Розробка уроку "Парад геометричних фігур" для 4-го класу

Про матеріал
Розробка уроку "Парад геометричних фігур" для 4-го класу Математика в інтегрованому курсі ЯДС
Перегляд файлу

Парад геометричних фігур

-         Дорогі діти! Сьогодні ми проведемо  незвичайний урок. До нас у гості завітали геометричні фігури. Вони допоможуть нам пригадати, що ми про них вивчали на уроках математики.

     (На столі скринька з геометричними фігурами та їх зображеннями)    

-         Хто першою відкриє наш парад ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Немов натягнута струна. Така рівнесенька вона.

Початку і кінця нема. Що це за лінія?...(пряма)

 

 

Привіт усім! Мене впізнали?

Я прямо йду і не звертаю.

На собі безліч точок маю -

Не видно ні кінця, ні краю.

 

У мене є ще дві сестриці.

Про них забути не годиться:

Одна в’ється, мов потічок,

А друга колеться, як їжачок.

Як їх зовуть, хто відгадає?       (крива і пряма лінії)

 

 

Тут відрізок взявся в боки:

-Ну й скрекочуть, мов сороки!

Нумо, хто мене впізнає?

Ніби лінія пряма я,

Тільки межу з двох боків маю.     (відрізок)

 

А я складаюсь із крапочки і прямої;

Можу пробиватись із-за хмарки дощової

І як ти не крути,

Але без мене не побудуєш кути.    (промінь)

-Тож надаємо слово «кутам».

 

 

 

Є чотири нас брати.

Звемось просто ми – кути.

Тільки хто мав більше сили

То,мов птах,розправив крила.

І ми хочемо, щоб просто

Нас розставили по росту.

(Кути: гострий, прямий, тупий, розгорнутий)

 

-         Щоб дізнатися, хто наступні наші гості, потрібно відгадати математичний ребус:

«  3 <  НИК»

 

 

 

 

 

-         Ось трикутник – це найменший многокутник.

Ну й великий в нього рід!

Якщо брати родовід той, що зі сторони кутів -

Всього троє їх братів

І по величині сторін

Їх є три, а не один.

Діло добреє зробіть,

Всіх на ймення назовіть.

-         Як називаються трикутники, якщо брати до уваги кути?

(Гострокутні, прямокутні, тупокутні)

-         А сторони?

(Рівносторонні, рівнобедрені, різносторонні)

 

- Шановні фігури! Скільки у вас є кутів?    - Три.

- А сторін?   -Три.

- А вершин?    Три.

- То ми будемо називати вас трьохвершинниками або трьохсторонниками.

- Просто люди давно договорились у назві згадувати тільки кути.

 

-         А що тут за сімейка у кутику? Впізнали?

-         Це ж чотирикутники!

 

 

 

Хто не знає як нас звуть,

Скаже:- Це чотирикутник.

Тільки у 4 класі

Діти всі - ну просто «Аси!»

Скоро раду нам дадуть

Й імена наші назвуть.

 

Він давно знайомий мій,

Кожен кут у нім прямий.

Всі чотири сторони

Однієї довжини.   ( КВАДРАТ)

 

 

 

 

 

 

 

В мене теж чотири сторони, не всі однакові вони.

Прямих кутів чотири маю. Як мене звуть, хто відгадає?  (прямокутник)

 

 

 

 

 

 

-         Щоб повітряного змія запускати, потрібно вміти цю фігуру будувати:

Має чотири рівні сторони, тільки не прямі у неї кути.   (ромб)

 

 

 

 

 

 

На спідничку дуже схожа – це   …… трапеція пригожа.

 

 

 

 

 

А я не ромб, не прямокутник,

Хоча також чотирикутник.

Протилежні сторони паралельні і рівні.

Кути , що навпроти два гострі і два тупі

Тож зможеш назвати мене ти?  ( паралелограм )

 

 

 

 

 

 

 

-А хто на черзі з інших многокутників?

- А я в батька один син;

І погратися ні з ким.

П’ятикутник сумно скаже

Й на сусіда теж покаже.

     (Поруч стоїть шестикутник)

Скільки сторін у шестикутнику?

-…   а кутів?    ...   вершин?

 

 

 

 

 

 

 

( П’ятикутник і шестикутник тримаються за плечі)

 

Та стає для нас сюрпризом,

Коли ти  будуєш призму

І, звичайно, без розмови

Мене візьмеш за основу.

 

Коли гляну я на брата.

Ми удвох, немов близнята,

Коли для призми знову

 Стаємо за основу.

 

 

Ми не знаєм чом так сталось,

Що від нас всі від’єднались.

Один кубом зватись став.

Ну а інший ім’я вибрав.

Що язик чуть не зламав.

- Що це за фігура?  (паралелепіпед)

- А що таке куб?   - Це прямокутний паралелепіпед.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Однією із Семи чудес світу

Збереглась Хеопса Піраміда.

Дітлахи будують вежі…

В математиці є вони теж.

Мають основу й вершини,

А трикутники є гранями бічними.

 

 

Конус -  є така фігура.

Він хорошої статури.

В нього за основу круг,

Гладка поверхня навкруг.

А тепер попрошу вас далі

Назвати його деталі.  (Основа, твірна конуса, радіус основи, висота,бічна поверхня)

 

 

Консервна банка, чи стакан,

Кастрюля, колесо чи діжка -

Це все циліндри. Треба й нам

Про цю фігуру знати трішки.

 (Бічна поверхня, 2 основи: нижня і верхня,висота,

                                                             твірна циліндра, радіус основи)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М’ячик по подвір’ї скаче.

Сонце, що у небі бачим.

Глобус вчитель нам покаже

На уроці. А ми скажем:

-         В геометрії зовуть їх

Всі предмети оці – куля.

Так! Але, щоб ці предмети намалювати

Потрібно про круг і коло нагадати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Яка фігура називається колом? А кругом?

- Що таке радіус кола? А діаметр?

  (У ящику щось «пікає» )

-         Оце так, точку  загубили. А вона є центром кола, круга, кулі, починає промінь, починає і закінчує відрізок.

 

Схожий дуже на яйце.

Або на чиєсь лице,

Диню, огірок зелений,

Кульку у руці у мене.

Коло приплюснутим стало -

Називається ……….  (овалом).

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Ось ми з вами повторили всі геометричні фігури, їх основні елементи.

Вам у пригоді стануть циркулі і олівці,

Лінійки чи косинці,

Бо кожен повинен пам’ятати,

Що без них геометричні фігури  не  побудувати.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 жовтня 2023
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку