Розробка уроку: Проект інтер'єру з елементами природних форм.

Про матеріал

Мета:1. Ознайомити дітей з проектною діяльністю, продовжити формування навичок проектного мислення.

  • 2.Розвивати образне мислення, окомір, уміння застосовувати природні форми в інтер'єрі.
  • 3.Виховувати навички роботи в групі, формува­ти вміння спільно ухвалювати рішення, що спри­яють реалізації проекту.
Перегляд файлу

УРОК 29

Тема. Проект    інтер'єру   з елементами    природних форм.

 Мета:1.  Ознайомити дітей з проектною діяльністю, продовжити формування навичок проектного мислення.

  1. Розвивати образне мислення, окомір, уміння застосовувати природні форми в інтер'єрі.
  2. Виховувати навички роботи в групі, формува­ти вміння спільно ухвалювати рішення, що спри­яють реалізації проекту.

Обладнання:  матеріали: кольорові олівці, простий олівець, альбом із шаблонами (с. 52-53);

зоровий ряд: фотографії із зображенням інтер'єрів; на дошці записані терміни: стаф-дизайн, незалежний дизайн, проект.

 

ХІД уроку

І. Організація класу

Учитель пропонує учням розділитися на групи і зайняти робочі місця.

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

  • Що таке дизайн? Назвіть синонім слова «дизайн».

У яких напрямах працюють художники-дизайнери?

  • Що таке інтер'єр?
  • Як ви розумієте словосполучення дизайн інтер'єру!
  • Від чого відштовхується художник інтер'єру при виборі дизайну?
  • Чим відрізняється звичайний дизайн від дизайну з еле­ментами природних форм?
  • За   допомогою   яких   законів   ми   передаємо   малюнок інтер'єру на папері? (Законів перспективи.)
  • Що враховуємо, виконуючи предмети в об'ємі? (Пропор­ційність.)
  • Що є основою визначення пропорційності?
  • Що ми беремо за одиницю вимірювання пропорційності в інтер'єрі? (Антропометричні розміри людини.)
  • Яка тема ваших розробок інтер'єру?
  • Чим ви керувалися при рішенні свого інтер'єру?
  • Як ви підбирали колірну гаму для своїх ескізів? Від чого ви відштовхувалися?
  • Що ви можете розповісти про свої ескізи?

III. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя з елементами бесіди.

 Як ви думаєте, де працюють художники-дизайнери: вдома чи на підприємствах? А скільки дизайнерів може бути на під­приємстві?

Дизайнерські майстерні діляться на дві групи: стаф-дизайн — дизайнерські відділи в межах однієї фірми або під­приємства; незалежний дизайн — самостійні дизайн-фірми, дизайн-бюро, які обслуговують різні підприємства. Уявіть, що ви працюєте у стаф-дизайнерському відділі в межах однієї фірми, і ця фірма — наша школа.

IV. Оголошення теми уроку

Від адміністрації школи надійшло замовлення розробити проект інтер'єру школи з використанням елементів природи. Упродовж трьох уроків ми виготовлятимемо проект, роботу вико­наємо в об'ємі.

Сьогодні ми будемо працювати над реалізацією нашого проекту і конструюватимемо предмети, які, на вашу думку, мають бути присутніми в даному інтер'єрі.

Наприкінці уроці ви закінчите макет інтер'єру школи з еле­ментами природних форм і захищатимете свій проект.

V. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

Сьогодні ви ознайомитеся з поняттями «проект» і «проектна діяльність». Що ж таке проект, на вашу думку?

Проект сукупність документів (розрахунків, креслень тощо), необхідних для зведення споруд, будування машин тощо. Інше значення цього слова задум певних дій. У результаті роботи над проектом (проектною діяльністю) ідея спочатку втілюється в макеті, потім у реальному продукті. Так, напри­клад, група архітекторів отримує завдання підготувати проект нового будинку. Як ви думаєте, вони роблять ескіз і здають його замовникові? Звичайно ж, ні. Вони виконують ескізи, креслення, малюнки, невеликий макет і проводять презентацію (захист), щоб переконати замовника, що цей проект кращий. Лише потім замовник втілює проект архітектора в реальності будує будинок.

Для успішного виконання проекту необхідний керівник, який керуватиме процесом, розподілятиме обов'язки, видава­тиме завдання, стежитиме за їх виконанням. (Керівника можуть обрати діти або призначити вчитель.)

Для здійснення проектної діяльності за нашою темою необ­хідно дотримуватися таких етапів:

  • вибір об'єкта для інтер'єру;
  • розподіл обов'язків серед членів групи;
  • обговорення його призначення й нових елементів, які застосовуватимуться;
  • підготовка ескізу інтер'єру об'єкта та предметів, які міс­титимуться в ньому;
  • підготовка макета;
  • створення макета інтер'єру;
  • захист проекту;
  • корекція і втілення проекту.

Сьогодні ми виконаємо чотири етапи. Якщо ви пам'ятаєте, одна з умов виконання проекту використання елементів при­роди. Як ви думаєте, чому це настільки актуально сьогодні? XXI століття дуже стрімке. А так хочеться іноді посидіти на березі моря або біля водоспаду, чи прогулятися лісовою галявиною, серед польових квітів, вдивляючись у тихий простір. Тому біль­шість дизайнерів звертають свою увагу до природи і переносять деякі її елементи всередину приміщення. Наприклад, акваріум, водоспад, 1Ц0 сприяють заспокоєнню, допомагають розслабиться, зняти психологічну втому. Подібні елементи природної форми, що є в оточенні людини, називають біодизайном.

Слово вчителя.

На початку навчального року ми вивчали закони передачі простору на папері, виконуючи роботи в перспективі. А що ж робити, якщо необхідно передати простір в об'ємі? І яких роз­мірів будуть предмети: мініатюрні або, навпаки, дуже великі? Як знайти співвідношення фігури людини та інтер'єру?

Ще голландці, зображуючи інтер'єр, «оживляли» його, вво­дячи фігуру людини. Так само і в об'ємному рішенні інтер'єру. Саме антропометричні розміри людини є одиницею вимірювання пропорцій в об'ємі. Так, наприклад, ви робите стілець для фігури заввишки 10 CM. Сидіння стільця від підлоги буде на висоті 10 CM. Чи буде цей стілець пропорційний до фігури?

Висота людини співвідноситься з висотою кімнати 1 : 3. Перш ніж продовжити працювати над проектом, вам необхідно ввести фігуру людини і всі предмети інтер'єру виконати пропорційно до неї.

Слово вчителя.

Раніше ви вже виконували дизайнерські роботи. Але тоді ви працювали індивідуально над одним ескізом предмета, зараз завдання ускладнюється: ви виконуєте ескіз у групі. Я дозволяю вам використовувати ваші розробки з попередніх уроків, якщо вони відповідають темі вашого ескізу.

Перед вами тривимірний простір (кут інтер'єру), де ви роз­містите елементи свого ескізу. (демонструю макет три­вимірного простору.)

Наприкінці уроку вам необхідно подати проект і захистити свою роботу за планом:

  1. Призначення приміщення.
  2. Стиль інтер'єру.
  3. Колірне рішення.
  4. Використані декоративні елементи, обробні матеріали, конструктивні матеріали.

VI. Практична робота

Підготування проекту інтер'єру з елементами природних форм. Етапи виконання роботи.

1) Із запропонованих варіантів оберіть проект інтер'єру, над яким ви працюватимете (на обговорення виділяється 1 хв).

а) Інтер'єр живого куточка.

б) Інтер'єр ігрової кімнати.

в) Інтер'єр лабораторії кабінету біології.

г) Інші варіанти.

  1. Обговоріть, які елементи ви залучатимете до інтер'єру (5 хв).
  2. Розподіліть обов'язки (виконує керівник): один член групи виконує малюнок інтер'єру (з однією або двома точками схо­дження), решта виконують ескізи предметів інтер'єру (14 хв). Керівник групи робить записи, хто за що відповідає.

У групах затверджую ескізи інтер'єру та окремих предметів, які можуть у ньому міститися. Керівники груп роз­поділяють завдання. Групам пропонується визначити розмір фігури людини, яку поміщають в інтер'єр, та відповідно до них виконати оточуючі предмети.

Кожна група реалізовує свій дизайнерський ескіз у макеті; збирає заготівки в єдине ціле, готує захист проекту.

VII. Завершення уроку

Перевірка виконання етапів роботи: наявність ескізу інтер'єру, ескізу предметів. Захист проектів. Завдання на наступний урок: принести аркуш картону або цупкого паперу (формату A3), лінійка, ножиці, клей, олівець.

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку