Гра «Скоро скоромовимо»
(Читання в рзному темп )
Б жить стежина пом ж ожини
І вже у Жен ожини жменя.
(Розшифрувати прочитати прислв’я. Пояснити його змст)
птПзмОкС кПумсІ дШщАасВ бдДаО ок оЛтІбаСжеУдь Л кИтСдм лкТобАз мЗ дАвЛжІуЗчх Уаус яюВщхЕкомРзоБ дОибЛмІакЗолд
ПОСПІШАВ ДО ЛІСУ ЛИС ТА ЗАЛІЗ У ВЕРБОЛІЗ.
(Прочитати другу частину скоромовки з екрана)
Поки лз у верболз,
Запзнивсь до лсу лис.
Посп шав до л су лис Та зал з у вербол з.
Зап знивсь до л су лис.
Слухання твору «Каша»
Аналз твору
▪Чому вн бльше не прилетв?
▪Який висновок зробили дти?
▪Чи можемо назвати цю розповдь фантастичною?
▪В чому полягає фантазя твору?
Гра «Бджлка»
(Читання слв з екрану напвголосно, кожен у своєму темп )
Най-кра-щий
Тро-ян-до-ви-ми
Роз-б г-ли-ся
Про-ле-пе-тав
Пшо-ня-ної
При-див-ля-єть-ся
При-ше-ле-пу-ва-тий
ГРА «РОЗУМІЙКО»(ПОЯСНИТИ ВИСЛОВИ)
Ще за давн х час в д тей навчав грамот дяк.
Зак нчення визначеного пер оду навчання зазвичай урочисто святкували:варили великий горщик смачної
каш . Однак не вс д ти навчалися усп шно. Щотижня у
визначений день дяк бив березовими р зками ледар в, бешкетник в неслухняних – всипав їм «березової каш ».
Нин жарт вливий висл в «березова каша » означає покарання за провину
«Пекти рак в» червонти
«Ноги на плеч »
швидко рухатися, бгти.
Пройшов дощ, п сок вологий, то д вчатка пекли торти: один з ромашками, другий з наг дка́ми, трет й найкращий, з трояндовими пелюстками. Івась
допомагав, кв точки збирав. Коли раптом, мов шурябуря, не знати зв дки з'явився зм й. Був в н трошки дурний, але ж зовн того не видно.
— Ану, хто буде з мною битися? — зарев в в н.
Д ти розб глися, як миш . Т льки Івась лишився, бо дуже злякався. Так злякався, що його н жки мов приросли до земл .
— Хто ти такий? Як тебе звуть? — ревнув до нього зм й. — І... Івась... — ледве пролепетав хлопчик.
— Іван? Та ще, може, й Побиван? — зрад в зм й. — Тебе мен й треба. Гайда битися!
Івась з переляку т льки очками кл пав. Тод Олеся, побачивши його скруту, вискочила з-за куща, за яким
сховалася в д зм я, заступила Івася. "Чи цей зм й, бува, не дурний, що хоче битися з меншим за себе?" — подумала вона. А вголос сказала:
— Не бийся з ним, зм ю, бо в н ще мало каш з'їв!
— Га? Мало з'їв? — гарикнув зм й. — То принеси йому ще. Хай в н з'їсть, а я почекаю.
А сам м ркує: "Подумаєш, якась там каша! Я жар, вогонь їм, я все одно дужчий!"
Олеся винесла з хати миску пшоняної каш подала Івасев . Хлопчик їсть, а зм й сидить та до каш придивляється.
— Що ти їси, таке гарне та жовте? Часом не золото? — запитався в н.
— А золото, золото! — в дпов ла Олеся, бо зрозум ла, що зм й пришелепуватий. — Наша
каша золота! На вогн варилася, на жару
вмл вала, ще й масла в н й ц ла грудка, бо маслом каш не з псуєш!
Тут уже змй серйозно задумався. Золото, знав вн, дороге! Навть за жар дорожче. Мабуть, вд нього прибува бльше сили! "Пожую-но я
золотця", — виршив змй. Полетв до себе в
печеру, де в черепочку, у темному куточку
тримав захований скарб. Вийняв золотий дукат, гризнув його та й зуба зламав. "Ти диви, яке
тверде, — здивувався вн. — Треба його цлим ковтнути". Ковтнув, та й мало що не вдавився!
— От б да! Не можу я золото їсти! — вражено похитав головою зм й. — Не буду з тим хлопцем битися. Хоч в н малий, але краще не треба. Не полечу в його село.
З досади вл гся в печер захроп в, аж ст ни задрижали.
Д ти здивувалися, а ще б льше зрад ли, що зм й не вернувся.
— Хай не прил тає! — сказала Олеся. — Івась тим часом виросте. А вир сши, всипле зм єв березової каш !
Отод в н знатиме, як б йки зат вати!
❑Як кольори використав художник для персонажв твору?
Слухання врша Ганни Чубач
«Прапор»
Прапор нашої Вкраїни Має кол р жовто-син й.
І повинен кожен знати, Як два кольори єднати.
Синє небо – верхня смуга,
Жовте поле – нижня смуга.
• Чому ц знаки називають державними символами?
•Де ми бачимо державн символи?
Слухання твору З рки Мензатюк
«Український прапор»
Робота з прислв’ями
✔У р дному краї все миле.
✔Де сонце небо веселе, там д ти щаслив .
✔Чуж краї знай, а св й н коли не забувай.
Яке з поданих присл в’їв найкраще висловлює головну думку твору «Український прапор