14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок з теми "Управління підприємством"

Про матеріал
Підсумковий урок з теми "Управління підприємством" . Мета уроку: Усвідомити важливість гармонійного збалансування певних особистих якостей учнів для того , щоб бути конкурентноспроможним в сучасному світі.
Перегляд файлу

 Підсумковий урок з теми Управління підприємством.

Мета нашого уроку : усвідомити       важливість гармонійного збалансування певних особистісних якостей успішного підприємця; визначати якості, які перешкоджають у бізнесі; робити самооцінку особистісних якостей, необхідної для розвитку сучасної людини.

 

Епіграф до уроку: НАЙСКЛАДНІШЕ МИСТЕЦТВО – ЦЕ МИСТЕЦТВО УПРАВЛІННЯ

Макс Вебер

 

Вступне слово вчителя

Наше життя — дорога. Якщо ми повіримо у свої сили, упора­ємося зі страхом перед змінами і бажанням діяти негайно, то ця дорога відкриє перед нами можливості та напрямки, про які ми й не підозрювали. Можливо, у вас утілений прихований фінансо­вий магнат, а ви цього не знаєте.

Ніщо не може перешкодити вам домагатися свого вроджено­го права на добробут. Наше природне призначення — жити гідно й забезпечено. І якщо ви самі це дозволите, то ніщо не зможе зупи­нити вас.

 

Тож розпочнемо..  Я пропоную вам обрати хмари слів. (Діти обирають вислови успішних бізнесменів у вигляді хмар) Я бачу ви організувалися в групи по бажанню. А я вам пропоную переорганізуватися і зайняти місця наступним чином. За І стіл сідають учні , які вибрали хмари червоного кольору, за ІІ стіл – салатового і за ІІІ стіл – сірого. (Пояснюю з якою метою, на екрані слайд)

C:\Users\Admin\Desktop\76717503_805294893236440_7460268887897014272_n.jpg

 

Розпочнемо з того, що прочитаємо вислови , які є у вас на хмарах слів.

 

  1. «Я переконаний в тому, що половина того, що відокремлює успішних підприємців від невдах – це наполегливість»
  2. «Ваш час обмежений, тому не витрачайте його дарма, намагаючись жити чужим життям»
  3. «Всі наші мрії стануть можливими, якщо ми будемо мати сміливість слідувати за ними до кінця»

 

І. Актуалізація опорних знань.

Які організаційні форми

 

Економічна гра: «Організаційні форми бізнесу»

Потрібні матеріали:

  •                 кольорові картки.

     

Одноосібне володіння

 

 

 

 

 

     

     Товариство ( партнерство)

 

 

 

 

 

Корпорація (акціонерне товариство)

 

 

 

 

Методика проведення гри:

  1. Роздаю учням 3 види карток різного кольору з назвою організаційних форм підприємств:
  •                 жовта – “Одноосібне володіння”;
  •                 блакитна – “Партнерство (товариство)”;
  •                 біла картка – “Корпорація ( акціонерне товариство)”.
  1. Пояснення : я  читаю  вголос інформацію, що містить основні ознаки певної організаційної форми бізнесу.
  2. Прослухавши інформацію ви  піднімаєте ту картку, яка, з вашої точки зору, характеризує конкретну організаційну форму бізнесу.

Яку організаційну форму бізнесу це характеризує?

  •                 Людина є власником акцій підприємства

(корпорація)

  •                 Власник підприємства має найбільшу ступінь свободи дій

(одноосібне володіння)

  •                 Юрист склав угоду між 3 особами на спільне відкриття підприємства

(партнерство)

  •                 Велика нафтопереробна компанія поєднала свій капітал з 2 нафтодобувними підприємствами

(корпорація)

  •                 Значна концентрація грошей, матеріальних актів, людських ресурсів характерна для ...

(корпорації)

  •                 Власник підприємства сам отримує весь прибуток

(одноосібне володіння)

  •                 Невелике за розміром підприємство розподіляє між трьома його власниками відповідальність за прийняті управлінські рішення та збитки

(партнерство)

  •                 Я хочу відкрити лоток по продажу хліба. Яку організаційну форму підприємства доцільно обрати?

(одноосібне володіння)

 

2. Кожен виробник хоче продати свій продукт роботи з найбільшим прибутком для себе. Яким чином це зробити? Адже багато часу витрачено підприємцем для випуску даного продукту і процес виробництва триває постійно. Виникає ситуація, за якої виробник не в змозі вирішити питання збуту, адже необхідно знати де і кому можна цей товар запропонувати. В даному випадку сучасному підприємцю доможе  …..(підказка на екрані-  маркетинг)

 

 

Трикутник маркетингу.

 

-Чому саме трикутник? Що означають три кути маркетингу?

 

C:\Users\Admin\Desktop\depositphotos_178858106-stock-illustration-conceptual-digital-marketing-triangle-arrow.jpg

 

 

 

 

(У будь-якому бізнесі варто поєднати три потужні , енергійні перетворювальні сили: покупця конкурента та компанію. Разом ці три поняття утворюють     ( трикутник маркетингу)

 

Головне завдання і сутність маркетингу -  поєднати ці три сили разом, щоб компанія постійно спостерігала за покупцем. Продавала на ринку прибуткові товари, спираючись на свої сильні сторони та в жодному випадку не розраховувати на слабкі.

 

 

 

 Завдання для фірм.

 

І фірма. Ви провідний маркетолог фірми, що випускає товари виготовлені за найсучасними технологіями. Ціна ваших товарів при дуже високій якості є досить значною. Яку стратегію ви оберете на таких ринках6

А) Швейцарії, Австрії, де доходи громадян досить великі, але ринок насичений продукцією;

Б) Східної Європи, де доходи громадян низькі, проте ринок практично не освоєний.

ІІІ фірма. Товар, який виробляє ваша фірма, перебуває на стадії насичення ним ринку, і ви передчуваєте його швидке витіснення іншими товарами. Оберіть дії, що на вашу думку мають визначити товарну політику фірми:

А) інтенсивніше рекламувати свій товар

Б) скорочувати обсяги його виробництва

В) розробляти товари замінники

Г) удосконалювати зовнішній вигляд товару

 

 

 

  1. Що таке реклама? Яка її головна мета? (ст.. 78)

Ви вже знаєте, що на кожному етапі життєвого циклу товару реклама виконує різну фунцію. Давайте спробуємо створити рекламу. (Роздаю три шоколадки однієї фірми трьом групам. Кожна група має своє завдання: І – створює інформативну, ІІ – переконуючу, ІІІ – нагадуючу.)

 

  1. Слід відзначити, що в стабільній економічній ситуації з насиченими ринками збуту продукції і послуг природні здібності підприємця більшою мірою мають спиратись на високий рівень професіоналізму та освіти.
  • Яка економічна ситуація в нашій країні?
  • Як уряд країни працює в напрямі покращити економічну ситуацію? (Жовтень – економічний форум в Маріуполі, економічний форум в Києві де був запрошений гість – Джек Ма. Хто згадає яка його основна парадигма?)

Премєр міністр України оголосив відкриття програми фінансування українських стартапів. (Читаю інформацію з офіційного джерела)

 

Також ми з вами передивились багато відео роликів про успішні стартапи.

А сьогодні на урок я запросила учня 6 класу, який організував свій невеличкий бізнес, який приносить йому прибуток. Але краще про це він розповість сам.

 

Питання учневі від груп .

Поради.

Побажання.

Подарунок учневі . (Книга по саморозвитку і самореалізації)

 

 

Підсумок

Справжній бізнес-мен, підприємець з великої букви, відрізняється певними якостями. Ці якості допомагають вести справи, заробляти гроші та бути ефективним. Саме ці якості відрізняють справжніх підприємців, дозволяють досягати свого Олімпу.

Найбільш важливими із них можна вважати ті що допомагають долати кризові ситуації, лекгко входити в контакт із потрібними людьми, заключати договори та в загалі справлятися із завданнями які стоять перед ними.

Саме такі якості і потрібно розвивати в собі для того аби досягнути мети та побудувати справжній бізнес.

 

У вас на партах є картки з діловими якостями підприємця. Я пропоную вам на стікерах виписати ту одну якість яка на ваш погляд  притаманна сучасній людині, яка домагається свого вроджено­го права на добробут, так як наше  природне призначення — жити гідно й забезпечено.

 

                   Ділові якості підприємця

Показник

Ділові якості

1Природні (фізіологічні) здібності

1.1. Кмітливість

1.2. Оригінальність мислення

1.3. Винахідливість

1.4. Сміливість, здатність до ризику

1.5. Незалежність думок

1.6. Автономність дій

1.7. Швидкість реакції на зміни ситуації, в тому числі в ринковій економіці

1.8. Контактність у налагодженні зв'язків із оточуючим співтовариством

2. Соціально-психологічні якості

2.1. Потреба досягти успіху в роботі

2.2. Потреба досягти визнання в суспільстві

2.3 Лідерство в колективі

2.4. Здатність до самоорганізації

2.5.Потреба самореалізуватись в підприємницькій діяльності

2.6. Ініціативність

2.7. Визначення принципів справедливості в розподілі доходів

2.8. Потреба знайти новий шлях у вирішенні проблем

2.9. Потреба заснувати власну справу

3. Професіоналізм

3.1. Рівень освіти

3.2. Обізнаність із основами підприємництва

33. Вміння самостійно виконувати функції, пов'язані із підприємницькою діяльністю

3.4. Вміння оцінювати реальну економічну ситуацію

3.5. Вміння самостійно приймати рішення

4. Організаційні здібності

4.1. Вміння організовувати виробничий процес

4.2. Вміння керувати людськими ресурсами

4.3. Здатність узгоджувати власні інтереси з інтересами партнерів, найманих працівників

4.4. Вміння знаходити споживача власної продукції

5. Управлінські здібності

5.1. Здатність аналізувати економічну ситуацію

5.2. Здатність прогнозувати можливий стан підприємства

5.3. Здатність приймати оптимальні рішення щодо роботи підприємства

5.4. Здатність управляти капіталом

 

(Діти прикріплюють стікери з рисами на фліпчарт, або дошку де зображена картинка умовно успішної людини)

Підсумкові слова вчителя:  Я дякую всім за активну роботу на уроці і бажаю вам розвивати свої лідерські якості, комунікативні навички, щоб бути конкурентоздатним в нашому непростому, але цікавому світі.

docx
Додав(-ла)
Гевич Катерина
До підручника
Економіка (профільний рівень) 11 клас (Крупська Л. П., Тимченко І.Є., Чорна Т. І.)
Додано
11 грудня 2019
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку