Розробка уроку на тему: «Узагальнення та систематизація вивченого з тем: «Вступ. Реалістична українська проза», «Театр корифеїв», «Титан духу і думки»

Про матеріал

Дана розробка уроку має допомогти учням пригадати, систематизувати й узагальнити знання

про найвидатніші здобутки української літератури 70-90-х р. ХІХ ст.;

розвивати навички систематизації та узагальнення ознак художніх

творів, літературних напрямів і стилів; удосконалювати вміння вислов-

лювати власні думки та аргументувати їх;

виховувати повагу до духовних надбань людства, художньої літератури,

загальнолюдських цінностей.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань

Вид: літературна вікторина

Перегляд файлу

                                  Чаплинський професійний аграрний ліцей

 

Розробка уроку на тему:

«Узагальнення та систематизація вивченого з тем: «Вступ. Реалістична українська проза», «Театр корифеїв», «Титан духу і думки»

D:\Аня ;)\Школа\История\Нечуй-Левицький_І2.jpg           

150px-%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE-%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B9_%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BDКартинки по запросу фото панаса мирного

 

 

 

 

 

                                                                                              Укладач:   

                                                                            викладач української літератури

                                                                            спеціаліст І категорії

                                                             Даниліна Віта Миколаївна     

 

  2018

 

                    Тема:   «Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу з тем: «Вступ. Реалістична українська проза», «Театр корифеїв», «Титан духу і думки»

     Мета: допомогти учням пригадати, систематизувати й узагальнити знання     

          про найвидатніші здобутки української  літератури  70-90-х р. ХІХ ст.;

          розвивати навички систематизації та узагальнення ознак художніх

               творів, літературних напрямів і стилів; удосконалювати вміння вислов-

                лювати власні думки та аргументувати  їх;

                виховувати повагу до духовних надбань людства, художньої літератури,

                загальнолюдських цінностей.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань

Вид: літературна вікторина

Методи і прийоми: п’ятий зайвий , склади ілюстрацію, «чорний ящик», встановлення

                                    відповідності, рефлексія,  «мозковий штурм», усні клоуз-тести

Міжпредметні зв’язки: географія (назви сіл),  зарубіжна література (повість, комедія,

                                  роман, оповідання, драма, поема,  новела, реалізм)

Обладнання: дошка, назви конкурсів, завдання до конкурсів  кожній  команді, годин-                         

                                  ник, емблеми капітанів команд, чорні ящики, горіх, листя, крило

                                                      Перебіг уроку

І. Оргмомент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

    Вступне слово вчителя

  1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
  2. Представлення команд, журі.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів

      1конкурс: «Розминка»--«Хитрі трикутники»

      Масимальна оцінка 3 бали, час виконання 1-2 хвилини

      Знайдіть поняття, що об’єднує.

 


 


Відповіді: 1. Україна, письменники-реалісти;  2. І.Франко, кохання;   3. Сімя, театр

Підведення підсумків.

       2 конкурс: « Чорний ящик»

        Пропонується 2 чорних ящики, пояснити, як пов’язані предмети, що в них зна-

        ходяться з українською літературою.

     Відповіді:  (горіх-«Легенда про вічне життя» І.Франка), листя («Зів’яле  листя»

І.Франка), документи («Мартин Боруля» І.Карпенко-Карий) , ніж (Чіпка Панаса Мирного) або крило («Сойчине крило» І.Франка)

       Максимальна оцінка 3 бал, час на розгадування 1 хв.

  Підсумок. Слово журі.

       3 конкурс: «Установи відповідність»

 Максим. оцінка 21 бал, (кожна правильна відповідь—1 бал), час викон.5-7 хв

                      А)   «Хто автор твору?»

       Установіть відповідність між авторами та їхніми творами:

  1. І.Нечуй-Левицький                                 А «Мойсей»;
  2.  Панас Мирний                                        Б  «Кайдашева сім’я»;
  3. І.Карпенко-Карий                                    В «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
  4. І.Франко                                                    Г «Мартин Боруля»;

                                                                   Д «Земля».

       Відповіді: 1—б,  2—в,   3—г,   4—а.

                        Б) «Назви героя»

       Установіть відповідність між назвою твору та його героєм:

  1. Омелько                                                   А «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
  2. Максим Гудзь                                          Б «Украдене щастя»;
  3. Націєвський                                             В «Кайдашева сім’я»;
  4. Анна Задорожна                                      Г «Сойчине крило» ;

                                                                    Д «Мартин Боруля» .

            Відповіді: 1—в,  2—а,   3—д,   4—б.

                            В) «Знайди псевдонім» 

         Установіть відповідність між  прізвищем письменника і псевдонімом:

  1. Франко                                             А  І.Карпенко-Карий;
  2. Левицький                                       Б   Панас Мирний;
  3. Рудченко                                          В  І.Нечуй-Левицький;
  4. Тобілевич                                         Г  О.Олесь;

                                                          Д  О.Гончар.

Відповіді:    2—в,   3—б,   4—а.

           Г) «Визнач жанр»

             Установіть відповідність між назвою твору і його жанром:

  1. Повість                                      А  «Сойчине крило» ;
  2. Роман                                         Б  «Украдене щастя»;
  3. Комедія                                      В  «Кайдашева сім’я»;
  4. Поема                                         Г  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
  5.  Новела                                      Д  «Мартин Боруля»; 
  6. Драма                                         Е  «Мойсей»;

                                                    Є  «Чого являєшся мені у сні?»  

    Відповіді: 1—в,  2—г,   3—д,   4—е,   5—а, 6—б.

                              Д) «Вибери портрет»

Установіть відповідність між прізвищем письменника та його портретом.

 Слово журі.

     4 конкурс: «Клоуз-тести» (або  «Дайте швидку відповідь)»

По-черзі кожній команді, якщо дана команда не знає—запитую іншу.

Кожна правильна відповідь 1 бал.

  1.  Підзаголовок збірки «Зів’яле листя»   …           («Лірична драма»).
  2.  Співавтор Панаса Мирного у написанні роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (Іван Білик).
  3.  Попередня назва  роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»   …   («Пропаща сила).
  4.  Збірка «Зів’яле листя»  складається з …      (3 жмутків)           
  5.   Перетворився із правдошукача на розбійника  …   (Чіпка).
  6.   Події «Кайдашевої сім’ї» відбуваються у селі   …    (Семигори).
  7.   Події  роману  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» відбуваються у селі   …  (Піски). 
  8.   Події драми «Украдене щастя» відбуваються у селі   … (Незваничі).
  9.  Головний герой—багатий орендатор землі. Його звали…   (Мартин Боруля).
  10.    Її називали «польовою царівною» і злодійською дочкою   …  (Галя).
  11.    Мартин Боруля так хотів отримати …   (титул дворянства).
  12.    «Сцена—мій кумир, театр—священний храм для мене!»--це слова   (І.Карпенка-Карого)
  13.    І.Карпенко-Карий входив до театральної трупи, яка дістала назву    …  («театр корифеїв»).
  14.    Він з ранніх літ відзначався складною вдачею, яка була незрозумілою Мотрі. Це  …            (Чіпка)
  15.    Прототипом Чіпки Варениченка був   …      (Василь Гнидка).
  16.    В основу цього твору лягла «Пісня про шандаря». Це твір …  («Украдене щастя»).
  17.    Постійні сварки псують родинне життя сім’ї    …  (Кайдашів).
  18.    Він велить своїм дітям називати його папінька, у кінці твору спалює документи, які гарантували йому дворянство …  (Боруля).

 

5 конкурс: «Художній» 

1). З якого твору малюнок?  (сойка і воли)

2). Скласти ілюстрацію, назвати, хто зображений, з якого твору та автора даного твору.       Масимальна оцінка 7 балів, час виконання 2 хвилини

Відповіді:  Мойсей, Чіпка, Галя, Мартин Боруля

Слово журі.

6 конкурс: «Пятий зайвий»

І к. 1. Лаврін, Мелашка, Мотря, Михайло Гурман, Омелько Кайдаш.

ІІ к. 1. Чіпка, Галя, Христя, Микола Задорожний, Максим Гудзь.

 І к. 2. Датан, Олександр, Авірон, Мойсей, Азазель

ІІ к. 2.Роксана, Мартин, генерал Птоломей, богиня, аскет.

 .               Макс.оцінка 2 бали.

 

   7 конкурс: «Склади цитату»   

Масимальна оцінка 3 бали, час виконання 1-2 хвилини

  1. П.Я.Рудченко—«перший симфоніст української прози»   (Олесь Гончар).
  2. І.Я.Франко—«геній української нації, розум і серце українців”( М.Рильський).

 

  ІV. Підведення підсумків уроку

         Слово журі. Визначення команди-переможниці. Виставлення оцінок.

   V. Рефлексія

      -Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

      - Що найбільше запамяталось?

      -Яке завдання було найцікавішим? Найлегшим? Найважчим?

    VI. Інформація-інструктаж домашнього завдання

        1. Повторити пройдений матеріал.

        2. Підготуватись до контрольної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1.  

1

 

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку