6 клас.
(Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс).
Тема. Природа і населення Стародавньої Греції.
Мета.
розглянути міфи як історичні джерела;
І. Організаційний момент.
Діти, а ви любите дізнаватися про щось нове, цікаве, перегортати сторінки минулого?
Дуже добре. Тож я запрошую вас взяти участь у дитячій науковій конференції. На столах у вас лежать картки учасника конференції, де ви будете фіксувати результати своєї роботи.
А розпочати хочу такими словами:
До минулого стався з вдячністю,
До сьогодення-діяльно,
До майбутнього - відповідально.
Ці слова дуже пов’язані з нашою конференцією, адже сьогодні ми будемо згадувати минуле з величезною повагою. Говорити ми будемо про країну, де є чудеса світу. З цієї країни пішло багато крилатих висловів. Ця країна навіть пов’язана з нашою Україною. Це країна казкової краси, колиска європейської цивілізації.
ІІ. Мотивація до навчання.
Відео про Грецію.
Це - Стародавня Греція.
Тож тема, яку ми будемо сьогодні обговорювати:
ІІІ. Засвоєння нового матеріалу.
Тема. Природа і населення Стародавньої Греції.
(слайд №1)
План вивчення нового матеріалу:
1. Вплив природно – географічних умов на розвиток цивілізації.
2. Заняття населення Давньої Греції.
3. Перекази про найдавнішу історію Греції.
Перш, ніж почати розмову про Грецію, давайте пригадаємо:
Учні за допомогою вчителя роблять висновки: найдавніші цивілізації виникли в Єгипті та Месопотамії, потім в Індії та Китаї. Виникненню перших цивілізацій сприяли природні умови, що, з одного боку, позитивно впливали на розвиток рільництва та скотарства, а з іншого – були поштовхом до постійного вдосконалення організації суспільства, поліпшення знарядь праці, розвитку ремесел.
А сьогодні ми починаємо розглядати виникнення цивілізацій в Європі. Одна з перших європейських цивілізацій – Грецька.
Проблемне запитання: Яким заняттям населення сприяли природні умови Давньої Греції?
І. Греція поділяється на материкову, яка розташована на Балканському півострові і острівну – це острови в морях. Найбільші з них – це Крит, Саламін Евбея, Родос, Самос, Іонійська – узбережжя п – ова Малої Азії.
(робота з атласом)
(Слайд № 2.)
Завдання № 1.
Робота з контурною картою. (слайд № 2 закрити, відкрити слайд № 1). (Діти, зафарбуйте у своїх контурних картах коричневим олівцем територію Давньої Греції). (тепер перевірте, чи всю територію Давньої Греції ви позначили в контурних картах, якщо так, ви в своїх картках за 1 завдання ставите собі 3 бали).
Давні греки називали свою країну Елладою, а себе еллінами. Цивілізацію Греції називають античною.
• Робота учнів зі словником. (робота з підручником)
Антична цивілізація (від латин. «стародавня») – цивілізації Стародавніх Греції та Риму.
Греція з усіх боків окрім північної оточена морями.
(слайд № 3)
Велика затока між Малою Азією та Грецією називається Егейським морем, а затока між Грецією та Італією – Іонічним морем. В Егейському морі розкидано багато великих і малих островів, які відносяться до Греції і називаються острівною Грецією. На півдні Критське море та Середземне море. (слайд № 4). (Робота з атласом ).
Греція поділяється
на Північну Грецію(області – Фессалія, Епір, Македонія)
(слайд № 4).
(слайд № 5).
Греки ніколи не піднімалися на неї, вони вважали, що там живуть боги.
(слайд № 6).
Клімат у Греції теплий. Під час короткої зими йдуть дощі, морозів майже не буває. Улітку спекотно, дощів випадає мало.
В Греції нема повноводних річок, і тому влітку ці річки страждають від засухи.
(слайд № 7).
Завдання № 2. (учні, виконують, потім перевіряють).
Узагальнення за етапом роботи (слайд №8).
Історичний диктант |
|
Півострів, на якому знаходиться Греція. |
Балканський півострів |
Моря, що омивають Грецію. |
Егейське, Іонічне, Критське, Середземне |
Найвища гора Греції. |
Олімп |
Які частини включає Давня Греція |
Материкову, Острівну, Іонійську |
За правильні відповіді 4 бали.
Природні умови, які були притаманні Греції:
У Греції немає повноводних річок
Греція – гірська країна
Земля – кам`яниста, неродюча
Греція – морська країна
Має запаси корисних копалин
ІІ. Заняття населення Давньої Греції.
Ознайомтеся з текстом підручника ст.. 117. (слайд № 9 - 14)
Завдання № 3.
Дайте відповідь.
Якими видами господарської діяльності займалися греки? (слайд № 15)
Перекази про найдавнішу історію Греції.
У нас на конференції присутня учасниця, яка дуже цікавиться стародавнім минулим. І вона вам хоче розповісти про найдавнішу історію Греції. (Міф про Тесея). (слайд № 16 - 21)
Завдання № 4.
Установіть відповідність |
|
Еллада |
Давня назва Греції |
Лабіринт |
споруда із заплутаними ходами |
Античність |
період розвитку Давньої Греції і Риму |
|
|
ІV. Закріплення вивченого матеріалу (перевірка карток, самооцінювання).
V. Домашнє завдання.
Картки для самоперевірки.
Завдання № 1. Робота з контурною картою. (за виконане завдання – 3 бали)
Завдання № 2.
Узагальнення за етапом роботи (слайд №8).
Історичний диктант |
|
Півострів, на якому знаходиться Греція. |
|
Моря, що омивають Грецію. |
|
Найвища гора Греції. |
|
Які частини включає Давня Греція |
|
(за правильно виконане завдання – 4 бали)
Завдання № 3.
Дайте відповідь.
Якими видами господарської діяльності займалися греки? (слайд № 15)
(якщо написали до 3 занять то 1 бал, якщо більше 3, то 2 бали).
Завдання № 4.
Установіть відповідність |
|
Еллада |
період розвитку Давньої Греції і Риму |
Лабіринт |
Давня назва Греції |
Античність |
споруда із заплутаними ходами |
(за встановлення правильної відповідності – 3 бали)