Розробка уроку "Повторення вивченого про дієслово"

Про матеріал
Розробка уроку до теми "Повторення вивченого про дієслово" стане внагоді вчителям 4 класу НУШ
Перегляд файлу

Українська мова 4 клас

Тема: Повторення вивченого про «Дієслово»

Мета: повторити вивчене про дієслово;

закріпити навички правопису не з дієсловами, та особових закінчень, удосконалювати вміння розпізнавати часові форми дієслова та вміння правильно вимовляти дієслова з -ться, - шся;

розвивати вміння аналізувати й синтезувати мовні явища,            розвивати мислення, увагу, пам'ять, мовлення;

виховувати любов до мови, природи.

Хід  уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок
Він незвичайний і цікавий

Гостей багато завітало

Аж світліше в класі стало

Тож до гостей поверніться

Їм ласкаво посміхніться

І тепер часу не гаймо

Наш урок розпочинаймо

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Інтерактивна вправа «Очікування»

- Чого кожен з вас очікує від уроку? ( На тому ж слайді внизу випливають речення: « Я очікую, що …  Цей урок навчить мене …») ( Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе;   будемо працювати в групах, парах; … Цей урок навчить мене робити висновки, складати розповіді, висловлювати своє ставлення до почутого… )

-Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку:

  • ви повинні узагальнити вивчене про дієслово;
  • довести, що вмієте розпізнавати часові форми дієслів та правильно вимовляти і записувати їх;
  • точно і красиво висловлювати свої думки;
  •  будете злагоджено працювати в парах та групах;
  •  зумієте переконати, що любите і знаєте рідну мову.

2.Вибірковий диктант.

 - Виберіть і запишіть тільки дієслова:

Дарувати, вітер,погожий, існувати, історичні,єднатися,Україна, місто, Дніпро, сумує, втеча, лагодити, річка, оглянутися, можливо, але , вийде, мальовничі, оглянувся.

- Підкресліть першу букву в кожному записаному дієслові. Прочитайте утворене слово. (Дієслово)

III. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні ми повторимо правила і виконаємо вправи, які допоможуть вам узагальнити й систематизувати знання з теми «Дієслово».  Ви вчитиметесь міркувати, використовувати свої знання на практиці, колективно працювати, допомагати товаришам.

IV. Повторення  вивченого матеріалу

1. Каліграфічна хвилинка

Д  д ( по половині рядка)

Дієслово (безвідривне письмо)

2. Інтерактивна вправа « Бліц-опитування »( на 2-ому слайді з’являється напис « Бліц-опитування ». Потім по одному випливають запитання, які учні читають мовчки і дають на них відповіді )

Яка частина мови  називається дієсловом?

Яким членом речення найчастіше є дієслово? ( Присудком)

З якою частиною мови найчастіше зв’язане дієслово? ( З іменником)

Як називається початкова форма дієслова? (Неозначена форма дієслова)

Чому вона отримала таку назву? ( Незмінна форма дієслова. Не вказує ні на час, ні на особу, ні на кількість)

На які питання відповідає неозначена форма дієслова? ( Що робити? Що зробити?)

Як змінюються дієслова? ( За числами і часами)

В якому числі може вживатися дієслово і коли? (В однині – означає дію одного предмета, у множині – означає дію багатьох предметів)

Назви часові форми дієслів. (Дієслова змінюються за часами: вони мають форми теперішнього, минулого і майбутнього часу)

Як пишеться частка НЕ з дієсловами? ( Окремо)

Яку дію можуть виражати дієслова? (Завершену і незавершену)

На яку дію завжди вказують дієслова теперішнього часу? (Незавершену)

Як утворити від дієслів незавершеної дії дієслова завершеної дії? (За допомогою префікса)

Як змінюються дієслова теперішнього і майбутнього часу? (За числами і особами)

Як змінюються дієслова минулого часу? (За числами, а в однині – за родами)

3. Гра «Мовчанка»

Записати дієслова до потрібного часу.

Грав, грає, буде грати, читають, читав, прочитає, покликав, кличе, кликатиме.

4. Робота в групах

Списати вірш, замінити неозначену форму, що в дужках, дієсловами:

1група - минулого часу,

2 група – теперішнього часу,

3 група – майбутнього часу.

Я (любити) тебе, друже, за те,

Що в очах твоїх море (синіти),

 Що в очах твоїх сонце (цвісти),

Мою душу (голубити) і (гріти).

5. Гра «Допоможи знайти букву»

Співа…мо, бач…мо, виход…те, воз…ш, вивча…мо, збира…ш, дума…те, сто…мо, ід…те, чита…мо.

Перевірка

Співаємо, бачимо, виходите, возиш, вивчаємо, збираєш, думаєте, стоїмо, ідете, читаємо.

6. Робота в парах

Поставити дієслова  у формі 2-ї особи однини теперішнього часу:

виконувати, перемагати, читати, нездужати, поліпшувати.

7. Творчий диктант

Учитель диктує приказки, вживаючи дієслова теперішнього часу, а учні їх записують у потрібній формі минулого часу.

Сонце гріє, сонце сяє – вся природа воскресає.

Березень у зими кожуха купує, а на третій день продає.

Перевірка 

Сонце гріло, сонце сяяло – вся природа воскресала.

Березень у зими кожуха купив, а на третій день – продав.

8. Завдання

Написання частки не з дієсловами.

Два учні аналізували кількість слів у реченні і засперечалися: один стверджував, що слів 8, а інший, що слів – 6. Хто правий?

«Не роби іншому того, чого собі не бажаєш.»

Якого правила не знав 2 учень?

Як пишеться частка не з дієсловами?

Складіть речення на це правило і запишіть його. Зачитайте.

9. «Завершена – незавершена дія.»

Від дієслів незавершеної дії утворити  дієслова завершеної дії.

Гріло, текли, зеленіє, летять, росли, цвіте, робили, плели.

V. Підсумок уроку

- Чи виправдались ваші очікування?

Я ЗНАЮ…

Я  ВМІЮ…

Я  МОЖУ….

- Мої очікування справдились, бо ви намагались висловлювати свої думки точно і красиво, злагоджено працювали в групах і парах, довели, що любите і знаєте свою мову.

( На слайді з’являється слово «Дякую!» )

VI. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я (любити) тебе, друже, за те,

Що в очах твоїх море (синіти),

 Що в очах твоїх сонце (цвісти),

Мою душу (голубити) і (гріти).

 

Я (любити) тебе, друже, за те,

Що в очах твоїх море (синіти),

 Що в очах твоїх сонце (цвісти),

Мою душу (голубити) і (гріти).

 

Я (любити) тебе, друже, за те,

Що в очах твоїх море (синіти),

 Що в очах твоїх сонце (цвісти),

Мою душу (голубити) і (гріти).

 

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
1703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку