КАЗКА, ЯКУ РОЗПОВІЛА МУЗИКА (продовження)

Про матеріал
Мета: • навчальна: продовжити ознайомлювати учнів із поняттям «тембр», дати визначення понять «ударні інструменти», «валторна»; навчати учнів відчувати зміну тембрів; пояснити залежність характеру музичних образів від тембру інструмента; • розвивальна: розвивати уявлення учнів про широкий світ музичних інструментів та їх можливості; • виховна: виховувати культуру слухання симфонічної музики.
Перегляд файлу

Урок № 33. КАЗКА, ЯКУ РОЗПОВІЛА МУЗИКА (продовження)

Мета:

 навчальна: продовжити ознайомлювати учнів із поняттям «тембр», дати визначен­ня понять «ударні інструменти», «валторна»; навчати учнів відчувати зміну тембрів; пояснити залежність характеру музичних образів від тембру інструмента;

 розвивальна: розвивати уявлення учнів про широкий світ музичних інструментів та їх можливості;

 виховна: виховувати культуру слухання симфонічної музики.

Музичний матеріал: С. Прокоф'єв. Тема Вовка із симфонічної казки «Петрик і Вовк»; аудіозаписи музики лісу, пісень жаби, лелеки, дятла; поспівка «Гойдалка»; І. Кириліна «Їжачок»; А. Кос-Анатольський «Чабанець».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети С. Прокоф'єва, І. Кириліної, А. Кос- Анатольського.

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія; зображення ударних музичних інструментів, валторни.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід (тема Петрика з симфо­нічної казки «Петрик і Вовк» С. Прокоф’єва).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

* Хто нас радо зустрів на початку уроку? (Петрик із симфонічної казки «Петрик і Вовк»)

 Як ви здогадалися, що саме він, а не Вовк чи мисливці? (Учні розповіда­ють про особливості казки з розподілом музичних інструментів для кож­ного персонажа.)

 Доберіть для голосів музичних інструментів казки — кларнета, фагота, флейти і гобоя — характеристики.

М’який         Ніжний       Радісний        Дзвінкий    Сиплий      Теплий

 Різкий         Грубий         Хриплий        Низький      Густий       Високий

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Кожен музичний інструмент має неповторний голос, що ми мо­жемо легко відрізнити. Упевнений (-на), що ви хотіли б дізнатися продовжен­ня симфонічної казки «Петрик і Вовк»

С. Прокоф’єва.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Робота з поняттями

Тему Вовка виконує ще один духовий інструмент — валторна. На відмі­ну від дерев’яних духових інструментів (флейти, гобоя, кларнета, фагота), цей інструмент зроблений з міді, тому голос у нього потужніший і нагадує голос Вовка.

Слухання музики

Учитель. У симфонічній казці Вовк дуже злий та страшний, і тому його тему виконують одразу три валторни. Послухайте тему Вовка та дайте відпо­відь на запитання.

 Яким є характер цього персонажа казки?

Слухання теми Вовка із симфонічної казки «Петрик і Вовк»

 С. Прокоф'єва

Хто захистить Пташку, Качку, Дідуся, Петрика від страшного Вовка? Уся надія на мисливців: постріли їхньої зброї обов’язково налякають злу тварину!

 Які інструменти ви б обрали, щоб зобразити постріли?

С. Прокоф’єв знайомить нас ще з однією родиною музичних інструментів: це ударні інструменти, до яких належать великий барабан і литаври.

 Послухайте тему мисливців. Які інструменти виконують цю тему?

Гра «Оркестр»

Учитель. Створімо незвичайний оркестр. Слухаючи казку «Петрик і Вовк», ви показуватимете, як грають на музичних інструментах — струнних, духових та ударних.

Слухання симфонічної казки «Петрик і Вовк» С. Прокоф'єва з імітацією гри на музичних інструментах

Вокально-хорова робота

Учитель.У нашому безмежному світі можна почути стільки голосів!

Звучить аудіозапис музики лісу. Учитель розповідає про голоси лісу (див. с. 67 цього посібника).

 Спробуймо повторити «голоси» різних предметів та істот!

Розспіванка «Хто чим співає?»

У кульбабок білих — виліталка (легко здувають уявний пух із долоньок).

У мотоцикла — ричалка («трр-трр»),

У годинника — спішилка (активно й чітко вимовляють склади «тік-так»).

У дівчат — смішинка (вимовляють склади «хі» та «ха» у фальцетному регістрі).

 У мишки — пищалка (вимовляють склад «пі» тоненько й швидко).

У вітру — здувалка (довго видихають повітря).

У каблучків — цокалка (легко й рухливо цокають язиком).

У носа — сопілка (легко й швидко шмигають носом).

У їжака — пихтілка (пошепки й неголосно вимовляють склад «пих»).

У телефона — дзвонилка («тру-у-у»).

А в сонця — світилка (кожна дитина співає будь-який звук).

Учитель. Отже, усі бажають співати. Можливо, ми цього навчилися у природи. Чи помітили ви, що у чоловіків голоси низькі, густі; у жінок — ви­сокі та мелодійні; у дітей — дзвінкі й тонкі. У всіх людей різняться тембри.

І слон, і комарик,                   

Краплинка і колос

Мають свій власний 

Та рідкісний голос.

Тембри голосів тварин, птахів та музичних інструментів ми вже впізнава­ли, а тепер перевіримо, чи впізнаєте ви голоси своїх друзів. Спочатку вивчимо поспівку «Гойдалка».

Вивчення поспівки «Гойдалка»

Гра «Хто у класі обізвався?» (див. с. 68 цього посібника)

Учитель. На нас очікує зустріч ще з двома мешканцями природи. З яки­ми саме — ви дізнаєтеся, послухавши пісню Ірини Кириліної.

Слухання та розучування пісні «Їжачок» і. Кириліної

Повторення пісні «Чабанець» А. Кос-Анатольського

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

 Що таке тембр?

 Про які музичні інструменти ми дізналися, слухаючи симфонічну казку «Петрик і Вовк»?

Учні виходять із класу під музичний супровід («їжачок» І. Кириліної).

 

 

 

doc
Додано
26 березня 2020
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку