8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок із природознавства на тему: "Всесвіт і Сонячна система"

Про матеріал
Урок для п'ятикласників, навіть якщо це підсумковий урок, іноді доцільно провести в ігровій формі. Сучасним дітям середньої школи цікаво навчатись, граючись. Таким чином ми долаємо страх відповідати.
Перегляд файлу

Тема уроку: Всесвіт і Сонячна система.

Наш дім – Сонячна система.

Мета: перевірити знання учнів із теми, розвиток пізнавальної активності, вмінь порівняльного аналізу, формувати первинні навички дослідницької роботи, виховання самостійності, інтересу.

Проблема  ліцею: Використання інноваційних технологій, методів і прийомів для формування ключових і предметних компетенцій, наскрізних знань, вмінь учнів при реалізації компетентісного, особистісно зорієнтованого підходів.

Обладнання: проекти «Наш дім – Сонячна система» і моделі Сонячної системи, виготовлені дітьми (дидактичний матеріал), карта зоряного неба (підручник).

Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань, вмінь. навичок.

Методи  та прийоми : 1)інформаційно-рецептивний:

а) словесний ( опис, розповідь, пояснення, порівняння, бесіда),

б) наочний ( ілюстрація, демонстрація).

2) репродуктивний ( конкретизація і закріплення уже набутих знань).

3) візуальний (запис ключових моментів в зошитах учнями класу).

4) релаксація.

 Ключові компетентності:

-спілкування державою мовою;

-ініціативність і підприємливість (генерувати нові ідеї, ініціативи щодо проектної, винахідницької діяльності, ефективного використання природних ресурсів, уміння раціонально вести себе як споживач, залучати до діяльності, зокрема до природоохоронної чи наукової).

Хід уроку :

I.Організаційний момент

Сядьте, дітки, всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько.

Настрій на урок візьмемо,

Працювати розпочнемо.

Добрий день, шановні учні та гості!

Хто у нас відсутній на уроці?

 

II. Актуалізація опорних знань

Представлення учнівських проектів ( діти вдома з допомогою дорослих із пластику, картону, пластиліну, кольорового паперу, ялинкових кульок (сфер) тощо виготовили моделі Сонячної системи, дехто оформив проект на ватмані з малюнками і поясненнями).

III. Мотивація навчальної пізнавальної діяльності.

Ми з вами вже здійснили захопливу подорож Всесвітом, познайомилися з нашою Галактикою, дізналися про її будову. Ознайомилися із планетами Сонячної системи  та іншими космічними тілами, які входять до неї. Розглянули положення Землі у Всесвіті. Сьогодні ми узагальнимо і перевіримо ваші знання.

 IV. Систематизація та узагальнення знань, умінь, навичок.

Гра «Хто такий? Що таке?» ( учні виконують завдання всі письмово і за кожну правильну відповідь отримують 1 бал).

  1. Сонце  - ?  (зірка)
  2. Стрілець, Діва  - ? (сузір’я)
  3. Астероїд  - ?  (небесне тіло)
  4. Екватор  - ?  (умовна лінія)
  5. Юрій Гагарін  -  ? (космонавт)
  6. Комета  - ? (небесне тіло)
  7. Міісяць  -? ( супутник)

Гра «Космічний код»  ( учні мають переставити літери, щоб розгадати слова)

  1. І Р О З                ( ЗОРІ )
  2. С Н О Ц Е         ( С О Н Ц Е )
  3.  Р Ю П Е Т І      ( Ю П І Т Е Р )

Гра « Логічний ланцюжок» ( учням потрібно доповнити відсутню ланку)

  1. Меркурій     …   …    Марс  ( Венера, Земля).

Гра «Знайти зайве слово» :

  1. Юпітер –  Сатурн  –  Нептун   -  Плутон     ( Плутон)

 

Гра «Відгадай сузір’я»  ( усно діти відповідають):

 

C:\Users\админка\Videos\зображення кассіопеї – Google Поиск_files\звез-а-кассиопеи-созвез-ия-в-ноче-34433151.jpg

C:\Users\админка\Videos\224928_1574960646.jpg

C:\Users\админка\Videos\Без названия.jpg

Фізкультхвилинка « Сова» від   психолога Світлани Ройз (діти стають біля парт і виконують помірну розминку, щоб активізуватися).

Гра « Сонячна система»  ( відповіді діти записують у зошити, а оцінювати можна окремо від попередніх завдань,  а якщо разом, то 0, 5 балів кожна правильна відповідь) :

1. Найвіддаленіша від Сонця планета Сонячної системи  ( Плутон)

2.Не мають супутників  ( Меркурій, Венера)

3.Як називають в Україні нашу Галактику?  (Чумацький шлях)

4.З яких частин складається комета? (голова, хвіст, воднева хмара)

5.Які планети мають кільця?   ( Сатурн, Юпітер, Уран. Нептун)

6.Якою за кольором зіркою є Сонце?  ( жовтою)

7.Які причини зміни дня і ночі на Землі? ( обертання навколо своєї вісі)

8.У якому сузірї знаходиться Полярна зірка? ( Мала Ведмедиця)

9.Які є планети земної групи? ( Меркурій, Венера, Земля, Марс)

10.На яких планетах змінюються пори року? (Марс, Земля)

11.Яка планета обертається навколо Сонця, «лежачи на боці» ? (Уран)

12.У якому році було здійснено запуск першого супутника Землі ?  (1957).

V. Підведення підсумків уроку.

VI. Домашнє завдання :

Скласти кросворд «Сонячна система» за бажанням.

 

docx
Додано
14 травня
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку