Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Розробка уроку на тему «СЛУХАЄМО СИМФОНІЮ»

Про матеріал
Мета: • навчальна: розкрити поняття «симфонія»; навчати учнів на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, виразно співати; • розвивальна: розвивати в учнів спостережливість, почуття ритму; • виховна: виховувати в учнів музичний смак, зацікавленість музичними образами.
Перегляд файлу

Урок № 24. СЛУХАЄМО СИМФОНІЮ

Мета:

 навчальна: розкрити поняття «симфонія»; навчати учнів на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, виразно співати;

 розвивальна: розвивати в учнів спостережливість, почуття ритму;

 виховна: виховувати в учнів музичний смак, зацікавленість музичними образами. Музичний матеріал: український народний танець «Козачок», невідомий композитор (четверта частина  ),

 Ю. Михайленко «Пісня про матусю».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет Ю. Михайленка.

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід (український народний танець «Козачок»).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Бесіда

 Які музичні жанри вам відомі?

 Чим різняться музичні жанри?

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. У музиці є багато різних жанрів. Із деякими ви вже познайо­милися. Але є жанр музики, до якого звертаються майже всі композитори. Усі шанувальники музики, до яких ви також належите, знають і цінують музику цього жанру. Сьогодні я відкрию вам таємницю музики, яку називають симфо­нією.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель. Які почуття та настрої за своє життя переживає людина? Ра­дість, смуток, безтурботність, щастя, тривогу, замріяність, піднесеність, гнів. Як композиторові передати душевний світ людини з усіма її думка­ми, що змінюють одна одну? Яку форму обрати йому для того, щоб переда­ти цей світ? Саме симфонія здатна найточніше передати картини почуттів. Ось чому майже всі композитори звертаються до цього великого музичного жанру.

Робота з поняттями

Слово симфонія — грецького походження. Симфонія — це великий му­зичний твір для симфонічного оркестру, що містить чотири частини. Кож­на частина звучить у різному темпі: швидкому, повільному, помірному і знову в швидкому.

Слухання музики

Учитель. Сьогодні ми познайомимось із чудовими творами. Один із них — український народний танець «Козачок». За характером він жвавий, веселий. Виконують його парами. Послухайте та поміркуйте, чому цей танець має саме таку назву.

Слухання українського народного танцю «Козачок»

Мелодію саме цього танцю використав невідомий композитор у симфонії в четвертій частині. Слово «симфонія»означає співз-вучність. Прислухайтесь: як досконало звучать музичні інстру-менти, передаючи запальний характер народного танцю! Послухайте та дайте відповідь на запитання.

 Чи змінилася музика народного танцю у виконанні симфо-нічного орке­стру?

Слухання четвертої частини симфонії невідомого композитора

 Звучання яких інструментів ви почули?

Вокально-хорова робота

Учитель. Мій маленький приятель Микита розповів мені велику таємни­цю. Чи хочете ви її дізнатися?

У його матусі сьогодні день народження, але він не знає, що їй подарувати, тому просить нашої поради-допомоги. Як щодо вірша?

 Які вірші про маму вам відомі?

Мамо, мамочко, матуся,

Я до неї пригорнуся.

Вона добра і привітна.

Ніби сонце в небі світла.

В.Лущик

Коло, риску,закарлючку

На папері пише ручка. 

Все з’єдналось загадково —

І з’явилось перше слово.

Здогадались, яке саме?

Наймиліше в світі — «мама»!

І. Сичовик

Мамо, матінко, матусю,

Я добра від тебе вчуся!

Ти найкраща в світі мама,

Ніжна, добра і ласкава!

О. Радушинська

Сподіваюся, Микиті сподобаються ваші вірші, та він хоче ще чогось. Пропоную виконати пісеньку Юрія Михайленка — «Пісня про матусю». Послухайте її уважно та скажіть, як саме ми можемо віддячити своїй мамі  за її любов та турботу.

Слухання, розспівування та розучування «Пісні про матусю» Ю. Михайленка (робота над диханням, м'якістю звуковедення)

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 Бесіда

 Що означає слово симфонія?

 Мелодію якого танцю використав композитор у симфонії?

 Як змінилася музика у виконанні симфонічного оркестру?

Учитель. Сьогодні ми познайомилися ще з одним жанром музики — сим­фонією і переконалися, що цей жанр музики здатний хвилювати почуття не тільки дорослих шанувальників музики, а й дітей.

Учні виходять із класу під музичний супровід (український народний танець «Козачок»)

 

 

 

 

doc
Додано
26 березня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку