Образотворче мистецтво
Календарно-тематичне планування складено згідно
Типової освітньої програми,розробленої під керівництвом Савченко О.Я ..,для закладів
загальної середньої освіти 3-4класи,затверджені Наказом Міністерство освіти і науки України від 12.08.2022 №743-22
Підручник: Мистецтво : підруч. інтегрованого курсу для 3 класу закладів загальної середньої освіти / О. В. Калініченко, Л. С. Аристова. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. — 128 с.
1 год на тиждень |
35год на рік |
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Прим |
|
І семестр |
|
|
Тема1. Літні враження. Краса народного мистецтва (4год) |
|||
1 |
Повторення понять: графіка, живопис, скульптура; композиція, композиційний центр .Колективна робота «Калейдоскоп літніх вражень» |
6.09 |
|
2 |
Рослинний орнамент, геометричний орнамент, декоративно-прикладне мистецтво; повторення понять ритм, декор. Створення геометричного орнаменту у смузі (кольорові олівці, фломастери |
13.09 |
|
3 |
Краса народного мистецтва. Народна іграшка; повторення понять орнамент, візерунок . Ліплення веселого коника із застосуванням декору (пластилін, за бажанням матеріали для декору) |
20.09 |
|
4 |
Рослинний орнамент, елементарна стилізація форми, декор як засіб наповнення й збагачення форми. Створення рослинного орнаменту в крузі (витинанка, аплікація з кольорового паперу) |
27.09 |
|
Тема 2. Розмаїття кольорів і мелодій (3год) |
|||
5 |
Колір як засіб образотворчої виразності, споріднені кольори Малювання композиції «Кружляє листопад», передача багатства відтінків осінніх кольорів (гуаш) |
4.10 |
|
6 |
Контрастні кольори . Створення композиції «Дарунки осені» (акварель) |
11.10 |
|
7 |
Світлі та темні відтінки кольорів, розбіл та затемнення кольору. Малювання хмар в сонячну або дощову погоду з застосуванням розбілу та затемнення кольорів (гуаш) |
18.10 |
|
|
Тема 3. Чарівність графіки і вокальної музики (3 год) |
||
8 |
Засоби виразності графіки. Створення композиції «Штрихи осені» із застосуванням різноманітних ліній та штрихів, передачею настрою природи за допомогою кольорів (пастель або кольорова крейда) Влаштування шкільної виставки графічних робіт «Штрихи осені» |
1.11 |
|
9 |
Зображення на одному аркуші двох композицій «Пригоди Вітерця» (у тиху і вітряну погоду) лініями та штрихами (графітні олівці, фломастери) |
8.11 |
|
10 |
Створення образу осені в аплікації з природних матеріалів |
15.11 |
|
Тема 4. Веселий зоопарк. Зимові фантазії (5 год) |
|||
11 |
Ліплення тварини за вподобанням із застосуванням фактури для надання образу виразності (пластилін) Колективна робота: спільна композиція «Веселий зоопарк» |
22.11 |
|
12 |
Створення рельєфу із зображенням тварини — зразок для виготовлення печива «Зоологічне»: «Поважний слон», «Кенгуру», «Веселе левеня» (пластилін) |
29.11 |
|
13 |
Створення композиції «Зимова фантазія» (гуаш або акварель) |
6.12 |
|
14 |
Виготовлення казкового замку в об’ємі (вирізування, конструювання з паперу та інших підручних матеріалів) |
13.12 |
|
15 |
Зображення зимових розваг дітей (гуаш) Виставка художніх робіт учнів |
20.12 |
|
ІІ- семестр |
|||
Тема 5.Секрети жанрів і форм(4 год) |
|||
16 |
Жанри образотворчого мистецтва: портрет, пейзаж, натюрморт. Зображення портрета друга, міський/сільський пейзаж або натюрморт із предметів побуту (матеріали на вибір) |
08.01 |
|
17 |
Натюрморт; головне і другорядне в композиції, центр композиції Створення аплікації «Ранковий натюрморт» із посуду для чаювання (кольоровий папір) |
15.01 |
|
18 |
Симетрія, асиметрія. Створення у певному форматі симетричної або асиметричної композиції «Квіти на підвіконні» (кольорові олівці) |
22.01 |
|
19 |
Натюрморт, розташування предметів у просторі, загородження віддалених об’єктів ближчими до спостерігача; розміщення предметів на картинній площині. Зображення натюрморту з улюблених фруктів (гуаш) Колективна робота: виставка малюнків «Смачний десерт» у шкільній їдальні |
29.01 |
|
Тема6. Портрет і пейзаж . Тварини у світі мистецтва (5год) |
|||
20 |
Портрет, уявлення про різновиди портретів; настрій в портреті . Зображення автопортрета (гуаш); передавання в ньому свого настрою Колективна робота: «Моя шкільна родина» |
5.02 |
|
21 |
Пейзаж; уявлення про різновиди пейзажу; уявлення про перспективу: зменшення предметів, втрата чіткості зображення, набуття предметами холодних відтінків кольорів з віддаленням до горизонту. Зображення весняного пейзажу (акварель, воскові олівці або свічка) |
12.02 |
|
|
|||
22 |
Анімалістичний жанр, анімалізм, художники-анімалісти.Зображення тварини, яка найбільше подобається (матеріали на вибір) |
19.02 |
|
23 |
Уявлення про реалістичне і стилізоване зображення; елементарна стилізація форми. Створення образу тварини — казкового персонажу, для мультфільму чи театральної вистави (матеріали на вибір) |
26.02 |
|
24 |
Фантастичне зображення; головне і другорядне в композиції. Зображення фантастичної тварини у її середовищі (акварель або гуаш) |
4.03 |
|
Тема 25. Магія театру (2год) |
|||
25 |
Театральне мистецтво; художникпостановник, художник-декоратор; художник-костюмер, гример. Виготовлення предмета бутафорії для однієї з вистав: «Котигорошко», «Попелюшка», «Білосніжка», «Аладдін», «Царівна-жаба» (матеріали на вибір) |
11.03 |
|
26 |
Ляльковий театр; театральна лялька. Виготовлення театральної ляльки – улюбленого театрального героя (матеріали на вибір) |
18.03 |
|
Тема 27. Зустрічаємо літо(9год) |
|||
27 |
Порівняння між собою розмірів частин цілого (уявлення про пропорції); повторення понять: скульптура, кругла і рельєф; форма і колір .Ліплення бджілки (пластилін) |
1.04 |
|
28 |
Повторення понять: композиція, декор, ритм СМ: фото святково прикрашених тортів .Колективна робота (у групах): проведення гри-конкурсу «Король тортів» на краще оформлення святкового торта |
8.04 |
|
29 |
Повторення поняття аплікація. Виготовлення аплікації «Сонячні квіти» |
15.04 |
|
30 |
Повторення поняття аплікація. Виготовлення аплікації «Смачне морозиво» |
22.04 |
|
31 |
Об’ємна паперопластика. Вітальна листівка. Виготовлення вітальної листівка до Дня матері (аплікація) |
29.04 |
|
32 |
Бесіда про архітектуру майбутнього. Зображення своєї мрії |
6.05 |
|
33 |
Художні роботи до Міжнародного дня захисту дітей |
13.05 |
|
34 |
Художні загадки. Композиція «Я люблю малювати… » |
20.05 |
|
35 |
Підсумковий урок за рік. Виставка художніх робіт учнів |
27.05 |
|