Інтегрований урок
«У пошуках первоцвіту»
(«Українська мова» та «Я досліджую світ»)
Тема: «Розпізнавання слів, що відповідають на питання «хто?», «що?». Велика буква в словах.»
Мета: закріпити знання учнів про слова — назви предметів; вчити використовувати їх у мовленні, збагачуючи словниковий запас дітей; удосконалювати вміння знаходити слова — назви предметів серед інших слів; навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?; розвивати вміння ставити питання до слів, вміння працювати за підручником; формувати навички правильного, каліграфічного письма; розширювати знання про навколишній світ; розвивати спостережливість, увагу; коригувати розвиток розумових операцій аналізу, синтезу, порівняння та узагальнення; виховувати бажання допомагати та робити добро.
Обладнання: презентація; загадки; зображення болота, лісних звірів, річки; «Чарівний мішечок»; коробочки з «кіндерів»; надруковані слова на папері; запис фізкультхвилинки; підручники, зошити.
Тип уроку: інтегрований урок – мандрівка.
Хід уроку
І. Організація класу
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти просто молодці!
ІІ. Нервово – психологічна підготовка.
1.Вправа «Склади ім’я»
-Діти, до нас на урок завітали хлопчик і дівчинка. А щоб узнати їхні імена треба прочитати слова, які записані на дошці.
Сік Очі
Абетка Кішка
Шуба Сир
Каша Акула
Олень Ноги
Автобус
- З перших букв цих слів скласти імена дітей.
-Як звати хлопчика? Дівчинку? (Сашко, Оксана)
-Як пишуться імена людей? (З великої букви)
2. Каліграфічна хвилинка.
-А зараз напишемо ці імена в зошити.
Сіли всі рівненько
І пишемо гарненько.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сашко і Оксанка просять нас допомогти їм. У них захворіла бабуся, щоб її вилікувати, необхідно в Чарівному лісі назбирати квіти лікарської рослини. А якої ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Загадка
Сходить сніг – він зацвітає,
Жовті ключики до сонця повертає,
Кажуть, так він весну відчиняє.
Лікувальну силу має. ( Первоцвіт)
-Пригадайте, коли зацвітає первоцвіт?(Березень - квітень.)
-Що лікують квітами первоцвіту? (Настій квіток і листя застосовують при простудних захворюваннях, при бронхіті, як засіб при дефіциті вітаміну С).
-Які ще лікарські рослини ви знаєте?(Калина, малина, липа, кропива, деревій, звіробій, подорожник, шипшина, материнка, нагідки та інші).
-Чи згодні ви допомогти дітям потрапити до Чарівного лісу? (Так)
-Нам необхідно подолати довгий шлях, на якому зустрінуться перешкоди.
IV. Робота за темою уроку.
1. «Болото»
-Вирушаємо у путь. Але ось і перша перешкода - БОЛОТО.
-Щоб подолати цю перешкоду, треба стрибати по купинах на болоті. Купини – це такі невеличкі острівця з трави та моху. На них написані слова, які необхідно прочитати і поставити до них запитання хто? або що?
-Пригадайте, коли ми ставимо запитання «що?» (назви предметів та явищ природи)
-А коли ставимо запитання «хто?» (назви людей та тварин)
(На дошці зображення купин, на яких записані слова- КУЩ, ТРАВА, ПЕНЬ, КАМІНЬ, ДЕРЕВО, КВІТКА, ГРИБ. Діти ставлять питання до кожного слова)
-Молодці, ви впорались із завданням!
2. «Лісові мешканці»
-Подивіться, нам назустріч виходять мешканці лісу, які охороняють лікарські рослини Чарівного лісу.
-Хто охороняє лікарські рослини Чарівного лісу, відгадайте із загадок.
Загадки
Не олень, хоча й рогатий,
В нього роги – як лопати,
Хто ж це? Здогадався хтось?
Це великий, дужий …(лось).
Ця свиня щетину має,
В лісі жолуді шукає,
Хижий, лютий пан іклан
Називається…(кабан).
Ліс обійшов, поїв весь мед,
В барлогу ліг і спить…
А мед він любить, не секрет,
На те він і …(Ведмідь)
Фиркає, коли сердитий
Весь колючками покритий
З голови до ніг. Ось так!
Здогадались, це … (Їжак)
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її? (Лисиця)
-Як назвати одним словом всі слова відгадки?( Звірі)
-На яке питання відповідають ці слова? (Хто?)
V. Фізкультхвилинка ( під музичний супровід)
«Розбудило сонечко нас з тобою»
VІ. Продовження роботи за темою уроку
3. «Річка»
-Подивіться, попереду річка. Що нам потрібно, щоб перейти через річку? (Міст)
-Щоб з’явився міст, нам необхідно виконати вправу з підручника.
Виконання вправи №2, ст.97.(фронтальна робота)
Списати слова і поставити до них питання за зразком.
(Що?) квітка, (хто?) ведмідь, (що?) поїзд, (хто?) заєць, (що?) ліс, (що ?) барабан, (хто?) ворона, (хто?) черепаха.
-Ось ми і прийшли в Чарівний ліс, де ростуть квіти первоцвіту. Поки Оленка і Сашко будуть збирати квіти для бабусі, ми з вами зробимо кінезіологічну вправу.
4. Кінезіологічна вправа «Ліхтарики і зірочки»
Діти по черзі показують долоньку – кулачок.
5. «Чарівний мішечок». Гра «Якого кольору слово?»
-Сашко і Оксанка назбирали квіти первоцвіту. Нам треба швидко повертатись додому, щоб заварити чай з первоцвіту для бабусі. А як же ми повернемося?
-Нам потрібна «Чарівна торбинка», яка допоможе повернутися до класу.
-У торбинці сховані слова, які повернуть вас додому тоді, коли всі виконають завдання. Вам треба прочитати слово і сказати, якого воно кольору і на яке питання відповідає.
(ЖАБКА, КУРЧА, СНІГ, НЕБО, ЗЕМЛЯ, ПОМІДОР, МИША )
Індивідуальна допомога.
-Запишіть в зошит слово, яке ви витягли і поставте до нього запитання.
VІІ. Підсумок уроку
-Ось ми і повернулися до класу. Ви -молодці, допомогли дітям в біді.
-Кому ми сьогодні допомагали?
-Які перешкоди ми зустріли по дорозі до Чарівного лісу? Як ми їх подолали?
-Квіти якої рослини ми зібрали, щоб вилікувати бабусю?
-Як повернулися до класу?
-Щоб не хворіти, ми теж будемо з вами пити чай з лікарськими травами.