Розробка уроку позакласного читання (2 клас)

Про матеріал

Урок-мандрівка

Тема. Позакласне читання.

Подорож у країну Зими- білосніжки.

Мета: розширити знання учнів у галузі природознавства; ознайомити дітей з різними засобами оспівування краси зимового дня в літературі; формувати в учнів потребу самостійно, свідомо вибирати й читати книжки, застосовуючи знання, якими вони оволоділи на уроках читання; розвивати зв'язне мовлення, увагу, пам'ять, уяву; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї, інтерес до знань.

Перегляд файлу

 

 

                                                                                     Подоляк Юлія Сергіївна

учитель початкових класів

закладу загальної середньої

освіти І-ІІІ ступенів №3

Тростянецької міської ради

 

 

 

Розробка уроку

 позакласного читання

(2 клас)

 

 

 

 

 

 

              

 

 

                                                           2 клас

Читання

Урок-мандрівка

 

Тема.    Позакласне читання.

                                      Подорож у країну Зими- білосніжки.

 

Мета:  розширити знання учнів у галузі природознавства; ознайомити дітей з різними засобами оспівування краси зимового дня в літературі; формувати в учнів потребу самостійно, свідомо вибирати й читати книжки, застосовуючи знання, якими вони оволоділи на уроках читання; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, уяву; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї, інтерес до знань.

 

Тип уроку:  позакласне читання.

 

Обладнання:  аудіозапис, карта, ілюстрації, книжкова виставка.

Форми і методи роботи: бесіда, розповідь, аналіз, показ, ситуація успіху,  робота з книгою, ілюстративний метод,

 

Структура уроку

  1. Організаційна частина – 0,5 хв.
  2. Робота над темою уроку
    1. Оголошення теми і мети уроку – 3 хв.
    2. Актуалізація опорних знань учнів – 5 хв.
    3. Обговорення творів, прочитаних учнями – 20 хв.
    4. Конкурс «Кращий декламатор» - 4 хв.
    5. Відгадування загадок – 2 хв.
    6. Слухання та аналіз оповідання В.О.Сухомлинського – 4 хв.
  3. Підведення підсумків – 1 хв.
  4. Виставка книг – 0,5 хв.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційна частина

Дзвонить, дзвоник, не стихає,

Школярів усіх скликає:

– Гей до класу поспішайте,

На місця свої сідайте.

 

  1. Робота над темою уроку

 

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  •                       Діти, сьогодні в нас незвичайний урок читання: цікава мандрівка в казкову країну. А от яку саме, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

 

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить

Цариця – білокоса, білолиця.

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває.

  (Зима)

  •                       Чому ви так думаєте?
  •                       Отже, ми вирушаємо до країни Зимової Казки, де на нас з нетерпінням очікує фея-красуня Зима в білих черевичках, про яку П.Сингаївський у своєму вірші «Білі черевички у зими» писав:

 

Вкрив дерева білими крильми,

Морозець колючий, мов шипшина.

Білі черевички у зими,

Біла-біла в неї кожушина.

Білі сани, білогриві коні,

Білі рукавички пухові.

Білі щоки, а вуста червоні,

Мов розквітлі маки кольорові.

 

  •                       Наша сьогоднішня мандрівка в країну Зимової Казки невипадкова. Адже тема уроку «Подорож до країни Зими-білосніжки».
  •                       Ви повинні, подорожуючи, не тільки милуватися красою країни Зимової Казки, а й виконати ряд завдань.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  •                       Діти, а як ви гадаєте, чого нам не вистачає для подорожі? (Карти)
  •                       Так, звичайно. Яка подорож без карти?
  •                       І так, ми стоїмо перед дверима крижаного краю, де росте крижана трава, де цвітуть крижані квіти, де співають крижані пташки, де ходять крижані звірята.

Але брама зачинена на 29 крижаних замків. Щоб розтопити їх й увійти до країни, ви повинні виконати таке завдання. Я буду читати початок фрази, а ви всі будете закінчувати її одним словом. Кожне правильне слово – це вогник, який розтопить крижаний замок. Отже, почали:

 

Зима! Зима ! Усякий знає,

Вона холодною буває.

Летять, кружляють, як пушинки,

Легкі, білесенькі сніжинки.

От випав сніг. Яка обнова!

Міста чистенькі, білі села –

Зима і радісна, й весела.

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і білосніжна.

Вона й тоді усім хороша,

Коли мела легка пороша.

Мороз у лід озера кута,

Зима тоді, всі кажуть, люта.

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й морозна.

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму красива.

І особлива, і чарівна,

Як королева чи царівна.

А вранці іній – от обнова!

Яка зима у нас казкова!

Гілок од інею не видно,

Тоді вона, звичайно, срібна.

Зима, скажу вам, дуже гарна,

То сонячна, то часом хмарна.

Насунуть хмари звідусіль,

І закружляє заметіль.

І не завадило б кожуха,

Така буває завірюха.

А іноді така наруга!

Завія, віхола і хуга.

  •                       Молодці! Ви добре виконали це завдання. Слова, які ви хором підбирали, в основному – компліменти. А від них, як відомо, будь-яка крига тане. Тому й змогли ми розтопити крижані замки, і нас у свої холоднуваті обійми запрошує королівна Зима. З усіх кінців світу по з’їжджалися в країну Зимової Казки талановиті майстри-чародійники: художники, композитори та письменники, щоб пензлем, звуками чи словами возвеличити та оспівати білосніжну королівну Зиму.

 

  •                       Кожен  з них створив окремі містечка й зараз нас чекає містечко Майстрів-художників.
  •                       Знаєте, вони не згодні зі мною, що зима безбарвна.
  •                       А ви як гадаєте?
  •                       Які кольори, крім білого, можна зустріти в зимовому пейзажі?

 

Виставка малюнків на тему «Зимовий пейзаж».

 

Містечко Майстрів-композиторів.

  •                       Звучить музика Чайковського «Пори року».
  •                       Слухаючи цю мелодію, я бачила перед собою вогонь, згасаючий у каміні, навіть відчула, як тепло від гарячого вугілля розливається по кімнаті. Тепло, затишно, спокійно. Музика спокійна, некваплива, схоже, що ласкавий тихий голос розповідає про щось, та ось рояль зазвучав стривожено й таємничо. Навіть тривога відчулася в музиці… А яка картина постала у вашій уяві?

 

Містечко Майстрів слова.

 

  1. Обговорення творів про зиму, прочитаних учнями.

 

  1. Конкурс «Кращий декламатор».
  •                       Я знаю дуже багато віршів… Але найбільше мені подобається «Метелиця» Олександра Олеся (розповідь про письменника).
  •                       Діти, можливо, хтось із вас знає вірш про зиму або пісеньку. (Звучать вірші)

 

  1. Відгадування загадок.
  1. На зимові віти

Сіли білі квіти.

   (Іній)

  1. Коли усі квіти зів’яли,

На чорну землю ми упали

Накрили килимом пухнастим,

А ще мереживом сріблястим,

Милуйтесь нами, любі діти,

Адже не гірші ми за квіти.

   (Сніжинки)

  1. В небі хмара пролітала,

Білий пух порозсипала,

Він на землю міцно ліг

Називається він

   (Сніг)

 

  1. Слухання оповідання В.О.Сухомлинського «Подбай про природу».

 

Подбай про природу

 

 Узимку сутужно і лісовій звірині, і птахам, і рибі у ставках. Тож не лінуйся сипнути крихіток горобчикам та синичкам. Вони, пообідавши, звеселять пісеньками весь зимовий сад.

 Нагорни довкола яблунь і груш снігу, щоб їхні стовбури не обморозило. А восени вони щедро обдарують усіх соковитими плодами.

 

  •                       Яка головна думка оповідання?
  •                       Як ви дбаєте про природу взимку?

 

  1. Підведення підсумків.

 

  1. Виставка книг, рекомендованих дітям для самостійного читання на наступний урок.

 

 

 

docx
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
1125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку