Тема. Числівники, які відповідають на питання котрий? Вірш «Паротяг» (Юліан Тувім).
Очікувані результати:
Розрізняти числівники в тексті.
Розпізнавати серед них ті, які відповідають на питання скільки? і котрий? Утворювати, читати і записувати числівники.
Висловлювати власні думки з приводу почутого, аргументувати їх, спираючись на власний досвід.
Редагувати речення і виправляти помилки.
Досліджувати елементи тексту, виразно читати його.
Порівнювати текс і малюнок.
Описувати власні почуття.
Хід уроку
Емоційне налаштування.
- Чи любите подорожувати?
- На чому любите подорожувати?
- Запрошую подорожувати транспортом, який ви відгадаєте за загадкою.
Пасажирський чи товарний,
Металевий він і гарний,
Все ховає у вагонах,
І стає лиш на перонах.(потяг)
Активізуємо минулий досвід і знання дітей.
- Чи їздив ти коли-небудь у поїзді?
- Які почуття виникали у тебе під час подорожі? Чи сподобалась тобі ця мандрівка?
- Уяви, що ти їдеш у потязі. Який вагон обереш — перший, другий, третій? Чому?
Оголошуємо тему уроку.
Зупинка «Каліграфічна»
П п Пп по от ом тя яг потяг потягом
Зупинка «Мовознавча». Досліджуємо мовлення.
Читаємо визначення в підручнику ст.35. (Читаємо самостійно, розповідаємо, що зрозуміли з прочитаного.)
Зупинка «Ігрова» Гра з м’ячем.
Один учень називає числівник, який відповідає на питання скільки? І передає м’яч наступному учня, який утворює числівник, який відповідає на питання котрий?
Зупинка «Творча». Утворення числівників.
Підручник, ст. 35, завдання 1.
- Прочитаємо слова.
- Запишіть числівники парами за зразком
Зупинка «Авторська»
Розповідь про Юліана Тувіма.
Польський поет, перекладач і мовознавець. Ще з дитинства твердо вирішив присвятити себе польській літературі. У 1918 році вийшла друком перша книга Юліана Тувіма «Чигання на Бога». Надзвичайно популярними були і залишаються поетичні цикли Тувіма для дітей: «Локомотив» (1938), «Про пана Трулялинського» (1938), «Слон Трубальський» (1938) та ін.
Зупинка «Поетична»
Слухаємо вірш «Паротяг»
https://www.youtube.com/watch?v=4RKK_nGcRoE&list=LL&index=3&t=1s
o Які ваші враження від вірша?
o Що ви відчували, коли слухали вірш? На що звернули увагу?
o Чи хотіли б ви проїхатись на такому паротязі?
o Які слова для вас незрозумілі (робота зі словами)
Зупинка «Відпочинок»
Стоячи, за інструкціями вчителя виконуємо вправу: «Зараз ми будемо писати цифри у незвичний спосіб. (кажемо і виконуємо)
Цифру 1 «пишемо» носом,
цифру 2 – підборіддям,
цифру 3 – правим плечем,
цифру 4 – лівим плечем,
цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,
цифру 6 – лівим ліктем,
цифру 7 – правим коліном,
цифру 8 – лівим коліном,
цифру 9 – правою ногою,
а десяточку – «хвостиком».
Читаємо вірш самостійно (в парах).
o Що казкового є у цьому вірші? (Парна робота – обговорення.)
o Що тебе в ньому здивувало?
Формуємо навички свідомого читання. Порівнюємо вірш і малюнок.
Вибіркове читання вірша.
Один учень уявляє себе автором, а інший ставить йому питання.
Зупинка «Письмова» підручник с. 36
Зупинка «Редагуємо» підручник с.36
Рефлексія
Домашнє завдання.
С. 36, виразно читати вірш, письмо для себе: придумати свій казковий потяг.
Письмо для себе.
-Уяви себе письменником-винахідником з чарівними силами. Ти можете створити свій чарівний потяг. Розмісти у ньому пасажирів і вантажі. Не забудь вказати(словом) номер вагона. Намалюй і напиши про це.