Урок та презентація для 6-го класу на тему "Мистецтво Давньої Греції"

Про матеріал

Тема. Мистецтво Давньої Греції

Мета: охарактеризувати розвиток культури Давньої Греції; ознайомити учнів з найвідомішими пам'ятками давньогрецького мистецтва; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння працювати з візуальними та текстовими історичними джерелами, вміння висловлювати власну думку; виховувати повагу до культурної спадщини різних народів.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мистецтво давньої ГреціїПідготувала учитель історії та правознавства Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Зміївської районної ради Харківської області Вистороп Тетяна Василівнаstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 2

11.01.2018 Мета: охарактеризувати розвиток культури Давньої Греції; ознайомити учнів з найвідомішими пам’ятками давньогрецького мистецтва; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння працювати з візуальними та текстовими історичними джерелами, вміння висловлювати власну думку; виховувати повагу до культурної спадщини різних народів.

Номер слайду 3

11.01.2018

Номер слайду 4

11.01.201812345

Номер слайду 5

11.01.2018 План. Архітектура . Скульптура. Театр.

Номер слайду 6

11.01.2018 Життя коротке, мистецтво - вічне. - «Ars longa, vita brevis est.»Гіппократ

Номер слайду 7

Архітектура11.01.2018

Номер слайду 8

Доричні колони11.01.2018

Номер слайду 9

Колони іонічного стилю11.01.2018

Номер слайду 10

Колони коринфського стилю11.01.2018

Номер слайду 11

Каріатиди11.01.2018ppt_xstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 12

11.01.2018

Номер слайду 13

11.01.2018

Номер слайду 14

Пропілеї11.01.2018ppt_x

Номер слайду 15

Пропілеїпінакотека. Храм Ніки11.01.2018style.colorfillcolorfill.typeppt_xstyle.colorfillcolorfill.typeppt_xstyle.colorfillcolorfill.typeppt_x

Номер слайду 16

Парфенон11.01.2018ppt_x

Номер слайду 17

11.01.2018ppt_x

Номер слайду 18

Ерехтейон11.01.2018style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 19

Скульптура 11.01.2018style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 20

Зевс Олімпійський. Скульптор Фідій11.01.2018ppt_x

Номер слайду 21

“Дискобол”Мирон11.01.2018ppt_x

Номер слайду 22

“Дорифор” (“Списник”)11.01.2018“Відпочиваюча амазонка” style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 23

Гермес. Афродіта Кнідська. Афіна11.01.2018

Номер слайду 24

Театр11.01.2018ppt_x

Номер слайду 25

11.01.2018 Театр Діоніса в Афінах

Номер слайду 26

11.01.2018 Давньогрецький театр. Виник у ____ ст. до н.е. на ґрунті свят на честь бога ________. Театрон – це Майданчик округлої форми, на якому виступали музиканти, танцюристи і хор, називався. Скена – це. Актори – чоловіки, надягали великі розфарбовані маски та спеціальні сандалії на високій підошві

Номер слайду 27

Скене. Орхестр11.01.2018style.colorfillcolorfill.typeppt_xstyle.colorfillcolorfill.typeppt_x

Номер слайду 28

11.01.2018 Домашнє завдання:1) Опрацювати § 36 підручника

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

для 6-го класу

на тему

«Мистецтво Давньої Греції»

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області

Вистороп Тетяна Василівна

 

2017

 

Тема. Мистецтво Давньої Греції    (Слайд 1)

Мета: охарактеризувати розвиток культури Давньої Греції; ознайомити учнів з найвідомішими пам’ятками давньогрецького мистецтва; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння працювати з візуальними та текстовими історичними джерелами, вміння висловлювати власну думку; виховувати повагу до культурної спадщини різних народів.    (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», мультимедійна презентація, проектор, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Робота з історичною картою.

Покажіть на карті та назвіть відомі вам об’єкти, що вивчалися в рамках даного розділу.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку
  1. Робота з візуальними джерелами.
  1. Уважно розгляньте зображення та підберіть до них назву.    (Слайд 3)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\13. Мистецтво Давньої Греції\Рисунок1л.png

  • Яким словом можна об’єднати всі ці зображення? (Мистецтво)
  • У чому, на вашу думку, полягає історичне значення мистецтва?
  1. Оберіть із наведених архітектурних споруд ті, які на вашу думку належать грецьким архітекторам. Свій вибір поясніть.     (Слайд 4)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\13. Мистецтво Давньої Греції\Рисунок1о.png

Відповідь: 1, 2, 5.

  • Що спільного у цих трьох спорудах? (Колони)
  • Тож, який можна зробити попередній висновок про давньогрецьку архітектуру?
  • Саме про розвиток та особливості архітектури та інших видів мистецтва Давньої Греції ми і будемо сьогодні говорити.
  1. Вивчення нового матеріалу.

План    (Слайд 5)

  1. Архітектура .
  2. Скульптура.
  3. Театр.
  1. Робота з епіграфом уроку.     (Слайд 6)

Життя коротке, мистецтво - вічне.

- «Ars longa, vita brevis est

Гіппократ

  • Як ви розумієте ці слова?
  • Як вони пов’язані з темою нашого уроку?

Архітектура

  1. Розповідь учителя.

Грецька культура – одна з вершин в історії світової культури. Однією із важливих особливостей грецької культури була гуманістична спрямованість.

Гуманізм — це система ідей і поглядів на людину як на найбільшу соціальну цінність, створення умов для її повноцінного життя і фізичного та духовного розвитку.

Інтерес  до людини пронизує античну філософію, літературу, образотворче мистецтво. Софокл писав: «В світі багато великих сил, але сильніше людини немає в природі нічого». Такому високому розвиткові культури сприяло багато чинників. Одним із них була гармонія в природі Греції, що обумовила глибокий естетизм грецької музики, архітектури та скульптури.

Високої художньої досконалості греки досягли в архітектурі. Основою архітектури Еллади, як і раніше, були храми. У будівельних конструкціях грецькі архітектори використовували дерев’яні стовпи для підпирання стелі. З початком будівництва з каменю, кам’яні колони стали важливим елементом будь-якої споруди. Так склалося два основні архітектурні стилі: доричний та іонічний.

Першим виник доричний стиль у Спарті. Він уособлював чоловічі силу та красу. Щоб будівля не мала надто масивного вигляду, колону прорізали вертикальні жолобки.  Закінчувалися такі колони простою плитою.    (Слайд 8)

Іонічний стиль складався в Іонії (грецькі міста на узбережжі Малої Азії). Він втілював жіночу стрункість і легкість та був вишуканішим. Капітелі його колон нагадували аркуш пергаменту, який поклали на стовп.    (Слайд 9)

Пізніше із іонічного ордеру розвинувся коринфський стиль. Капітелі колон цього стилю мали вигляд букета квітів, обгорненого листям аканту – водяної рослини.     (Слайд 10)

У невеликих храмах колони іноді замінювали скульптури жінок. Такі колони називають каріатидами. (Слайд 11)

Одним із семи чудес світу вважали храм Артеміди в Ефесі, побудований у 6 – 5 ст. до н.е. У 356 р. до н.е. мешканець Ефеса Герострат, бажаючи увічнити своє імя будь-якою ціною, спалив храм.   (слайд 12)

Показником високої майстерності грецьких архітекторів є створення складних архітектурних ансамблів. Ансамблю Афінського акрополя включав  мармурові сходи  -  Пропілеї. До них примикало приміщення для картинної галереї – пінакотека та маленький храм на честь богині Ніки.  (Слайди 14, 15)

У центрі ансамблю знаходився величний Парфенон. (Слайд 16)

У самому серці Акрополя височіла статуя богині Афіни зі списом.    (Слайд 17)

За легендою, на місці суперечки Афіни та Посейдона за владу над Афінами, було споруджено ще один храм Акрополя – Ерехтейон. (Слайд 18)

  1. Робота з історичним джерелом.
  • Уважно прочитайте історичне джерело? Дайте відповіді на запитання:
  1. Який вигляд мав давньогрецький храм?
  2. Чому цей храм є одним із символів античної культури та краси взагалі?
  3. Якої богині було побудовано храм?
  4. Як виглядала статуя Афіни?

Опис Парфенону давньогрецьким автором

При вході в храм, який називають Парфеноном, «Храмом діви», все, що зображено на фронтонах відноситься до народження Афіни; задня ж сторона зображує суперечку Посейдона з Афіною… сама ж статуя її зроблені зі слонової кістки і золота. Посередині її шолома – зображення сфінкса, по обидві сторони шолома – зображення грифонів.

Статуя Афіни зображує її на весь зріст у хітоні до самих ніг; у неї на грудях – голова Медузи зі слонової кістки; у руці вона тримає зображення Ніки (богині Перемоги), приблизно в чотири лікті, а в іншій руці – спис; в ногах у неї лежить щит, а біля спису – змія; ця змія, ймовірно, - Еріхтоній. На постаменті статуї зображено народження Пандори. У Гесіода і в інших поетів говориться, що ця Пандора була першою жінкою; перш ніж вона з’явилася, не було взагалі роду жінок.

Скульптура

  1. Слово вчителя.  Робота з таблицею.
  • Слухаючи розповідь заповніть таблицю «Скульптура»

Ім’я митця

Назва твору

 

 

Греки любили прикрашати будівлі скульптурами. Геродот писав, що в Греції скульптур було більше, ніж людей.  Найдавніші скульптури грецьких митців не надто вражають. Але вже від 5 ст. до н.е. грецька скульптура наближається до реальності. Грецькі скульптори прагнули відтворити людську красу та досконалість. Найвідомішими скульпторами того часу були Фідій, Мирон та Поліклет.

Фідій створив величезні статуї Зевса в Олімпії та богині Афіни в Афінах. (Слайд 20)

У найвідомішій статуї Мирона «Дискобол» фігура юнака сповнена руху, видно кожен мускул на тілі юнака. (Слайд 21)

Поліклет зображує людину у стані спокою. Це роботи «Відпочиваюча амазонка» та «Дорифор» («Списник»). Списника зображено так, що він спирається тільки на одну ногу, а інша залишена вільною. (Слайд 22)

Пізніше, у 4 ст. до н.е. творив Пракситель. Він урізноманітнив пози статуй, зробив їх більш легкими і граціозними. (Слайд 23)

Театр

  1. Слово вчителя.

Театр – грецьке слово, походить від слова театомай (з грец. «дивлюсь») і означає «місце для видовищ». Театр зародився в Афінах у VI ст. до н.е.

  1. Робота з візуальними джерелами.     (Слайд 24)
  • За допомогою ілюстрації опишіть, як виглядав давньогрецький театр.
  1. Самостійне опрацювання учнями підручника.     (Слайд 25)
  • Прочитайте текст підручника та на його основі заповніть таблицю.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\13. Мистецтво Давньої Греції\Рисунок1є.png

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Доповніть речення.

Комедія – це…

Трагедія – це…

Найвідомішими скульпторами Греції 5-4 ст. до н.е. є…

Більше ніж людей у Греції було …

Грецькі колони поділялися на …

Найвідоміші архітектурні пам’ятки Греції …

Театр – це…

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Займи позицію»

В протилежних кутках кімнати розміщені плакати «Так», «Ні», «Не знаю». Дітям пропонується зайняти позицію щодо твердження: «Чи погоджуєтеся ви з тим, що культура Давньої Греції є однією із найяскравіших в історії людства?»

  1. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 36

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
11 січня
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку