Розробка уроку "Народна казка "Ох"

Про матеріал
Розвиток комп’ютерних технологій став однією з перспективних платформ для розвитку сучасної моделі змішаного навчання. Представляю розробку уроку з української літератури для 5 класу за поданою моделлю та таксономією Блума.
Перегляд файлу

Орієнтований план проведення уроку української літератури у 5 класі за змішаним навчанням

 

Дата:

Урок № 9

Клас: 5

Тема уроку: Казка «Ох». Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казці.

 

Навчальні цілі (за таксономією Блума)

5.

творчість

Створювати власні історії на основі ілюстрацій

4.

оцінка

Прогнозувати подальший розвиток подій, висловлювати судження стосовно правильності чи неправильності вчинків героїв.

3.

застосування

Вміти наводити приклади з тексту

2.

розуміння

Доводити фантастичність та реальність описуваних подій, характеризувати персонажів.

1.

отримання знання

Визначати ідейно-тематичний зміст казки, її виховну роль.

 

Похожее изображение

Робота вдома

 

Картинки по запросу піктограма блокнот

Елементи традиційного навчання

 

Картинки по запросу піктограма школа

Робота в школі, на уроці

Картинки по запросу піктограма книга

Робота з книгою, словником, зошитом

Похожее изображение

Засоби мультимедії, ресурси on-line

Картинки по запросу піктограма група

Групова робота, презентація власної роботи

Картинки по запросу піктограма інтернет

Мережа

 

 

 

Опис навчальних завдань

 

 

Час хв

Місце

Засоби

on-line/ off-line

1

Прочитати народну казку «Ох».

 

Заздалегідь

Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма книга

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

2

Подивитися відео «Казки Лірника Сашка. Ох!». Режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=1Kvz7xW-DLA

Зробити висновок про те, як особистість розповідача впливає на сприйняття змісту твору.

9:20

Похожее изображение

Описание: Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма інтернет

3

«Чи уважний ти читач?»

 

З-поміж запропонованих слів знайдіть назви тварин та птахів, в яких протягом казки оберталися головні персонажі. Пригадайте за яких обставин це відбувалося. Режим доступу: https://wordart.com/4lkm741bf0vb/%D1

7

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма інтернет

4

Евристична бесід. Робота над ідейно-тематичним змістом.

7

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

5

Міні-характеристика героїв. Складання інформаційного ґрона.

7

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

6

Робота в парах з прислів’ями про роль праці та впливу лінощів. Висловити власну думкую

5

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

7

Займи позицію.

Доведи або спростуй думку. «За своєю вдачею Ох добрий (злий), бо…»

5

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

8

Завдання знайти смислові зв’язки між сусідніми зображеннями. З наявного набору малюнків та асоціативного ряду. Режим доступу:https://sway.com/ZAXpriLHputAQ4lH

7

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма інтернет

9

Поміркуйте над тим, яке чарівне вміння ви би хотіли мати. Власну думку обґрунтувати.

 

Похожее изображение

Описание: Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма інтернет

 

Резервний час – 7 хв. (організаційні моменти, оцінювання, підсумки, домашнє завдання).

 

Пояснення для колег

 

До завдання 3.

Діти мають знайти тварину, на яку перетворювалися персонажі. Свою думку треба підтвердити епізодом з тексту.

Голуб – на 3-й рік праці Ох перетворив парубка на голуба.

Півень – на 1-й рік праці Ох перетворив парубка на півня.

Баран – на 2-й рік праці Ох перетворив парубка на барана

Щука – в щуку перетворився сам Ох, коли доганяв парубка.

Хорт, кінь, сокіл – на цих тварин  перетворювався син під час спроб втекти.

До завдання 4.

Питання до евристичної бесіди:

  1.            Чому батьки скаржилися на сина?
  2. Що робив син на кожній новій роботі?
  3. Знайдіть описи Оха, його оселі та жінки. 3а яких обставин герої познайомились з ним?
  4.          Яку умову найму запропонував Ох батьку? Чи погодився на це батько?
  5. Який ритуал проводив Ох, щоб зробити з ледачого парубка моторного козака?
  6.          Хто навчив батька, як визволити сина від Оха? Чи вдалося це батьку?
  7. Що зробив Ох, щоб повернути собі наймита? Які пригоди чекали на нього, щоб утримати хлопця при собі?
  8. Як хлопцю вдалося здобути волю?
  9.          Чи можна стверджувати, що в цій казці Добро перемогло Зло?

 

До завдання 5. Складання інформаційного ґрона до образів персонажів.

 

Син

Ох

ледащо

зморщений

недотепа

маленький дідок

вражий син

борода зелена аж по коліна

гарний козак

лісовий цар

моторний парубок

 

 

До завдання 6. Поясніть значення прислів’їв. Який вплив на людину мають лінощі та праця?

Білі руки роботи бояться.

Була б охота — знайдеться всяка робота.

Очам страшно, а руки зроблять.

Бджола мала, а й та працює.

Діло майстра величає.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Світлана Романцова
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 вересня 2019
Переглядів
5197
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку