Розробка уроку-семінару на тему: «ПОДОРОЖ У СВІТІ ПІРАМІД»

Про матеріал
Мета уроку: сформувати поняття піраміди, правильної та зрізаної піраміди та їх елементів. Засвоїти властивості правильних пірамід, формули для обчислення площі повної та бічної поверхні піраміди. Розвивати творчу та пізнавальну активність учнів, уміння робити висновки на основі даних, отриманих під час досліджень. Розглянути піраміду не тільки як геометричну фігуру, а й різні аспекти її використання. Виховувати в учнів бажання до самовдосконалення.
Перегляд файлу

Вище професійне училище № 25

смт Демидівка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку-семінару

 на тему:

«ПОДОРОЖ  У  СВІТІ  ПІРАМІД»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

викладач математики

спеціаліст першої  категорії

Волошин Світлана Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

2019 р.

 

 

Тема уроку:   Подорож  у світ пірамід.

Мета уроку: Сформувати поняття піраміди, правильної та зрізаної піраміди та їх елементів. Засвоїти властивості правильних пірамід, формули для обчислення площі повної та бічної поверхні піраміди. Розвивати творчу та пізнавальну активність учнів, уміння робити висновки на основі даних, отриманих під час досліджень. Розглянути піраміду не тільки як геометричну фігуру, а й різні аспекти її використання. Виховувати в учнів бажання до самовдосконалення.

Тип уроку: Семінар (презентація проектів).

Вид уроку: Інтерактивний.

Обладнання: Мультимедійний проектор, екран, моделі пірамід, стереометричні ящики.

 

Девіз уроку: Все на землі боїться часу, і тільки час боїться пірамід.

 

ХІД УРОКУ

І. Вступне слово вчителя.

Наш урок сьогодні незвичайний і присвячений він знайомому і в той же час загадковому геометричному тілу – піраміді. Понад п’ять тисячоліть назад була споруджена перша піраміда – колосальна гора з каменю, побудована на точному математичному розрахунку. З тих пір вивченням пірамід займалися історики, археологи, географи. І ми з вами сьогодні будемо вивчати піраміди.

З цією метою було створено чотири групи. Група «Історики» повинна була знайти матеріали про перші піраміди і підготувати слайди із їх зображенням. Група «Дослідники» повинна була дослідити піраміди з математичної точки зору, розглянути унікальні властивості пірамід і підготувати матеріал про практичне використання цих властивостей. Група «Математики» отримала завдання вивчити піраміду як геометричне тіло і підготувати матеріал про практичне використання пірамід. Завдання групи «Практики» полягало в тому, щоб узагальнити знання про піраміду її елементи і властивості, а також підготувати учнів до розв’язування задач.

Піраміди мають багато секретів і таємниць. Але, насамперед, піраміди, а точніше єгипетські піраміди – це одне із семи чудес світу. Чому їх вважають чудом? Чудом піраміди вважають за їхню могутність, за їхню велич, за те, що на їхню будову були витрачені величезні кошти, а ще за їх вік. «Все на землі боїться часу, і тільки час боїться пірамід» - говорить арабська приказка. Ці слова будуть епіграфом до нашого уроку. На ньому ми постараємося за допомогою ваших досліджень та робіт розкрити таємниці пірамід і здобути знання, які не тільки розширять ваш кругозір, а й будуть необхідні при розв’язуванні практичних задач.

 

ІІ. Повідомлення груп, з використанням презентацій.

  1. Повідомлення групи «Істориків».
  2. Повідомлення групи «Дослідників».
  3. Повідомлення групи «Математиків».
  4. Повідомлення групи «Практиків».

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Викладач роздає кожному учневі бланки для написання тестів, в яких учень зазначає відповідь «так» чи «ні».

  1. Чи існує піраміда, яка має 125 ребер?
  2.  Чи існує піраміда, яка має 125 граней?
  3. Чи  може піраміда мати дві бічні грані, перпендикулярні до основи?
  4.  Якщо в піраміді бічні ребра утворюють з висотою рівні кути, чи                                      проектується  її вершина в центр кола, вписаного в основу?
  5.  Якщо висоти всіх бічних граней, проведені із вершини піраміди, рівні, чи буде основа висоти центром кола, вписаного в основу?
  6.  Якщо бічні ребра піраміди рівні і в основі лежить тупокутній трикутник, чи буде основа висоти лежати поза основою?
  7.  Якщо бічні ребра піраміди рівні і в основі лежить прямокутний трикутник, чи буде основа висоти лежати всередині основи піраміди?
  8.  Чи може піраміда мати три бічні грані, перпендикулярні до площини основи?
  9.  Якщо одна з бічних граней піраміди перпендикулярна до основи, чи збігається висота піраміди з висотою однієї грані?
  10.    Чи може піраміда мати два бічні ребра, перпендикулярні до основи?
  11.    Чи існує піраміда, яка має 18 плоских кутів?
  12.    Чи можуть бути рівними бічні ребра піраміди, якщо в її основі лежить трапеція?

 

ІV. Підсумки уроку, виставлення оцінок( тести, робота в групах).

 

V. Домашнє завдання.

Повторити тему «Піраміди, їх властивості». Підготуватись до контрольної роботи.


Тест

Тема: «Подорож у світі пірамід»

Учня (иці)____________________________________ групи________

 

№ запитання

Відповідь учня

(так/ні)

Замітка викладача

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

Оцінка

 

 

 

Тест

Тема: «Подорож у світі пірамід»

Учня (иці)____________________________________ групи________

 

№ запитання

Відповідь учня

(так/ні)

Замітка викладача

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

Оцінка

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
26 вересня 2019
Переглядів
455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку