Орієнтований план проведення уроку української літератури у 5 класі за змішаним навчанням
Дата:
Урок № 9
Клас: 5
Тема уроку: Казка «Ох». Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казці.
Навчальні цілі (за таксономією Блума)
5. |
творчість |
Створювати власні історії на основі ілюстрацій |
4. |
оцінка |
Прогнозувати подальший розвиток подій, висловлювати судження стосовно правильності чи неправильності вчинків героїв. |
3. |
застосування |
Вміти наводити приклади з тексту |
2. |
розуміння |
Доводити фантастичність та реальність описуваних подій, характеризувати персонажів. |
1. |
отримання знання |
Визначати ідейно-тематичний зміст казки, її виховну роль. |
|
Робота вдома
|
|
Елементи традиційного навчання
|
|
Робота в школі, на уроці |
|
Робота з книгою, словником, зошитом |
|
Засоби мультимедії, ресурси on-line |
|
Групова робота, презентація власної роботи |
|
Мережа |
|
|
Опис навчальних завдань
|
|
Час хв |
Місце |
Засоби |
on-line/ off-line |
1 |
Прочитати народну казку «Ох». |
Заздалегідь |
|
|
|
2 |
Подивитися відео «Казки Лірника Сашка. Ох!». Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=1Kvz7xW-DLA Зробити висновок про те, як особистість розповідача впливає на сприйняття змісту твору. |
9:20 |
|
|
|
3 |
«Чи уважний ти читач?»
З-поміж запропонованих слів знайдіть назви тварин та птахів, в яких протягом казки оберталися головні персонажі. Пригадайте за яких обставин це відбувалося. Режим доступу: https://wordart.com/4lkm741bf0vb/%D1 |
7 |
|
|
|
4 |
Евристична бесід. Робота над ідейно-тематичним змістом. |
7 |
|
|
|
5 |
Міні-характеристика героїв. Складання інформаційного ґрона. |
7 |
|
|
|
6 |
Робота в парах з прислів’ями про роль праці та впливу лінощів. Висловити власну думкую |
5 |
|
|
|
7 |
Займи позицію. Доведи або спростуй думку. «За своєю вдачею Ох добрий (злий), бо…» |
5 |
|
|
|
8 |
Завдання знайти смислові зв’язки між сусідніми зображеннями. З наявного набору малюнків та асоціативного ряду. Режим доступу:https://sway.com/ZAXpriLHputAQ4lH |
7 |
|
|
|
9 |
Поміркуйте над тим, яке чарівне вміння ви би хотіли мати. Власну думку обґрунтувати. |
|
|
|
|
Резервний час – 7 хв. (організаційні моменти, оцінювання, підсумки, домашнє завдання).
Пояснення для колег
До завдання 3.
Діти мають знайти тварину, на яку перетворювалися персонажі. Свою думку треба підтвердити епізодом з тексту.
Голуб – на 3-й рік праці Ох перетворив парубка на голуба.
Півень – на 1-й рік праці Ох перетворив парубка на півня.
Баран – на 2-й рік праці Ох перетворив парубка на барана
Щука – в щуку перетворився сам Ох, коли доганяв парубка.
Хорт, кінь, сокіл – на цих тварин перетворювався син під час спроб втекти.
До завдання 4.
Питання до евристичної бесіди:
До завдання 5. Складання інформаційного ґрона до образів персонажів.
Син |
Ох |
ледащо |
зморщений |
недотепа |
маленький дідок |
вражий син |
борода зелена аж по коліна |
гарний козак |
лісовий цар |
моторний парубок |
|
До завдання 6. Поясніть значення прислів’їв. Який вплив на людину мають лінощі та праця?
Білі руки роботи бояться.
Була б охота — знайдеться всяка робота.
Очам страшно, а руки зроблять.
Бджола мала, а й та працює.
Діло майстра величає.