Складнопідрядне речення, його будова і засоби зв’язку

Про матеріал
Мета: поглиблювати знання учнів про особливості будови складного речення; ознайомити учнів з поняттям про складнопідрядне речення, його будову і засоби зв’язку в ньому; розвивати уміння і навички розпізнавати складнопідрядні речення серед інших видів складних речень, з’ясувати відмінності між сполучниками та сполучними словами; формувати навички мовного аналізу, творчі вміння моделювати складнопідрядні речення, використовувати їх у висловлюваннях, вміння використовувати міжпредметні зв’язки на уроці; виховувати культуру мовлення, за допомогою дидактичного матеріалу виховувати повагу до видатних постатей українського народу. Тип уроку: формування вмінь і навичок. Форми організації пізнавальної діяльності: диференційний підхід, фронтальна, групова. Методи: «асоціативний кущ», робота з підручником,мовний аналіз, творчі завдання, словесний, проблемно-пошуковий, практичний.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Складнопідрядне речення, його будова і засоби зв’язку

Номер слайду 2

СКЛАДНОПІДРЯДНИМ називають складане речення, частини якого не рівноправні за змістом та граматично і поєднані підрядним сполучником чи сполучним словом. Наприклад: Треба слову мужності додати, щоб воно могло багнетом стати (М. Сингаївський)

Номер слайду 3

У складнопідрядному реченні є головна частина ісхематично її позначають квадратними дужками підрядна схематично її позначають круглими дужками

Номер слайду 4

Засоби зв'язку між частинами складнопідрядного речення. Сполучники підрядності Сполучник – службова частина мови, тому членом речення не буваєНа сполучник не падає логічний наголос. Сполучник можна замі-нити синонімічними сполучниками. Сполучні слова Сполучні слова можна замінити синонімічним повнозначним словом Відносний займенник або прислівник – самостійні частини мови і є членом речення. Сполучні слова часто логічно виділяються

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Червона рута Рута, виявляється, – жовта квітка. За переказами, що досі існують у Карпатах, вона лише на кілька хвилин стає червоною. Це відбувається в ніч на Івана Купала. Дівчина, яка її знайде, буде щаслива в коханні. Пісню "Червона рута" написав Володимир Івасюк, коли навчався у Чернівецькому медичному інституті. Як же народився задум? У батьковій бібліотеці юний Володя натрапив на видану 1906 року збірку коломийок. В одній із них він прочитав про чарівне зілля – червону руту. Для юнака цей образ став зворушливою знахідкою, справжнім одкровенням. Потім він багато мандрував селами, щоб знайти ключ до розкриття таємниці. Згодом знайшов новий варіант коломийки про загадкове чар-зілля. На обласному телебаченні Івасюк мав добрих друзів, яким показав нову пісню. Її прем’єра відбулася в програмі "Камертон доброго настрою". І ось настало свято Володиної музики та поезії – визнання його творчої роботи: "Червона рута" стала піснею року в колишньому Радянському Союзі на конкурсі "Пісня-71".

Номер слайду 7

РУТА

Номер слайду 8

1.Є люди, що їх у всьому хочеться наслідувати (Я. Баш). 2. Хата біліє ярко між зеленими тополями, та блищать ясні вікон-ця(Марко Вовчок) 3. Життя не має ціни, і тільки воля дорожча за життя (Нар. твор-чість). 5. Де дбайлива рука ходить, там золо-та пшениця родить (Нар.творчість). 6. На-вколо озера сосни, які в хуртовину нато-милися шуміти, шепочуть у сні.(М. Нагнибіда). 7. Я іду у парку золотому, і прощально листя шелестить. 8. Осінь сумна, а жити весело.

Номер слайду 9

Я славлю сонце над землею. Воно сяє тисячею вогнів. У вікно вільно пливуть ніжні пахощі чорнобривців. Ці квіти насадила перед хатою мати.

Номер слайду 10

ІV. Скласти твір – мініатюру «Улюблена українська пісня»III. Вправа 114 (2, 3, 6)II. Вправа 105 (1, 2, 5). Знайти головну і підрядну частини, визначити граматичну основу, сполучники.

Номер слайду 11

МІНІ – ІСПИТ

pptx
Додано
8 січня
Переглядів
1474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку