Розробка уроку "Освоєння космосу"

Про матеріал

Урок з теми "Всесвіт". Використання відеоматеріалів, термінологічний диктант за попередніми параграфами.

Перегляд файлу

Тема: Освоєння космосу

Мета: Визначити місце та роль людини у Всесвіті та космічних дослідженнях; розвивати уявлення про навколишній світ; формувати науковий світогляд; продовжити формувати уміння працювати з додатковою літературою.

Унаочнення : фотографії космічних апаратів, відомих космонавтів.

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних  знань і навичок.

Учні відповідають письмово  на питання учителя.

  1. Як називають весь навколишній світ, нескінчений у просторі і часі? (Всесвіт)
  2. Як називають науку, яка вивчає Всесвіт, його будову, розвиток? (Астрономія)
  3. Кулясті розпечені небесні тіла, що випромінюють світло? (Зорі)
  4. Який колір за температурою має зоря Сонце? (Жовтий)
  5. Скупчення зірок на нічному небосхилі? (Сузір’я)
  6. До якого сузір’я належить Полярна зоря? (Мала Ведмедиця)
  7. Самою яскравою зіркою нічного неба є зоря…. (Сиріус)
  8. Холодні кулясті небесні тіла, що не випромінюють світло?
  9. Між якими планетами Сонячної системи розташована Земля? (Венера і Марс)
  10. Яке небесне тіло має «голову» і «хвіст»? (Комета)
  11. Яке небесне тіло ми називаємо «падаючою зорею»? (Метеор)
  12. Яке небесне тіло падає на поверхню Землі і утворює кратери? (Метеорити)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=e83fjUuBSvc

Людина – розумна істота. Людський розум створив нові технології, що дозволили вийти далеко за межі Землі і почати опановувати космічний простір. Здійснені висадки юдей на Місяць.

Людство хоче знати про ознаки життя на інших планетах, адже серед теорій про походження життя на Землі є й теорія занесення життя з Космосу. В деяких місцях нашої планети знайдено малюнки, зроблені первісними людьми. На них деякі племена малюють зоряне небо, яке можна побачити лише з космосу.

Питання вчителя: Що потрібно для здійснення космічних досліджень? (робота з підручником стр.79)

IV. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу.

Люди давно мріяли потрапити в небо. Таке прагнення відображене в багатьох фантастичних творах.

У ХІХ і ХХ ст. вчені різних країн вивчали можливість здійснення космічних польотів. Значний внесок в розробці питань позаземних польотів належить російському вченому – Костянтину Едуардовичу Ціолковському (1857-19350), його називають піонером космонавтики. Саме він розробив основу сучасної ракетно – космічної техніки. Великий внесок у галузь космонавтики вніс уродженець Полтавщини – Юрій Кондратюк (1897-1941).

У рамках Міжнародного Геофізичного Року 4 жовтня1957 року в 22 год 28 хв з космодрому Байконур був запущений перший в світі штучний супутник Землі. Цей день був проголошеним початком космічної ери.

12 квітня 1961 року космічний корабель «Восток» здійснив політ у космос з людиною на борту. Це був перший космонавт – Юрій Олексійович Гагарін. За 108 хвилин корабель здійснив повний оберт навколо Землі.

В 1965 році був здійснений перший вихід людини у відкритий космічний простір. Цей вихід здійснив пілот – космонавт Олексій Леонов. Ці полоти були здійснені за допомогою ракет, яких сконструював конструктор – Сергій Корольов (1906 -1966).

20 липня 1969 року командир американського космічного корабля «Аполлон – 11» Ніл Армстронг повільно опустився на Місяць.  Командир корабля та астронавт Едвін Олдрін уперше ступили на поверхню Місяця у районі Моря Спокою. З липня 1969 року по грудень 1972 року американці здійснили 6 посадок на Місяць.

 

04

07

026

08

Космічна ракета

Штучні супутники

Самохідний апарат «Лунохід»

 

Леонід Каденюк є першим громадянином незалежної України, який побував у космосі.19 листопада — 5 грудня 1997 р. відбулася довгоочікувана експедиція міжнародного (громадяни США, Японії та України) екіпажу (командир — Кевін Крегл) на борту американського «човника» багаторазового використання — «Колумбії». На офіційній емблемі 87-го запуску «Колумбії» на навколоземну орбіту було вміщено прапор України. Згідно з програмою, яку розробили 16 українських учених та 6 їхніх американських колег, Л.Каденюк у космосі, а його дублер — на Землі — провели десять біологічних експериментів з трьома видами рослин: соєю, мохом та brassica rapa. Останню
рослину американський учений Пауль Вільямсон вирощував понад 20 років. Нині у
біології одним із основних питань є дослідження впливу гравітації на розвиток
рослин. Саме тому українські космонавти й вивчали рослини у стані невагомості та
у природному середовищі. Крім того, виконано низку досліджень щодо запилення
рослин і їх запліднення. На думку Л.Каденюка, цей політ сприяв не лише
піднесенню авторитету України на міжнародній арені, але й позбавив багатьох
наших співвітчизників комплексу меншовартості.

06041202e

gagarin100

aaa

Конструктор С. Корольов

Перший космонавт – Ю.Гагарін

Л.Каденюк – космонавт незалежної України

 

Розробки вдосконалених космічних апаратів ведуться в різних країнах. Зазираючи в майбутнє, людство мріє про космічні міста, про постійно діючи бази на Місяці і Марсі, про подорожі до найближчих зірок, до інших галактик.

Про результати досліджень українських вчених за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=RYmy4JeXe_M

V. Закріплення нового матеріалу

1. Якого видатного вченого називають піонером космонавтики?

2.  Яка людина здійснила першу навколосвітню подорож за 108 хвилин?

3.  Про яких видатних конструкторів ви дізналися на уроці?

4.  Хто першими досягли поверхні Місяця?

5.  Як зовуть першого космонавта самостійної України?

 

VІ. Домашнє завдання.

 § 22, підготувати доповіді про дослідження космосу, намалювати портрет інопланетянина.

 

 

docx
Додано
12 травня 2020
Переглядів
2346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку