Розробка уроку та презентація з історії для учнів 5 класу на тему «Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево»

Про матеріал

Дана розробка містить цікавий та пізнавальний історичний матеріал про фотографії. На уроці використані різні форми та методи роботи з учнями, які допомагають їм засвоїти навчальний матеріал.
Метою уроку є сформувати в учнів поняття про фотографію як історичне джерело; ознайомити з історією виникнення фотографії; з'ясувати, що вивчає наука генеалогія; розвивати вміння аналізувати фотоджерела та отримувати інформацію зі світлин; вміння презентувати власне родинне дерево.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Практичне заняття. Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 2

Мета: сформувати в учнів поняття про фотографію як історичне джерело, з'ясувати, що вивчає наука генеалогія; розвивати вміння аналізувати й отримувати інформацію із світлин; презентувати власне родинне дерево; виховувати учнів на сімейних цінностях українського народу. 08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 3

“Фотографія зупиняє час” Анрі Базен08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 4

План. З історії фотографії.Історія сімейної фотографії. Родинне дерево.08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 5

Фотографія( світлина) – зображення, електронне або отримане на певному матеріалі, здебільшого на цупкому папері. Колекція фотографій – фотоальбом.08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 6

08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В. Ка́мера-обску́ра — це прототип фотографічного апарату, темне приміщення з одним малим отвором, через який на протилежну стіну проектується перевернуте зменшене зображення предметів ззовні.

Номер слайду 7

08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В. Камера-обскура 2

Номер слайду 8

У 1686 р. німець Йоганнес Цан винайшов першу портативну камеру-обскуру із дзеркалом, що проектувало зображення на матову горизонтальну пластину зі скла.08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 9

Жозеф Нісефор Ньєпс08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.(7 березня 1765 — 5 липня 1833)французький винахідник, найбільш відомий як винахідник фотографії.

Номер слайду 10

08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 11

Перше в світі фото “Вид з вікна” 1826 рік08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 12

В Україні:1839 рік – у Львові.1851 рік – у Харкові.1867 рік – перша фотовиставка у Києві.08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 13

08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 14

08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В. Як працювати з фотографією — історичним джерелом. Кого зображено на фотографії? Хто ці люди і що вони роблять?Коли і де відбувається подія? Чому ви так вважаєте?З якою метою зроблено фотографію?Якої інформації бракує, аби повністю відповісти на ці запитання?Чи є на фотографії підпис, інші написи? Чи можуть вони стати у пригоді під час вашого дослідження?Які висновки можна зробити? Про що ще ви хотіли б дізнатися?

Номер слайду 15

08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 16

08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 17

Генеалогія – допоміжна історична дисципліна, що вивчає походження та родинні зв'язки. 08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В. Родинне або генеалогічне дерево – схема походження сім’ї з іменами,прізвищами, роками життя родичів

Номер слайду 18

Завершіть речення: Сьогодні я дізнався…. Найбільше мені сподобалось…Мені б хотілося дізнатися більше про…..08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Номер слайду 19

Домашнє завдання:с. 44 підручника. Підготуватися до підсумкового уроку08.01.2018 Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Т. В.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Розробка уроку

з історії

для учнів 5 класу

на тему

«Практичне заняття. Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево»

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Вистороп Т.В.

 

 

 

2017 рік

Тема. Практичне заняття. Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево. (Слайд 1)

Мета: сформувати в учнів поняття про фотографію як історичне джерело; ознайомити з історією виникнення фотографії; з’ясувати, що вивчає наука генеалогія; розвивати вміння аналізувати фото джерела та отримувати інформацію зі світлин; вміння презентувати власне родинне дерево; виховувати учнів на сімейних цінностях українського народу. (Слайд 2)

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, проектор, сімейні світлини, підготовлені учнями родинні дерева.

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

Форма уроку: практичне заняття.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Бесіда.
  • Що таке сімя?
  • Що таке родина?
  • Порівняйте ці два поняття.
  • Для чого нам потрібно знати історію своєї родини?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з епіграфом уроку.   (Слайд 3)

«Фотографія зупиняє час»

Анрі Базен

  • Як ви розумієте цей вислів?
  • Що історики бачать на фотографіях?
  • Як відображена історія вашої сімї у фотографіях?
  • Чому родинне дерево є історичним джерелом?
  1. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

План    (Слайд 4)

  1. З історії фотографії.
  2. Історія сімейної фотографії.
  3. Родинне дерево.

З історії фотографії

  1. Слово вчителя.

Фотографією (світлиною) називають результат фотографічного процесу – зображення, електронне або отримане на певному матеріалі, здебільшого на папері. Колекції фотографій називають фотоальбомом. (Слайд 5)

Камера-обскура (від латинського «темна кімната») прототип фотоапарата – була відома з давніх часів. Найперші камери-обскури – це повністю затемнені приміщення з великим отвором в одній зі стінок.   (Слайди 6, 7)

          У 1686 р. німець Йоганнес  Цан винайшов першу портативну камеру-обскуру із дзеркалом, що проектувало зображення на матову горизонтальну пластину зі скла.    (Слайд 8)

У цей час француз Жозеф Нісефор Ньпєс уже досяг певних успіхів у подібному закріпленні картинки. (Слайд 9)

Для цього він брав скляну пластинку й покривав її тонким шаром асфальтового розчину. На цей висушений шар за допомогою прямих променів сонця копіювалися зображення із гравюри. Потім пластинка поміщалась в суміш з лавандового масла і гасу, що розчиняла асфальт. Тоді пластинку промивали водою і висушували, і в такий спосіб одержували на ній трохи коричнювате зображення гравюри.    (Слайд 10)

У 1826 році Ж.Н.Ньєпс за допомогою камери-обскури отримав знімок виду з вікна своєї майстерні, для чого потрібна була восьмигодинна експозиція. Винахідник назвав знімок «геліографія», тобто «сонцеграфія». З цього моменту народження фотографії можна було вважати фактом.

Поміркуйте, чому першими з’явились фотозображення пейзажів, а не портретів?

В Україні фотографія з’явилась спочатку у Львові у 1838 році. У Харкові  перші фотографії з’явились у 1851 році. У 1867 році в Києві відбулась перша фотовиставка.

  1. Хронологічна задача.

Скільки років минуло від першої в Україні фотовиставки?

Історія сімейної фотографії

  1. Розгляд фотоілюстрації (с. 42 підручника) (Слайд 13)
  • Роздивіться фотографію. Спробуйте розповісти про фотографію, за допомогою пім ятки.

Як працювати з фотографією — історичним джерелом (Слайд 14)

  • Кого зображено на фотографії? Хто ці люди і що вони роблять?
  • Коли і де відбувається подія? Чому ви так вважаєте?
  • З якою метою зроблено фотографію?
  • Якої інформації бракує, аби повністю відповісти на ці запитання?
  • Чи є на фотографії підпис, інші написи? Чи можуть вони стати у пригоді під час вашого дослідження?
  • Які висновки можна зробити? Про що ще ви хотіли б дізнатися?
  1. Розгляд фотографії класу. (Слайд 15)

Родинне дерево

  1. Слово вчителя.   (Слайд 16)

У сімейних архівах знатних родин у давнину та нині зберігають відомості про походження сім’ї та прізвища, про родинні зв’язки та близькість до інших заможних і відомих людей. Схему походження сім’ї називають родинним або генеалогічним деревом. Збирання інформації про власний родовід стало дуже важливим у X столітті. Аби довести свою шляхетність і мати право на привілеї, рицарі та інші дворяни збирали відомості про своє походження. Результати таких досліджень зображали у вигляді дерева. В основі такого дерева часто розміщували герб засновника родини, а на гілках (праворуч і ліворуч) — герби батька і матері. Зазвичай родинне дерево має вигляд картини, яку розміщують на видноті.

  1. Словникова робота.  (Слайд 17)

Генеалогіядопоміжна історична дисципліна, що вивчає походження та родинні зв'язки.

Родинне або генеалогічне дерево – схема походження сім’ї з іменами,прізвищами, роками життя родичів.

  1.  Презентація родинних дерев.

Випереджувальним завданням для учнів було скласти родинне дерево своєї сімї з такими відомостями:

  1. Повне ім'я, прізвище, по батькові автора (учня).
  2. Повне ім'я, прізвище, по батькові мами (можна зазначити і дівоче прізвище), тата.
  3. Повне ім'я, прізвище, по батькові  рідних братів, сестер автора.
  4. Повне ім'я, прізвище, по батькові  рідних братів, сестер мами, тата (тітки, дядька).
  • Порахуйте, скільки поколінь родичів ви записали?
  1. Підсумки уроку.   (Слайд 18)

Завершіть речення:

  • Сьогодні я дізнався…
  • Найбільше мені сподобалось…
  • Мені б хотілося дізнатися більше про…
  1. Домашнє завдання.   (Слайд 19)
  1. с. 44 підручника.
  2. Підготуватися до підсумкового уроку.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
8 січня
Переглядів
863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку