В матеріалі подано розробку уроку літературного читання у 2 класі за підручником Віри Науменко "Літературне читання" (Вдавництво Київ "Генеза" 2012). розробка побудована на основі мультимедійної презентації на дану тему.
Тема : Завдання зі скриньки поезії. Спроби у віршуванні. Підсумок за темою.
Завдання уроку: Закріпити вивчений матеріал; удосконалювати навички читання віршів; вчити учнів римувати, самостійно писати невеличкі вірші. Формувати вміння працювати в групі. Сприяти вмінню виробляти колективну думку.
Обладнання: мультимедійна презентація, ілюстрації, завдання для роботи в парах та групах, записи на дошці, "Читайлик".
Продзвенів двінок.
Починаємо урок.
Часу ми не гаємо.
Працювати починаємо
І. Мовна розминка.
1. Щоб ми були уважні , зосереджені і наш язичок був слухняним проведемо (СЛАЙД 1)
- (СЛАЙД 2) відкриваємо зошит с.12, таблиця Шульте.
Завдання : протягом 20 сек. Знайти всі числа від 1 до 25
2. А зараз (СЛАЙД 3) опрацювання чистомовки ( на дошці)
Ші- ші - ші - всі ми любимо вірші
Ки - ки - ки - їх читаєм залюбки
Ож- ож- ож - самі римуємо також
Ати- ати- ати- пробуєм вірші писати.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку( СЛАЙД 4,5)
ІІІ. Робота над матеріалом уроку.
1.( СЛАЙД 6), ( на слайді прочитати завдання: відгадати загадку. Персонажем якого з прочитаних у розділі віршів є слово - відгадка. Знайти малюнок, що відповідає відгадці. Загадки читають діти)
2.Перевіряємо, чи правильно відгадали (СЛАЙД 7,8)
3. (СЛАЙД 9) А тепер пригадаємо назви авторів віршів, персонаж1 яких зображені на малюнках і побудуємо кластер із трьох ланок - персонаж - назва вірша - автор.
4. (СЛАЙД 10, 11, 12, 13) Перевіряємо, чи правильно побудували кластер
5.Гра "Каруселька" Поділ на групи.
6.Робота в групах. (Кожна група отримує рядки з віршів Тамари Коломієць. Завдання : відновити строфу вірша на дошці.)
- я хотіла прочитати з вами уривки віршів Тамари Коломієць, але ненароком змішала рядки. Тож прошу вашої допомоги. Якщо нам вдасться їх відновити ми прочитаємо уривки з віршів і спробуємо поміркувати, про що автор хотіла розповісти у цьому вірші.
Як на білих сторінках
Влад поставити в рядках
Звичайнісінькі слова –
Починаються дива. ("Починаються дива")
Я ходив сьогодні в ліс,
Я грибів для вас приніс.
Повний кошик із верхом,
Ще й накритий лопухом. ("Я ходив сьогодні в ліс")
Усе засипав білий сніг.
А з ним - одлига на поріг.
І ми в дворі, де я живу
Зліпили казку снігову. ("Снігова казка")
7. Перевіряємо і читаємо уривки віршів (СЛАЙД 15,16)
8. Робота в парах.
- А зараз ми самі будемо вчитися (СЛАЙД 17)
- давайте пригадаємо, що таке рима (СЛАЙД 18, 19)
Зараз ми пограємо в гру "Знайди пару" (СЛАЙД 20)
(діти беруть із "чарівної коробочки" слова і шукають собі пару так, щоб слова римувалися)
А тепер із словами, які ви обрали спробуємо створити невеличкі віршики (СЛАЙД 21)
9. (СЛАЙД 22) Готуючись до уроку, ви отримали завдання спробувати самому скласти невеличкі віршики, спираючись на завдання у підручнику с.54. тож послухаємо, що у вас вийшло.
(діти читають складені вірші)
ІV. Підсумок уроку.
Гра "Мікрофон"
- Чи сподобався вам урок?
- Що сподобалося найбільше?
- Чи складно було складати вірші?
- Хто з вас хотів би бути поетом?
- Як ви думаєте, що для цього треба?
Отже, щоб стати поетом , треба розвивати свої здібності, не боятись самому створювати хоч невеличкі віршики.
- Ви гарно працювали, тож давайте самі собі скажемо (СЛАЙД 23) і поаплодуємо собі разом зі смайликом.