Вище професійне училище № 25
смт Демидівка
Розробка уроку-семінару
на тему:
«ПОДОРОЖ У СВІТІ ПІРАМІД»
Підготувала
викладач математики
спеціаліст першої категорії
Волошин Світлана Володимирівна
2019 р.
Тема уроку: Подорож у світ пірамід.
Мета уроку: Сформувати поняття піраміди, правильної та зрізаної піраміди та їх елементів. Засвоїти властивості правильних пірамід, формули для обчислення площі повної та бічної поверхні піраміди. Розвивати творчу та пізнавальну активність учнів, уміння робити висновки на основі даних, отриманих під час досліджень. Розглянути піраміду не тільки як геометричну фігуру, а й різні аспекти її використання. Виховувати в учнів бажання до самовдосконалення.
Тип уроку: Семінар (презентація проектів).
Вид уроку: Інтерактивний.
Обладнання: Мультимедійний проектор, екран, моделі пірамід, стереометричні ящики.
Девіз уроку: Все на землі боїться часу, і тільки час боїться пірамід.
ХІД УРОКУ
І. Вступне слово вчителя.
Наш урок сьогодні незвичайний і присвячений він знайомому і в той же час загадковому геометричному тілу – піраміді. Понад п’ять тисячоліть назад була споруджена перша піраміда – колосальна гора з каменю, побудована на точному математичному розрахунку. З тих пір вивченням пірамід займалися історики, археологи, географи. І ми з вами сьогодні будемо вивчати піраміди.
З цією метою було створено чотири групи. Група «Історики» повинна була знайти матеріали про перші піраміди і підготувати слайди із їх зображенням. Група «Дослідники» повинна була дослідити піраміди з математичної точки зору, розглянути унікальні властивості пірамід і підготувати матеріал про практичне використання цих властивостей. Група «Математики» отримала завдання вивчити піраміду як геометричне тіло і підготувати матеріал про практичне використання пірамід. Завдання групи «Практики» полягало в тому, щоб узагальнити знання про піраміду її елементи і властивості, а також підготувати учнів до розв’язування задач.
Піраміди мають багато секретів і таємниць. Але, насамперед, піраміди, а точніше єгипетські піраміди – це одне із семи чудес світу. Чому їх вважають чудом? Чудом піраміди вважають за їхню могутність, за їхню велич, за те, що на їхню будову були витрачені величезні кошти, а ще за їх вік. «Все на землі боїться часу, і тільки час боїться пірамід» - говорить арабська приказка. Ці слова будуть епіграфом до нашого уроку. На ньому ми постараємося за допомогою ваших досліджень та робіт розкрити таємниці пірамід і здобути знання, які не тільки розширять ваш кругозір, а й будуть необхідні при розв’язуванні практичних задач.
ІІ. Повідомлення груп, з використанням презентацій.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Викладач роздає кожному учневі бланки для написання тестів, в яких учень зазначає відповідь «так» чи «ні».
ІV. Підсумки уроку, виставлення оцінок( тести, робота в групах).
V. Домашнє завдання.
Повторити тему «Піраміди, їх властивості». Підготуватись до контрольної роботи.
Тест
Тема: «Подорож у світі пірамід»
Учня (иці)____________________________________ групи________
№ запитання |
Відповідь учня (так/ні) |
Замітка викладача |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
Оцінка |
|
Тест
Тема: «Подорож у світі пірамід»
Учня (иці)____________________________________ групи________
№ запитання |
Відповідь учня (так/ні) |
Замітка викладача |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
Оцінка |
|