Тренувальні вправи "Вживання апострофа"

Про матеріал
Дані завдання призначені для роботи над темою «Вживання апострофа» у 2 класі. Вони активізують пізнавальну і творчу діяльність учнів, викликають інтерес до мови, збагачують активний словник школярів, створюють сприятливі умови для формування мовленнєвої компетентності учнів.
Перегляд файлу

 

                          Вживання апострофа ( тренувальні вправи)

СЛОВНИКОВІ ДИКТАНТИ

Ім’я, в’яз, б’є, п’ять, солов’ї, пам’ятник, м’ята, в’яжу, дев’ять, в’юн, пір’я, черв’як, пов’язка.

Пам'ять, п’ятниця, б’ють, сім’я, дерев’яний, здоров’я, гороб’ятко, реп’ях, Дем’ян, Мар’янка, обов’язок.

Хлоп’ята, рум’яний, любов’ю, м’який, п’ята, п’явка, м'ясо, п’ятірка, в’ється, хом’як, пір’їна.

Бур’ян, п’єса, полум’я, м’ята, подвір’я, м’язи, пір’ячко, в’язка, п’ятак, реп’ях, довір’я, трав’яний. 

Від’їзд, возз’єднати, роз’яснювати, двох’ярусний, без’якірний, роз’єднати, без’ядерний, об’єктивний, з’ясувати. 

В’їхати, з’єднаний, об’єднати, з’їжджати, в’їзний, з’явитися, об’ява, роз’їзд, з’їсти, з’їзд, роз’яснити, об’єднана.

З’ясувати, об’їзд, з’являтися, об’їхати, без’язикий, в’їжджати, з’їздити, роз’єднати, об’єднати, об’єднання, в’їхати, від’їхати.

В’їхати, під’їхати, з’їхати, об’їхати, від’їхати, роз’їхати.

Сім’я, солом’яний, ім’я, м’який, кам’яний, полум’я, солов’ї, дерев’яний, в’юн.

Здоров’я, дев’ять, пов’язка, верхів’я, п’ять, реп’ях, п’ятка, прислів’я, хом’ячок.

П’ятниця, Дем’ян, хлоп’ята, п’ятірка, пам’ятник, б’є, п’явка, з любов’ю, м’яч, м’ята.

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ДИКТАНТІВ 
(попереджувальних, пояснювальних, вибіркових)

– Я знаю багато прислів’їв. 
– Хлоп’ята наловили в’юнів. 
– Нас у сім’ї п’ятеро. 
– Сім’я вечеря коло хати. 
– Бабуся зв’язала Дем’яну рукавички. 
– Чистота – запорука здоров’я. 
– Діти гралися на подвір’ї. 
– Розцвіла привільно дика м’ята. 
– Хлоп’ята гралися на подвір’ї у м’яча. 
– Вітер б’є, мороз обпікає. 
– Полум’я запалало над скиртою соломи. 
– Гриць пам’ятав багато віршів. 
– У гнізді сидять солов’ята. 
– Хлоп’ята годують голубів. 
– Мар’яна в’яже мамі шарфик. 
– Дем’янко й Ігор обкопують дерева на шкільному подвір’ї. 
– Дев’ятий місяць року – вересень. 
– У небі в’ються жайворонки. 
– Володя користується довір’ям у товаришів. 
– Сашко спіймав п’ять в’юнів. 
– Фізкультура зміцнює здоров’я. 
– Голуб’ята тихо сиділи у гнізді. 
– П’ятий день тижня – п’ятниця. 
– Солов’ї зимують в Африці. Але там вони гнізд не в’ють. 
– Стався до землі з любов’ю. Вона завжди буде доброю матір’ю. 
– Рясно зацвіли сади. Здається, що все узгір’я вкрилося білими шапками. 
Ряди яблунь чисті, без бур’янів. 
– Знялася буря. Стовп червоної куряви залетів на подвір’я. Вітер ніс сухий бур’ян, солому, пісок. 
– Ластівки в’ють свої гнізда під дахами. 
– Петрик закинув м’яч у сітку. 
– У нашій сім’ї сьогодні свято. 
– Хлоп’ята наловили в болоті в’юнів. 
– Дід Лук’ян зіскочив з воза на м’яку землю. 
– Сонце залізло в гущавину старого в’яза. 
– Запахли в рідному саду ряст, рум’янок і м’ята. 
– Задзвеніли солов’ї, кропив’янки, заворкотіли голуб’ята. 
– Пташки п’ють на траві срібну росу. 
– У човні хлоп’я сидить. А хвилі, наче пір’їну, колишуть хлопчину. 
– Собака дуже любить м'ясо, сир, цукерки. 
– У нас на подвір’ї два ясени. 
– Шпаки їдять черв’яків і гусінь. 
– У собачки Білки довга, м’яка шерсть. 
– За народними повір’ями гілочки верби оберігають людину від хвороб і лиха. 
– Вітер стомився, і полум’я ліниво стало згасати. 
– На небі з’явилася ранкова зірниця. 
– На полях з’явились перші жайворонки, їх приліт тісно пов'язаний з першими проталинами. 
– За ніч сова з’їдає до п’ятнадцяти гризунів. 
– Пташка в клітці б’ється, рветься. 
– Після від’їзду мами ми з нетерпінням чекали її повернення. 
– Весною на кленах з’явилися молоді листочки. 
– Хлопець спрямував човен на острів. Він із шумом в’їхав на піщану мілину і вискочив з човна. 
– Автобус повільно з’їхав з гори. 
– Юля написала на дошці об’яву. 
– Малята з’їхали з гори. 
– У червні з’являються перші пташині виводки. 
– Дорожній знак показував, що потрібно об’їхати місце ремонту. 
– Ранком туристи під’їхали до Канева. 
– Учитель роз’яснив дітям, як можна розв’язати цю задачу. 
– Автобус з туристами об’їхав молодий лісок і виїхав на шосейну дорогу. 
– У лісі з’явилися блакитні проліски і пахучі конвалії. 
– Великий автобус з екскурсантами під’їхав до музею.

ДИКТАНТИ

Кролики
У Дем’янка є вже дев’ять кроликів. Живуть вони в дерев’яних клітках. Кролі дають людям м'ясо і м’яке тепле хутро. Дем’янко зі своєю матір’ю дбайливо доглядають тварин. Їм допомагає маленька Мар’янка. Діти годують кроликів овочами і різним бур’яном. (38 слів)

Наше подвір’я 
Наше подвір’я велике. Дівчата випололи на ньому бур’яни. Потім вони розбили квітник. Хлоп’ята зробили майданчик. На майданчику ми всі грали в м’яча. Весело і гарно на нашому подвір’ї. (30 слів)

Наша сімя
Наша сім’я велика і дружна. Є в мене п’ять братів і сестричка. Валер’ян працює в редакції. Льоня ходить у дев’ятий клас. Ми з Мар’янкою вчимося у п’ятому. Олесь першокласник. А Федько і Дем’ян ще в дитячому садку. (39 слів)

Шпаки. 
Настала весна. Прилетіли шпаки. У нас на подвір’ї два ясени. На ясенах ми почепили дві шпаківні. Шпаки наносили туди пуху і пір’я. Шпаки – корисні птахи. Вони їдять черв’яків і гусінь. (31 слово)

 

 Скласти речення з словосполученнями: 
Гратися з м’ячем, на п’ятому поверсі, іграшка для Мар’янки, зустрівся з матір’ю, п’ють чай, дружні хлоп’ята, співають солов’ї, за кам’яним будинком, на шкільному подвір’ї, з гусячого пір’я.

Списати речення. Слово в дужках написати українською мовою. 
Красивий міст (соединяет) мальовничі береги Дніпра. 
Українські гімнасти (появились) на стадіоні. 
У березні (появляются) перші вісники весни: граки, гуси. 
На горизонті моря раптом (появились) вітрильники. 
Чук і Гек з матір’ю вийшли на (разъезде). 
Через гори і долини шлях зі сходу (вьётся). 
Максим любит (съезжать) на санчатах з крутої гірки. 
З подвір’я школи (отъехала) машина. 
Від комбайна (отъехали) машини із зерном. 
Волго-Донський канал (соединил) річки Волгу і Дон.

 Списати речення, вставляючи замість крапок потрібні за змістом слова: 
У газеті була … про приїзд … балету на льоду. (артистів, об’ява). 
Машини з зерном … врожаю … до елеватора (нового, під’їхали). 
Учитель … дітям, як можна … цю задачу. (розв’язати, роз’яснив). 
Кропив’янка за день … комах удвічі … , ніж важить сама. (з’їдає, більш). 
Гусінь знищують, бо вона … листя … . (на деревах, об’їдає). 
Автобус з туристами … молодий лісок і … на шосейну дорогу. (виїхав, об’їхав). 
У лісі … блакитні … і пахучі конвалії. (проліски, з’явилися). 
Великий автобус з екскурсантами … до … . (музею, під’їхав). 

Списати слова розкриваючи дужки і вставляючи де потрібно апостроф: 
(По)їхав, (за)їхав, (під)їхав, (з)їхав, (по)стрибав, (об)їхав, (з)їзд, (по)їзд, (пере)хід, (в)їхав, (по)єднати, (об)єднати. 
(За)ливаються, (від)їзд, (з)єднання, (з)робив, (з)їв, (під)їзд, (пере)ріс, (об)їсти, (по)хід, (об)їв. 
(Роз)казати, (з)єднати, (пере)казати, (під)їхати, (по)їсти, (під)їзд, (роз)єднати, (по)їхав, (пере)їхав, (роз)пис. 
(Від)крити, (від)їхати, (при)йшов, (з)їв, (за)йшов, (об)їв, (при)летів, (з)єднати, (з)летів, (по)єднати, (під)їв. 
(Пере)садити, (з)їхати, (пере)їхав, (з)їхав, (від)ходити, (з)єднати, (пере)читав, (з)їзд, (від)крив, (роз)їзд, (пере)писав.

 

1

 

docx
Додано
15 березня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку