Мета: – виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я; – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; – розширити і узагальнити поняття «життя» та «сфери діяльності людини»; - розвинути вміння планувати своє життя, критично мислити; - набути навичок аналізу власного способу життя, особистих цілей і розробки довгострокових планів, ураховуючи важливі сфери життя; - виховувати позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив. виховувати гармонійно розвинену особистість.
ПЕЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯФронтальне опитування 1. Чому життя називають феноменом? 2. Чому здоров’я в сучасному світі розглядається як атрибут людського життя? 3. Назвіть основні правила здорового способу життя? 4. Назвіть чинники мотивації до здорового способу життя. 5. Чому здоров’я є важливою цінністю життя людини? 6. Яке ставлення до життя є необхідною умовою досягнення гармонії та благополуччя, радості від успіхів?
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІПослухай та проаналізуй«Історія Максима» Дев’ятикласник Максим поділився історією зі свого життя: «Якось я прийшов додому раніше з бажанням зайнятися корисною справою — оформити результати дослідження для проекту, який наша група завершила минулого тижня. Перед оформленням результатів вирішив лише на хвильку зайти в Інтернет, переглянути стрічку друзів. А тут, один друг порадив подивитися цікавий серіал. Скористався порадою, серіал дійсно захопив. Схаменувся лише близько опівночі, коли зайшов батько і запитав, чому я й досі не сплю. Наступного дня, а потім і весь тиждень я дивився серіал. Так відбувалося й надалі: з комп’ютерними іграми, новими фільмами, іграми онлайн. Я завжди витрачав на них більше часу, ніж планував, і постійно відкладав свою роботу. Коли я підрахував витрати часу на такі «втечі від реальності» вийшло більше 300 годин за 2 місяці — немало, правда? Найгіршим було те, що важливі справи відкладалися на невизначений термін. Я ненавидів себе, бо ніяк не міг узятися за роботу, виконати доручені мені завдання та підводив однокласників».
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ1. Інформаційне повідомлення «Сфери життя» Дев’ятий клас — це час вибору життєвого шляху, професії, складання планів на майбутнє. Перед вами відкриваються цікаві перспективи й можливості. Щоб не втратити їх, необхідно навчитися визначати пріоритети, планувати свій час, своє життя. Вважають, що в житті кожного існує вісім основних сфер життя, які складають так зване колесо життя. Кожна людина почувається щасливо, якщо реалізує себе в усіх сферах життя. Зазвичай кожна людина залежно від особистих якостей, особливостей виховання, здібностей виділяє для себе кілька значущих сфер життя і заповнює ними весь свій час, а інші взагалі ігнорує або вважає другорядними.
3. Вправа «Колесо балансу життєвих сфер» Існують різні думки щодо того, які сфери життя важливі. Для визначення важливих для Вас побудуйте своє «Колесо балансу життєвих сфер». Та поставте на кожній шкалі колеса позначку від 0 до 10 залежно від ступеня важливості для Вас кожної сфери.
Висновок до Колеса балансу життєвих сфер Хоча у нас є пріоритетні сфери життя, потрібно розвивати кожну сферу. Адже лише повноцінний розвиток усіх восьми сфер приводить людину до гармонії і цілісності. Навіть значні успіхи і досягнення в одній або кількох сферах не компенсують недостатній розвиток або відсутність у житті інших. Хто нехтує гармонійним розвитком усіх сфер, може опинитися на межі виживання. Наприклад, людина спрямовує всі сили лише на надбання матеріальних статків. Заробляння грошей забирає весь її час і здоров’я. Згодом, утративши здоров'я, вона не може насолодитися своїми здобутками, витрачаючи зароблені гроші на лікування.
8. Інформаційне повідомлення «Життєве кредо» На жаль, не всі задумуються над своїм життєвим кредо. Багато хто не може не лише сформулювати своє кредо, а й пояснити, що це таке. А чи відомо вам, що таке кредо? Кредо (від лат. credo — вірю) — символ віри, основи світогляду, переконань.
9. Алгоритм формування Життєвого кредо Варто визначити своє життєве кредо як певний дороговказ, за яким слід рухатися, орієнтир, із яким звірятися. Дехто розуміє кредо як гасло. Дійсно, іноді влучна фраза, висловлювання видатної людини сприймаються як життєве кредо. Проте життєве кредо це більше, ніж коротке гасло.
9. Алгоритм формування «Життєвого кредо» Для того, щоб його сформулювати, слід відверто відповісти на запитання: 1. Який характер я хочу сформувати? 2. Що я хочу зробити для себе та для інших? 3. Чого я прагну досягти у справі свого життя? 4. Якими принципами я керуюсь? 5. Які життєві цінності я сповідую? Ваше життєве кредо стане опорою для прийняття рішень, допоможе протидіяти життєвим негараздам, досягати успіху.
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 1. Метод «коментарі щодо…» Прокоментуйте на вибір вислів-кредо з наведених вище. У результаті якого життєвого досвіду, на ваш погляд, воно було сформульоване? 1. 90 відсотків наших турбот стосуються того, що ніколи не трапиться. Маргарет Тетчер 2. Я рухаюся повільно, проте ніколи не рухаюсь у зворотному напрямку. Авраам Лінкольн 3. Не високо мудруй, але твердо держись, а хто правду лама, з тим ти сміло борись. Іван Франко
2. Формування життєвого кредо Пройдіть тест, відповідаючи на запитання «так» чи «ні».1) Чи завжди ви принципові у важливих питаннях?2) Чи даєте поради іншим у складних життєвих ситуаціях?3) Чи аналізуєте та коригуєте власні цінності?4) Чи обговорюєте свої переконання з оточуючими?5) Чи є ви авторитетом для однолітків?6) Чи маєте свою думку з того чи іншого питання?7) Чи намагаєтесь не відступати від своїх принципів?8) Чи справедливо ставитесь до інших?9) Чи зіставляєте власні цінності з цінностями оточуючих?10) Чи дотримуєтеся здорового способу життя?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Обов’язкове: 1. Вивчити параграф 2 с.11-16. 2. Виконати практичне завдання: Описати свої життєві перспективи на дев’ятий клас, навчання у старшій школі, навчання у університеті (коледжі) використовуючи алгоритм планування життя. Додаткове (за бажанням): 1. Скласти список своїх десяти обов’язкових справ на добу. Оформити її у вигляді інфографіки та презентувати у класі. 2. Знайдіть в Інтернеті приклади життєвого кредо видатних особистостей, вислови відомих людей, статуси соціальних мереж, співзвучні Вашому світогляду.