Мета уроку: 1. Узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «Об'ємно – просторова форма. Архітектура і місто».
2.Навчити дітей виконувати колективну роботу, виховуючи почуття співпраці, товариства, взаємодопомоги.
3. Розвивати творчу ініціативи, фантазію, увагу, образне мислення.
Урок №16
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМОЮ:
«ОБ’ЄМНО-ПРОСТОРОВА ФОРМА. АРХІТЕКТУРА І МІСТО»
Колективна робота «Місто майбутнього».
Мета уроку: 1. Узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «Об’ємно – просторова форма. Архітектура і місто».
2.Навчити дітей виконувати колективну роботу, виховуючи почуття співпраці, товариства, взаємодопомоги.
3. Розвивати творчу ініціативи, фантазію, увагу, образне мислення.
^ Тип уроку: закріплення набутих знань
Техніка виконання: за вибором учнів ( живопис, аплікація, графіка тощо)
Обладнання: для учнів – кольоровий папір, клей, ножиці; альбом, фломастери фарби акварельні та гуаш , гелеві ручки.
для вчителя – зразки футурологічних проектів.
Вузлики на пам'ять:
^ Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми уроку.
Сьогодні на уроці ми узагальнимо ваші знання з теми «Об’ємно – просторова форма. Архітектура і місто» та виконаємо панно «Місто майбутнього»
ІІІ. Закріплення набутих знань.
Тест ( самооцінювання – кожна вірна відповідь 1 бал)
а) скульптура
б) живопис
в) графіка
г) архітектура
а) побутова, громадська, спеціальна
б) архітектура об’ємних споруд, ландшафтна архітектура, містобудування.
в) історична, сучасна
3. Які якості повинні бути притаманні архітектурній споруді?
а) краса, привабливість
б) міцність, краса, корисність
в) міцність, пристосованість для кліматичних умов
^ 4. Що таке екстер’єр?
а) зовнішній вигляд архітектурної споруди
б) зображення частини внутрішнього вигляду архітектурної споруди
в) внутрішній вигляд архітектурної споруди
^ 5. На які підвили поділяється архітектура за призначенням?
а) об’ємна, містобудівна, промислова
б) промислова, громадська, житлова
в) житлова, культова, громадська, промислова
^ 6. Сукупність найтиповіших ознак, засобів виразності, творчих прийомів, що склалися у певного народу у певний історичний період:
а) образ
б) нюанс
в) стиль
г) ефект
^ 7. Колони «дарицького», «іоничного», «коринфського» ордерів є характерними для архітектури:
а) Давній Греції
б) Доколумбової Америки
в) Візантії
г) Стародавнього Єгипту
^ 8. Для якого стилю притаманні підкреслена спрямованість в небо, стріль чати арки, каркасні конструкції, велетенські вітражі?
а) романський
б) бароко
в) готичний
г) модерн
^ 9. Ландшафтний дизайн – це
а) мистецтво гармонійного поєднання рукотворних куточків природи і краєвидів з формами архітектурних споруд, скульптурами
б) мистецтво планування архітектурних споруд
в) мистецтво дизайну внутрішніх приміщень споруди
г) мистецтво дизайну зовнішнього вигляду архітектурної споруди
^ 10. До монументального живопису відносяться …
а) портрет, пейзаж, натюрморт
б) мозаїка, фреска, вітраж
в) станкова, монументальна, мініатюра
г) історична, анімалістична, побутова картини
ІV. Отримання нових знань
Будинок майбутнього… Місто майбутнього…Яким чином вони будуть розвиватися? Найчастіше про це думають архітектори. Технічна вигадка, своєрідність, містобудівне винахідництво архітекторів – футурологів ( «футурум» - майбутнє) буквально не знають меж фантазії. Єдине світове місто, міста – мости, перекинуті над протоками, що розділяють континенти й острови, міста – кратери, гори – лабіринти, підводні та плаваючі поселення та жилі штучні супутники Землі… - неможливо перелічити все різноманіття ії проектів.
V. Практична робота
Архітектура не може розвиватися без пошуку й експерименту. Однією з традиційних «лабораторій» архітектури була й залишається архітектурна фантазія. Ми постараємося відірватися від повсякденного життя і здійснити «прорив» у майбутнє.
Кожен учень вибирає самостійно техніку виконання роботи.
VІ . Перевірка домашнього завдання за темою «То, що прикрашає архітектуру»
VІІ . Підсумок уроку. Аналіз учнівських робіт. Виставка кращих.