Розробка уроку "Паралельне з'єднання провідників"

Про матеріал
Розробка уроку "Паралельне з'єднання" провідників виконана з використанням сучасних інтернет-технологій.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(З досвіду роботи Калько Л.М., учителя вищої категорії, вчителя-методиста)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Черкаси 2016

ЗМІСТ

  1. Пояснювальна записка.

Навчити учнів використовувати можливості  освітніх мереж для підвищення якості навчання та розвитку інформаційної компетентності.

  1. Основна частина

Розробка уроку «Паралельне з’єднання провідників» з використанням інноваційних Інтернет-технологій.

Структура уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація знань (використанням інтерактивної технології колективного обговорення «Мозковий штурм»).
  3. Вивчення нового матеріалу (використанням мультимедійних презентацій, відеофрагментів).
  4. Закріплення знань учнів (використання хмарних технологій):

4.1. Тестові технології на основі Google-форм;

4.2. Інтерактивні модулі додатка  Веб 2.0 - Learning Apps.org.

4.3. Складання монтажних схем електричних кіл в програмі «Початок електроніки» на стаціонарних ПК.

4.4.Складання електричних схем в програмі «Every Circuit» на планшетних комп’ютерах.

  1. Рефлексія (дерево знань).
  2. Домашнє завдання.

III. Список використаних джерел.

 

 

 

 

 

 

 

I. Пояснювальна записка

Вимоги сучасної концепції освіти, перевантаження інформаційного простору, важкість сприйняття матеріалу приводить до зниження інтересу учнів до уроку фізики. . Застарілість методів і форм гальмує розвиток інтересів і творчих здібностей, формування необхідних вмінь і навичок. Перед школою на сучасному етапі виникає найважливіша задача – формування інформаційної компетентності, тобто вчитель зобов’язаний навчити школярів працювати з інформацією – здобувати, аналізувати, творчо використовувати в практичній діяльності. А це можна зробити використовуючи Інтернет-технології.

Сучасний світ вимагає від сучасної молоді вміння користуватись комп’ютерною технікою, володіти певними знаннями новітніх інформаційних технологій і застосовувати їх у різних сферах життєдіяльності. Актуальне упровадження нових технологій у навчальний процес сприяє всебічному розвитку особистості, активізує навчальну діяльність учнів, сприяє творчому зросту дитини.

Сьогодні активно впроваджуються в навчальний процес інформаційні технології. Їх використання дозволяє учителю спілкуватися з учнями на сучасному технологічному рівні, зробити навчальний процес більш привабливим, емоційним, ефективним та об'єктивним.

Сучасний комп’ютер як засіб навчання має надзвичайно потужні можливості стосовно організації навчального процесу. Використання сучаних програм на уроках фізики дає можливість не тільки здивувати учнів, а й сприятиме кращому засвоєнню знань та вмінь.

Навчання з використанням комп’ютерних технологій поступово стає новим освітнім стандартом.

Дана розробка уроку з використання технологій на основі Google-форм, мультимедійного інтерактива Learnings Aps, програм – електронних конструкторів дає можливість розв’язати всі поставлені завдання в рамках уроку.

II. Основна частина

Конспект уроку з фізики. (9 клас, розділ «Електричний струм»).

Тема: Паралельне з’єднання провідників.

Мета:

навчальна:

  • повторити закони послідовного з’єднання провідників
  • вивчити закони паралельного з’єднання провідників;
  • закріпити знання учнів, використовуючи освітні Інтернет-технології та програми – електронні конструктори.

розвивальна:

  • розвивати пізнавальну діяльність учнів, формувати вміння самостійної роботи на стаціонарних та планшетних комп’ютерах;
  • розвивати уміння складати електричні кола з паралельним та змішаним сполученням приймачів електроенергії;

виховна:

  • виховувати творчий характер навчання, потяг до наукової діяльності.

формування ключових компетентностей:

  • інформаційної компетентності, пізнавальної, творчої.

Основні поняття і терміни: сила струму, напруга, опір, закон Ома.

Особа в фізиці: Георг Сімон Ом.

Обладнання: підручник, стаціонарні персональні комп’ютери, планшетні комп’ютери, мультимедійний проектор, екран, презентації, відеофрагменти,  інструктивні картки, інструкції з правил т/б.

Демонстрації: мультимедійна презентація Power Point «Паралельне з’єднання провідників»; презентація створена з використанням хмарних технологій Prezi.com «Що ми знаємо...»; відеофрагменти «Збираємо електричне коло», «Схематичні зображення»; відеоролики «Рефлексія», «Фізкультхвилинка для очей».

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки. Правила поведінки в комп’ютерному кабінеті.

Вчитель: сьогодні у нас з вами не зовсім звичайний урок.

Незвичайний він тим, що сьогодні на уроці ми будемо вивчати фізику, використовуючи Інтернет-технології, співпрацювати, вчитися допомагати один одному. І кожен із вас внесе свою часточку вкладу в велику споруду, яка має назву «Знання». Будьте дуже уважні протягом уроку. Думайте, запитуйте, пропонуйте – бо шляхом до істини нам з вами йти разом.

Нехай епіграфом до нашого уроку будуть слова Конфуція:

Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу, я пам'ятаю.

Те, що я роблю, я розумію.

 

 

 

 

  1. Актуалізація опорних знань

Мета актуалізації – пробудити інтерес до теми, викликати зацікавленість, спровокувати учнів пригадати те, що вони знають, відтворити знання, вміння, що потрібні для подальшої роботи на уроці.

Вчитель: розділ «Електричний струм», який ми вивчаємо, має величезне значення в житті та праці людей. Електричний струм дає світло в наше житло, освітлює вулиці міст, сіл, приводить у рух трамваї, тролейбуси, електричні поїзди т.д. Отож продовжуємо вивчення тем даного розділу.

Проведемо невелике експрес-повторення раніше вивченого. Слайди презентації умовно складаються з двох частин: запитання і відповіді. Правильність відповіді перевіряється за допомогою другої частини слайда.

 

Використання інтерактивного методу «Мозковий штурм»

Повторення супроводжується презентацією «Що ми знаємо...», створеної з допомогою хмарних технологій Presi.com.

(Перегляд та опрацювання презентації).

 

 

   

 

   

 

   

   

 

  1. Вивчення нового матеріалу

Вчитель: найпоширенішим типом з’єднань споживачів є паралельне з’єднання, яке ми сьогодні і розглянемо. Уявимо собі, що в розпал новорічних свят на вашій ялинці згасла гірлянда.

Вихід з ладу однієї лампочки привело до виходу з ладу всієї гірлянди. Чому це трапилось? Яка причина?

Але чому тоді в наших квартирах, якщо перегоріла одна лампочка, всі інші не вийшли з ладу?

Я думаю, що на ці запитання ви зможете дати відповіді сьогодні на уроці під час вивчення теми.

Представлення нової теми.

Демонстрація презентації «Паралельне з’єднання провідників».

  

(На аркуші ватману намальоване дерево, яке прикріплене до дошки. Перед кожним учнем лежить вирізане з паперу яблучко, на якому будуть робитися записи.)

 

 

Вчитель:  працюючи над темою нашого уроку, ми будемо прагнути виростити незвичайне дерево – древо знань, а результатом вашої наполегливої праці стануть чарівні його плоди. Перед кожним із вас це чарівне яблуко, на якому ви напишете кілька речень, що є відповіддю на питання: чого ви навчились на сьогоднішньому уроці?

Продовжується демонстрація презентації.

Вчитель: послідовно з’єднані прилади працюють усі разом у замкнутому колі, або всі не працюють в незамкнутому. Це не завжди зручно. Наприклад, для освітлення будинку немає потреби, щоб світилися всі лампи. В такому випадку використовують паралельне з’єднання.

   

 

 

   

При паралельному з’єднанні струм I у точці А розгалужується на два струми I1 та I 2 , які сходяться в точці В, подібно до того, як потік води в річці розділяється на два рукави, що потім знову сходяться.

 

Напруга на кінцях усіх провідників однакова.

 

 

 

 

 

 

При паралельному з’єднанні загальний опір кола зменшується і стає меншим від опору кожного з провідників

 

 

В електричних колах часто зустрічається також змішане або складне з’днання, яке є комбінацією послідовного та паралельного з’єднань. При більшому числі резисторів можуть бути складені більш складні схеми.

 

У побуті та техніці зручно застосовувати паралельне з’єднання споживачів, оскільки вони розраховані на однакову напругу.

 

 

 

 

 

Вчитель: тепер ми можемо дати відповідь на проблемне питання «Чому згасла гірлянда?».

(Очікувана відповідь: при послідовному з’єднанні, у разі коли перегоріла лампа, буде виникати розрив всього електричного кола, струм не йде. При паралельному з’єднанні напруга однакова, розрив окремого кола в загальному електричному колі не впливає на роботу інших споживачів).

Вчитель: щоб ви могли успішно виконати завдання на закріплення матеріалу, давайте пригадаємо умовні позначення в електричних схемах.

 

(Демонстрація відеоролика «Схематичні зображення»)

 

  

 

 

  

 

  

  

 

4. Закріплення

Вчитель: ну, ось, це ваш рівень перед тим, як ви почнете працювати.

Дещо змінивши слова великого китайського педагога Конфуція можна сформулювати кредо інтерактивного навчання:

«Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок».

4.1. Тестові технології на основі Google-форм

Вчитель: для закріплення матеріалу ми будемо працювати в сервісі Google Drive.

Перевага тестових технологій на основі Google-форм – швидке різноманітне онлайнове опитування, перегляд та аналіз відповідей.

Учні, використовуючи планшети та користуючись інструктивною карткою, виконують самостійно завдання. На планшетах встановлена програма QR and Barcode Reader, яка дасть змогу прочитати згенерований QR код та отримати посилання на форму.

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель заздалегідь створює форму для опитування:

Форма автоматично підключається до електронної таблиці Google. Починається запис відповідей. Таблиця дозволяє бачити їх у хронологічному порядку в міру надходження.

 

Учні працюють з тестом в он-лайні. Вчитель переглядає відповіді, коментує. Різним кольором виділяються правильні та неправильні відповіді.

 

Підсумок відповідей.

По закінченню опитування переглядається підсумок відповідей у вигляді діаграм. Підсумок демонструється через проектор на екран

 

 

 

 

 

 

4.2. Інтерактивні модулі додатка Веб 2.0 - Learning Apps.org

Learning Apps.org - є додатком Веб 2.0 для підтримки навчання та процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів. Для закріплення вивченого матеріалу створена вправа «З’єднання провідників».

Учні, маючи інструктивну картку 2, починають виконувати завдання. Скануючи QR код, працюють над вправою.

                   

 

 

 

(Підготовлена вправа в Learning Apps.org)

 

Вчитель: а зараз проведемо фізхвилинку (невеличку релаксацію) для очей. Демонструється відеоролик «Фізкультхвилинка для очей».

 

 

На цьому етапі уроку учні об’єднуються в дві групи. Одна група сідає за стаціонарні ПК, працює з програмою «Початок електроніки», інша продовжує працювати на планшетах в програмі «Every Circuit». Виконують завдання згідно «Інструктивної картки 3»:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3. Складання монтажних схем електричних кіл в програмі «Початок електроніки».

Програма являє собою електронний конструктор, що дозволяє імітувати на екрані монітора процеси складання електричних схем, дослідити особливості їх роботи, проводити вимірювання електричних величин так, як це робиться в реальному фізичному експерименті.

 

Робота учнів за ПК почергово демонструється на екран через проектор. Вчитель коментує виконання завдань.

4.4 Складання електричних схем в програмі «Every Circuit».

Програма призначена для проектування та моделювання електричних схем. Анімація напруги та струму дозволяє легко зрозуміти роботу схеми.

Учні згідно інструктивної картки 3 складають електричне коло, перевіряють закони паралельного з’єднання.

                               

Виконавши завдання, демонструються результати роботи.

5. Рефлексія (дерево знань).

Вчитель: повернемося до нашого незвичайного дерева. Пройшов деякий час, плоди дозріли.Чого ви навчились на сьогоднішньому уроці буде зараз написано на кожному із яблучок, яке можна вже прикріпити на древо-знань. (Демонструється відеоролик Рефлексія.avi), учні роблять записи на яблучках та прикріплюють їх на дерево).

 

 

На екран демонструється слайд «Мета уроку»:

Вчитель, знімаючи декілька будь-яких яблучок з дерева, зачитує відповіді.

Записи на яблучках відповідають меті уроку.

Вчитель: отже ми досягли мети уроку: повторили закони послідовного зєднання; вивчили закони паралельного зєднання; застосовували закони зєднань при виконанні завдань: складали схеми електричних кіл в різних програмних продуктах на різних операційних платформах.

6. Домашнє завдання

  • Вивчити конспект уроку;
  • Опрацювати §18;
  • Вправи №131, №133;
  • Скласти кросворд «Електричний струм».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

 

  1. Сиротюк В.Д., Фізика, підручник для 9 класу, К.:Зодіак-ЕКО, 2009.
  2. Дубас З.В. Дидактичний матеріал з фізики для тематичного оцінювання, Тернопіль, «Астон», 2001
  3. Використання інформаційних технологій на уроках фізики. //Бібліотека журналу Фізика в школах України. – Основа, 2007, 200ст.
  4. Соловйова О.Ю. Використання комп’ютерних технологій у курсі фізики. //Фізика в школах України. – Основа, 2009, №3, 20ст.
  5. Основи нових інформаційних технологій навчання: Посібник для вчителів / авт. кол.; за ред. Ю.І. Машбиця / Інститут психології імені Г.С. Костюка АПН України. - К. : ІЗМН, 1997. - 264 с
  6. Використання інформаційних технологій на уроках фізики в основній школі. //Інтернет ресурси.
  7. Буйницька О.П. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в шкільному курсі фізики / Оксана Буйницька// Фізика та астрономія в школі. –2005. –№ 4. –С. 24–29.

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
1169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку