Розробка уроку "Орфографія, орфоепія, культура мовлення: розвиток компетенцій"

Про матеріал
Урок розроблено для здобувачів фахової передвищої освіти І курсу з метою узагальнення та систематизації знань, розвитку та удосконалення комунікативних компетенцій здобувачів освіти (тривалість уроку 80 хвилин)
Перегляд файлу

 

Тема заняття:    Орфографія, орфоепія, культура мовлення: розвиток                               компетенцій  Вид заняття:      узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок                              Кейс-урок

Мета заняття:     

       узагальнити і систематизуватизнання студентів, удосконалювати орфографічні та пунктуаційні вміння; 

       розвивати вміння підбивати підсумки власної діяльності, навички роботи з інформацією, збагачувати словниковий запас; 

       виховувати активну, соціально продуктивну особистість з багатовимірним сприйняттям світу, цінностей та явищ.

Забезпечення заняття:

Наочні посібники: мультимедійна презентація, виставка друкованих посібників для       підготовки до ЗНО.

 Роздатковий матеріал: кластер (планування роботи, завдання, систематизація),       тест-контроль «Наголос» ТЗН: ноутбук, проектор, екран. Методи і прийоми: 

  Кейс-метод – дозволяє одночасно з вивченням теми органічно активізувати соціальні навички студентів за допомогою застосування  суміжної взаємопов’язаної інформації та видів діяльності на уроці.  

  Кластер – метод узагальнення і систематизації інформації, навчального матеріалу.

  Проблемне питання – прийом активізації пізнавальної діяльності.

  Робота в малих групах – дозволяє набути навичок співробітництва, оволодіти уміннями висловлюватись та активно слухати.

  Гра  активізує пізнавальну діяльність в атмосфері змагальності, стимулює невимушене оволодіння конкретним навчальним матеріалом.

  Ситуативне завдання – формує основні комунікативні уміння ( орієнтуватися в умовах спілкування, планувати і створювати власні висловлювання відповідно до ситуації спілкування тощо).

Внутрішьопредметні зв’язки: граматика, стилістика, лексикологія, культура мовлення.

Міжпредметні зв’язки: художня культура, людина і світ, англійська мова.

Використана література: 

1. О.В.Заболотний, В.В. Заболотний. Українська мова, 10 клас. – К.: Генеза, 2010.

3.  М.І.Пентилюк. Культура мови і стилістика. – К.: Вежа, 1994.

4.  Український правопис. – Харків: Право, 2019

Хід заняття

1.         Організаційний момент

1.1   Привітання студентів 

1.2   Підготовка аудиторії до заняття, перевірка наявності студентів

2.         Мотивація навчання

-                 Прийом «Проблемне питання»  

-                 imageВи майбутні молоді спеціалісти спеціальності «Фінанси, банківська справа та страхування».      Фінансова сфера сьогодні –  надзвичайно динамічна, вимагає постійного удосконалення, набуття все нових вмінь та навичок для власної конкурентоспроможності. Скажіть, вас влаштує репутація           неперспективного,    не        досить компетентного,         а          відтак малооплачуваного фахівця? Думаю, що ні. 

-                 Скажіть, які навички необхідні людині, аби зробити успішну кар’єру, обійняти гарну посаду з пристойною зарплатнею?  Виявляється, що вузько фахових компетенцій недостатньо. Сьогодні роботодавці, менеджери з персоналу, власники компаній вимагатимуть від вас soft skills. Що це таке?  

 

   2.1.  Ознайомлення студентів з темою та навчальними цілями заняття

-                 Таким чином, коли ми маємо можливість  і повинні її використати, щоб виробляти ці навички?  На уроках, зараз.

 Отже, готуючи це заняття, я поставила за мету:

image 

Прийом «Кластер»

Планування роботи на занятті, задачі та очікування пропоную супроводжувати заповненням кластера.

 

3.   Реалізація мети та завдань заняття

-  Яким чином ми з вами можемо знайомитися з рідним краєм, далекими і не дуже краями? 

Отже, мандри, подорожі та екскурсії відкривають нам принади світу.

Ситуація:є можливість здійснити подорож Сумщиною. Потрібні 3 екскурсоводи.

Ваше завдання: озвучити текст, дотримуючись мовних та мовленнєвих норм, при цьому не забуваючи зацікавити свою аудиторію (доповнити висловами для активізаціїдолучити інтонацію, жести). Аудиторія, у свою чергу, слідкує, при потребі виправляє.

image 

Коментар орфографій

Виправлення помилок

Вправа з числівниками (оскільки самоаналіз показав, що найбільше помилок було пов’язано з відмінковими формами числівників)  

-                 imageХто з вас склав речення про музеї? -          Наскільки для

вас є важливим відвідання музеїв під час подорожей чи екскурсій? 

 

 

 

 

 

image

Отже, хто бажає як екскурсовод запросити до найвідоміших музеїв світу? Завдання таке саме: озвучити текст, дотримуючись мовних та мовленнєвих норм, при цьому не забуваючи зацікавити свою аудиторію (долучити інтонацію, жести). Аудиторія, у свою чергу, слідкує, при потребі виправляє.

image

 

image

НАГОЛОС   Окрім орфографічних норм, немалу роль відіграють акцентуаційні норми (наголошення слів). Суржик, побутова лексика, усталена звичка в наголошенні слова  - це те, що призводить до помилок у наголошуванні слів.

-                 Пропоную ситуацію (жарт): 

Перед вами речення, дещо химерне за змістом. Припустимо, що це фрагмент пояснювальної записки з роз’ясненням причин пропуску занять у коледжі. imageВам потрібно прочитати написане,

Перед вами зоровий диктант, вам пропонується відтворити пропуски, вибрати варіанти. Окрім цього, звичайно, осмислити зміст.

image  Чому це відбувається?  Відомо, що настрій визначають біоритми. Про це можна дізнатися  за посиланням (слайд).

До речі, як пишеться слово біоритм? З якими іншомовними частинками складні слова пишуться разом?

 

 

Робота з підручником: вправа 249 (розподілити по колонках)

imageПеревірка 

 

 

Робота в парах (аналізування мовного явища)

 

image 

 

image

 

image

 

 

4.   Підсумки заняття. Творчий рівень. Коментар до виконання роботи.

image               image 

     * Обговорення структурних компонентів твору.

image

 

5.   Оцінювання діяльності студентів на занятті.      Рефлексія. Метод «Заверши думку»

6.   Домашнє завдання: написати, відредагувати власне висловлення; завершити заповнення кластера для подальшої самостійної роботи в підготовці до ЗНО/НМТ.

 

image

 

pdf
Додано
7 січня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку