Розробка уроку Підготовка до написання твору-роздуму на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі.""

Про матеріал
Навчати учнів створювати усні та письмові твори-роздуми; формувати вміння підпорядковувати висловлювання головній думці, використовувати мовні засоби зв’язку між реченнями в тексті; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення; прищеплювати вміння доводити власну думку, спростовувати помилкові твердження; виховувати любов і повагу до людей.
Перегляд файлу

CRNRC341 

 

      Тема. Підготовка до написання твору-роздуму на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі.

        Мета: навчити учнів створювати усні та письмові твори-роздуми; формувати вміння підпорядковувати висловлювання головній думці, використовувати мовні засоби зв’язку між реченнями в тексті; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення; прищеплювати вміння доводити власну думку, спростовувати

помилкові твердження; виховувати любов і повагу до людей.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Слово вчителя. Притча про творчість. Емоційний стан учнів.Слайд 1

Результат пошуку зображень за запитом "картина дощ осінь"     Результат пошуку зображень за запитом "скульптура"  Результат пошуку зображень за запитом "вислів про слово"

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

1.Бесіда за малюнками.

Що таке творчість?

Що людину може надихнути?

Якими засобами користуються митці?

Слайд 2.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.Вправа «Кольорове слово»(Авторське крісло).

2.Вияв юних талантів.

Гра «Пофантазуй».

Дж. Родарі.  «Що було б, якби...?». Дайте волю вашій фантазії!

Що було б, якби собаки вміли літати?

Що було б, якби море чхнуло?

Що було б, якби до вас завітали слони на сніданок?

Що було б, якби всі футболки перетворилися на книжки? ...

 

2. «Розпізнай тип мовлення». Слайд 3

 

Результат пошуку зображень за запитом "типи мовлення"

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

1.Стратегія « Прес-конференція»

—Діти, навіщо, на вашу думку, треба вміти складати роздум?

—На яких уроках ви найчастіше маєте справу з текстом-роздумом?

—Де у повсякденному житті ми вдаємося до міркування?

2.Робота з підручником. Коментар учителя. Поглиблення вивченого матеріалу.

   Роздум — це зв′язний текст, що характеризує логічно послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему. Характерною ознакою тексту-роздуму є перебування речень у відношеннях причини й наслідку (обґрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні). Результат пошуку зображень за запитом "твір-роздум схема"

   Роздум зазвичай складається з трьох частин. Це:

1.Теза — частина, що містить думку, яку треба довести чи пояснити (вступ).

2.Докази — аргументуюча, пояснювальна.(основна частина).

     1.Для підтвердження основної думки слід добирати якомога більше вагомих доказів.

     2….

    3….

       3.Висновок (як правило, збігається з думкою, висловленою на початку  тексту).

  2. Спробуймо зобразити це графічно, прослухавши текст.

      Прислів’я та приказки — неоціненна скарбниця народної мудрості.

      Кожне покоління вносить у цю скарбницю нові коштовні діаманти, що збагачують культуру народу. Як витвір народного генія вони супроводжують людство від сивої давнини до наших днів.

      Прислів’я і приказки відображають багатоманітне життя народу. Наприклад: «Праця чоловіка годує, а лінь марнує». «Матір ні купити, ні заслужити».

      Отже, сила, мудрість і поетична краса прислів’їв та приказок – це вияв народного розуму й гумору, влучності й дотепності народного слова.

Слайд 4

  • 3.Робота в зошитах. Скарбниця народної мудрості. 
  • Слайд 5,6,7.
  • Крутити хвостом – вдаватися до нечесних вчинків.
  • Крутитися, як білка в колесі – бути постійно зайнятим.
  • Стріляний горобець – про людину, яка багато зазнала у житті.
  • Пекти раків – червоніти від сорому.
  • Душі не чути – самовіддано любити. 

 

    https://ukr-mova.in.ua/assets/uploads/images/Mova_177_1.png         Результат пошуку зображень за запитом "стріляний горобець"

V. Застосування практичних  умінь та навичок.

    

1.Робота в парах. «Чому людина має бути чемною?»

«Творче конструювання».

Вибір ключових слів. Слайд 9, 10.

1.Дібрати епітети, метафори, порівняння, фразеологізми прислів’я, синоніми, антоніми до іменників.

Слово - …

Людина - …

Життя - …

Чемний-…

2. Запишіть прислів’я, замінивши крапки потрібними буквами. Про що ці вислови?

1. Слова щ..рого вітання дорожч.. за частування. 2. Одне пр..ємне слово — наче сад. 3. Ввічливих і лагідних скріз.. шанують. 4. Чемність обходиться дешево, але б..гато дає. 5. Перед чемністю всі двері розчинені. 6. Краще чемно відмовити, ніж обра..ливо дати.

3.Прочитайте текст. Доповніть його спеціальними словами, де доречно, синонімами й антонімами, виправте послідовність частин.

Складіть план. Слайд11.

Кожна людина любить, коли до неї ставляться чемно.

Отож завжди потрібно пам’ятати народну мудрість: «Стався до людей так, як ти хочеш, аби ставилися до тебе!» Якщо ви хочете поганого ставлення, то, будь ласка, — можете сваритися з людьми й бути егоїстом. Але якщо бажаєте, щоб люди вас поважали, то поставте чемність на перше місце.

Чемність — це позитивна риса характеру, яка дозволяє поводитися з іншими людьми з повагою і розумінням (За М. Петрушенком).

2. Пригадайте, чи були ви свідками чиєїсь нечемності.

3. Запишіть, кому з героїв літературних творів чи мультфільмів чемність допомогла вирішити проблеми? Імена запишіть за алфавітом.

Герда(«Снігова королева»), Хуха-Моховинка, дівчинка («Про Зоряний Віз»).

 

   VІ. Узагальнення вивченого матеріалу.

   1. Робота в групах.

1 група

Напишіть тезу чи вступ до теми «Чому потрібно берегти природу?»   

 2 група

Напишіть аргументи до теми «Чому потрібно берегти природу?»   

                           1.Доказ

                          2.Доказ

 3 група

Напишіть висновок до теми  «Чому потрібно берегти природу?»                      

VІІ. Підсумок уроку. Слайд 12.

Метод «Незакінчене речення».

На уроці я дізнався…

Для мене було цікавим…

VIІІ. Домашнє завдання. Творча робота. Слайд 13.

 

Скласти невеликий роздум на одну з тем:

1.Добрий не все каже, що знає, а злий не все знає, що каже.

2.Що робить людину великою?

3.Велика сила посмішки.

 

CRNRC343  Авторське крісло. Творчі зразки.

AD001670

Що робить людину великою?

Чомусь усі ми думаємо, що людину робить великою посада, яку вона обіймає. Але я думаю, що це помилка. Насправді, великою є людина, яка сумлінно й чесно виконує свій обов’язок. Найголовніше – щоб людина любила свою професію, бо ж хто до чого сумлінно робить свою справу. А якщо всі з любов’ю будуть працювати, то жити будемо краще.

 Але, мабуть, перш за все, велич людини виявляється не в тому, ким вона є, а в тому, як вона ставиться до своїх товаришів, знедолених людей…

Велич людини в тому, що вона ніколи не зраджує своїх друзів, а, крім того, знаючи вади товаришів, любить їх такими, які вони є. А найвеличніша та людина, яка вміє визнавати і свої недоліки.

 

     

 

Велика сила посмішки

      Посмішка… Велику силу має вона у нашому житті. Буває, посваришся з кимось.

І так тяжко на душі. А коли помиришся – обов’язково усміхнешся. І наче гори звалились… Відкритий погляд і усмішка – це вже настрій. З людиною хочеться спілкуватися. Віриш у її доброзичливість. А коли хтось погляне на тебе спідлоба – неприємно стає на душі.

      Але усмішки бувають різні. Та щира усмішка – то твій друг.

 

 

 

 

 

 

 

CRNRC341CRNRC341Відділ освіти Заставнівської райдержадміністрації

Горішньошеровецька ЗОШ І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

РМ. Підготовка до написання  твору-роздуму на тему,

 

пов’язану з життєвим досвідом учнів,

 

у художньому стилі

 

(розробка уроку української мови в 5-Б класі)

 

http://www9.0zz0.com/2013/08/08/02/676813581.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CRNRC341CRNRC344                                                                                                                    Підготувала:

                                                                             вчитель української мови і літератури, Мінтянська А.В.

 

2019 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CRNRC343 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Вергун Наталія
    Дякую, цікаво, сучасно.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Здражевська Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
4851
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку