Розробка уроку "Поетичні картини природи. Порівняння-образ. Леся Українка "На зеленому горбочку".

Про матеріал
Розробка уроку з читання 2 клас, вчителя початкових класів Богдюк Оксани Вікторівни.
Перегляд файлу

«____»___________20___ року

Тема. Поетичні картини природи. Порівняння-образ. Леся Українка «На зеленому горбочку».

Мета: формування предметних компетентностей:                                                       продовжувати ознайомлення учнів з творами великої української поетеси Лесі Українки; навчати дітей помічати красу і неповторність природи, сприймати змальовані словами образи рідної землі у віршованих текстах; формувати вміння бачити прекрасне в навколишньому світі; удосконалювати вміння читати твори, передаючи голосом мелодійність поезії, захоплення красою; удосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати звʹязне мовлення, памʹять, увагу, творчу уяву, спостережливість; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до природи, до рідного краю;                                                                                  Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: приймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати;                                                                    комунікативної: володіти позитивними навичками спілкування; вміти налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;                                                                                                інформаційної: вміти здобувати з підручника необхідну інформацію;              соціальної/громадянської: вміти працювати в парі, з усіма в колективі;                загальнокультурної: дотримувати норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

Обладнання: портрет Лесі Українки, збірки творів Л. Українки, аудіозапис пісні «На зеленому горбочку» (муз. Б. Фільц, сл. Лесі Українки), відеозапис акторського читання вірша «На зеленому горбочку».

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоровʹязбережувальна, природнича, мистецька.

                                            Хід уроку

І. Вступна частина

1. Привітання. Створення позитивної атмосфери на уроці.

Привіт, привіт вам, мої друзі,

Я скучила за вами дуже.

Не бачились цілі вихідні,-

Аж два таких предовгих дні!

 

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий?... Молодці!

2. Вправа «Очікування».

- Діти, урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення:

- Від уроку я очікую…(Я очікую, що на уроці буде цікаво. Я хочу дізнатися щось корисне та важливе. І т. д.)

- Наш урок буде…

- На уроці ми будемо…

- Отже, якщо ви будете на уроці такими, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати тих, хто хоче все знати.

- Давайте згадаємо девіз нашого уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати!

3. Мовленнєва розминка.

- А розпочнемо ми роботу традиційно з мовленнєвої розминки.

1) Робота над чистомовкою.

Ли – ли – ли – урок почали.

Ри – ри – ри – чітко говори.

Ви – ви – ви – слова назви.

Жи – жи – жи – свою думку скажи.

Ас – ас – ас – наш чудовий клас,

Зі – зі – зі – усі ми друзі.

Ем – ем - ем – нікого не підведем!

Ім – ім – ім – нам весело усім!

ІІ. Основна частина

1. Актуалізація опорних фонових знань дітей.

- Діти, послухайте уривок з вірша, присвяченого відомій українській поетесі. Про кого у ньому йдеться?

Ти себе Українкою звала.

І чи краще знайти імʹя

тій, що радістю в муках сіяла,

як Вітчизна велика твоя!

                                    М. Рильський

- Що ви знаєте про Лесю Українку? (Під час відповідей демонстрація портрета, збірок поетеси.)

- Які твори поетеси ви читали?

2. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Сьогодні на уроці ви ознайомитеся ще з одним віршем Л. Українки. Під час читання ми будемо розмірковувати, уявляти, придивлятися, прислухатися і розголошувати таємниці поезії Лесі Українки.

3. Перегляд відеоролика.

Учні переглядають відеоролик «Цікаві факти про Лесю Українку».

https://www.youtube.com/watch?v=Zf7H3-HjHUk

4. Опрацювання вірша Л. Українки «На зеленому горбочку».

1) Робота із заголовком та малюнком (с.119).

- Діти, розгорніть будь ласка свої підручники на с.119.

- Прочитайте назву вірша. Про що ми можемо дізнатися за назвою? (Про місце подій).

- Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено?

5. Перегляд відеоролика Леся Українка дітям "На зеленому горбочку".

https://www.youtube.com/watch?v=ZuEMNyQVzBM

1) Перевірка емоційного сприймання змісту.

- Чи сподобався вам вірш? Про що він?

2) Словникова робота.

Читання «луною» учнем який гарно читає.

горбочку                    маленькая              притулилася

садочку                      білої                        виглядати

дитинка                      зеленому                засвітило

хатинка                       вишневому            звеселило

Пояснення значення незрозумілих слів, якщо такі  були.

- Що спільного у звучанні слів першого стовпчика? (Пестливі, лагідні слова).

- Що означають слова другого стовпчика? Третього?

Читання учнями стовпчиків слів на одному подиху.

3) Читання вірша «буксиром» за вчителем.

6. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.

1) Бесіда за змістом вірша з елементами вибіркового читання.

- Що описує поетеса у вірші?

- А чи знаєте ви, як називаються такі вірші, що описують картини природи? (Пейзажні).

- Де знаходиться хатинка? Прочитайте.

- З ким авторка порівнює хатинку? Що передає це порівняння?

- Що вийшло до хатинки?

- З ким Леся Українка порівнює сонце?

- Як сонце змінило хатку? Доведіть словами вірша.

 - Як поетеса ставиться до хатки? Які слова свідчать про це? Прочитайте.

- Виберіть і прочитайте пестливі слова, що є у вірші. Про що свідчать ці слова?

2) Хорове читання вірша (повільно, швидко, скоромовкою).

3) Гра «Актори».

За завданням учителя прочитати:

а) захоплено;

б) здивовано;

в) байдуже.

4) Гра «Доберіть ознаку».

Горбочок - … (зелений).

Хатинка - … (біла).

Дитинка – … (маленька).

5) Робота в парах. Читання «Обличчям до обличчя».

- Діти, підготуйтеся до виразного читання вірша вголос.

6) Виразне читання вірша учнями вголос.

- Які почуття треба передати, читаючи вірш? (Замилування описаною картиною).

- Читаючи, зверніть увагу на позначення пауз і логічних наголосів.

ІІІ. Заключна частина

1. Рефлексія. Вправа «Незакінчене речення».

• Сьогодні на уроці я дізнався/дізналася…

• Найбільше мені сподобалося…

• Я вчився/вчилася…

- З яким твором ми познайомились на уроці?

- Хто його автор?

2. Домашнє завдання.

Виразно читати вірш Лесі Українки с.119. За бажанням намалювати описаний у вірші пейзаж.

- На цьому наш урок закінчується. Всім дякую за гарну і плідну роботу. А особливо…

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карвацька Марія
    Дуже гарний матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
1768
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку