Розробка уроку "РМ. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом "

Про матеріал
Можливість удосконалювати вміння писати твори-роздуми, навички складання монологічного висловлювання; навчити правильно підбирати відповідні аргументи; розвивати вміння викладати матеріал послідовно, логічно; збагачувати словниковий запас учнів засобами оцінки, розширювати світогляд учнів; виховувати шанобливе ставлення до історії свого народу.
Перегляд файлу

УРОК №  68

ДАТА :

Тема:

РМ. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу».

Мета:

удосконалювати вміння писати твори-роздуми, навички складання    монологічного висловлювання; навчити правильно підбирати відповідні   аргументи; розвивати вміння викладати матеріал послідовно, логічно; збагачувати словниковий запас учнів засобами оцінки, розширювати світогляд учнів; виховувати шанобливе ставлення до історії свого народу.

Тип уроку:

РМ.

Обладнання:

підручник, пам’ятка «Як працювати над твором-роздумом».

Хід уроку

І. Органіаіційний момент

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

IІI.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Комунікативний практикум.

- Які є типи мовлення?

- Особливості роздуму як типу мовлення.

Роздум — це зв′язний текст, що характеризує логічно послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему. Характерною ознакою тексту-роздуму є перебування речень у відношеннях причини й наслідку (обґрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні).

Роздум зазвичай складається з трьох частин. Це:

  •         Теза — частина, що містить думку, яку треба довести чи пояснити (вступ).
  •         Докази — аргументуюча, пояснювальна.(основна частина).
  •         Для підтвердження основної думки слід добирати якомога більше вагомих доказів.
  •         Висновок (як правило, збігається з думкою, висловленою на початку тексту).

Теза (вступ)      Я думаю, що...;     мені здається, що...;     я вважаю, що...

Аргументи         Чому? Тому що...;       по-перше,...;  по-друге,...

Докази          Хочеться згадати твір...;      наведу приклад   з власного життя

Висновок          Отже,...; підсумовуючи,     можна зазначити...

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Презентація суджень. Прийом "Аукціон ідей". Обговорення, вибір найбільш вдалих варіантів.

«Чому людина має бути чемною»,

«Чого не можна купити за гроші»,

«Чому потрібно берегти природу».

4. Складання плану побудови твору-роздуму.

Будь-який твір починається з визначення його теми, мети та складання плану.

План твору – це схема композиції твору, яка будується на  основі авторського задуму, що визначає основний зміст майбутнього тексту.               

1. Кожен пункт плану має відображати одну з важливих мікротем висловлювання.

2. Обсяг усіх пунктів плану має відповідати змістові цілої теми.

3. Пункти плану не повинні збігатися між собою.

4. План має зберігати наступність і підпорядкованість розділів.

5. Орієнтовний план, складений під час узагальнення аргументів, запропонованих учнями.

  1.    Тісний зв'язок між людиною і природою.
  2.    Наше здоров'я залежить від нас самих.
  3.    Важливість збереження природних ресурсів.
  4.    Бережімо довкілля.

V.  УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

Індивідуальна робота. Написання твору-роздуму.

  • Робота з чернеткою
  • Коригування написаного

VI. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКУ УРОКУ.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Продовжити обговорення теми уроку вдома, узяти інтерв’ю у батьків, інших родичів.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Завершити роботу над твором.

 

Чому потрібно берегти природу

Я хочу звернути увагу на те, що кожна людина вже від народження тісно пов’язана з природою. Тому бережімо її.

   Спробую переконати чому природу треба берегти. По-перше, бережливе ставлення до природи, віддячується нам здоров’ям. Тоді усі могли би бути здоровими. По – друге, дуже корисно влітку покупатись у прохолодній прозорій річці. Вода та сонце гартує наш організм. По – третє, кожне зрубане дерево не поповнить наше повітря киснем, не прихистить влітку від пекучого сонячного проміння, тому не можна бездумно рубати ліси. Нехай посадить кожен хоча б одне деревце. По – четверте, краса природи милує наш погляд, заспокоює. Нехай панує краса і спокій. По – п’яте, чисте довкілля – це гармонія у природі, чудовий спів птахів, багатий урожай. Ще багато можна було б сказати про довкілля, частиною котрого ми є самі. 

   Ось тому бережімо природу.  

 

1

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.4
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Тетяна Штагер Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кудилевич Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Федченко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бойко Катерина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Зажерило Алла Валентинівна
    Дякую за розробку уроку, але мені не зрозуміло одне: невже твір написано в художньому стилі. Усе свідчить про те, що це публіцистичний стиль. Може, я помиляюся? Тоді чекаю роз'яснення.
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 2 відгука
doc
Додано
25 січня 2019
Переглядів
53633
Оцінка розробки
4.7 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку