розробка уроку : «Одноосібне підприємство»

Про матеріал
Автор даної розробки є викладачем економіки в професійному навчальному закладі. Дана тема є актуальною для учнів, які здобувають професію " Оператор комп'ютерного набору, обліковець".
Перегляд файлу

Тема уроку: «Одноосібне підприємство»

Мета уроку

  навчальна: сформувати в учнів поняття «приватної власності» і ознайомити із засадами на основі яких функціонує одноосібне володіння;
  розвиваюча: формувати логічність, послідовність у викладені своєї думки, уміти самостійно опрацьовувати матеріал та працювати в групах;
   виховна: виховувати економічне мислення, цікавість до вивчення предмета, допитливість, самостійність,

   Тип уроку: комбінований

   Вид уроку: робота великими групами

   Обладнання: роздатковий матеріал, конспекти.

   Основні терміни та поняття: приватне підприємство, одноосібна форма власності, асоціації, корпорації, фінансові групи, холдинги, синдикати, трести, консорціуми, концерни.

 Очікувані результати від учнів:
   Після цього уроку учні зможуть: - давати визначення понять, одноосібне володіння, «приватне підприємство»;
  - зрозуміють сукупність приватної власності, переваги і недоліки одноосібного володіння.
   - навчаться аналізувати діяльність сучасних підприємств, характеризувати підприємство  за формами власності:

 Структура уроку:

І. Організаційна  частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань,  умінь учнів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.

V. Закріплення вивченого матеріалу.
VІ.Підсумок уроку.
VІІ. Домашнє завдання


                           Хід уроку:

 І.Організаційна частина
Привітання

 Перевірка: 

 - присутні на уроці
- готовність учнів до уроку. 

   ІІ. Активізація опорних знань і вмінь учнів
   Економічна естафета
   Учні класу об’єднуються в три групи (за  рядами).
   На перші парти кожного ряду кладуться картки із завданнями. Учні, передаючи по рядку бланк, відповідають на кожне наступне запитання. Якщо учень дав неправильну відповідь, естафета переходить до наступної команди, яка продовжує відповідати на запитання. Виграє та команда, яка  першою дійшла до фінішу. На перше запитання бланку починає відповідати учень першого ряду, що сидить за першою партою. Якщо він правильно відповів, то на друге запитання відповідає його сусід по парті, і він правильно відповів, то бланк передається на другу парту цього ж ряду, і на третє запитання дає відповідь один із учнів другої парти. Якщо він не знає відповіді, то естафета переходить на першу парту другого  ряду. Учень, що сидить на першій парті другого ряду, відповідає на третє запитання картки      (картки запитань однакові на всіх рядах).  Якщо й другий ряд не відповів, то естафета передається на першу парту третього ряду.  Якщо в якомусь запитанні помилились учні т ретього ряду, то естафета знову переходить на перший ряд, але вже не на першу парту, а на ту де зупинилася картка. Переможцем уважається та команда, яка відповість на останнє запитання.


1. Що таке підприємство? (Це самостійний суб’єкт господарювання)

2. Які підприємництва бувають за розмірами? (великі, середні, малі)

3. Якою є основна мета підприємництва? (виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг)

4. Що вивчає економіка підприємства? (сукупність економічних процесів, що здійснюється на підприємстві)

5. Кого ми називаємо суб’єктами господарювання? (учасники  господарських відносин)

7. До яких суб’єктів господарювання відносимо господарські організації? (до юридичних осіб)

8. Кого відносять до фізичних осіб? (підприємців)

9. Чи відносяться філії до суб’єктів господарювання? (так)

10. Підприємництво є юридичною чи фізичною особою? (юридичною)

11. Чому підприємництво відносять до юридичних осіб? (має окреме майно самостійний баланс, рахунки в установах банків та код)

12. Чому суб’єкти господарювання діють на підставі статусу? (статус містить всі відомості про функціонування підприємства)

13. Які підприємства діють на основі колективної власності (колективні)

14.Підприємство, що працює на базі об’єднання майна різних форм власності застосованих на …(змішаній формі власності)

15.На основі яких показників характеризуються  підприємства за розмірами (середньооблікова чисельність працюючих, валовий дохід за рік.)

16.Як поділяються підприємства за розмірами? (великі, середні, малі)

17.Унітарні і корпоративні підприємства діють в залежності від способу утворення… (статутного фонду)

18.З яких виробничих структурних підрозділів може складатися підприємство? (з виробництв, відділень, бригад, дільниць, лабораторій)

19.До підрозділу апарату управління можуть входити (управління,відділи, служби, бюро, лабораторії)

20.Які ви знаєте господарські об’єднання? (асоціації, корпорації фінансові групи, холдинги, синдикати, трести, консорціуми, концерти)

   ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово викладача.

   На сучасному ринку функціонують багато різноманітних підприємств, які різняться між собою не лише за розмірами та галузево-функціональним видам діяльності, а також і за правовим статусом і формою господарювання. Різні форми власності передбачають і різне розпорядження капіталом із боку власників, різну участь в управлінні ним  і різну відповідальність за забов’язаннями підприємства,  неоднакову сплату податків. Знання цих особливостей має цілком практичну спрямованість. Воно може знадобитися кожному в трудовій діяльності.

   ІV. Вивчення нового матеріалу
   Викладач

Усі підприємства за правовим статусом і формою господарювання поділяються на:

  • Одноосібні
  • Кооперативні
  • Господарські товариства
  • Орендні


   Викладач: На сьогоднішньому уроці ми ознайомимось із одноосібними підприємствами.

   Залежно від форм власності розрізняють організаційні види підприємств.

   Характеристика приватної форми власності.

   Завдання «Вільне письмо»

   Учні мають написати все, що вони знають про приватну форму власності. Основні думки вчителя записує на дошці (Для виконання завдання відводиться 2хв)
   Учні дають характеристику і наводять приклади підприємств які працюють на основі приватної форми власності.

   Приватним  визнається підприємство, що діє на основі приватної власності одного або кількох громадян.

 Одноосібне володіння – це підприємство, в якому майно належить одному суб’єкту, що самостійно веде справу, отримує весь дохід і несе відповідальність за ризик від бізнесу.
Такі підприємства мають свої переваги і недоліки.

       Викладач:  Що відносимо до переваг одноосібних підприємств?

    (Економічна самостійність, свобода і оперативність дій, високий стимул до ефективного виробництва.)

    Недоліком одноосібних володінь є, передусім, те, що їхніх власних фінансових ресурсів недостатньо для швидкого розширення виробництва, а комерційні структури неохоче надають їм кредити у достатніх розмірах. Різноманітність обов’язків, які покладаються на власника підприємства у виробничій, комерційній, технічній та інших сферах, нерідко призводить до помилкових рішень і навіть банкрутства. Через це одноосібні володіння у країнах з ринковою економікою є досить поширеною і водночас найменш стійкою формою організації. Щороку значна їх кількість виникає і припиняє свою діяльність.

          V . Закріплення нових знань і вмінь учнів

           Метод  «Мозковий штурм»

Викладач:  Уявіть себе власником фірми створеної на засадах одноосібного володіння.
Які обов’язки ви маєте виконувати?
Як будете розпоряджатись прибутком свого підприємства?

  Вправа. «Обґрунтуйте думку»

Викладач. Запропонуйте шляхи розвитку приватних підприємств в Україні. Обґрунтуйте свою думку.

 

VI. Підсумок уроку

Заключне слово вчителя

Відомо, що в розвинених країнах наприкінці XX ст. економіку  називають підприємницькою. Адже саме в цей період відбулися великі реформи в галузі економіки України. Почала розвиватись приватна (одноосібна) форма власності , аналогічно сформуватись і почати працювати приватні підприємства

На сучасному етапі розвитку сучасної економіки на ринку функціонує левова частина приватних структур різних за розміром і сферою діяльності. Переважають все ж таки малі приватні підприємства, які швидко утворюються і так само швидко зникають із ринку.

Приватні підприємства мають свої переваги і недоліки. Але все ж також підприємницькі структури забезпечують створення нових робочих місць та освоєння нових видів діяльності.

Вправа «Економічний аналіз»

  • Проаналізуйте ситуацію відносно приватних підприємств одноосібної форми власності, що здійснюють свою діяльність на території нашого міста.
  • В яких сферах діяльності вони функціонують?
  • Які підприємства відносно форм власності мають переваги?

Обґрунтуйте свою думку

 

VII. Домашнє завдання.

Дослідіть ринок в нашій місцевості. Відобразіть відсоткові співвідношення підприємств за правовим статусом і формою господарювання на прикладі кругових діаграм.

 

docx
Додано
28 листопада 2019
Переглядів
2995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку