Розробка уроку "Природа і населення Стародавньої Греції"

Про матеріал
Формує уявлення про природно-географічні й кліматичні умови Греції та її населення, основні заняття та повсякденне життя, мінойську палацову цивілізацію.
Перегляд файлу

6 клас.

 (Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс).

Тема. Природа і населення Стародавньої Греції.

Мета.

  • Сформувати уявлення про природно-географічні й кліматичні умови Греції та її населення, основні заняття та повсякденне життя, мінойську палацову цивілізацію;

розглянути міфи як історичні джерела;

  • Установити звязок між природно-географічними умовами та заняттями населення, географічними назвами та міфами;
  • Розвивати уміння порівнювати висловлювати власну думку, критично мислити.

І. Організаційний  момент.

Діти, а ви любите дізнаватися про щось нове, цікаве, перегортати сторінки минулого?

Дуже добре. Тож я запрошую вас взяти участь у дитячій науковій конференції. На столах у вас лежать картки учасника конференції, де  ви будете фіксувати результати своєї  роботи.

А розпочати хочу такими словами:

               До минулого стався з вдячністю,

               До сьогодення-діяльно,

               До майбутнього - відповідально.

Ці слова дуже пов’язані  з нашою конференцією,  адже сьогодні ми  будемо згадувати минуле з величезною повагою. Говорити ми будемо про країну, де є чудеса  світу.  З цієї країни пішло багато крилатих висловів. Ця  країна навіть пов’язана з нашою Україною. Це країна казкової краси, колиска європейської цивілізації.

ІІ. Мотивація до навчання.

Відео про Грецію.

Це - Стародавня Греція.

Тож тема, яку ми будемо сьогодні обговорювати:

ІІІ. Засвоєння нового матеріалу.

Тема. Природа і населення Стародавньої Греції.

(слайд №1)

План вивчення нового матеріалу:

 1. Вплив природно – географічних умов на розвиток цивілізації.

 2. Заняття населення Давньої Греції.

 3. Перекази про найдавнішу історію Греції.

 

Перш, ніж почати розмову про Грецію, давайте пригадаємо:

  • Що таке цивілізація?
  • Де виникли перші цивілізації?
  • Назвіть основні заняття людей у  давнину. 
  • Які природні умови цьому сприяли? 


Учні  за  допомогою вчителя роблять висновки: найдавніші цивілізації виникли  в Єгипті та Месопотамії,  потім в Індії та Китаї. Виникненню перших цивілізацій сприяли природні умови, що, з одного боку, позитивно впливали на розвиток рільництва та скотарства, а з іншого – були поштовхом до постійного вдосконалення організації суспільства, поліпшення знарядь праці, розвитку ремесел.

А сьогодні ми починаємо розглядати виникнення цивілізацій в Європі. Одна з перших європейських цивілізацій – Грецька.

Проблемне запитання: Яким заняттям населення сприяли природні умови Давньої Греції?

І. Греція поділяється  на материкову, яка  розташована на Балканському півострові і острівну – це острови в морях. Найбільші з них – це Крит, Саламін Евбея, Родос, Самос, Іонійська – узбережжя п – ова Малої Азії.

(робота з атласом)

(Слайд № 2.)

Завдання № 1.

Робота з контурною картою. (слайд № 2 закрити, відкрити слайд № 1). (Діти, зафарбуйте у своїх контурних картах коричневим олівцем територію Давньої Греції). (тепер перевірте, чи всю  територію Давньої Греції ви позначили в контурних картах, якщо так, ви в своїх картках за 1 завдання  ставите собі 3 бали).

Давні греки називали свою країну Елладою, а себе еллінами. Цивілізацію Греції  називають античною.

• Робота учнів зі словником. (робота з підручником)

  •  Дайте визначення поняття антична цивілізація.

Антична цивілізація (від латин. «стародавня») – цивілізації Стародавніх Греції та Риму.

Греція з усіх боків окрім північної оточена морями.

(слайд № 3)

 Велика затока між Малою Азією та Грецією називається Егейським морем, а затока між Грецією та Італією – Іонічним морем. В Егейському морі розкидано багато великих і малих островів, які відносяться до Греції і називаються острівною Грецією.  На півдні Критське море та Середземне море. (слайд № 4). (Робота з атласом ).

Греція поділяється
на Північну Грецію(області – Фессалія, Епір, Македонія) 


  • Середню Грецію (області –Беотія, Фокіда, Етолія, Локрида, Аттика) 

  • та Південну Грецію (Пелопоннес) (області – Мессенія, Лаконіка, Аркадія, Ахайя) 
  • Греція горна країна,  дві третини її території займають гори і плоскогір’я.

(слайд № 4).

  •  Найвища гора – Олімп, (її висота-близько 3 метрів),  розташована в північно-східній частині країни, покрита снігами.

(слайд № 5).

Греки ніколи не піднімалися на неї, вони вважали, що там живуть боги. 


  • В горах Греції багато корисних копалин –руди – залізної, мідної, срібної, великі запаси горної глини та різні породи будівельного каміння.

  • Каменисті схили гір голі, або вкриті кущами та низькорослими деревами зі скрюченими стовбурами. Така деревина не придатна для будівництва. Кора та листя були їжею для кіз та овець, які паслися на схилах.

(слайд № 6).

Клімат у Греції теплий. Під час короткої зими йдуть дощі, морозів майже не буває. Улітку спекотно, дощів випадає мало.
В Греції нема повноводних річок, і тому влітку ці річки страждають від засухи.

(слайд № 7).

Завдання № 2. (учні, виконують, потім перевіряють).

Узагальнення за етапом роботи (слайд №8).

Історичний диктант

 Півострів, на якому знаходиться Греція.

Балканський півострів

Моря, що омивають Грецію.

Егейське, Іонічне, Критське, Середземне

Найвища гора Греції.

Олімп

Які частини включає Давня Греція

Материкову, Острівну, Іонійську

За правильні відповіді 4 бали.

Природні умови, які  були притаманні Греції:

У Греції немає повноводних річок

Греція – гірська країна

Земля – кам`яниста, неродюча

Греція – морська країна

Має запаси корисних копалин

ІІ. Заняття населення Давньої Греції.

Ознайомтеся з текстом підручника ст.. 117. (слайд № 9 - 14)

Завдання № 3.

Дайте відповідь.

Якими видами господарської діяльності займалися греки? (слайд № 15)

  • Землеробство
  • Скотарство
  • Садівництво
  • Ремесло
  • Мореплавство і торгівля (якщо ви написали до 3 занять то 1 бал, якщо більше 3, то 2 бали).

 Перекази про найдавнішу історію Греції.

У нас на конференції присутня учасниця, яка дуже цікавиться стародавнім минулим. І вона вам хоче розповісти про найдавнішу історію Греції. (Міф про Тесея). (слайд № 16 - 21)

Завдання № 4.

Установіть відповідність

Еллада

Давня назва Греції

Лабіринт

споруда із заплутаними ходами

Античність

період розвитку Давньої Греції і Риму

 

 

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу (перевірка карток, самооцінювання).

V. Домашнє завдання.

 

  • Опрацювати пр. 25;
  • вик. завд. у конт. карті  “Греція”;
  • Підг. міф на вибір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картки для самоперевірки.

Завдання № 1. Робота з контурною картою. (за виконане завдання – 3 бали)

Завдання № 2.

Узагальнення за етапом роботи (слайд №8).

Історичний диктант

 Півострів, на якому знаходиться Греція.

 

Моря, що омивають Грецію.

 

Найвища гора Греції.

 

Які частини включає Давня Греція

 

(за правильно виконане завдання – 4 бали)

Завдання № 3.

Дайте відповідь.

Якими видами господарської діяльності займалися греки? (слайд № 15)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

(якщо написали до 3 занять то 1 бал, якщо більше 3, то 2 бали).

 

Завдання № 4.

Установіть відповідність

Еллада

період розвитку Давньої Греції і Риму

Лабіринт

Давня назва Греції

Античність

споруда із заплутаними ходами

(за встановлення правильної відповідності – 3 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку