Державний навчальний заклад
«Мукачівський центр професійно-технічної освіти»
Розробка уроку
з математики
на тему
«Співвідношення між тригонометричними функціями одного й того самого аргументу»
Виконала:
викладач математики
Петах Вікторія Йосипівна
Мукачево 2017 р.
Тема: Основні співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу
Мета:
Форми роботи: колективна, групова, індивідуальна.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.
Обладнання: Ноутбук, презентація у Power Point, картки-завдання для гри “Естафета”, кросворд.
Епіграф: «Знання лише тоді знання, коли воно отримане
зусиллям розуму, а не пам’яті»
Л.М.Толстой.
Хід уроку
І. Організація класу.
Проводжу перевірку присутніх на уроці учнів.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Учитель. Які асоціації викликає у вас слово «урок»?
У —успіх,
Р —радість,
О — обдарованість,
К — компетентність.
Сподіваюся, що сьогодні на нас чекає і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати власну обдарованість і компетентність.
Досягти успіху можна лише тоді, коли є певна мета, тому сформулюємо тему і мету нашого уроку.
На слайді з’являється тема уроку
Викладач. Тема нашого уроку «Співвідношення між тригонометричними функціями одного й того самого аргументу». Це означає, що на цьому занятті ми пригадаємо основну тригонометричну тотожність, а також ряд формул, які пов΄язують дані тригонометричні функції одного аргументу, навчимося використовувати дані співвідношення при розв΄язуванні вправ та задач.
Видатний письменник Л.М. Толстой говорив: «Знання лише тоді знання, коли воно отримане зусиллям розуму, а не пам’яті». От і ми на сьогоднішньому відкритому уроці будемо тренувати свою розумову діяльність.
ІІІ. Актуалізація та опорних знань учнів
1. Усна розминка «Алгебраїчний футбол»
Клас поділяється на 3 групи
Викладач. Вашу готовність до сьогоднішнього уроку давайте перевіримо за допомогою усної розминки «Алгебраїчний футбол».
Викладач задає запитання одному з членів команди, той відповідає передає право відповіді будь-якому члену другої команди. У випадку, якщо учень відповідає не правильно, то право відповіді переходить учневі іншої команди.
написання графічного диктанту.
В якості перевірки домашнього завдання та з метою актуалізації опорних знань учні виконують завдання графічного диктанту:
По закінченню диктанту учні обмінюються листочками з відповідями з сусідами по парті та разом з учителем перевіряють свої роботи.
Отже,
Учень 1. Тригонометрія виникла із практичних потреб людини. З її допомогою можна визначити відстань до недоступних предметів й, взагалі, істотно спрощувати процес геодезичної зйомки місцевості для складання географічних карт.
Учень 2. Тригонометричні функції широко застосовуються в математиці, фізиці, техніці. Багато процесів, такі як коливання струни, маятника, звукові коливання, напруга в ланцюзі змінного струму й т.д., описуються за допомогою тригонометричних функцій.
IV. Відпрацювання вмінь та навичок
Учні з допомогою вчителя по черзі, користуючись формулами, встановлюють відповідність між тригонометричними виразами записуючи відповідні записи на дошці та в зошитах.
|
А) |
|
|
3) |
|
4) |
Г) |
5) |
|
6) |
Е) tg |
Відповідь: 1-Г; 2-В; 3-Д; 4-Б; 5-А;6-Е.
Виконання письмових вправ учнями з кожної команди на дошці. За правильність виконання 5 балів+2 бали за швидкість.
1. Знайдіть значення тригонометричних функцій аргументу , якщо:
а) ;
б) і
в) і
2. Спростіть вираз:
а)
б)
в)
V. Осмислення, узагальнення й систематизація знань
Естафета «Ключове слово»
Всі ви знаєте, що таке естафета з уроків фізкультури, але сьогодні ми проведемо математичну естафету. Зараз я розповім правила нашої гри. Як і в кожній естафеті, у нас буде своя естафетна паличка – аркуш із завданням, тобто наступний гравець зможе перейняти на себе естафету лише після того, як попередній віддасть йому цю «естафетну паличку». За правильність виконання завдання по 2 бали+ 2 бали за швидкість і правильність ключового слова.
Команда “Синус”
Б |
В |
Г |
Д |
80º |
60º |
50º |
100º |
П |
Р |
С |
Т |
|
|
|
|
А |
О |
К |
Л |
|
|
|
|
М |
Н |
Е |
Г |
1 |
|
2 |
|
Допоміжні літери: У, Р
|
|
|
|
|
|
Команда “Косинус”
А |
Б |
В |
Г |
108º |
150º |
36º |
72º |
Г |
Д |
З |
Е |
|
|
1 |
|
С |
П |
О |
І |
|
|
|
|
К |
Н |
Л |
М |
1 |
|
2 |
|
Допоміжні літери: А, Р
|
|
|
|
|
|
Команда “Тангенс”
Б |
И |
В |
К |
60º |
72º |
50º |
40º |
П |
Р |
С |
Т |
|
1,5 |
|
|
А |
О |
Д |
Л |
|
|
|
|
Н |
М |
Е |
Г |
|
|
2 |
|
Допоміжні літери: Ь, І
|
|
|
|
|
|
VI. Підведення підсумків заняття.
Викладач. На сьогоднішньому занятті мі розширили наші знання про тригонометричні функції, познайомились з формулами, що зв'язують тригонометричні функції одного аргументу, навчилися застосовувати отримані знання при розв΄язуванні вправ.
А зараз повторимо найголовніше у вигляді кросворду:
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КРОСВОРД
VII. Домашнє завдання
2) Обчислити значення інших тригонометричних функцій за даним значенням однієї з них:
.
1