Розробка уроку на тему «ВИЙДИ, ВИЙДИ, СОНЕЧКО...»

Про матеріал
Мета: * навчальна: ознайомити учнів із поняттям «пісня-закличка»; учити визначати засоби виразності музичних творів, порівнювати життєвий зміст, настрій і характер музичних творів; • розвивальна: розвивати музично-слухові уявлення в процесі сприймання, виконання; • виховна: виховувати любов до природи, української народної пісні.
Перегляд файлу

Урок № 25. «ВИЙДИ, ВИЙДИ, СОНЕЧКО...»

Мета:

* навчальна: ознайомити учнів із поняттям «пісня-закличка»; учити визначати засо­би виразності музичних творів, порівнювати життєвий зміст, настрій і характер му­зичних творів;

 розвивальна: розвивати музично-слухові уявлення в процесі сприймання, вико­нання;

 виховна: виховувати любов до природи, української народної пісні.

Музичний матеріал: О. Барвінський «Сонечко»; українські народні пісні «Вийди, вийди, сонечко», «Ой, минула вже зима»; поспівка «Сонечко»; гра «Впіймай у долоньку». Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музично­го мистецтва. 1 клас»; вірші «Дід Мороз і Весна» П. Воронька, «Так починається вес­на» А. Костецького.

Обладнання: дитячі музичні інструменти; компютер; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Сонечко» О. Барвінського).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до уроку

 Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Які пісні називають веснянками?

 Які вам відомі веснянки?

 Який вони мають настрій?

Гра «Впіймай у долоньку» (грайлива, радісна, похмура, сумна, ласкава)

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Наприкінці зими та на початку весни ми постійно бачимо су­перечки між зимою та весною: щойно почав танути сніг та закапали буруль­ки — раптом налетіла завірюха, а за мить — знову засяяло сонечко! І ми з не­терпінням чекаємо, коли вийде сонечко та знову зігріє нашу землю. А навколо звучать пісні! Які пісні необхідно виконувати, щоб сонечко якнайшвидше зі­гріло нас своїм теплом? Сьогодні на уроці ми вивчимо такі пісні.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель. Послухайте уважно вірш. Як ви гадаєте, чому Дід Мороз кри­чав: «Це не чесно!»?

ДІД МОРОЗ І ВЕСНА

Дуже хвастав Дід Мороз: І сказала: «А мені? »

«Я страшніший бур і гроз. Дід сховався в гущині

Вже його полоскочу — І кричить з кущів: «Ні, Весно!

Не до сміху, до плачу. Це не чесно, це не чесно!

Я нікого не боюсь, Ти мені, красуне мила,

Всім дошкулити берусь!» Сиву бороду спалила!»

Тут з’явилася Весна, А Весна стоїть, сміється:

Уклонилася вона «Хай Мороз не задається!»

П. Воронько

Після зимового сну природа пробуджується, навколо нас звучить безліч звуків — вулицею дзюркотять струмочки, голосно співають пташки, на дере­вах лопаються бруньки і молоденькі листочки весело шепочуться з вітром.

 

ТАК ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА

Знов починається весна!..

Знов починаються дива...

То серед двору із-під снігу

 Раптово визирне трава,

То раптом лагідні веснянки

Засіють щоки та носи,

Чи розщебечуться —

Ще зранку! —

Птахи на різні голоси!

А вчора...  Вчора...  Що й казати!

Всі веселилися До сліз:

Славко —Дражнило й задирака — Наталці проліски приніс!...

І зовсім це не дивина: Так починається весна!

А. Костецький

4.1. Засвоєння нових знань Засвоєння понять

У давні часи люди вірили: якщо дружно покликати весну, радіти її на­ближенню, то вона настане швидше. Закликання весни відтворені у бага­тьох українських піснях, що називають веснянками.

Своїми піснями діти закликали весняне сонечко пролити своє золоте проміння на поле, подвір’я, квіти та на дітей, які з нетерпінням чекають на весну. Такі пісні називають піснями-закличками.

Учитель. Такі пісні-заклички співали голосно, щоб їх почули широкий степ і темний ліс, високі пагорби і швидка річка. Сьогодні ми вивчимо таку веснянку.

4.2. Вокально-хорова робота

Слухання та розучування поспівки «Сонечко»

Розучування української народної пісні «Вийди, вийди, сонечко»

 Кого закликають діти у пісні?

 3 яким настроєм необхідно співати цю пісню?

 Яку ще пісню-веснянку ви знаєте?

Продовження роботи над українською народною піснею «Ой, минула вже зима», робота над одночасним початком співу, проспівуванням голосних звуків, інтонацією

 Чим схожі обидві веснянки?

4.3. Слухання музики

Учитель. Композитори часто використовують у своїх творах мелодії на­родних пісень. Одна з українських веснянок надихнула композитора О. Бар- вінського. Він написав п’єсу «Сонечко».

 Мелодія якої веснянки сподобалася композиторові?

Слухання п'єси «Сонечко» О. Барвінського

 Чи змінювався характер п’єси?

 Про яке сонечко розповідала музика — про яскраве й гаряче чи тепле й лас­каве? (Робота у зошитах, с. ЗО.)

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Сьогодні на уроці ми вітали появу сонечка. А допомогла нам музика!

 Яке сонечко зобразив композитор музикою?

 Чим схожі музичні твори про весну?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Сонечко» О. Барвін­ського).

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
2256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку