Розробка уроку "Зимові витинанки. Новорічні сніжинки."

Про матеріал
Пояснити учням поняття «симетричний малюнок», «витинанка», ознайомити учнів із вирізанням симетричної силуетної форми як видом художньої роботи з папером, навчити дітей працювати за зразком, розвивати зорову й асоціативну пам’ять, образне мислення, моторику рук, активізувати творчу діяльність учнів в умовах практичної роботи, виховувати акуратність, спостережливість та любов до творчої роботи з папером.
Перегляд файлу

Тема: Зимові витинанки   « Новорічні сніжинки»

Мета:

Формування ключових компетентностей: пояснити учням поняття «симетричний малюнок», «витинанка», ознайомити учнів із вирізанням симетричної силуетної форми як видом художньої роботи з папером;

Формування предметних компетентностей: навчити дітей працювати за зразком, розвивати зорову і асоціативну пам’ять, образне мислення, моторику рук, активізувати творчу діяльність учнів в умовах практичної роботи, виховувати акуратність, спостережливість та любов до творчої роботи з папером.

Очікувані результати:   діти повинні розуміти поняття «симетричний малюнок», «витинанка» і розрізняти види витинанок; знати матеріали та інструменти необхідні для  створення сніжинок; складати, вирізувати та прорізувати прості силуетні форми (на елементарному рівні).

 

Обладнання для вчителя. Навчальні роботи з методичного фонду; ТЗН, зображення гілок в інеї, сніжинок, кристалів льоду, матеріали для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи, шаблони, презентація.

Обладнання для учнів. Білий папір; кольоровий папір; простий олівець; ножиці; клей;

Методи і засоби роботи:евристична бесіда; практична робота на основі засвоєного матеріалу.

                                                              Хід уроку

І. Організаційна частина.

- Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен вже приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними і хлоп’ята.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда

    - Яка зараз пора року?

-Які ознаки зими ви знаєте? (Сніг, мороз, холоди, ялинка, Новий рік, Різдво)

- Коли ми кажемо зима, то обов’язково думаємо, що це …?

    -  Які кольори характеризують зиму?

    - А що таке сніг? Із чого він складається?

      - Чим прикрашають приміщення до зимових свят?

2.Розповідь вчителя з елементами бесіди.

     Сьогодні на нас чекає подорож у чарівний світ декоративного мистецтва – Світ Витинанки.

      Здавна в Україні житла прикрашали ажурними паперовими витинанками. Ви мабуть ще не знаєте, що в кожному аркуші паперу ховаються витинанки-невидимки. Як же їх звідти виманити? Раніше люди це робили так: фарбували папір соком ягід бузини або червоного буряка, а вже потім починали витинати, виманювати з паперу візерунки, квіти, сонечка, тваринок.

      Вам, діти, напевно цікаво як виготовляють такі витинанки? Так дуже просто. Спочатку складають папір, а потім вирізують візерунки.

     Зараз давайте відкриємо підручники на сторінці 63 і роздивимось витинанки.

-         Що на них зображено?

      Зверніть увагу. Що є витинанки, в яких ліва і права частини однакові, а у круглих – рисунок повторюється по колу.

-         Так що ж таке витинанка?

     Витинанка – це орнаментальна або фігурна прикраса житла, яка витята ножицями або спеціальним ножем з білого або кольорового паперу. Від назви техніки виготовлення походить і назва.

ІІІ. Робота над темою уроку

    Сьогодні на уроці ми з вами будемо вчитись виготовляти новорічні прикраси для оздоблення свого житла в техніці витинанки .

- А зараз ми сядемо спокійно, заплющимо очки, послухаємо казку і пофантазуємо.

 

(під музику  вчитель читає казку)

Жила-була Сніжинка

Казка

У великої чорної хмари народились сніжинки. Вони були ще зовсім маленькі, і хмара їх тримала при собі, щоб підросли. Вона дуже любила своїх маленьких красунь і надзвичайно тішилась ними. Хмара носилась з ними над Землею і показувала маленьким сніжинкам довкілля, яке вони колись, коли підростуть, зроблять білим-білим, і тоді люди називатимуть свою Землю білим світом. Сніжинкам це дуже подобалось, вони із задоволенням роздивлялись все навколо і мріяли швидше підрости.

І ось настав час, коли сніжинки стали вже зовсім великі, і мати-хмара випустила їх у широкий світ. О! Як це було прекрасно! Сніжинки закружляли над Землею у веселому таночку і літали, літали... А поміж ними всіма була одна чарівна, не схожа на інших Сніжинка. Вона була така гарна, така чарівна, що кращої ще ніколи не бачив світ. Сніжинка була така легка, така срібляста! Вона так чудово танцювала, що з нею ніхто не міг зрівнятись. Довго носились над Землею у казковому танці білі сніжинки, так довго, що деякі потомились і почали опускатись на поля і ліси, на річки і гори, на будинки і подвір’я, де жили люди. І світ справді став білий-білий! А наша Сніжинка все танцювала і танцювала, вона ніяк не могла зупинитись: так їй подобалось літати високо, кружляти в морозному повітрі і все навколо бачити. Та і вона нарешті втомилась і плавно почала спускатись до Землі. Але побачила вона найвищу ялинку і вирішила присісти на її верхівку. Сніжинка присіла на самий вершечок ялини і замилувалась навколишнім краєвидом. Так гарно було навкруги, чисто, біло і пахло морозом і свіжістю.

А хмара відступила далеко і попрощалась зі своїми діточками-сніжинками. Бо дорослих вона випустила, а маленьких понесла, щоб підростали. А тут і день погас, прийшла ніч зі своїми чарами. На небі раптом почали одна за одною з’являтися зорі. Як це було красиво! Сніжинка підперла личко кулачками і захоплено дивилась на цю неповторну красу і милувалась. Вона була дуже щаслива, що народилась на світ і мала можливість милуватись цим дивом. Пройшла ніч-чарівниця, і на сході почало світліти, зорі почали гаснути... Ви бачили, як зникають зорі? Сніжинка мало не розплакалась, але тут вона побачила ще більше диво! Раптом на небо випливло чарівне малинове Сонце! Воно було таке велике і гарне, що Сніжинка аж засяяла від радості. Такого вона ще не бачила, бо в хмарі, де вона народилась, було тісно і темно, а тут така краса! Їй знову захотілось піднятись високо і танцювати, танцювати... А легкий вітерець, що поруч сидів, теж захотів потанцювати і політати, тому він підхопив Сніжинку, і вони вдвох закружляли у веселому вальсі. Вранішнє проміння освітлювало все навколо, і в його промінні Сніжинка вигравала, виблискувала всіма барвами веселки. Це був неповторний час! Довго вони танцювали, а коли втомлювались, то присідали то на одну гілочку, то на іншу, аж поки зовсім не стомилась Сніжинка, і тоді заніс її Вітер аж під густу ялину. Там Сніжинка і залишилась. Та ви не подумайте, що під ялиною їй було погано, зовсім ні, а навпаки. Вона почувала себе дуже затишно. Поруч було багато подружок, з якими було про що поговорити, бо кожна багато побачила. А ще вона тут побачила стільки цікавого, що могла б годинами розповідати дітям казки і різні оповідання.

                                                                                          За  Надією Красоткіною

-         Отже, діти, ви вже уявили цю чарівну сніжинку?

-         Сьогодні на уроці, як ви вже зрозуміли, ми з вами навчимося витинати сніжинку.

- Чи доводилося вам розглядати сніжинки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На що вони схожі?

- Скільки кутів має сніжинка?

- Чому сніжинки на долонях швидко тануть?

- Розгляньте зразки сніжинок (на дошці висять різноманітні сніжинки).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Поточний інструктаж.

Перед роботою давайте згадаємо правила безпеки користування інструментами:

Пам’ятати треба нам,

Що різати можем  лиш від себе,

І акуратно працювати, і особливо обережно.

Щоб правильно ножиці один одному подати,

То зімкнуті леза в долоні узяти,

Закінчивши працю, прибрати все чисто,

А зімкнуті ножиці покласти на місце.

Пам’ятайте, що акуратна, проста витинанка має кращий вигляд, ніж складна, але неохайно виконана. Розпочинайте роботу.

VI. Практична діяльність учнів  Склади аркуш тонкого білого паперу за зразком.

 

 

 

 

 

 

 

 

    Крок 1. У випадку, якщо  використати готові шаблони, можете переходити одразу до пункту 3.

     Якщо ви використовуєте папір формату A4, то перш за все потрібно надати листку паперу квадратної форми. Для цього зігніть лівий верхній кут аркуша вниз. (рис. 1)

                 Крок 2. Відріжте праву частину, щоб утворився трикутник.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                Крок 3. Лівий верхній кут зігніть по діагоналі(рис. 3)

 Для того, щоб майбутня сніжинка була більш акуратною та симетричною, у цьому та всіх інших кроках згин повинен бути дуже щільним.

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

     Крок 4. Не міняючи положення аркушу, загніть верхній кут трикутника по лінії, що проходить через центральну точку його найбільшої сторони(рис.4).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Крок 5. Розділіть утворений новий трикутник лініями на три рівні частини. Загніть лівий кут під кутом (рис.5).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Крок 6.  Тепер загніть правий кут трикутника під кутом  .

 Якщо все зроблено правильно, то сторона трикутника має співпасти із лінією загину із пункту 5, а заготовка повинна мати такий вигляд, який зображений на рис. 6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Крок 7. По горизонтальній лінії відріжте нижню частину заготовки, щоб утворився рівносторонній трикутник .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Крок 8. Перед вами 1/12 частина майбутньої сніжинки. Олівцем намітьте дизайн сніжинки. Ви можете використати готові візерунки, роздрукувавши схеми, що наведені нижче.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Крок 9. Акуратно ножицями відріжте зайві частини.

       Крок 10. Розгорніть папір, розпрямте сніжинку та насолоджуйтеся результатом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV.Фізкультхвилинка.

Зимонька до нас прийшла,

Сніг пухкий нам принесла.

І летять, летять сніжинки

На дерева, на стежинки.

М и сніжиночки малі,

Покружляли в вишині.

А зима нас підганяє,

Землю всю нами встеляє.

По сніжку, як по перині,

Покачаємось на спині.

У заметах сніг лежить,

Під ногами він скрипить.

А тепер на лижі стали

І до  класу всі помчали.

Продовження практичної роботи.

2. Вирізування сніжинок.

Учитель надає індивідуальну допомогу окремим учням. Можна запропонувати роботу у парах для того, щоб спостерігати, як працюють діти разом.

3. Виставка та оцінювання робіт

Рефлексія

- Помилуємося нашими роботами. Гарні вийшли?

- Подобаються?

Летять, летять сніжинки на поле, ліс і сад.
Веселий свій таночок танцює снігопад .

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 травня
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку