Структура уроку відповідає його типу - уроку засвоєння нового маеріалу. Використовуються наочність і ТЗН. Наявні завдання, які сприяють розвитку творчих здібностей учнів. Це дає змогу дітям отримати радісне відчуття успіху.
Тема. Особові займенники, їх відмінювання.
Приставний Н у формах особових займенників.
Мета: поглибити знання учнів про особові займенники, пояснити особливості їхнього відмінювання, звернути увагу на Н в особових займенниках третьої особи після прийменників;
розвивати логічне мислення, мовне чуття, комунікативні уміння в різних видах мовленнєвої діяльності;
сприяти естетичному вихованню дітей
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
Хід уроку
І. Мотиваційний етап.
1. З’ясування емоційного стану та готовності до уроку.
А)Поеична хвилинка
Б) Смайліки
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку
Вчимо ми цю частину мови.
Вивчіть й ви обов’язково.
Посміхнувся я: «Привіт!»
Усміхнешся ти в отвіт.
Й засміються навкруги –
Він, вона, воно, вони.
Так, усмішка всіх єдна.
Жити в дружбі помага.
1. Зясування частиномовної приналежності виділених слів
2. Формулювання учнями теми уроку
3. Повідомлення мети уроку.
ІV Сприймання та засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Робота з віршем.
2. Самостійне заповнення таблиці учнями
Особа |
Однина |
Множина |
1-а |
Я |
Ми |
2-а |
ти |
Ви |
3-а |
Він, вона, воно |
Вони |
3. Слово вчителя.
Особові займенники вказують на особу або осіб. Займенники першої особи (я, ми) вказують на мовця; другої особи (ти, ви) — на співрозмовника; третьої (він, вона, воно) вказують на особу, яка в розмові участі не бере.
4. Робота за підручником
Впр. 479 розглянути самостійно. Які висновки можемо зробити?
(Особові займенники змінюються за числами, відмінками. У непрямих відмінках мають іншу основу, ніж у називному ( я - мене; ти - тобою). Особові займенники надають мовленню особливої щирості, схвильованості, задушевності.
Займенник ВІН змінюється ще й за родами. У непрямих відмінках займенників третьої особи після прийменників з'являється приставний звук [H]: до нього, у неї, при них.)
5. Вибіркова робота
Робота з текстом, який розміщений на екрані
Пішов дощ. Галасливий літній дощ раптовий і підступний, але його уявна суворість миттєво тане , віддаючи цілющу вологу всім , хто жадає її цілющої сили. Починався він десь за обрієм і поступово наближався до мене. Я стрибнув з порога прямо в дощ, і — о диво! — він починає грати зі мною. Йому мабуть теж було сумно самому.
Як чудово підставити обличчя і долоні цьому чарівному потоку .
Хто бачив небо під час літнього дощу , ніколи не забуде цей сіро-сталевий відтінок з блакитними проблисками річної блакиті. Я більше не відчував себе самотньо в той день, бо в мене з’явився новий добрий знайомий – літній дощ.
6. Творче завдання
1. Скласти невеличке оповідання (5 речень), спираючись на побачене відео, вживаючи якнайбільше займенників.
V. Рефлексивно - оцінювальний етап.
1. Наш урок добігає кінця, тому нам треба підбити підсумки
1. Чому займенники Я, МИ, ТИ, ВИ, ВІН, ВОНА, ВОНО, ВОНИ названо особовими?
2. Які особливості відмінювання особових займенників?
3. Яка роль займенників у мовленні?
2. Незакінчені речення
Що вдалося вам, чого ви сьогодні навчилися? Продовжте незакінчене речення:
На уроці я:
Тож всі поставлені задачі виконали. Кожен працював ефективно, творчо, активно. Значить урок пройшов недаремно.
VІ. Домашнє завдання.
§ 52. Правила вивчити, впр. 488 (І ) – обов’язково.
Придумати казку про особові займенники – за бажанням.
-Тож всі поставлені задачі виконали. Кожен працював ефективно, творчо, активно. Значить урок пройшов недаремно.