Урок української мови у 4 класі. "Дієслово. Повторення вивченого про дієслово".
УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 4 КЛАСІ
ТЕМА. Дієслово. Повторення вивченого про дієслово.
МЕТА: узагальнити знання учнів про дієслово; удосконалювати навички практичного використання дієслів у мовленні; розвивати творчі здібності учнів; сприяти розвитку пізнавальної активності, розвитку зв’язного мовлення; виховувати бережливе ставлення до часу.
ОБЛАДНАННЯ: мультимедійний проектор, підручники з української мови, фразеологічні словники
ХІД УРОКУ
І. ПСИХОЛОГІЧНЕ НАЛАШТУВАННЯ НА УРОК
Вітання.
Діти беруться за руки, утворюючи коло, разом з вчителем промовляють:
Ми всі- хороші друзі,
Нам весело в гурті;
Ми всі прекрасні діти,
Хороші, золоті.
Вправа «УСМІШКА»
Якщо посміхнутися перехожому-він посміхнеться у відповідь.
Якщо посміхнуться небу і сонцю-розійдуться хмари.
Якщо посміхнуться Всесвіту- трапиться щось казкове.
Давайте посміхнемося губами, долонями, очима, серцем.
Кому дозволено сісти першим?
Правильно! Спочатку – краса, а потім – сила.
ІІ. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ. МОТИВАЦІЯ
На екрані – СЛАЙД:
Створюємо асоціативний кущ:
СЛАЙД
ДІЄСЛОВО
ІІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ
ІV. ПРОЕКТУВАННЯ
СЛАЙД
V. ЕТАП ВИКОНАННЯ ПЛАНУ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Спостереження за мовним матеріалом
- Пригадаємо про мого знайомого. Ось він стоїть біля дверей кабінету. Що з ним відбувається? Декілька названих вами слів я запишу.
СЛАЙД
Хвилюється
Непокоїться
Переживає
-До якої частини мови належать ці слова?
- Як же так? Ми на початку уроку з’ясували, що дієслова означають дію предмета, а ці слова означають стан хлопчика. Отже, ці слова не належать до дієслів чи , можливо, ми чогось не знаємо про дієслово?
- А звідки ми можемо одержати інформацію, якщо щось не знаємо або у чомусь сумніваємось?
- Зараз я пропоную об’єднатися у групи і з’ясувати, що означає дієслово.
2. Дослідницька робота у групах
І група працює з підручниками з української мови для 4 класу;
ІІ група – з підручниками для 6 класу;
ІІІ група – з Інтернет джерел.
Поступово на екрані з’являється СЛАЙД:
Вправа 271 с. 97
- Складіть та запишіть кластер «Дієслово». За потреби користуйтеся правилом на с.98.
3. Пишу охайно, старанно
- Пригадаймо, як правильно, красиво писати. Із групи слів випишіть ті,що означають стан предмета. Особливу увагу у цих словах зверніть на верхнє з’єднання букви в із буквами и, а.
На екрані - зразок з’єднань.
Писати, хвилюватись, поважати, ходити.
4 . Диференційована робота
СЛАЙД
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
5. Робота з текстом
Вправа 272, с. 98.
2.Випишіть з тексту дієслова. У дужках після кожного дієслова вкажіть питання.
6. Творча робота у парах
Складіть та запишіть загадку про транспорт майбутнього, використовуючи лише дієслова.
VІ. КОНТРОЛЬНО- ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП.
1.Тестові завдання
1) Дієслово означає:
а) дію або стан предмета;
б) тільки дію предмета;
в) тільки стан предмета.
2) Дієслово відповідає на запитання:
а) який? яка? яке?;
б) хто? що?;
в) що робить? що зробить?
3) У реченні дієслово:
а) є тільки присудком;
б) найчастіше є присудком;
4) Фразеологізм пекти раків означає:
а) готувати обід;
б) червоніти;
- Перевірте правильність виконання тестових завдань.
2.Додаткове завдання
3.Рефлексія