Розробка уроку:Перспектива з низькою лінією горизонту. Малю¬нок «Лижна база в горах».

Про матеріал

Мета: 1. Розкрити суть штучного життєвого середо­вища, визначити роль архітектора у його ство­ренні; обґрунтувати необхідність використання перспективи; визначити особливості виконання перспективи в гірському рельєфі (низька лінія горизонту), ознайомити з елементами стафажу.

2.Розвивати образне мислення, уяву, зорову пам'ять; удосконалювати навички роботи гра­фічними матеріалами, відпрацьовувати правила побудови перспективи.

3.Виховувати любов до природи, естетичний смак, інтерес до професії архітектора.

Перегляд файлу

УРОК 18

 

Тема. Перспектива з низькою лінією горизонту. Малю­нок «Лижна база в горах».

Мета: 1. Розкрити суть штучного життєвого середо­вища, визначити роль архітектора у його ство­ренні; обґрунтувати необхідність використання перспективи; визначити особливості виконання перспективи в гірському рельєфі (низька лінія горизонту), ознайомити з елементами стафажу.

  1. Розвивати образне мислення, уяву, зорову пам'ять; удосконалювати навички роботи гра­фічними матеріалами, відпрацьовувати правила побудови перспективи.
  2. Виховувати любов до природи, естетичний смак, інтерес до професії архітектора.

Обладнання: матеріали: графічні (простий олівець, чорна гелева або кулькова ручка), альбом із шаблонами (с. 30-31);

зоровий ряд: фотографії із зображенням Свято-гірського монастиря, палацу «Ластівчине гніз­до», китайського храму, церкви Покрова на Мер­лі; зображення перспективи будівлі в гірському рельєфі; зразки стафажу; приклад перспектив­ного зображення із застосуванням елементів стафажу.

 

ХІД уроку

 

І. Організація класу

 

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

  • Назвіть відомі вам природні ландшафти.
  • Що ми називаємо гармонією?
  • Назвіть складові елементи гармонії в природі.
  •  

III. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

На попередньому уроці ми говорили про гармонію в при­родному середовищі, але для людини також необхідне штучне життєве середовище, яке формується відповідно до особливостей соціальних процесів і рівня культури суспільства. Штучне жит­тєве середовище складається з архітектурного середовища (буді­вель і споруд), предметного середовища (світу речей, створеного людиною). Цей урок ми присвятимо створенню архітектурного середовища.

 

IV. Оголошення теми уроку

Отже, сьогодні ми поговоримо про гармонію архітектурних споруд і природи.

V. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

Архітектура це штучне, створене за законами краси, сере­довище, в якому відбуваються усі соціальні й фізіологічні про­цеси, пов'язані з життєдіяльністю людини. Проте архітектурний об'єкт має художньо й осмислено взаємодіяти, контактувати з навколишньою природою, а якщо його форма цілком відповідає змістові, об'єкт слід вважати досконалим.

Будівля, побудована поряд з іншими спорудами, матиме зовсім інший вигляд, ніж та, що самотньо стоїть на березі ріки, узвишшя. Подивіться фотографії із зображенням творінь архітекторів різ­них часів і народів, які демонструють повну гармонію з природ­ним ландшафтом. Гірські масиви вінчають чудові споруди, а храм Покрова самотньо стоїть над столицею Перлі. Пагорб своєю округлістю повторює форми закомар і барабана, піднімає церкву, зорово роблячи її ще вищою і стрункішою. Цей зліт підтримує, підсилює віддзеркалення церкви у воді, а дерева, трава, блакить неба відтіняють білизну стін, створюють образ легкості, чистоти, піднесення.

Для сприйняття архітектури дуже важливе оточення, органі­зація простору навколо. Для перевірки задуму при проектуванні архітектори будують перспективу остаточного зображення об'єкта у зв'язку із середовищем, яке дає реалістичне уявлення і про об'єкт. У перспективі широко застосовується стафаж.

 

VI. Практична робота

1. Слово вчителя.

Багато хто з вас, напевно, хотів би провести свій відпочинок у горах: взимку насолодитися катанням на лижах, влітку помилуватися водоспадами. Але для гарного відпочинку необхідні комфортні умови, щоб можна було задовольнити елементарні потреби людини, з цією метою архітектори проектують готелі, лижні бази. Гірський ландшафт диктує свої умови для створення образу будівлі, і найчастіше ці будівлі займають високе розташу­вання перед глядачами, що і приводить до виконання перспек­тиви з низькою лінією горизонту.

2. Створення малюнка «Лижна база в горах».

Зобразіть перспективу громадської будівлі (готелю, будинку відпочинку, лижної бази тощо) у гірському рельєфі, застосовуючи низьку лінію горизонту. Виконайте малюнок у графіці, доповніть необхідним стафажем. (Зразки елементів стафажу подані в аль­бомі з шаблонами.)

 

VII. Завершення уроку

Демонстрація завершених робіт. Завдання на наступний урок: підготувати фарби, пензлі.

 

docx
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку