а інші взагалі ігнорує або вважає другорядними.

Номер слайду 10

2. Робота з підручником Завдання 1. На сторінці 11 розглянь «Колесо життя».

Номер слайду 11

2. Робота з підручником Завдання 2 На сторінках 11-12 прочитай інформацію про кожну із сфер життя.

Номер слайду 12

3. Вправа «Колесо балансу життєвих сфер» Існують різні думки щодо того, які сфери життя важливі. Для визначення важливих для Вас побудуйте своє «Колесо балансу життєвих сфер». Та поставте на кожній шкалі колеса позначку від 0 до 10 залежно від ступеня важливості для Вас кожної сфери.

Номер слайду 13

Висновок до Колеса балансу життєвих сфер Хоча у нас є пріоритетні сфери життя, потрібно розвивати кож­ну сферу. Адже лише повноцінний розвиток усіх восьми сфер при­водить людину до гармонії і цілісності. Навіть значні успіхи і до­сягнення в одній або кількох сферах не компенсують недостатній розвиток або відсутність у житті інших. Хто нехтує гармонійним розвитком усіх сфер, може опинитися на межі виживання. Напри­клад, людина спрямовує всі сили лише на надбання матеріальних статків. Заробляння грошей забирає весь її час і здоров’я. Згодом, утративши здоров'я, вона не може насолодитися своїми здобутка­ми, витрачаючи зароблені гроші на лікування.

Номер слайду 14

4. Вправа «Асоціативний кущ» 1. Як ви розумієте поняття: «планування життя»?

Номер слайду 15

5. Алгоритм дій при плануванні життя. Порядок дій:1. Визнач мету.2. Уяви бажаний результат. 3. Додержуйся життєвих принципів.4. Усвідомити, що для Вас найважливіше у житті, чого прагнете найбільше.5. Пам’ятайте про потреби6. Дбати про розвиток.7. Вірити у власні сили.

Номер слайду 16

6. Робота з підручником На сторінці 13-14 детально ознайомся із кожною дією яка використовується при плануванні життя.

Номер слайду 17

6. Робота з підручником На сторінці 13-14 детально ознайомся із кожною дією яка використовується при плануванні життя.

Номер слайду 18

7. Запитання до класу 1. Чи збігається розуміння планування життя з вашими планами? 2. Чи використовуєте ви планування у своєму житті? В яких ситуаціях?

Номер слайду 19

8. Інформаційне повідомлення «Життєве кредо»

Номер слайду 20

8. Інформаційне повідомлення «Життєве кредо» На жаль, не всі задумуються над своїм життєвим кредо. Багато хто не може не лише сформулювати своє кредо, а й пояснити, що це таке. А чи відомо вам, що таке кредо? Кредо (від лат. credo — вірю) — символ віри, основи світо­гляду, переконань.

Номер слайду 21

9. Алгоритм формування Життєвого кредо Варто визначити своє життєве кредо як певний дороговказ, за яким слід рухатися, орієнтир, із яким звірятися. Дехто розуміє кредо як гасло. Дійсно, іноді влучна фраза, ви­словлювання видатної людини сприймаються як життєве кредо. Проте життєве кредо це більше, ніж коротке гасло.

Номер слайду 22

9. Алгоритм формування «Життєвого кредо» Для того, щоб його сформулювати, слід відверто відповісти на запитання: 1. Який характер я хочу сформувати? 2. Що я хочу зробити для себе та для інших? 3. Чого я прагну досягти у справі свого життя? 4. Якими принципами я керуюсь? 5. Які життєві цінності я сповідую? Ваше життєве кредо стане опорою для прийняття рішень, допо­може протидіяти життєвим негараздам, досягати успіху.

Номер слайду 23

9. Алгоритм формування «Життєвого кредо»

Номер слайду 24

10. Диспут 1. Чи можна сказати, що статуси, які обирають користувачі, характеризують їх як людей? Якщо «так», то чому саме?

Номер слайду 25

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 1. Метод «коментарі щодо…» Прокоментуйте на вибір вислів-кредо з наведених вище. У результаті якого життєвого досвіду, на ваш погляд, воно було сформульоване? 1. 90 відсотків наших турбот стосуються того, що ніколи не трапиться. Маргарет Тетчер 2. Я рухаюся повільно, проте ніколи не рухаюсь у зворотному напрямку. Авраам Лінкольн Š 3. Не високо мудруй, але твердо держись, а хто правду лама, з тим ти сміло борись. Іван Франко

Номер слайду 26

2. Формування життєвого кредо Пройдіть тест, відповідаючи на запитання «так» чи «ні».1) Чи завжди ви принципові у важливих питаннях?2) Чи даєте поради іншим у складних життєвих ситуаціях?3) Чи аналізуєте та коригуєте власні цінності?4) Чи обговорюєте свої переконання з оточуючими?5) Чи є ви авторитетом для однолітків?6) Чи маєте свою думку з того чи іншого питання?7) Чи намагаєтесь не відступати від своїх принципів?8) Чи справедливо ставитесь до інших?9) Чи зіставляєте власні цінності з цінностями оточуючих?10) Чи дотримуєтеся здорового способу життя?

Номер слайду 27

2. Формування життєвого кредо Якщо на більшість запитань Ви відповіли «НІ», Вам слід замислитись над своїми життєвими принципами. Якщо їх не переглянете, вам буде важко реалізувати свої плани, досягти успіху в житті.

Номер слайду 28

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Обов’язкове: 1. Вивчити параграф 2 с.11-16. 2. Виконати практичне завдання: Описати свої життєві перспективи на дев’ятий клас, навчання у старшій школі, навчання у університеті (коледжі) використовуючи алгоритм планування життя. Додаткове (за бажанням): 1. Скласти список своїх десяти обов’язкових справ на добу. Оформити її у вигляді інфографіки та презентувати у класі. 2. Знайдіть в Інтернеті приклади життєвого кредо видатних особистостей, вислови відомих людей, статуси соціальних мереж, співзвучні Вашому світогляду.

Номер слайду 29

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Веденіна Марина Валеріївна
    Яка чудова презентація! Щиро дякую!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
31 серпня
Переглядів
1125
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку